3.028 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

KANIN- Til alle med kanin eller erfaring med kanin KANIN- Til alle med kanin eller erfaring med kanin

Hej alle:-)
Det er fordi jeg har en dejlig dværg vædder (Ved ikke hvor gammel hun er fordi hun kommer fra en gård og der vidste man ikke hvor gammel hun var). Men mine spørgsmål:-)

Har hørt forskellige ting omkring brug af halm - Er det sundt for dem?:
Er hamp sundt for dem at stå på?:
Og det er fordi der er nogle der syntes jeg giver min kanin for meget mad og de siger den er overvægtig og alt mulig, men den går ikke og tager på -Den har ikke været ude i sele i 14 dage pga. den har været syg og den har ikke taget på eller tabt sig, og jeg har også været på ferie i 3 uger og der kom den ikke ud i sele og der tog den heller ikk på så vil i mene det er for meget mad???:
Og jeg ved at min kanin MIN. er 5-6 år og lidt spids over ryggen og hun vejer lige omkring de 3 kilo og hun bruges IKKE som udstillingskanin men vil i så mene hun er for tyk???:

Håber i forstår det:-)

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KANIN- Til alle med kanin eller erfaring med kanin
  • #1   31. jan 2012 *Hun viser ingen tegn på at hun ikke har det godt.

• #2   31. jan 2012 hvis det er en dværgvædder så er den vist rigeligt stor...

http://www.dvaergkaninklubben.dk/Article.phtml?ArticleGuid=349

hvis den har en delle under hagen er den noget fra... vægten skal gerne være under 2 kg....

• #6   31. jan 2012 Nej nej nej du må ikke give din kanin 3 kg. foder om dagen det er ALT for meget den må max. få omkring 1 deciliter og så tre gange om dagen, men det afhænger naturligvis også af hvorfor noget foder du giver den. Så den letteste måde er at give den en deciliter og lad det stå der i 10 min. er det ikke væk så fjern det (:
    og ja halm er rigtig godt for kaniner at spise og stå i (:

• #7   31. jan 2012 Højest 1 dl en gang om dagen. også skal hun også have en masse hø.

• #8   31. jan 2012 Dværgvæddere skal helst ikke veje mere end 1,8kg - så hvis den vejer 3kg er den noget overvægtig.

Men som de andre siger 1dl 1 gang om dagen og så lidt frugt og grønt ved siden. Husk at give den noget hårdt (f.eks. gulerødder, knækbrød eller æblegrene) ind i mellem så den sliber sine tænder.

Heidi C
    Kaninen får ikke 3kg om dagen - den vejer 3kg ;o)

• #9   31. jan 2012 Altså, en kanin der er spids over ryggen er aldeles ikke fed!

Kaniner bliver sjældent fede synes jeg, tror faktisk aldrig jeg har set en fed kanin som sådan.
    Når de er i god stand får de tit en dobbelthage, men de behøver skam ikke være fede af den grund. Og jo en dværgkanin kan godt veje 3 kg, har selv haft flere af den str. og når hun er af rimelig ukendt herkomst så kan det jo være en blanding af noget større.

Her er et billede af en af mine gamle kaniner hvor du kan se en såkaldt dobbelthage. Fed var hun ikke og hun fik masser af motion, hø og alt muligt grønt og faktisk foder ad libitum. Hende og de tre andre der gik sammen spiste vel ca 1 dl hver dagligt af Brogårdens lækre kaninmusli.

(link fjernet)

• #10   31. jan 2012 En dværgvædder skal veje mellem 1,5-2,3 :o)

En dværgvædder som ikke er aktiv(sport, hopning) skal have cirka 1 dl kaninfoder om dagen og minimum 75 gram grøntsag. En aktiv skal have cirka 120 gram grøntsag + 2 dl kaninfoder.

Jeg har selv en dværgvædder. Han er allerede aktiv nok og få 1 dl foder og cirka de 75 gram grøntsag.. smiley

• #11   31. jan 2012 Kaniner er slet ikke så svære at holde.

