Blogger
26. feb 2013 Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
At føde et barn. {{forumTopicSubject}}
Nu sidder jeg her og ser en udsendelse om unge mødre der skal til at føde (Tysk TV).
Min mor har fået mig og min bror med kajsersnit, så hende kunne jeg ikke spørge.
Derfor spørger jeg jer der har fået børn på naturlig måde.
-Kan i beskrive den smerter? Den følelse af veer og når barnet kommer ud ?
- Hvad med seksual livet EFTER fødslen, er det overhovedet muligt når 'den dernede' er blevet udvidet så meget? Jeg tænker er man ikke pokkers slap efter en fødsel, eller hvad med smerter efter at være blevet udvidet sådan?
- Nogen af jer der er 'sprækket' der nede? Hørte fra min mor at det skete med min tante, så er da nervøs for om det er 'normalt' at man sprækker? oO
Fortæl fortæl, smerten, fødslen, seksuallivet bag efter osv osv.
Er nysgerrig efter den uddsendelse, selvom jeg fast har sagt at jeg udelukkende skal have børn pr kajsersnit, men alligevel
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
og "slaphed" genoptrænes med bækkenbunds øvelser (som desuden er fornuftige at lave lige gyldig alder eller om man har fået børn)
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Hvorfor sprækker vi så nemt, troede vi bar bygget til at føde??
nov 2008
Følger: 52 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 11 Svar: 240
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 6 Svar: 537
Følelsen ved veer, kan ikke rigtig beskrives, men måske som menstruationssmerter ganget med mange. Dog kan man jo mærke at det er grundet at kroppen arbejder, og man er samtidig rigtig spændt på at se den lille.
Bagefter laver man blot bækkenbundsøvelser, så kommer man tilbage til normal igen. Kroppen hjælper selv til.
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Det er vist meget normalt at sprække en lille smugle.
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 1.110
Vi er lavet så vi kan føde børn, men det er hårdt ved kroppen. Dog kommer man sig og som regel temmelig hurtigt
apr 2006
Følger: 183 Følgere: 282 Heste: 11 Emner: 39 Svar: 2.800
Smerten kan ikke forklares.... og for nogle er smerten mindre... Ved min første var veerne ikke så stærke, men hun måtte også tages med kop... Nr 2 var veerne Meget kraftige(av av av), men hun kom også lynhurtigt og helt uden hjælp
Men følelsen når de var kommet ud, er først 2 sekunders lettelse og derefter den største glæde jeg nogensinde har oplevet...
apr 2006
Følger: 183 Følgere: 282 Heste: 11 Emner: 39 Svar: 2.800
Blogger
feb 2012
Følger: 63 Følgere: 66 Heste: 13 Emner: 92 Svar: 784
Den første vejede 3530 gr og der blev jeg syet med to sting.
Nr. 2 vejede 4410.... De var 4 mand om at hive ham ud(!!!!), da han sad fast med skulderen. Og blev ikke syet herefter.
Så er der altså ikke altid eller heller meget normalt, at man sprækker eller flækker.
Ved ikke lige, hvordan man skal beskrive smerten. Den skal opleves
apr 2008
jun 2012
Følger: 32 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 307
Blogger
jan 2012
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 1.946
Jeg kan bedst beskrive smerten som andre siger lidt hen af menstruationssmerter, jeg fik lissom ondt over skambenet nederst nede, og det trak om i lænden og ned over ballerne ned i lårerne. Og så kan man mærke hvordan ens mavemuskler trækker sig sammen. For mit vedkommende kunne jeg slet ikke kontrollere det så min krop arbejdede fuldstændig af sig selv uden af magt for mig. Jeg synes ikke det gør ondt, måske jeg e rhardcore eller osse heldig, det er ikke en fornøjelse som sådan, men et smertehelvede syns jeg bestemt ikke.
Den første var født 5 timer efter første ve. (som jeg slet ikke vidste var en ve!?!)
Nummer to kom 2,5 timer efter første rigtige ve.
og nummer tre kom 1 time og 15min eftervandet gik, og 20 minutter efter første ve. Er temmelig glad for vi tog på hospitalet så snart vandet var gået for ellers havde vi ikke nået det
apr 2012
Følger: 36 Følgere: 36 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 197
dec 2005
Følger: 51 Følgere: 48 Heste: 7 Emner: 45 Svar: 509
Blogger
Du er 14, hvorfra vil du vide det? Eller har du allerede barn?
jul 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 193 Svar: 2.714
Min storebror blev taget med kop....
