{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
821 visninger | Oprettet:

At føde, smerter {{forumTopicSubject}}

Jeg har født 3 børn, vores store dreng og vores tvillingedrenge og begge fødsler gennemførte jeg uden smertestillende af nogen som helst art.
Vi snakker nu om at få nr fire, men jeg er så bange for at føde fordi det gør så ondt.
Er der nogen der har prøvet at føde uden smertestillende og bagefter med noget smertestillende eller omvendt og hjalp det??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At føde, smerter
  • #2   28. jan 2012 nr 1... 2695g. lattergas/ilt og dårlig akkupunktur. kan ikke lide hospitaler, det gjorde rimeligt naller.- jeg troede faktisk jeg skulle dø. 1 sting

nr. 2 3500g planlagt hjemmefødsel (uden smertelindring) 1. jordemoder kom og sagde tag to panódiler og gå i seng, og så gik hun igen, for "jeg havde jo ikke rigtige veer" derfor gik jeg ned af trapperne og på wc med en presseve...og tænkte på om ikke den jordemoder havde været lidt gal på den... efter 5 min. var jeg attså nød til at gå ind i sengen og føde - om jeg så havde veer eller ej... kanon fødsel, havde slet ikke "ondt" ventede bare på fornemmelsen af skulle "dø af smerte" igen, men den udeblev... o sting

nr. 3 4540 g skulle have været hjemme, men der skete intet før vi kørte til igangsætelse på hospitalet... så blev vi der med sødt og venligt personale der næsten ikke forstyrrede, savnede mit hjem med seng bøleskab og varme i gulvet... men fødte alligevel nemt, da jeg fik taget mig sammen... de der dræber presseveer kom heller ikke denne gang...o sting

så hvis man ikke er bange gør det ikke nær så ondt... og jeg har altså lidt med folk i kitler... føder hellere en unge mere uden bedøvelse, end jeg stiler op til rodbehandlig med fri bar i tandlægens medicinskab...

• #3   28. jan 2012 Ok, den er afgjort!!!
    Jeg gør det sgu selv næste gang:))))))

• #4   28. jan 2012 Jeg regner med at tage kurset inde på www.smertefrifoedsel.dk denne gang. Fik kejsersnit første gang og havde verdens dårligste oplevelse både med operationen, smerter og personalet! Så aner absolut ikke hvad jeg går ind til hvis det ender med en alm vaginal fødsel og det i sig selv er lig med skræg for mig. Havde puslet lidt med tanken om en hjemmefødsel, men kan se inde på www.sundhed.dk at de har sat mig som værende "høj risiko" denne gang, så det kan jeg nok skyde en hvid pil efter at få lov til...

• #5   28. jan 2012 ja det er vel lige som ridning, du skal bare tænke frem og ned, og drive med sædet - uden bedøvelse... haha

nu har du jo også prøvet at få 2 på en gang, så er det vel kun halvt så slemt næste gang, når du kun skal have en ud, og så er du færdig...

• #6   28. jan 2012 Jeg er bare så bange for at det vil ødelægge hele min graviditet denne gang, for det er virkelig noget jeg er angst for.

• #7   29. jan 2012 Var slet ikke klar til at føde da jeg ventede vores den første, og var lykkelig da det blev til pks fordi hun lå forkert. Super oplevelse med kejsersnit hvor jeg fik epidural.

Nr 2 fødte jeg normalt, ingen smertestillende, for det var der ikke tid til XD
    Veer begyndte kl 20 og hun er født 00.10. Vi ankom til fødegangen til midnat.... Den sidste del af gravitideten fik jeg at vide at hun stod meget langt nede i bækkenet, hvilket helt sikkert forklarer den hurtige fødsel.

Har termin her i maj, og har lovet at ringe til fødegagnen lidt før denne gang....

• #8   29. jan 2012 Jeg har kun 1 barn og var også skrækslagen over at skulle føde. Jeg var slet slet ikke klar til at føde da hun valgte at mellde sin ankomst 4 mdr for tidligt, og fordi hun kom så meget for tidligt måtte jeg ikke få noget smertestillende af nogen art. Det var en hård omgang synes jeg godt nok. Ved ikke om det havde været nemmere med smertestillende men det finder jeg desværre nok aldrig ud af.

• #9   29. jan 2012 Hmm Kan slet ikke huske at det gjorde ondt at føde, men nu er det også henholdsvis 13 og 8 år siden :o)

Fik veer kl 10 om morgenen ,med den første og ude var hun kl 11. 45

og fik veer kl 02.00 med den anden og ude var hun kl 04.55

Så kan ikke huske at det har gjort rigtig ondt, jordmoderen mente dog også at jeg havde en ekstrem høj smertetærskel ;O))

• #10   29. jan 2012 Uden smertestillende ;0)

• #11   29. jan 2012 Puha har ikk selv født men kigger lige med for er ekstremt bange for det med at føde.. så skal lige have nogen idéer til den dag jeg bliver gravid og skal føde smiley

• #12   29. jan 2012
    Jeg har ikke født ''selv''.
    Jeg har et akut kejsersnit med mange veer bag mig.
    Av da for puha de var slemme men hjertelyden dykkede og
    de valgte at sige så er det nu.
    Men en god oplevelse.
    Anden gang skulle det være et planlagt kejsersnit.
    Det er den værste oplevelse der er hændt mig.
    Det var en slem omgang hvr vi begge satte livet på spil.
    Så jeg er glad for de to skønne piger jeg har.
    Jeg døjer i dag godt to år efter stadig med gener efter det
    planlagte kejsersnit.

• #13   29. jan 2012 Fededyrets mor .
    Tihi nej ved godt at det bar er i øjeblikket og når man så har barnet i armene er det nærmest glemt, men puha er virkelig bange for smerter smiley og så det der med sygehuse det er bestemt ikk lige mig

Kommentér på:
At føde, smerter

Annonce