Mine står på alm. spåner, men hamp er lige så fint.
    Jeg er ikke tilhænger af halm. Mine får kaninpiller om morgenen og hø om aftenen samt 2-3 slags grønt om dagen. Her skal man bare huske at kaniner ikke kan tåle store mængder af noget de ikke er vant til at få, så de skal langsomt trappes op. I virkeligheden minder det at have kanin ret meget om at have hest i hvert fald pasningsmæssigt.

3 kg. er meget for en dværgvædder, men det er svær at sige om den er overvægtig uden at se et foto.

• #12   31. jan 2012 Halm er fint, men jeg vil råde dig til at enten have kattegrus eller bare savsmuld i "halvdelen" af buret. Hvis de får det for varmt er det nemt at skubbe væk og ligge på plasticbunden. Min kanin står på halm og kattegrus. Han skulle have skidt i kattegrusset, men han elsker at ligge og sove der fordi det er køligere om dagen :o) Foderet smider jeg normalt bare i halmen da den klovn selv rykker rundt på madskålen og vil vælte sit mad.. Årh altså....

• #13   31. jan 2012 Forresten får han en halv deciliter om morgenen og en halv deciliter om aftenen.. Grøntsagerne får han midt på dagen delt på 3, så han natten over står med lidt grøntsager i tilfælde han skulle vågne smiley

• #14   31. jan 2012 At den vejer 3 kg kan jo skyldes at den er blandet med noget andet ? eller evt er en tysk vædder ?
    Men det er svært at bedømme når man ikke kan se kaninen, prøv ent at smid et billede ind af den ? Nu er alle mine kaniner racerene dværgvæddere og gamle udstillings kaniner, de vejer lige omkring de 2 kg, mine hunner har alle "dobbelt hage" men det betyder ikke at de er overvægtige, det får de fleste hunkaniner når de bliver lidt ældre 2-3 år gamle. Mine for alle 1 dl foder hver dag og så lidt hø og så går de på halm.

• #15   31. jan 2012 Om kattegrus og kaniner: http://www.kaninhaandbogen.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=532

• #16   31. jan 2012 Sig - skulle bruge til hvad? Min kanin vil kun skide i brusekabinen og vil sove i kattegrusset, om det er det ene eller det andet, den vil kun skide i halmen, hvilket jo er møøøgtræls! Så jeg skal til at lægge aviser i brusekabinen og inde i buret så den kan lære det er toilet.. smiley

• #17   31. jan 2012 Mette K - får de kun lidt hø?

• #18   31. jan 2012 Bare en lille pointe med at kattegrus kan være farligt for kaniner, da nogen æder det. Derfor smiley

Anyway så er http://www.kaninhaandbogen.dk/ faktisk en rigtig fin side, hvor man kan lære en del:

• #19   31. jan 2012 lidt og lidt det er vel som man tager det, fylder deres høhæk op og der er altid noget tilbage næste morgen såå de sys nok der er rigeligt, men mine spiser bare ikke så meget hø (;

• #20   31. jan 2012 Nu har jeg 3 gamle dværg væddere, på de 9 år. De får alt hvad de kan få i sig, med hø, luksus mad og grønsager. For ellers kan jeg ikke holde vægten på dem, fordi de er så gamle. Dog har de dobbelthage, og lidt deller, men det skal en rigtig dværg kanin jo have smiley Mine kaniner står på halm, dog har den ene kanin allergi for støv, og som pollem, som gør dens øjne løber i vand. Dog har den stadig et fantastisk liv. Mine kaniner bliver ikke gået i sele med, det syntes jeg er synd. Jeg lukker mine ud på græsplænen, også går de bare og hygger sig de, de løber ikke væk. Så går de ude sammen det meste af dagen, også imens tager jeg i skole og ud og ride. Så om aften kalder jeg på dem, så kommer de, og bliver lukket ind for natten smiley

• #21   31. jan 2012 Anna J:
    Hun har en lille hage og lidt deller på siden;-) men har fået afvide af dyrelægen at det ikke skader- Glemte at spørge hende om alt det her xD

• #22   31. jan 2012 Mange tak alle sammen der er noget jeg kan bruge:-)

• #23   31. jan 2012 Lidt billeder:-)
    Håber i kan se dem:-)

http://i39.tinypic.com/2aadc13.jpg
    http://i42.tinypic.com/29loa3s.jpg
    http://i39.tinypic.com/1znl6oh.jpg
    Det er de nyeste jeg har:-)
    Har lidt flere hvis det er i ikke kan se det nok:-)