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.551
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 708
At føde var meget værre end jeg havde regnet med, men jeg havde også regnet med at han ville "poppe lige ud med det samme" fordi jeg er så ung. Sådan var det gået alle de andre unge mødre jeg havde snakket med. Men neeej, da ikke for mig, det tog 12 lange timer. Føler med dem der har veer i over 24 timer!
Men lige så snart jeg fik min søn op til mig, glemte jeg alt om hvor ondt det havde gjort. Den følelse kan slet slet ikke beskrives, det er nok noget af det største man i sit liv kan opleve! SÅ stærke følelser det var det hele værd!
De fleste kvinder sprækker, det gjorde jeg også, jeg fik en 2. grads bristning, men det mærkede jeg slet ikke midt i det hele. Mærkede heller ikke da jeg blev syet sammen igen.
Jeg har ikke haft sex siden jeg fødte, og frygter det rigtig meget Føler mig kæmpe forneden, selvom jeg ikke aner om jeg er det. Men jeg hører fra alle andre i min terminsgruppe at de har genoptaget sexlivet uden problemer, så mon ikke det også går for mig, når jeg da engang finder en kæreste
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
Ang overskriften... At føde et barn???
Ja hvad hulen skulle du ellers føde??
Joe, en dej, men det er altså ikke samme exit hul
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.908
Men altså der er så mange muligheder for at lindre smerten..
Den bedste måde at få en fødsel til at forløbe planmæssigt er ved selv at være i god form når man skal føde!
Da jeg fødte min søn var det på helt naturlig vis, uden smertelindring.. min smerte terskel er reet høj skal siges, men jeg havde på intet tidspunkt i forløbet smerter som gjorde at jeg havde lyst til at give op..
Det mest ubehagelige var følelsen lige da barnet "svuppede" det sidste stykke ud, for ALT føles slapt og underligt..
Men helt ærligt, så snart fødslen var overstået var smerterne væk for mit vedkommende..
Jeg skulle dog syes, tror jeg fik 6 eller 7 sting.. det var ikke så fedt bag efter, så lå helst ned de første 3 dage efter fødslen, men kun pga stingene..
Angående sex efter..
Tja med sting og alt tror jeg at der gik en måned eller halvanden før der var sex igen, og så lige stille og roligt i starten..
Og om man er slap efter.. tja man har ændret sig, me hvis man har en stærk bækkenbund inden fødslen kommer den hurtigt tilbage efter fødslen igen.. oog de fleste ridepiger har e stærk bækkenbund, så bliv ed med at ride! Det er sundt!!!
maj 2012
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 64 Svar: 1.644
Nr 2 og nr 3 er født normalt, og det er gået så hurtigt at der ikke var tid til nogen form for bedøvelse. Vi taler om hhv 10 og 3 min efter vandet er gået, så var babyen født. Så den ene gang var det næsten på parkeringspladsen og næste gang nåede jeg ikke ind på fødestuen men snuppede den første og bedste seng
I de sidste par uger op til en fødsel løsner ledbåndene i bækkenet sig så det er muligt for barnet at få hovedet igennem. Når veerne kommer, og ja de kan beskrives som kraftige mestruationssmerter så er der kroppen som er begyndt at klargører kroppen til fødslen. Først og fremmest så udvider bækkenet sig, når man er fuldt udvidet er man 10 cm åben, dvs. at hullet forneden bliver så stort, og først der begynder presseveerne. Veerne er typisk regelmæssige, de er 1 min lange og der er 5 min pause mellem dem. Man skal huske at efter hver ve, så er der en mindre, og veerne bliver aldrig længere end pauserne (Hmm synes nu jeg bare havde en lang ve )
Kroppen arbejder så smerten er anderledes, ja det gør ondt, men ikke av av ondt. Når presseveerne kommer er det ligesom at skulle skide en kæmpe lort. Og det kan godt svie når hovedet presses ud fordi huden sprækker lidt. Man sprækker typisk fordi huden ikke er elastisk nok. Når hovedet er kommet igennem er man næsten helt lettet.
