{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
766 visninger | Oprettet:

Bilulykke.. Nogen der ville svare på spøgsmål? {{forumTopicSubject}}

Hej.. Jeg har et projekt om bilulykker, så jeg ville høre om i lige havde 2 minutter. smiley
Jeg skal bruge nogle der gider svare på disse spøgsmål:

- Hvis der lige var sket en solo ulykke, og der ikke var andre end dig tilstede, hvad ville du så gøre?
- 1 Ringe 112
- 2 Finde ud af hvilken tilstand personerne, der er med i ulykken er i, evt yde førstehjælp
- 3 Kører vidrer

Har du en førstehjælps kasse i din bil?
- 1 Ja
-2 Nej
( Svar KUN på dette hvis du har en bil/ellers dine forælers bil)

På forhånd mange tak for hjælpen! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilulykke.. Nogen der ville svare på spøgsmål?
  • #1   8. feb 2012 Hej.. Jeg har et projekt om bilulykker, så jeg ville høre om i lige havde 2 minutter. smiley
    Jeg skal bruge nogle der gider svare på disse spøgsmål:

- Hvis der lige var sket en solo ulykke, og der ikke var andre end dig tilstede, hvad ville du så gøre?
    - 1 Ringe 112
    - 2 Finde ud af hvilken tilstand personerne, der er med i ulykken er i, evt yde førstehjælp
    - 3 Kører vidrer

2 så hvis det var påkrævet 1 og så, 3 smiley

• #2   8. feb 2012 1 - Finde ud af hvilken tilstand personerne, der er med i ulykken er i, evt. yde førstehjælp bagefter tilkalde hjælp hos hjælp

2 - Nej desværre, det går min far ikke rigtigt op i smiley
    havde der dog i min kærestes bil smiley

• #3   8. feb 2012
    Jeg ville ringe 112 på vej mod den forulykkede bil, så jeg havde centralen i øret når jeg kommer til den/de tilskadekommende og med det samme kan berette hvad jeg ser.

Om jeg vil yde førstehjælp afhænger af situationen - det kan meget vel være farligt at rykke på folk der f.eks. sidder fastklemt i en bil.
    De skal sikkert lægges på spineboard først og have krave på for at sikre at der ikke sker yderligere skader - dette tales med centralen om indtil redningsfolk ankommer.

Mvh. én der har arbejdet på intensiv afdeling på hospital hvor vi også fik mange akut/traume-tilfælde op når de var færdige i traume/akutmodtagelsen.

• #4   8. feb 2012

Jeg vil ringe 112 og fortælle hvad der er sket og blive til at de professionelle kommer. Selvfølgelig vil jeg "standse ulykke" Katastrofeblink osv på min bil og parkere den således at den tilskadekommende/bil bliver beskyttet mod andre biler,vind og vejr.

Jeg har noget af en førstehjælpskasse

• #5   8. feb 2012 Jeg vil også ringe 112 på vej mod den forudlykkede bil, så kan de fortælle hvordan og hvorledes mens de evt. kan sende en ambulance afsted.

Om jeg ville gøre noget afhænger af situationen. Det hedder jo liv frem for førelighed, så hvis bilen var i brand, ville jeg hive personen ud, også selvom der er risiko for skader på ryg og nakke. Og hvis der er behov for det ville jeg gå i gang med førstehjælp inden ambulancen kom, det kan redde liv.

• #6   8. feb 2012 Og jeg tror faktisk ikke der er førstehjælpskasse i vores bil.

• #7   8. feb 2012 Jeg ville også ringe til alarmcentralen, på vej der hen.. mobil tlf er opfundet....

• #8   8. feb 2012 1 - Finde ud af hvilken tilstand personerne, der er med i ulykken er i, evt. yde førstehjælp. Hvis muligt, ringe på vej derhen.

2 - Ja da smiley

• #9   8. feb 2012 - Hvis der lige var sket en solo ulykke, og der ikke var andre end dig tilstede, hvad ville du så gøre?
    - 1 Ringe 112
    - 3 Kører vidrer
    SVAR: jeg ville først finde ud af personens tilstand. hvis det var alvorligt, ville jeg ringe 112. kan ikke førstehjælp.

- 1 Ja
    -2 Nej
    SVAR: Nej.

smiley

• #10   8. feb 2012 Solveig og Zhazir - Du skal ALTID ringe 112, også selvom det ikke ser ud til at personen er skadet; der kan være indre blødninger og andre ting man ikke lige kan se med det blotte øje. smiley

• #11   8. feb 2012 Spg 1: 2
    Spg 2: 1

• #12   8. feb 2012 spørgsmål 1: 2 derefter 3 hvis det er nødvendigt

spørgsmål 2: nej

• #13   8. feb 2012 Hvis der lige var sket en solo ulykke, og der ikke var andre end dig tilstede, hvad ville du så gøre?
    - 1 Ringe 112
    - 3 Kører vidrer
    Siden jeg er under 18 og derfor kører med en af mine forældre, ville 'chaufføren' yde førstehjælp, og jeg ville ringe til alarmcentralen.

- 1 Ja
    -2 Nej
    Jeps (:

Kommentér på:
Bilulykke.. Nogen der ville svare på spøgsmål?

Annonce