{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.831 visninger | Oprettet:

At føde et barn. {{forumTopicSubject}}

Nu sidder jeg her og ser en udsendelse om unge mødre der skal til at føde (Tysk TV).

Min mor har fået mig og min bror med kajsersnit, så hende kunne jeg ikke spørge.

Derfor spørger jeg jer der har fået børn på naturlig måde.
-Kan i beskrive den smerter? Den følelse af veer og når barnet kommer ud ?

- Hvad med seksual livet EFTER fødslen, er det overhovedet muligt når 'den dernede' er blevet udvidet så meget? Jeg tænker er man ikke pokkers slap efter en fødsel, eller hvad med smerter efter at være blevet udvidet sådan?

- Nogen af jer der er 'sprækket' der nede? Hørte fra min mor at det skete med min tante, så er da nervøs for om det er 'normalt' at man sprækker? oO

Fortæl fortæl, smerten, fødslen, seksuallivet bag efter osv osv.

Er nysgerrig efter den uddsendelse, selvom jeg fast har sagt at jeg udelukkende skal have børn pr kajsersnit, men alligevel smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At føde et barn.
  • #1   26. jun 2013 Uha, kender du serien på MTV, der hedder Snooki and Jwoww? Snooki fødte jo og sprækkede dernede og måtte syes med sting... O.O

• #2   26. jun 2013 jeg har ikke født, men ved at det er MEGET normalt at man sprækker... ofte "klipper" lægen kvinden op (faktisk lige som med heste) for at undgå at man sprækker ud over balderne...

og "slaphed" genoptrænes med bækkenbunds øvelser (som desuden er fornuftige at lave lige gyldig alder eller om man har fået børn) smiley

• #3   26. jun 2013 AV jamen jamen, hvis man bliver klippet op, så er sex livet bag efter da komplet dødt? oO

Hvorfor sprækker vi så nemt, troede vi bar bygget til at føde??

• #4   26. jun 2013 De syr det vel sammen igen bagefter så det kan hele? smiley

• #5   26. jun 2013 Jeg har født 2 børn normalt. Jeg er ikke sprækket nogen af gangene, og jeg er "lillebitte" ( 159 høj og 48 kg )

Følelsen ved veer, kan ikke rigtig beskrives, men måske som menstruationssmerter ganget med mange. Dog kan man jo mærke at det er grundet at kroppen arbejder, og man er samtidig rigtig spændt på at se den lille.

Bagefter laver man blot bækkenbundsøvelser, så kommer man tilbage til normal igen. Kroppen hjælper selv til.

• #6   26. jun 2013 det her er faktisk et rigtig spændene emne. da jeg forstiller mig at der er et emne som ikke bliver taget op så tit og man er lidt "stille" med. jeg følger lige med på sidelinjen smiley

• #7   26. jun 2013 Min storesøster ikke bare sprækkede, hun flækkede ligefrem (Er noget vi kaldte det) og blev bagefter syet.
    Det er vist meget normalt at sprække en lille smugle.

• #10   26. jun 2013 Det er sjældent de klipper folk i dag, det er kun hvis det vurderes at man vil sprække meget eller uheldigt. Selvfølgelig bliver man syet, men glem alt om de lyserøde beskrivelser om hvordan alle smerter forsvinder når først bebs ligger på ens mave. Det gør niller naller at blive syet og man vil ofte de næste uger have føleforstyrrelser osv i understellet. Efter min den første var min første tanke lige præcis: fuck jeg kommer aldrig til at sidde på en hest igen!!! Tja det gjorte jeg så tre uger efter, på trods af syninger og en heftig fødsel der tog tre dage.
    Vi er lavet så vi kan føde børn, men det er hårdt ved kroppen. Dog kommer man sig og som regel temmelig hurtigt

• #11   26. jun 2013 Min veninde flækkede helt om til r**** og hendes sexliv er ganske fint... Husk at man bliver syet igen smiley

Smerten kan ikke forklares.... og for nogle er smerten mindre... Ved min første var veerne ikke så stærke, men hun måtte også tages med kop... Nr 2 var veerne Meget kraftige(av av av), men hun kom også lynhurtigt og helt uden hjælp smiley

Men følelsen når de var kommet ud, er først 2 sekunders lettelse og derefter den største glæde jeg nogensinde har oplevet...

• #12   26. jun 2013 hov og revnede lidt med nr 1 og fik 4 sting smiley

• #13   26. jun 2013 Hvad er 'taget med kop' ?

• #14   26. jun 2013 Har født to børn.
    Den første vejede 3530 gr og der blev jeg syet med to sting.
    Nr. 2 vejede 4410.... De var 4 mand om at hive ham ud(!!!!), da han sad fast med skulderen. Og blev ikke syet herefter.
    Så er der altså ikke altid eller heller meget normalt, at man sprækker eller flækker.

Ved ikke lige, hvordan man skal beskrive smerten. Den skal opleves smiley

• #15   26. jun 2013 Det er den absolut heftigste kropsoplevelse man bliver udsat for. Uden sammenligning

• #16   26. jun 2013 iFJeisfjsigsidoguifgofd... Skal aldrig have børn smiley

• #17   26. jun 2013 Jeg tror bare jeg dropper at få børn ..

