Erstatning efter bilulykke {{forumTopicSubject}}
Nogen der måske har stået i lign situation og ved hvordan det lige gribes an med erstatning?
Sagen er den at i lørdags blev kæresten og jeg påkørt på motorvejen og bilen totalskadet, den er vitterlig krøllet fuldstændigt.
Kæresten står for at alt med bilen, men jeg skal jo ligesom have dækket mine udgifter på behandling, og kan vel også få noget for svie og smerte, men hvordan?
Jeg er ikke sygemeldt hos lægen, det snakkede vi faktisk slet ikke om, men er sygemeldt på skolen da jeg ikke kan holde ud at sidde for mange timer pga smerter.
Er primært min nakke/ryg der giver mig smerter da nakken er forstuvet, og derved også har konstant hovedpine.
Sorry, men ønsker kun svar fra folk der faktisk har 100% styr på hvad de snakker om, enten fordi de er inde i de regler, eller selv har stået i samme situation.
For kan ikke bruge beskeder til noget hvor der bare står jeg skal til læge, for lægen, skadestuen og lægevagten har alle skrevet ned hvor jeg har ondt.
maj 2006
Følger: 181 Følgere: 199 Heste: 5 Emner: 94 Svar: 559
Men nu ved jeg ikke om det er den andens forsikring osv, nu da der er flere involveret.
Min bil blev erklæret totalskadet og fik så også penge for bilen.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
aug 2012
Følger: 37 Følgere: 39 Heste: 4 Emner: 73 Svar: 701
For nytter jo ikke jeg bare spørg hans forsikringen med hvordan tingene foregår, for de vil jo selvfølgelig forsøg at slippe for at betale for meget.
aug 2012
jun 2006
Følger: 40 Følgere: 50 Emner: 16 Svar: 82
Har været hele møllen igennem
aug 2012
aug 2012
Så vi er sluppet meget meget billigt når man ser hvordan bilen ser ud, og vi trodsalt var en tur ovre i det modsatte spor og kysse autoværnet inden bilen røg retur igen.
aug 2012
Men går jo glip af en del undervisning på min uddannelse nu, og er i tvivl om hvor meget min nakke kommer til at holde til, og om jeg i det hele taget bliver klar til at arbejde fuld tid stald til sommer.
apr 2007
Følger: 18 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 144 Svar: 583
Du skal kontakte dit forsikringsselskab med det samme og melde det. De vil så kræve evt. erstatning fra modparten, som var skyld i ulykken.
Altid altid kontakt eget forsikringsselskab ved ulykke, også selvom den ikke er selvforskyld.
mar 2008
Følger: 64 Følgere: 59 Heste: 4 Emner: 26 Svar: 444
Som jeg forstod det, er det normalt, at din egen forsikring dækker din behandling til et vist beløb (for mit vedkommende 5.000). Alt derefter betaler modpartens forsikring. Du skal praktisk talt forestille dig, at uheldet ikke var sket. Det du bruger penge på, som du ikke ellers ville have gjort såsom kiropraktor, massør, fysioterapi - eller måske en ny hovedpude til at afhjælpe smerter, skal forsikringen betale. Økonomisk set bør du ingen udgifter have af det.
Når det så er sagt, skal du sørge for, at alt bliver noteret ved lægen. Når det er så kort tid siden ulykken skete, kan der sagtens dukke flere men op. Jeg selv går med piskesmeld, PTSD og depression efter min ulykke. Ikke alt kan bestemmes lige efter uheldet. Som der også bliver skrevet tidligere, kommer der ingen erstatning før efter 12 måned. Men du kan godt få udbetalt noget for svie og smerte.
Så fat i lægen og tjek op på, at alt det du føler, mærker og har oplevet bliver noteret. Det kan blive afgørende for dig i forbindelse med hvilken hjælp du kan få efterfølgende!
aug 2012
For ville jo gerne deltage i det undervisning jeg nu kan holde til, bliver nok ikke i denne uge, men fremadrettet, for ellers betyder det at jeg ikke kan komme til eksamen.
Har har lige gået sygemeldt i 3-4 år pga skizotypi. er først lige kommet tilbage, og har kun været igang i 3 uger, så ville være noget ked af ikke at kunne forsætte min uddannelse nu jeg endelig kan klare at være i gang igen.
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
Der skal du have tegnet en særskilt ulykkes forsikring!
De fleste ulykkes forsikringer dækker x antal fys behandlinger.
Og ellers - så skal du vente et år før de kan vurdere din mén grad, og du kan få nogen form for erstatning... (også svie og smerte)
sep 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 15
mar 2007
Følger: 18 Følgere: 25 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 440
Derfor er din personskade dækket af bilens lovpligtige ansvarsforsikring.
Din personskade måske allerede oprettet under hans skade.
At du melder ud, at du tror forsikringen bare vil snyde... tjae, det siger vist mest om dig.
Ring til dem, de er der for at hjælpe.
aug 2012
Hos de advokater jeg nu har læst hos for at finde ud af noget mere med hvordan jeg gør osv, der skriver de netop at forsikringerne altid vil forsøg at skulle af med så lidt som muligt.
Så det der med at det fortæller mere om mig kan du ærlig talt stikke skrå op.
Blogger
Følger: 158 Følgere: 176 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.570
En anden grund til det er vigtigt at få meldt til dit forsikrings selskab, er hvis du ender med men, kan du kun få en udbetaling, hvis du har anmeldt skaden. Den slags bliver ikke anmeldt automatisk.
Svie og smerte får du kun udbetalt, hvis du har tegnet det med til din ulykkesforsikring, det koster en del extra, så mange har valgt det fra (mig selv inklusiv, hvilket har kostet mig langt over 100.000)
aug 2012
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Blogger
Følger: 158 Følgere: 176 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.570
Forsikrings selskaber skal tjene penge, og derfor vil de naturligvis helst ikke udbetale for meget.
Jeg har kæmpet med et i 5 år, for at de har ville godkende jeg har en skade der var stor nok til erstatning. Efter at have brugt 25.000 på advokat, har de nu erkendt det, men jeg måtte da også forbi arbejdsskadestyrelsen, da de kun ville udbetale 10%, og arbejdsskadestyrelsen sagde 20%, havde jeg haft smerter dækket var det 12% mere i kroniske smerter.
Jeg kender en der har arbejdet ved et forsikrings selskab, som er stoppet, da hun ikke kunne klare det mere.
De fik besked på at afvise ALLE krav, og dem der gik igennem, skulle vurderingen kun være ca halvdelen af hvad den reelt skulle være. Da mange giver op og ikke kæmper, og det sparer de penge på.
Hun var i et af de største selskaber i DK, og praksis er den samme næsten alle steder.
Erstatning efter bilulykke