Man bliver lokalbedøvet hvis man skal syes, jeg sprækkede en smule ved nr 2 og ikke noget ved nr 3.
Et stykke tid efter man har født babyen føder man også livmoderen. Og man kan godt få efterveer, det er når livmoderen begynder at trække sig sammen igen. Jeg synes efterveerne er værrer end veerne op til fødslen, og de bliver kun værrer ved flere fødsler.
Min krop håndterer "traumaer" rigtig dårligt, så når jeg slår mig, så er det ikke usandsynligt at jeg besvimer. Dette har slet ikke været aktuelt i forbindelser med fødslerne, så som skrevet er det en anden form for smerte.
Efter fødslen, ja der er det bækkenbund, bækkenbund, bækkenbund. Man kan godt være lidt bange for at det vil gøre ondt sådan at knibe sammen, men man må prøve sig frem.
maj 2012
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.245
- Altså de giver op under "fødslen", den ene siger endda at han aldrig vil gøre sin kone gravid!
Vil dog sige at en fødsel er det smukkeste jeg har oplevet! Var med til min lillesøster/guddatters fødsel og jeg har aldrig oplevet noget SÅ smukt før! Og så var det tydeligt at se at al smerten var det værd da hun kom op til hendes mor for første gang - og hun har været det hele værd lige siden
mar 2013
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Svar: 4
den mindste blev født alm en fødlse på 4.5 timer i sarter var det som mens smerter der efter tog de til og niv godt omme i lænden og man kunne mærke mave træk sig sammen. andre måder kan jeg ikke beskrive det.
men man ikke i trivl når det først starter.
pas veer synes jeg personligt er behagelige da man endelig kan være med i verren og dem synes jeg ikke gjorede ondt. havde osse kun 3 så var han ude og jeg flækkede ikke jeg fik en lille rivt som helede af sig selv,
ang sex livet kan det være svært og komme i gang da man først skal holde op med bløde og man ikke få sovet så meget med en ny født, men det er det sammen når man endelig er kommet i gang( hullet trækker sig sammen igen)
dec 2007
Følger: 31 Følgere: 42 Heste: 12 Emner: 2 Svar: 226
Sårn en ville jeg ikke turde at gå nåle er klamme..
Men gruer godt nok os for den dag man skal føde, og hvis det er mens smerte ang'mas, åh nej, jeg har fucker mange smerter den tid på måneden, er fuldstændig dopet op på smertestillende, og er vildt ynkelig.
Men det er måske noget andet når man er i situationen.
Synes næsten det er værre, med de kvinder som kommer til at skide, pga de presser barnet ud, det må fandme være pinlig :s
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 67 Heste: 19 Emner: 13 Svar: 2.466
For mig fungerede det bedst at ligge foroverbøjet på knæ i et kar med vand. Desværre fik jeg ikke lov at føde i karret da de gerne ville have lov at observere min datter nærmere fordi mine veer tog lidt hårdt på hende. Da jeg kom op på briksen lå jeg henover en sækkepude indtil hun skulle ud, jeg er efterfølgende lidt i tvivl om jeg overhovedet fik reelle presseveer eller om jeg bare pressede hende ud med viljen, for jeg kan ikke rigtig genkende de flestes beskrivelser af presseveer (:
Jeg vil ikke lyve når jeg siger at det gjorde ubeskriveligt ondt da hun var kommet så tilpas langt ud med hovedet, jeg har virkelig aldrig oplevet noget så smertefuldt, men det varede ikke ret længe og jeg havde overhovedet ingen smerter efterfølgende. Og det er virkelig det mest fantastiske endelig at få lov at møde sit lille barn (:
Jeg fik ingen smertestillende udover to panodiler fordi min temperatur var steget lidt for meget til sidst i forløbet, og jeg bristede ikke, men min datter fik lige revet mig på vej ud, så jeg fik et enkelt sting.