• #18   26. jun 2013 Jeg har fået tre børn, alle tre "normale fødsler"!

Jeg kan bedst beskrive smerten som andre siger lidt hen af menstruationssmerter, jeg fik lissom ondt over skambenet nederst nede, og det trak om i lænden og ned over ballerne ned i lårerne. Og så kan man mærke hvordan ens mavemuskler trækker sig sammen. For mit vedkommende kunne jeg slet ikke kontrollere det så min krop arbejdede fuldstændig af sig selv uden af magt for mig. Jeg synes ikke det gør ondt, måske jeg e rhardcore eller osse heldig, det er ikke en fornøjelse som sådan, men et smertehelvede syns jeg bestemt ikke.

Den første var født 5 timer efter første ve. (som jeg slet ikke vidste var en ve!?!)
    Nummer to kom 2,5 timer efter første rigtige ve.
    og nummer tre kom 1 time og 15min eftervandet gik, og 20 minutter efter første ve. Er temmelig glad for vi tog på hospitalet så snart vandet var gået for ellers havde vi ikke nået det smiley

• #20   26. jun 2013 Ja jeg sidder også og tænker det samme Monica.. smiley

• #21   26. jun 2013 Kop er en sugekop man sætter på barnets hoved, og så trækker lægen i den..

• #24   26. jun 2013 Liv
    Du er 14, hvorfra vil du vide det? smiley Eller har du allerede barn? smiley

• #25   26. jun 2013 Taget med kop betyde sugekop DD... De sætter en sugekop på barnets hoved og så hiver de ellers bare til.

Min storebror blev taget med kop....

• #26   26. jun 2013 Kop= sugekop smiley

• #27   26. jun 2013 så får babyen et morsomt laangt hoved.

• #28   26. jun 2013 Jeg håber bare lidt at jeg ligesom min mor ikke kan føde naturligt xD Desværre ser det ikke sådan ud hvis man kigger på min storesøster, hun havde en ekstrem hurtig fødsel. Faktisk så hurtig at hun gik i sjok bagefter.

• #30   26. jun 2013 Hold da op, det lyder en smule voldsomt, at man kan sprække så meget. AD altså. Nu tør jeg da SLET ikke at få børn smiley

• #31   26. jun 2013 Jeg kan ikke beskrive smerterne, det var FORFÆRDELIGT! Jeg havde ikke haft veer i mere end en time før de begyndte at være u-udholdelige, som om det ikke var slemt nok, fik jeg senere ve-drop og så gjorde det først for alvor ondt. Endte med at skrige til jordemoder og læge at "NU STOPPER I DET HER!" men man kan jo ikke så godt stoppe en fødsel når baby er på vej ud smiley Jeg fik til sidst en epiduralblokade og så blev alt bare godt. Jeg følte mig næsten lam fra livet og ned og kunne endelig slappe af, og arbejde sammen med veerne. Så nu ved jeg til næste gang, at jeg nok skal have epiduralblokaden lidt tidligere i forløbet.
    At føde var meget værre end jeg havde regnet med, men jeg havde også regnet med at han ville "poppe lige ud med det samme" fordi jeg er så ung. Sådan var det gået alle de andre unge mødre jeg havde snakket med. Men neeej, da ikke for mig, det tog 12 lange timer. Føler med dem der har veer i over 24 timer!
    Men lige så snart jeg fik min søn op til mig, glemte jeg alt om hvor ondt det havde gjort. Den følelse kan slet slet ikke beskrives, det er nok noget af det største man i sit liv kan opleve! SÅ stærke følelser smiley det var det hele værd!
    De fleste kvinder sprækker, det gjorde jeg også, jeg fik en 2. grads bristning, men det mærkede jeg slet ikke midt i det hele. Mærkede heller ikke da jeg blev syet sammen igen.
    Jeg har ikke haft sex siden jeg fødte, og frygter det rigtig meget smiley Føler mig kæmpe forneden, selvom jeg ikke aner om jeg er det. Men jeg hører fra alle andre i min terminsgruppe at de har genoptaget sexlivet uden problemer, så mon ikke det også går for mig, når jeg da engang finder en kæreste smiley

• #32   26. jun 2013 Btw?

Ang overskriften... At føde et barn???
    Ja hvad hulen skulle du ellers føde?? smiley

Joe, en dej, men det er altså ikke samme exit hul smiley

• #33   26. jun 2013 Selvfølgelig gør det ondt!
    Men altså der er så mange muligheder for at lindre smerten..
    Den bedste måde at få en fødsel til at forløbe planmæssigt er ved selv at være i god form når man skal føde! smiley

Da jeg fødte min søn var det på helt naturlig vis, uden smertelindring.. min smerte terskel er reet høj skal siges, men jeg havde på intet tidspunkt i forløbet smerter som gjorde at jeg havde lyst til at give op..
    Det mest ubehagelige var følelsen lige da barnet "svuppede" det sidste stykke ud, for ALT føles slapt og underligt..
    Men helt ærligt, så snart fødslen var overstået var smerterne væk for mit vedkommende..

Jeg skulle dog syes, tror jeg fik 6 eller 7 sting.. det var ikke så fedt bag efter, så lå helst ned de første 3 dage efter fødslen, men kun pga stingene..

Angående sex efter..

