{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.772 visninger | Oprettet:

Job og danske ryttere i udlandet {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen (:

Da jeg har et brændende ønske om at komme til udlandet 1 års tid, når jeg er færdig med gymnasiet, vil jeg meget gerne høre, om der er nogle, der har erfaringer med dette?

Mit ønske er, at være groom/rytter i en dressurstald. Det er ikke et ophold jeg (nødvendigvis) skal tjene på, men blot en oplevelse for livet.!

Et sidste spørgsmål, da jeg måske godt kunne tænke mig at bo ved en dansk rytter i udlandet. Hvilke danske dressurryttere er bosat i udlandet og hvor?

Mvh. Pernille

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Job og danske ryttere i udlandet
  • #1   21. feb 2012 Jeg kender hjemmesiden http://yardandgroom.com/, så det er ikke den slags oplysninger, jeg er ude efter smiley

• #3   21. feb 2012 equnine people, mener det hedder det.

• #4   21. feb 2012 Trine Bisgaard:
    Det kunne jeg også sagtens finde på, men det bliver måske nærmere end amerikansk rytter, da jeg rigtig godt kunne tænke mig at komme til USA.

• #5   21. feb 2012 Jeg sagde os engang jeg skulle til udlandet.. men endte i nordjylland hos Andreas Helgstrand som groom og det er lige så stor en oplevelse som at være i udlandet (:

Men det kommer jo så os and på hos hvem man ender..

• #6   21. feb 2012 Sverige er et fedt sted!! De har mange gode steder og ryttere + god natur smiley (bortset fra bjøne, ulvene og elgene ;))

Har ikke selv arbejdet i sverige, men jeg er halvt svensk så jeg kender en del forskellige smiley

Selv ville jeg dog rigtig gerne have arbejdet et åar tid i sverige nu her, dog kunne jeg ikke selv finde et sted MED plads til min egen hest smiley

• #7   21. feb 2012 Hov *bjørne* smiley

Hvis man vil til usa er det meget vigtig at huske på at man SELV kommer til at betale hele cirkusset smiley og at det er MEGET få der for lov til at få egen hest med hvis man vil og har råd til dette smiley

• #8   21. feb 2012 jeg har en kontakt i spanien, han uddanner spanske hingste til granprix, ved ikke om han mangler nogen lige nu.. Du skal sørge for forplejning der er legater man kan søge til dette. Han har et anex og man har eget bad og wc, der er cykel afstand til byen. det er ved locca. ud over det skal du passe de mellem 10-15 hingste han har i træning, og alt efter dit nivo vil du få en eller to hingste som du skal stå for at rid, tybisk en rigmands som kun kommer og rider den i weekenden. og du vil modtage undervisning hverdag.. Men han taler kun spansk, så det er et must du kan bare en lille smugle, du vil hurtigt lære mere, han er super dygtig og atybisk af en spanier, han går meget op i at hestene bliver trænet på deres nivo og ikke bliver presset.

• #10   21. feb 2012 Mikkala:
    Det er slet heller ikke utænkeligt, at jeg ender med at blive her i lille trygge DK. (:

Thøgersen:
    Ja, jeg er helt med på det med USA, men hvis det er det, der skal til, så er det sådan det er. Mht. egen hest, så er det ikke et problem, da jeg lige fornyligt har solgt min egen hest, da jeg er så heldig at være ansat til at ride dressur på nogle rigtig dygtige springheste.

• #11   21. feb 2012 Sanne E:
    Det lyder som en rigtig godt mulighed, hvis man kan spansk. Jeg har dog kun tysk og engelsk på højniveau og så har jeg haft fransk i folkeskolen, så det er desværre ikke noget for mig. (:

• #12   21. feb 2012 Kan kun give Mikkala ret sådan et år ved Helgstran Dressage Giver oplevelser for livet, smiley

• #13   22. feb 2012 Jeg var i Australien og arbejde hos Ebony Park Perfomance friesians i 4 måneder. Jeg ville også til USA til at starte med, men da det er så svært at få visum endte jeg i Australien og det kan anbefales! smiley

Ved at dressurrytter Charlotte Pedersen bor/rider i Australien, men om hun tager noge ryttere/grooms ind ved jeg ikke...

• #14   22. feb 2012 Jeg havde en veninde der var Groom/rytter i en stald i Holland. Det var den mest forfærdelige oplevelse hun nogensinde havde. Hun blev udnyttet på det groveste, og måtte leve dagligt under psykisk terror. Hun endte med at tage hjem 3 mdr for tidligt... Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad stalden hed -.- Beklager jeg.

Og selvfølgelig er der rigtig mange gode steder ude i verden smiley Men vær nu forsigtig når du vælger hvor du tager hen, og få lavet en rigtig god kontrakt med dem, med præcis hvad dit arbejde skal bestå i, og hvor mange timer du skal have om ugen smiley

• #15   22. feb 2012 tror man skal være klar og parat til at blive udnyttede i en hvis grad, hvis man gerne vil arbejde med heste, hvis man da ikke har et navn og er den som ansætter folk... Alle de steder jeg har været og det er lige fra stine lyngsø til maj-britt carter har det været lange hårde dage stort set ingen fridage og meget ringe løn, sådan er det desværre så længe der er så mange unge piger der siger ja til disse job, så det er en del af det, derfor kan man jo godt have et fedt ophold, og lære en hel masse, men man skal være forberedt, og det er oftes meget dyre heste, så laver man fejl så ¨må man tage den skide balle som følger

Kommentér på:
Job og danske ryttere i udlandet

Annonce