Jeg har ikke mærket noget til fødslen siden. Vi havde lidt startproblemer i forhold til sex, da jeg bestemt ikke var blevet mere slap dernede og vi måtte tage det stille og roligt med at få gjort plads igen (;
Ærlig talt, så glæder jeg mig faktisk til at føde igen, og håber jeg kan få min vandfødsel næste gang, jeg synes faktisk det var en god oplevelse. Jeg synes til gengæld de 9 måneders graviditet var ret kedeligt i længden for en aktiv pige som mig (:
Vi fik i øvrigt at vide til fødselsforberedelse at 80 % af alle førstegangsfødende sprækker.
apr 2008
jan 2005
dec 2009
dec 2009
Så det var da noget sært noget at sige..
apr 2008
14 dage efter min første fødsel kom min mand med avisen og viste mig et billede af en kommunal valgkandidat. Kan du ikke kende ham??? Øh nej det kunne jeg så ikke. Det var så den læge de havde kaldt midt under fødslen pga lidt problemer. Tja, det er nok første gang i mit liv jeg slet ikke har haft styr på hvem og hvor mange der har stået og gloet mig op mellem stængerne.
dec 2007
Følger: 31 Følgere: 42 Heste: 12 Emner: 2 Svar: 226
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Jeg fødte uden smerte smerte stillende. 19 timers veer. Med faste veer.
Jeg revnede helt vildt, plus jeg blev klippet grundet dette fødte jeg moderkagen og da isabellas hoved kom ud blev hun trukket ud lige som moderkagen blev. Jeg fik en delvis brist på jah røvhullet griner. Så blev syet vildt meget dernede.
Min datter er 2,5 år og man kan ikke se jeg er blevet syet.
Og er ikke blevet slap dernede. Det bare et spørgsmål om at træne sine muskler dernede med knibe øvelser.
Jeg tror vi begyndte og havd sex 2,5 måned efter. Men dette var på grund af jeg fik en cyste som jeg fik opereret 6 uger efter jeg fødte. Så fik lidt ekstra sting i underligt hehe
jan 2007
Følger: 63 Følgere: 60 Emner: 610 Svar: 1.644
Jeg sprækkede, og fik 15 sting. Du mærker ikke at du sprækker, og du mærker heller ikke til noget når du skal syes efterfølgende.
aug 2009
Følger: 47 Følgere: 45 Heste: 7 Emner: 28 Svar: 150
sep 2009
Blogger
Tror min kæreste for en melon i røven den dag han gør mig gravid....
apr 2010
Følger: 54 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 175 Svar: 1.447
Ps, tror bare jeg adopterer......
sep 2009
Blogger
nov 2008
Følger: 52 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 11 Svar: 240
Uha jeg håber jeg (hvis jeg skulle ende i situationen) har held som nogle af jer i tråden her..
Og absolut ikke har uheld som nogle af jer andre..
Men tak for at dele
jan 2007
Følger: 63 Følgere: 60 Emner: 610 Svar: 1.644
maj 2010
Følger: 38 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 124 Svar: 617
sep 2009
Noget fik smerte stillende andre ikke.
Men det man har tilfælles er at man faktisk glemmer Hvor ondt det endelig gør man. Vi glemme hvordan smerten endelig føles. End til man stå i det igen og tænker fuck gjorde det virkelig så ondt hvorfor udsatte jeg dog mig selv for det igen hvad nok er en god ting for ellers fik de fleste mennesker nok kun 1 barn. Hihi
jul 2012
Følger: 24 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 38
Efterfølgende har jeg glemt hvor ondt det gjorde.... tænker det er en naturlig forsvarsmekanisme, ellers ville vi sq ikke få mere end højst et enkelt barn hver.
1. gang skulle jeg syes... manden kommentar var; "Kan hun ikke lige få et ekstra sting...?!"
Mht sexlivet skal det nok komme til at fungere som før, hvis man kan abstrahere fra hængevom, lange bryster, bleer, babygråd o.l.
På trods af alt det der kan virke lidt skræmmende, ville jeg ikke bytte mine to dejlige unger for noget som helst i verden. De er fantastiske, sjove, kærlige, empatiske møgunger, der giver vores liv indhold og ubeskrivelige stjernestunder.
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.374
men er sikker på jeg nok skal overleve, tror jeg :-D.
Camilla L og Malene Park J - man får i gennemsnit også ''kun'' 1 1/2 barn el. sådan det var i hvert fald tallene for nogle år tilbage, men har hørt det flere gange.
Er selv enebarn hos min far, men ud af en søskendeflok på 3 hos min mor
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
Jeg flækkede ikke eller noget, men jeg fik et par små revner som jeg døjede lidt med i noget tid efter fødslen.