Tja med sting og alt tror jeg at der gik en måned eller halvanden før der var sex igen, og så lige stille og roligt i starten..
    Og om man er slap efter.. tja man har ændret sig, me hvis man har en stærk bækkenbund inden fødslen kommer den hurtigt tilbage efter fødslen igen.. oog de fleste ridepiger har e stærk bækkenbund, så bliv ed med at ride! Det er sundt!!!

• #35   26. jun 2013 Nårh ja, og for at gøre det endnu være, så var der en ung læge fra tv med til min fødsel og han var virkelig cute. Men jeg lå der fuldstændig blottet med behårede ben der ikke havde set en skraber i 5 måneder, fordi jeg ikke kunne komme til for min kæmpe gravide mave smiley Idag griner jeg lidt af mig selv over at jeg lå og tænkte over det under fødslen, for det er nok heller ikke fordi jeg havde scoret ved at føde, selvom mine ben havde været barberet smiley

• #37   26. jun 2013 Hvor er du sød at høre på Mint!

• #39   26. jun 2013 Man skal være parat oven i hovedet til at se sig igennem en fødsel, det var jeg slet ikke ved min den første, og var derfor meget lettet da hun lå forkert og derfor måtte det blive kejsersnit.

Nr 2 og nr 3 er født normalt, og det er gået så hurtigt at der ikke var tid til nogen form for bedøvelse. Vi taler om hhv 10 og 3 min efter vandet er gået, så var babyen født. Så den ene gang var det næsten på parkeringspladsen og næste gang nåede jeg ikke ind på fødestuen men snuppede den første og bedste seng smiley

I de sidste par uger op til en fødsel løsner ledbåndene i bækkenet sig så det er muligt for barnet at få hovedet igennem. Når veerne kommer, og ja de kan beskrives som kraftige mestruationssmerter så er der kroppen som er begyndt at klargører kroppen til fødslen. Først og fremmest så udvider bækkenet sig, når man er fuldt udvidet er man 10 cm åben, dvs. at hullet forneden bliver så stort, og først der begynder presseveerne. Veerne er typisk regelmæssige, de er 1 min lange og der er 5 min pause mellem dem. Man skal huske at efter hver ve, så er der en mindre, og veerne bliver aldrig længere end pauserne (Hmm synes nu jeg bare havde en lang ve smiley )
    Kroppen arbejder så smerten er anderledes, ja det gør ondt, men ikke av av ondt. Når presseveerne kommer er det ligesom at skulle skide en kæmpe lort. Og det kan godt svie når hovedet presses ud fordi huden sprækker lidt. Man sprækker typisk fordi huden ikke er elastisk nok. Når hovedet er kommet igennem er man næsten helt lettet.
    Man bliver lokalbedøvet hvis man skal syes, jeg sprækkede en smule ved nr 2 og ikke noget ved nr 3.
    Et stykke tid efter man har født babyen føder man også livmoderen. Og man kan godt få efterveer, det er når livmoderen begynder at trække sig sammen igen. Jeg synes efterveerne er værrer end veerne op til fødslen, og de bliver kun værrer ved flere fødsler.

Min krop håndterer "traumaer" rigtig dårligt, så når jeg slår mig, så er det ikke usandsynligt at jeg besvimer. Dette har slet ikke været aktuelt i forbindelser med fødslerne, så som skrevet er det en anden form for smerte.

Efter fødslen, ja der er det bækkenbund, bækkenbund, bækkenbund. Man kan godt være lidt bange for at det vil gøre ondt sådan at knibe sammen, men man må prøve sig frem.

• #42   26. jun 2013 Rynkerosinen - Hehe tak, eller hvad man nu siger smiley

• #43   26. jun 2013 http://m.jv.dk/?article=1515310
    - Altså de giver op under "fødslen", den ene siger endda at han aldrig vil gøre sin kone gravid!

Vil dog sige at en fødsel er det smukkeste jeg har oplevet! Var med til min lillesøster/guddatters fødsel og jeg har aldrig oplevet noget SÅ smukt før! Og så var det tydeligt at se at al smerten var det værd da hun kom op til hendes mor for første gang smiley - og hun har været det hele værd lige siden smiley

• #44   26. jun 2013 at føde der kan man ikke rigtig beskrive følsen. nu har jeg både fået ks og fået uden bedøvelse alm.
    den mindste blev født alm en fødlse på 4.5 timer i sarter var det som mens smerter der efter tog de til og niv godt omme i lænden og man kunne mærke mave træk sig sammen. andre måder kan jeg ikke beskrive det.
    men man ikke i trivl når det først starter.
    pas veer synes jeg personligt er behagelige da man endelig kan være med i verren og dem synes jeg ikke gjorede ondt. havde osse kun 3 så var han ude og jeg flækkede ikke jeg fik en lille rivt som helede af sig selv,
    ang sex livet kan det være svært og komme i gang da man først skal holde op med bløde og man ikke få sovet så meget med en ny født, men det er det sammen når man endelig er kommet i gang( hullet trækker sig sammen igen)

• #45   26. jun 2013 Er der ikke nogen af jer der har fået en rygmarvsbedøvelse oder was?
    Sårn en ville jeg ikke turde at gå nåle er klamme..