• #24   31. jan 2012 Syntes også lige det her var lidt sødt;-)

http://i43.tinypic.com/aw2f84.jpg

• #25   31. jan 2012 O.B.S.
    Hun sidder og putter på det sidst billed derfor an det godt være hun ser tyk ud;-)

• #26   31. jan 2012 Der er tilfældigvis ikke nogen der kender et sted hvor man kan købe de der gode kanin piller- for jeg har ikke haft held med det jeg har købt- Der var lavet falske ediketter, og en holdbarshed dato der var overskredet med 4 måneder -_- godt jeg opdagede det.
    Det skal enten være på amager (Dragør, København S, Kastrup eller Tårnby) ellers så ska det kunne leveres???

• #27   31. jan 2012 (Mange opslag det ved jeg men er lige stødt på mange spørgsmål)

Det kan godt være hun er blandet med noget større hun har i hvert fald KÆMPE fusser:-) hved bare der er noget dværg vædder i hende:-)

• #28   31. jan 2012 Umiddelbart ser den ikke voldsom tyk ud, men ville nok gå ned og gi 1 måske 1 1/2 dl foder, og så en masse hø og grønt.

• #29   31. jan 2012 Ok:-) men kender du et godt sted hvor man kan købe kaninpiller?:-)

• #30   31. jan 2012 Ikke lige i København (: er fra vestjylland. Jeg plejer bare at købe kaninpiller og ikke blandinger, mener DLG har kaninpiller, men ved ikke om de har mindre sække end 20 kg

• #31   31. jan 2012 Hvor langt rækker 20 kg ca til når der kun er en? xD -Altså er det sådan så det godt kan stå udenfor eller skal det ind og stå?:-)

• #32   31. jan 2012 En 20 kg sœk rœkker riiiigtig lang tid smiley vi havde 5 kaniner. 3 fik 1,5 dl om dagen og de sidste 2 fik 2 dl om dagen og vi købte både musli og grøntpiller også havde vi foder til hvert fald 3 md ^^

• #33   31. jan 2012 Oka:-) så er det nok LIIIIDDDDT for meget for min lille ninka:-)

• #34   31. jan 2012 Mine kaniner gik på spåner pga den ene ikke fattede budskabet med halm (at det skulle vœre I buret og ikke på gulvet -.-') de fik så hø indtil sig og om dagen gik de ude på grœsplœnen og spiste grœs uden sele (selen var ikke nødvendig, de blev på grunden og kom ind ved aftentid, når der kom gulerødder I deres gulerodsholder ^^)

Men hvis du regner ud 1 dl ud om dagen det er 1 l på 10 dage og ca. 3 liter på en månede

• #35   31. jan 2012 Vi havde så ogs naboen der kom forbi og snuppede lidt foder til deres kaniner (fordi vores var meget bedre)

• #36   31. jan 2012 Du kan ogs bare købe en 20 kg og have det stående I en tønde smiley det er faktisk ret rart at have foder til lang tid smiley

• #37   31. jan 2012 Oka:-)

Har lige målt min kanin får 1dl:-) foder(som skal skiftes - altså foderslagsen) også får hun grønt:-)

• #40   1. feb 2012 Der bor ikke en kaninavler i området men har hørt at det der mærke møllerens skulle være godt:-) og kender et sted de sælger det en halv times scykel tur fra mig så tror jeg vil prøve det når jeg har penge:-)

Team T&T S:
    Der er billleder hvis du kikker.

• #42   1. feb 2012 Oka:-) hun får 1dl kraftfoder så der er den fin også får hun grønt, og når hun får godbid får hun tørret banan:-)

Men motion ja:-) det er bare lidt svært nu når hun har været syg, så har jeg ikke ville tage hende ud og løbe;-) og nu bliver det sommer så der kommer hun i løbegård så der håber jeg hun taber sig lidt - Har lige spændt hendes sele 1 cm ud i dag:-/ men jeg håber hun får det løbet væk, men hvordan får men den ''løse'' hud væk??? Den har hun meget af;-)

Kommentér på:
KANIN- Til alle med kanin eller erfaring med kanin

Annonce