{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
591 visninger | Oprettet:

At sidde bag skærmen ved siden af hesten. {{forumTopicSubject}}

Ja har gået og reflekteret lidt i den seneste tid da jeg er gået i gang med "genoptræningen" af viva.

Det handler om det at pege fingre af folk som rider bedre end en selv, hvis i ikke gider læse en masse så læs bunden så kan man selv begynde en debat smiley

Jeg har før i tiden, ca et halvt år måske lidt mere, været en af dem som har peget lidt fingre, uden at skrive det. I ved dem som sidder og kommenterer negativt på folk som rider bedre end en selv, og på højere plan. Hvor man sidder med en masse teorier i baghovedet, som fx hvordan hesten skal gå, og hvordan man bruger sine hjælper. At man sidder uroligt eller reagerer forkert i forskellige situationer.

Og nu hvor jeg igen efter et år er gået igang med den seriøse dressur (har været igang med rebella, men det er anderledes da hun er ældre og kan side ting) sammen med viva. Jeg har været på ryggen af hende 10 gange eller sådan noget, men kun de sidste to gange har det været med et formål om at komme videre, altså foreksempel lave overgange osv.
Og hun er noget af en vildbasse. Hun har nu stejlet et par gange og sidder så og ser film af det, og hvordan jeg reagere, og nej hvor er jeg stolt.
Og så sidder man og tænker på, fordi man efterhånden er så garvet på HG, hvilket kommentarer der vil komme når det bliver lagt ud.

Jeg syntes det er så latterligt nu hvor jeg selv har prøvet det med at det ikke er hver ridetur som er perfekt, hvor dumt det er når folk sidder og spiller smart med at hesten da går under lod i momenter, og man sidder med urolig hånd og man sidder grimt. Og det er altid de folk som ikke selv bøvler med disse problemer.

Viva er blevet redet med LDR ( det skrev tidligere ejer selv i annoncen) før og derfor er hun meget mere rolig når hun går der nede, hvilket jeg jo ikke bryder mig om, så hun søger jo selv der ned, og så kom jeg til at tænke på at folk med sikkerhed ville ryge helt op hvis de så det. Og det er bare uden grund for de sidder ikke på hesten, og har ikke prøvet at sidde med en hest i hånden som bare forsvinder og når man så driver den frem bliver den stiv fordi den kommer op.

Det er så komisk at vi er sådan her inde, for der kommer bare ikke noget godt ud af det, det er gået op for mig i de seneste dage.
Har jeg ikke ret i at alle de teorier ikke kan fungere på alle heste, fordi der er forskellige måder at komme der hen på, så folk kan ikke sidde med deres lille manual som de har læst på nettet ude egentlig at have prøvet den selv smiley Tror jeg har mistet lidt tiltroen til de folk som sidder og er bagkloge uden praktisk viden og udførelse smiley
Kan i have en god dag, hvor i kan reflektere over hvornår det er okay at komme med en teori man har læst på nettet smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At sidde bag skærmen ved siden af hesten.
  • #1   1. feb 2012 HG har bare fået lidt for ondt i røven. ;-P

• #2   1. feb 2012 Selvom jeg ikk er den bedste rytter overhovedet, kan jeg til tider sagtens kommentere rytter der rider meget bedre end mig om at de evt. sidder lidt skævt el. de sidder urolig med ben/ hænder ect ect...

Men ja der er for mange der skal gøre det i en negativ tone hvilket er ærgerligt!

• #3   1. feb 2012 Jeg er på den anden side træt af alle dem, der hakker ned på "de kloge hoveder bag skærmen" og påstår, at man i virkeligheden ikke ved en skid, sikkert aldrig har prøvet noget selv, man lever i en "drømmeverden" hvor alle heste passer til alle teorier.

Nu er det jo sådan at det her forum på HG altså er til, for at man kan søge råd, snakke om ting vedrørende sine heste og så må man også acceptere de råd, der kommer.
    Dem der er aktive i forummer herinde siger jo bare deres mening og ytre sig om, hvad de synes er rigtigt - sådan er det :o)

• #4   1. feb 2012 Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvor du vil hen.. Er problemet at folk "peger fingre"?
    Deltager i debatter, hvor de måske er uenige om ridemetoder og andet?

"Det er så komisk at vi er sådan her inde, for der kommer bare ikke noget godt ud af det"

Jeg er ikke enig.
    Havde det ikke været for HG og tilsvarende sider, havde jeg da helt sikkert stadig redet uvidende rundt med elastikchambon og savet hesten i munden for at få den til at "bukke nakken". Sådan har jeg nemlig, skræmmende nok, altid lært det i den forbandede rideskoleundervisning. Gud ske tak og lov for, at der er så mange med så meget viden på sider som denne - og så mange, som er så gode til at forklare, hvorfor man gør tingene forkert. Og hvad man skal gøre istedet.
    Mine gamle ridemetoder er et for længst overstået kapitel, som jeg ikke er stolt af, men jeg er stolt af, at jeg har turde lære og turde indse, at jeg var på et forkert spor - og jeg er ikke sikker på, at jeg nogensinde havde indset dette hvis ikke det var for HG og HN.
    Hvis jeg med mine debat indlæg bare kan "vende" én rytter gennem hele min tid på HG, så er jeg glad.