Men gruer godt nok os for den dag man skal føde, og hvis det er mens smerte ang'mas, åh nej, jeg har fucker mange smerter den tid på måneden, er fuldstændig dopet op på smertestillende, og er vildt ynkelig.
    Men det er måske noget andet når man er i situationen.

Synes næsten det er værre, med de kvinder som kommer til at skide, pga de presser barnet ud, det må fandme være pinlig :s

• #46   26. jun 2013 Nu er hver fødsel jo forskellig, ligesom hver kvinde. Men for mig gjorde veer ondt. Hvordan ondt har jeg svært ved at huske, mine veer startede da klokken knap var 1 om natten 2. juledag og så fortsatte det ellers de næste små 33 timer.
    For mig fungerede det bedst at ligge foroverbøjet på knæ i et kar med vand. Desværre fik jeg ikke lov at føde i karret da de gerne ville have lov at observere min datter nærmere fordi mine veer tog lidt hårdt på hende. Da jeg kom op på briksen lå jeg henover en sækkepude indtil hun skulle ud, jeg er efterfølgende lidt i tvivl om jeg overhovedet fik reelle presseveer eller om jeg bare pressede hende ud med viljen, for jeg kan ikke rigtig genkende de flestes beskrivelser af presseveer (:
    Jeg vil ikke lyve når jeg siger at det gjorde ubeskriveligt ondt da hun var kommet så tilpas langt ud med hovedet, jeg har virkelig aldrig oplevet noget så smertefuldt, men det varede ikke ret længe og jeg havde overhovedet ingen smerter efterfølgende. Og det er virkelig det mest fantastiske endelig at få lov at møde sit lille barn (:
    Jeg fik ingen smertestillende udover to panodiler fordi min temperatur var steget lidt for meget til sidst i forløbet, og jeg bristede ikke, men min datter fik lige revet mig på vej ud, så jeg fik et enkelt sting.
    Jeg har ikke mærket noget til fødslen siden. Vi havde lidt startproblemer i forhold til sex, da jeg bestemt ikke var blevet mere slap dernede og vi måtte tage det stille og roligt med at få gjort plads igen (;

Ærlig talt, så glæder jeg mig faktisk til at føde igen, og håber jeg kan få min vandfødsel næste gang, jeg synes faktisk det var en god oplevelse. Jeg synes til gengæld de 9 måneders graviditet var ret kedeligt i længden for en aktiv pige som mig (:

Vi fik i øvrigt at vide til fødselsforberedelse at 80 % af alle førstegangsfødende sprækker.

• #47   26. jun 2013 Jeg fik rygmarvsvblokade med den første. Jeg havde haft effektive veer i 3 døgn og jordemoderen 'pålagde' mig at få den så jeg kunne få slappet lidt af inden den aktive del af fødslen. Jeg syntes ikke det var slemt at blive stukket, men jeg reagerer desværre virkelig dårligt på bedøvelsesmidler og den gjorte faktisk ingen forskel.

• #50   26. jun 2013 Stald Revsgaard: Det var jeg bedøvende ligeglad med om jeg gjorde, men jeg er måske også mærkeligere end flertallet smiley

• #51   26. jun 2013 Vibeke m: du føder moderkagen, ikke livmoderen smiley (tænker at det nok er en tastefejl, meen en ret vigtig pointe!!)

• #52   26. jun 2013 Stald revsgaard: der er jo ikke rigtig noget ma sel er herre over i den situation.. og læger og jordmødre er jo vant til det..
    Så det var da noget sært noget at sige..

• #53   26. jun 2013 Når man først er i situationen skænker man det ikke en tanke. Jeg er selv ret blufærdigt anlagt, men lige der er man bare i naturkrafternes vold. Din krop arbejder totalt solo og du har ikke noget valg ift om du vil følge med.
    14 dage efter min første fødsel kom min mand med avisen og viste mig et billede af en kommunal valgkandidat. Kan du ikke kende ham??? Øh nej det kunne jeg så ikke. Det var så den læge de havde kaldt midt under fødslen pga lidt problemer. Tja, det er nok første gang i mit liv jeg slet ikke har haft styr på hvem og hvor mange der har stået og gloet mig op mellem stængerne.

• #54   26. jun 2013 Det er lige meget om læger og jordmødre er vant til fødende der kommer til at "lave i bukserne" de fødende er jo ikke vant til det, så derfor må det da være mega pinlig, set den vinkel. Men det er jo sikkert ikke noget man sænker en tanke i situationen.

• #55   26. jun 2013 Man kan ikke rigtig beskrive den smerte det er og have veer.. Jeg lå og ønskede min mand ville slå mig i hoved med en stegepande så jeg blev bevidstløs. Det gjorde så ondt at jeg ikke viste hvad jeg skulle gøre af mig selv. Lå bare og vred mig af smerte.

Jeg fødte uden smerte smerte stillende. 19 timers veer. Med faste veer.

Jeg revnede helt vildt, plus jeg blev klippet grundet dette fødte jeg moderkagen og da isabellas hoved kom ud blev hun trukket ud lige som moderkagen blev. Jeg fik en delvis brist på jah røvhullet griner. Så blev syet vildt meget dernede.

Min datter er 2,5 år og man kan ikke se jeg er blevet syet.

Og er ikke blevet slap dernede. Det bare et spørgsmål om at træne sine muskler dernede med knibe øvelser.

Jeg tror vi begyndte og havd sex 2,5 måned efter. Men dette var på grund af jeg fik en cyste som jeg fik opereret 6 uger efter jeg fødte. Så fik lidt ekstra sting i underligt hehe

• #56   26. jun 2013 At beskrive hvordan veer føles er faktisk meget svært. Mine veer sad omme i lænden og startede stille og roligt, som noget der bare var "irriterende". De startede kl. 08.00, så jeg havde veer hele dagen og først ved 22.00 tiden gjorde det ret ondt. Så jeg gik en tur i bad, og fik en varmepude på. Det hjalp rigtig meget. Kl 00.00 tog vi på fødegangen, hvor jeg var 6 cm åben. Mine veer var stadig til at holde ud. Jeg kom i badekar for at smertelindre, hvor jeg lå og spiste gulerødder, drak saftevand og snakkede med min kæreste og jordemoderen. Kl 05.00 gjorde mine veer VIRKELIG ondt. Jeg var 8 cm åben og kom ind på fødestuen, hvor jeg pressede i en time. FUCK hvor gjorde det ondt den sidste time. Puha.. Og endnu mere ondt da hovedet skulle ud. Det sved helt vildt, for hendes hovede sad halvt ude i et stykke tid. Av av.. Jeg har aldrig prøvet noget så smertefuldt. Men da hun var ude var alt smerten væk smiley

Jeg sprækkede, og fik 15 sting. Du mærker ikke at du sprækker, og du mærker heller ikke til noget når du skal syes efterfølgende.

• #57   26. jun 2013 Truede jordemoderen med tæsk, hvis ikke hun stoppede den fødsel..... Det gjorde MEGA ondt, men ville til enhver tid gøre det igen. Det er livets største oplevelse.

• #58   26. jun 2013 Mint, jeg forestillet mig at du har ligget og skreget af læger og sygeplejersker, og så kommer der den her lækre læge ind, og det eneste du bekymre dig om er dine behårede ben smiley

• #59   26. jun 2013 Åh gud åh gud åh gud, hvordan har i alle dog kunne overleve det..

Tror min kæreste for en melon i røven den dag han gør mig gravid....

• #60   26. jun 2013 Det her er den absolut mest underholdende tråd længe.. Åha! Og hvad siger man liger når ens mor spørger hvad man grine af?? " bare nogle mødre der fortæller om deres sprækkerne underlig".. Åh Gud!

Ps, tror bare jeg adopterer......

• #61   26. jun 2013 Men damerne har nu ikke afskrækket mig. Jeg har fundet fyren jeg skal have børn med (om et par år eller 7), og så håber jeg bare at år på soyamælk og smertestillende ikke har ødelagt hans ædlere dele helt :o)

• #62   26. jun 2013 Jeg er faktisk utrolig taknemmelig over for at alle i mødre gider komme og være så åbne og detaljerede! Virkelig fedt! smiley

• #63   26. jun 2013 Må lige tilslutte mig takketalen, har også fulgt med på sidelinjen..
    Uha jeg håber jeg (hvis jeg skulle ende i situationen) har held som nogle af jer i tråden her..
    Og absolut ikke har uheld som nogle af jer andre..
    Men tak for at dele smiley

• #64   26. jun 2013 Det lyder så skræmmende når folk beskriver en fødsel. Det gjorde også, at jeg selv var rigtig rigtig bange for at føde. Og oven i det, så har jeg en utrolig lille smertetærskel. Og jeg fødte altså uden smertelindring overhovedet, udover vand. Det hjalp mig utroligt meget, at trække vejret rigtig godt under veerne.

• #65   28. jun 2013 jeg tror også jeg høre ind under den kategori, som bare lader være med at få børn :-)! Adoptere i stedet :-b.

• #66   28. jun 2013 Fødsler er forskellige. Nogen går bedre end andre. Nogen har kun veer i 4 timer andre i 48 timer. Det er forskelligt.

Noget fik smerte stillende andre ikke.

Men det man har tilfælles er at man faktisk glemmer Hvor ondt det endelig gør smiley man. Vi glemme hvordan smerten endelig føles. End til man stå i det igen og tænker fuck gjorde det virkelig så ondt hvorfor udsatte jeg dog mig selv for det igen smiley hvad nok er en god ting for ellers fik de fleste mennesker nok kun 1 barn. Hihi

• #67   28. jun 2013 Fødte min søn på 29 min og min datter så dagens lys 12 min. efter hun havde meldt sin ankomst. Smerterne er intense og kommer i intervaller. Under udvidelsesfasen bliver veerne tiltagende og her lykkedes det mig på rekordtid at suge en hel dunk lattergas - ikke at det hjalp overhovedet!! Under den aktive del af fødslen var det super at kunne "arbejde med" veerne. Samtidig var tanken om snart at have overstået situationen, hvor du ligger som en kalkun klar til at blive "stuffed" også meget tiltalende.

Efterfølgende har jeg glemt hvor ondt det gjorde.... tænker det er en naturlig forsvarsmekanisme, ellers ville vi sq ikke få mere end højst et enkelt barn hver.