Mht at pege fingre af andre ryttere, så selvom jeg tit har lyst til at kommentere på folks videoer og billeder, så gør jeg det ikke. Jeg er ikke fan af personlige angreb, men jeg deltager meget gerne i debatter - hvor jeg så vidt muligt altid holder mig til saglige argumenter og ALRDIG bliver personlig, medmindre en person direkte beder om en mening om deres hest..

• #5   1. feb 2012 Jeg synes til gengæld at folk skal kunne tåle kritikken også! Synes tit der ligger en aura over videoerne, hvor man kun må kommentere hvis man har noget godt at sige. Kommentarer er jo ikke kun ensidigt ros - synes man skal kunne tåle kritik, ellers må man lade vær med at poste..

• #6   1. feb 2012 Meget enig med Mette. Jeg har også lært utrolig meget af HG og jeg er SÅ glad for, at jeg opdagede denne side! :o)

• #7   1. feb 2012

Men det er jo netop fordi der ikke findes en manual at vi har et forum smiley

• #8   1. feb 2012 Hvis folk de beder om råd. F.eks. hvis deres hest ikke vil ud af boksen eller andet, så prøver jeg da altid at hjælpe. Men jeg kunne ALDRIG finde på at rette andres ridning, uden de selv spørger mig smiley

• #9   1. feb 2012 Enig.... Folk har squ også så travlt...

Man kan ikke skrive noget pænt, så lad være smiley Det er min holdning smiley
    Mener man der er noget der er "forkert" kan man jo stille spørgsmålstegn ved det på en pæn måde.... og se hvad man får af svar fra ejeren... ikke alle de andre kloge hoveder der også har set videoen smiley

• #10   1. feb 2012 Vi kan jo ikke allesammen være enige. Jeg har også lært meget herinde, og jeg synes altid man får et svar når man spørger smiley Selvfølgelig er der nogle herinde der er mindre venlige, men sådan er det jo også til hverdag smiley

• #11   1. feb 2012 Jeg er... SÅ enig. Og jeg indrømmer gerne, jeg har selv været én af dem. Fx en af dem, der kunne kommentere at folk bruger kandar på en måske utrænet hest, samt hvorvidt moderne dressur har noget godt i sig. Det er jeg så holdt lidt op med igen. Jeg har jo aldrig selv haft en kandar i hånden, og har ikke noget erfaring med, hvordan den virker, og hvad den kan bruges til. Desuden har jeg aldrig redet et højere niveau end LA. Jeg har heller aldrig lært at samle en hest. Jeg har læst en masse om det, men aldrig lært det. Så jeg er da den sidste der skal kommentere andres ridning.
    ... nu tager jeg lige et eksempel på Sezuan, den 3års Blue Hors hingst der var oppe i går. Jeg blev så forundret over, hvor mange der havde ondt i røven over det - og mange af dem præsterer jo ikke selv halvt så meget, som den hest kunne.
    Lige præcist det du nævner, er grund til, at der lige for tiden ikke kommer ret mange fornuftige indlæg fra min side, for jeg lægger mere mærke til, hvor dumme folk er at høre på, end hvad indlægget egentlig handler om. Det er lige til at lave satire over, hvilket jeg også har tænkt mig at gøre.

Tror bare folk gør klogest i at lukke øjnene det næste stykke tid for mine kommentarer, for jeg kommer bare til at gøre grin med folk smiley

• #12   1. feb 2012 ... og gøre mig selv til grin, for den sags skyld. Jeg er jo totalt negativ ;P

• #13   1. feb 2012 Jeg syntes det er okay at smide en lille kommentar om hvilken mening man har med hvordan vedkommende rider, men det er sgu ærlig talt aldrig nogen pæn måde det bliver sagt på.
    Jeg er enig med hende der har oprettet dette forum da jeg nogen gange syntes at det går over gevind. Hvis i bemærker det, så er der rent faktisk mange her inde som bliver frosset pga. det grimme sprog.

• #15   1. feb 2012 Jeg er ikke enig..

Jeg peger ikke fingre af dem jeg synes rider bedre.. hvorfor skulle jeg det? Dem hylder jeg da..
    Dem som jeg så synes der er mig imod, ja de får så en kommentar med på vejen, hvis de beder om det..

Men kan heller ikke forstå, hvorfor ens værd skal måles i, hvor meget man kan præstere og hvor meget man kan vise.. "Se hvad jeg kan!!! Se hvad jeg kan!!!!"

Ellers er man åbenbart intet...

• #16   1. feb 2012 Ja, jeg synes altså at dem der siger at "folk har ondt i røven her på HG" faktisk er dem, der har ondt i røven :o)
    Jeg er mest træt af, at man ikke kan kritisere nogle heste, ryttere eller rideformer, uden at få at vide at man er misundelig og man jo ikke kan en skid selv.
    Fx den 3års (som faktisk var 2,5 år) - os der ikke brød os om det, fik også smidt i hovedet "jamen I er sgu da misundelige, I kan ikke gøre det halvt så godt" blabla. Hvorfor fuck skal man have vundet LA-stævner i dressur for at kritisere forkert samling? Man skal da heller ikke selv have været jockey-rytter for at kunne sige, at hestene i den branche ofte ikke holder særlig længe?
    Skal man også selv have stået og banket sin hest, for at man må kritisere én, der gør det?

Nu lyder jeg måske hippie-agtigt, men FUCK janteloven. Man kan have lige så meget viden, selvom man kun rider rundt på en fed pony hjemme i haven. :o)

Kommentér på:
At sidde bag skærmen ved siden af hesten.

Annonce