1. gang skulle jeg syes... manden kommentar var; "Kan hun ikke lige få et ekstra sting...?!"

Mht sexlivet skal det nok komme til at fungere som før, hvis man kan abstrahere fra hængevom, lange bryster, bleer, babygråd o.l.

På trods af alt det der kan virke lidt skræmmende, ville jeg ikke bytte mine to dejlige unger for noget som helst i verden. De er fantastiske, sjove, kærlige, empatiske møgunger, der giver vores liv indhold og ubeskrivelige stjernestunder.

• #68   28. jun 2013 Danm, jeg glæder mig ikke til det bliver min tur om nogle år. Puha smiley
    men er sikker på jeg nok skal overleve, tror jeg :-D.

Camilla L og Malene Park J - man får i gennemsnit også ''kun'' 1 1/2 barn el. sådan smiley det var i hvert fald tallene for nogle år tilbage, men har hørt det flere gange.
    Er selv enebarn hos min far, men ud af en søskendeflok på 3 hos min mor smiley

• #69   28. jun 2013 smerten er helt ubskriveligt, da jeg født lagde jeg mig faktisk tilbage nogle gange og bare håbede på at jeg ville dø, fordi smerten var så stor, men man kommer også til et punkt hvor man ligesom vågner op og kæmper videre, og den følelse af at det faktisk lykkes og man gjorde det er helt ubeskrivelig skøn, det er virkelig det største man kan bedrive.
    Jeg flækkede ikke eller noget, men jeg fik et par små revner som jeg døjede lidt med i noget tid efter fødslen.
    Man bliver ikke mere slap end at man kan træne det op igen, heldigvis består ens underliv jo af muskler og vi hestepiger er især gode til at få de muskler trænet op igen.
    Mit privatliv med kæresten efterfølgene er blevet så meget bedre må jeg indrømme, men det er også fordi jeg har trænet mit underliv op igen efter fødslen

• #70   28. jun 2013 Det er ikke særlig betryggende at læse det her, når jeg venter mit første barn til februar xD

• #71   28. jun 2013 O.o.. det er hermed besluttet at jeg aldrig skal have børn.

• #73   28. jun 2013 Nu sidder jeg lidt og tænker... rigtig mange af jer beskriver det som stærke menstruationssmerter.
    Fedt. Det giver jo intet at sammenligne med, for jeg er en af de heldige der faktisk ikke rigtig mærker noget til det, andet end lidt spændinger en lille time af gangen en sjælden gang i mellem. Ja, jeg er heldig. Men så kan jeg jo ikke forstå jeres ellers gode beskrivelser smiley

Umiddelbart er jeg godt nok heller ikke til børn. Men det er lige så meget fordi små børn ikke siger mig noget. Det kommer nok en gang. Lige pludselig smiley

• #74   28. jun 2013 HAHAHAH nogle gode grin jeg fik undervejs smiley Årha smiley
    Men, er jeg den eneste der ikke tænker så meget over smerterne ved fødselen, men mere alt bagefter? Babygråd, lortebleer, vågne nætter, vasketøj og aaaalt det man skal pakke bare for at komme ud af døren?
    Tror bare jeg adoptere en på 17, sender ham/hende på efterskole et år, så kan de bo hjemme 2 måneder og så er det ud af klappen smiley

• #75   28. jun 2013 Christina - fed plan! smiley den stjæler jeg smiley

• #76   28. jun 2013 Igen bliver jeg bekræftet i at jeg IKKE skal have børn! Sateme nej, om jeg skal spække helt om til røvhullet, aldrig i livet! smiley

Jeg blev i øvrigt også taget med kop. Besluttede mig på halvvejen for, at nu ville jeg ikke længere :b

• #77   28. jun 2013
    Min største frygt ved evt. at få et barn er den der skide rygmarvsblokade der skulle gøre så skide ondt. Min mor fik den og sagde at hun ikke rigtigt bemærkede det, fordi hun havde så ondt alligevel.

Fik hun fordi de forsøgte med kop og få mig ud, men bette Maria her lå fuldstændigt forkert også kan man ikke rigtigt få det til og du og må lave et kejsersnit.

Men når jeg ikke er fan af nåle i forvejen, så er alle de blodprøver, drop osv. bare ikke flatterende -.-

• #78   28. jun 2013 Jeg var ved at slå mig selv ihjel som baby med navlestrengen, så min mor blev sparet for alle de smerter xD

• #79   28. jun 2013 Krikken: Du kan da bare lade være med at få en rygmarvsblokade/epidural. Jeg skulle dævlme heller ikke have sådan en hvis jeg kunne undgå det da. Jeg fødte uden smertestillende. Udover de to Panodiler jeg fik pga forhøjet temperatur.
    Jeg fik godt nok drop for at få nok væske til sidst, og så fik jeg en sprøjte i låret bagefter med noget der vist skulle hjælpe livmoderen til at trække sig sammen, det lagde jeg så knap nok mærke til. Og jeg kunne heller ikke lide nåle før, det er sket at jeg er besvimet ved blodprøver, men sådan en fødsel har sgu sat tingene lidt i perspektiv smiley

• #80   28. jun 2013 Altså, medmindre du skal have kejsersnit selvfølgelig, men det er jo ikke til at sige om det bliver nødvendigt (:

• #81   28. jun 2013
    Det er også fordi min mor fik kejsersnit at det var aktuelt :o)

• #82   28. jun 2013 Min mor fik også kejsersnit, både med mig og min bror, men jeg slap heldigvis (: Hun er så også den eneste i min nærmeste biologiske familie der har haft problemer med at føde. Hun har for smalt bækken, jeg er heldigvis bestøvet med god plads i de områder smiley

• #83   29. jun 2013 Der var en gang en der udtalte at det skulle være ''ligesom at skide en traktor ud''.....

Så havde man ligesom ikke den store lyst til at få børn smiley

• #84   29. jun 2013 o.o

Tror bare at jeg adoptere...

• #85   29. jun 2013 man kan og skal virkelig ikke lade sig skræmme af smerten ved at føde, for den fysiske smerte man oplever ved fødslen bliver 1000 gange overstrømmet ved at opleve sit barn vokse op, og den glæde man oplever ved at se sit barn udvikle sig og se deres personlighed og deres måde at håndtere livet på.
    Jeg gør det gladelig igen smiley

• #86   29. jun 2013 Har født 2 børn helt naturligt og uden så meget som en panodil under hele forløbet - Ingen opkast eller kvalme under graviditeten. Smerter var der da under veerne - men ikke noget som ikke kunne udholdes overhovedet og ingen smertestillende var nødvendigt smiley 2 sting var påkrævet efter første 24-timers fødsel pga. en rift og kunne overhovedet ikke mærkes. Anden fødsel varede 6 minutter så han kom næsten ud i bilen smiley Alt dernede er som førhen, så det skal du heller ikke være nervøs for.

De to dejligste unger kom der ud af det - og om det så ville kræve 100 fødsler at få dem ville jeg gøre det smiley

• #87   29. jun 2013 Bah prøv lige at overveje hvor skide sviende det må være at tisse efter man er sprækket og syet! smiley

• #88   29. jun 2013 Endorfinniveauet er på sit absolut højeste under fødslen så man kan altså klare meget mere end man kan normalt.

• #89   29. jun 2013 det svier ikke særlig meget hvis man tager en kop vand og hælder på samtidig med man tisser

• #90   29. jun 2013 Åh :'D

• #91   29. jun 2013 og så varer det jo ikke mere end en lille uge så er det overstået.
    Men altså selvom det er skønt at få børn, så er det noget man skal overveje rigtig meget, for ens verden bliver aldrig nogensinde det samme efter man har født, for mit vedkomne har det selvfølgelig ikke gjort noget, men man skal tænke igennem om man er klar til vende op og ned på alt i sin tilværelse og få titlen som mor eller far.

• #93   29. jun 2013 Hvis du sprækker/bliver klippet, så bed om at få sprøjtet noget lokalbedøvende på,inden de syer. Har prøvet at blive syet uden bedøvelse.. Av, siger jeg bare.
    Mærkede ikke noget, de andre gange.

Har født 4 børn og der har ikke været nogle skræksenarier, så lad være med at blive skræmt fra vid og sans smiley

Sex livet har fungeret fint, selvfølgelig er man ikke klar lige med det samme. Der kommer jo blødninger i lidt tid. Slaphed har jeg ikke mærket noget til,tværtimod.

Har ikke læst alle skræk indlæggene. Bryder mig ikke om at læse om/se fødsler smiley

• #94   29. jun 2013 Jeg var jo revnet så meget at jeg blev bedøvet dernede. Men i det tynde ud ynderst virker bedøvelsen ikk så det kan man mærke. Mærkes som om nogen sidder og niver en i underlivet virkelig ikke rart. Men fik min datter op da de begyndte for at tage min opmærksomhed. Men efter lidt tid måtte jeg altså spørger om de ikke var færdige snart for gjorde skide ondt hehe.

Jeg har personlig en meget høj smerte tærsklen

Og jah skal have flere børn smiley

• #95   30. jun 2013 Hvaaa, kan man godt vælge om vil føde normalt eller få kejsersnit?

• #96   30. jun 2013 Nu skal man huske at ingen fødsler er ens, og det er meget forskelligt hvad man kan holde til af smerter.. Man kan ikke komme uden om, at fødslen gør ondt, eller nærmere veerne op til. Nu har jeg godt nok kun født min datter. Men fødslen har bestemt ikke afskrækket mig fra, at gå igennem endnu en gravidtet og fødsel. Og ja man skal også huske at rigtig mange kvinder får mellem to og tre børn. Tvivler på nogen ville igennem det igen, hvis det er en forfærdelig oplevelse.. Man skal huske der kommer noget hel fantastisk ud af det. Nemlig dit barn.. smiley

Jeg kan anbefale som smertelindrende under ve arbejdet, at stille sig under en varm bruser eller badekar.. Hold op hvor det hjalp og tog alle smerterne fra mig. Det var først hel til sidst, at det ikke var sjovt længere, men så kunne jg tilgengæld få lov at presse.. smiley jeg fødte uden smertestillende udover de to pamoler jeg fik, også fik jeg lidt ildt, for at kunne trække vejret bedre..

Men bestemt ikke en grim oplevelse, vil sige at jeg ville frygte kejsersnit mere, der kan ligeså nem opstå problemer.. smiley

• #97   30. jun 2013 Jeg har fået to børn, og Jeg synes altså bestemt ikke det er så slemt. Det gør ondt ja, men ved min første datter lå Jeg hele tiden og ventede på, at det blev frygteligt og ville slet ikke tro på, at hun allerede var ude smiley
    Sprak ikke og havde det fint bagefter...
    Nr 2 kom i lyntempo og Jeg blev klippet, fordi min krop slet ikke ku nå at følge med. Herefter fik Jeg fjernet moderkagen operativt (sparer jer for detaljerne) da den heller ikke havde nået at løsne sig.
    Det tog derfor lidt længere tid at føle sig normal dernede, men Jeg red da DM efter 8 uger, hvor Jeg også kunne dyrke 6 igen...

Jer der ønsker kejsersnit; forestiller I jer at det er smertefrit eller hvad? De første 1 1/2 måned efter kejsersnit må man nærmest ikke bevæge sig, da såret kan springe op.

Der er jo masser af muligheder for smertelindring under fødsel, men for mig var det ikke nødvendigt.

• #98   1. jul 2013 det er forfærdeligt og gør enormt ondt- jeg er blevet syet 1,5 time efter begge mine fødsler. Men husk at det er det hele værd- det er verdens største oplevelse og gave at blive mor:-)
    man kommer til at fungere helt normalt bagefter;-)

• #101   10. jul 2013 Jeg ville aldrig have undværet at føde mit barn naturligt smiley Barnet har behov for turen gennem fødselskanalen, så hvis man kan føde normalt, er det klart det bedste.

Det er meget forskelligt hvordan man oplever smerterne. Ligesom det er forskelligt hvordan ens sexliv starter op igen. Min veninde var sammen med sin mand et par dage efter fødslen og allerede ved fødslen, var hun klar til at føde endnu et barn smiley

Jeg var sammen med mit barns far omkring 5 uger efter fødslen. Startede op med at ride 3 uger efter.

Jeg sprak en meget lille smule, men det var ret overfladisk og ikke noget jeg sådan mærkede noget til. Fik et par sting og det var det smiley

• #102   15. jul 2013 jeg var ved og gå bort da jeg fødte desværre gik min fødsel galt liv moderen rævnet så meget den nu kunne så jeg tabte meget blod dette sker kun for 1% og EU's befolkning men smerten var slem

• #103   17. jul 2013 Undskyld min måske lidt latterlig kommentar, men til jer der har skrevet blandt andet jeg håber ikke jeg føder normalt og håber ikke det gør ondt og jeg bliver fuldstændig ødelagt for neden, prøv lige man har valgt at lave et barn gå rundt med barnet i 10 måneder (40 uger) nogen har smerter konstant hvorfor fanden så ikke tage en fødsel med i hele den lange vej man har gået med en lille baby inde i ens mave så længe, skid hver med du bliver ødelagt eller noget hænger hist og her, men en ar på maven går aldrig væk også bliver man jo ked af at man ikke kan gå i bikini eller en lille top fordi man har en ar, jeg fylder 17 nu her den 1 August, jeg har lige fået min lille datter den 15/3-2013 det er den største gave i midt liv, men hold kæft man kan råbe og skrige under en fødsel men det er sku det hele hver.
    Det skal slet ikke lyde surt eller noget som helst, siger min mening smiley håber ikke i bliver suger.

• #104   17. jul 2013 sure*

• #105   17. jul 2013 Cherie - måske de bare ikke har oplevet en fødsel og det at få barn. de bliver måske skræmt af det de læser her, men jeg tror ærlig talt at de fleste af disse tøser (som alligevel får børn) kommer til at føde normalt smiley

• #106   18. jul 2013 kan kun give dig ret Cherié jeg fik min den 19/3-2012 og min største gave jeg var 18 da jeg fødte og jeg er 20 nu smiley

• #107   19. jul 2013 Jeg har født 4 børn og læser til jordemoder

I dagens Danmark klipper vi ikke smiley

Der er meget smertelindring som virker afslappende og støttende så man ikke går i stykker, fx noget så simpelt som varmt vand!

Desværre er det sådan at de uhyggelige historier sælger bedst, også indenfor fødsler... Hvem gider høre om at puste ud og træne afslapning, for så at føde sit barn stort set smertefri i et varmt badekar? Mens forelskelsen til ens mand bobler og man føler sig sikker, støttet og svævende?

Hvem gider høre om konsekvenserne af medicinsk smertelindring og farerne ved at være operationspatient når man får kejsersnit?

Kejsersnit redder liv, klip redder liv, kop redder liv, som alt kan de misbruges, når man gør det løber man nogle risikoer man kunne være foruden, for at være disse risici foruden skal man vide hvad man laver.

Ingen løber en maraton uden træning forud! Kvinde, KRÆV! Kend din ret til at føde med en jordemoder ved din side, kend din ret til at lære og øve forud for dit livs oplevelse! Kræv mere end et kejsersnit fordi du er bange,.. kræv din ret til at føde, og har du så brug for et kejsersnit, klip eller kop, så får du det og jordemoderen er ved din side, tager imod dit barn og støtter din familie gennem det også

Kærligste fødetanker Pernille...

Kommentér på:
At føde et barn.

Annonce