Man bliver ikke mere slap end at man kan træne det op igen, heldigvis består ens underliv jo af muskler og vi hestepiger er især gode til at få de muskler trænet op igen.
Mit privatliv med kæresten efterfølgene er blevet så meget bedre må jeg indrømme, men det er også fordi jeg har trænet mit underliv op igen efter fødslen
mar 2009
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 10 Emner: 18 Svar: 364
maj 2012
Følger: 25 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 61 Svar: 846
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
Fedt. Det giver jo intet at sammenligne med, for jeg er en af de heldige der faktisk ikke rigtig mærker noget til det, andet end lidt spændinger en lille time af gangen en sjælden gang i mellem. Ja, jeg er heldig. Men så kan jeg jo ikke forstå jeres ellers gode beskrivelser
Umiddelbart er jeg godt nok heller ikke til børn. Men det er lige så meget fordi små børn ikke siger mig noget. Det kommer nok en gang. Lige pludselig
nov 2011
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 10 Svar: 158
Men, er jeg den eneste der ikke tænker så meget over smerterne ved fødselen, men mere alt bagefter? Babygråd, lortebleer, vågne nætter, vasketøj og aaaalt det man skal pakke bare for at komme ud af døren?
Tror bare jeg adoptere en på 17, sender ham/hende på efterskole et år, så kan de bo hjemme 2 måneder og så er det ud af klappen
aug 2009
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Jeg blev i øvrigt også taget med kop. Besluttede mig på halvvejen for, at nu ville jeg ikke længere :b
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Min største frygt ved evt. at få et barn er den der skide rygmarvsblokade der skulle gøre så skide ondt. Min mor fik den og sagde at hun ikke rigtigt bemærkede det, fordi hun havde så ondt alligevel.
Fik hun fordi de forsøgte med kop og få mig ud, men bette Maria her lå fuldstændigt forkert også kan man ikke rigtigt få det til og du og må lave et kejsersnit.
Men når jeg ikke er fan af nåle i forvejen, så er alle de blodprøver, drop osv. bare ikke flatterende -.-
Blogger
jan 2005
Jeg fik godt nok drop for at få nok væske til sidst, og så fik jeg en sprøjte i låret bagefter med noget der vist skulle hjælpe livmoderen til at trække sig sammen, det lagde jeg så knap nok mærke til. Og jeg kunne heller ikke lide nåle før, det er sket at jeg er besvimet ved blodprøver, men sådan en fødsel har sgu sat tingene lidt i perspektiv
jan 2005
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Det er også fordi min mor fik kejsersnit at det var aktuelt :o)
jan 2005
nov 2011
Følger: 161 Følgere: 125 Heste: 8 Emner: 89 Svar: 2.262
Så havde man ligesom ikke den store lyst til at få børn
feb 2012
Følger: 39 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 213 Svar: 1.263
Tror bare at jeg adoptere...
aug 2007
Jeg gør det gladelig igen
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 659
De to dejligste unger kom der ud af det - og om det så ville kræve 100 fødsler at få dem ville jeg gøre det
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 80 Svar: 1.276
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 659
aug 2007
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 80 Svar: 1.276
aug 2007
Men altså selvom det er skønt at få børn, så er det noget man skal overveje rigtig meget, for ens verden bliver aldrig nogensinde det samme efter man har født, for mit vedkomne har det selvfølgelig ikke gjort noget, men man skal tænke igennem om man er klar til vende op og ned på alt i sin tilværelse og få titlen som mor eller far.
jan 2009
Følger: 16 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 409
Mærkede ikke noget, de andre gange.
Har født 4 børn og der har ikke været nogle skræksenarier, så lad være med at blive skræmt fra vid og sans
Sex livet har fungeret fint, selvfølgelig er man ikke klar lige med det samme. Der kommer jo blødninger i lidt tid. Slaphed har jeg ikke mærket noget til,tværtimod.
Har ikke læst alle skræk indlæggene. Bryder mig ikke om at læse om/se fødsler
sep 2009
Jeg har personlig en meget høj smerte tærsklen
Og jah skal have flere børn
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 61 Svar: 562
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
Jeg kan anbefale som smertelindrende under ve arbejdet, at stille sig under en varm bruser eller badekar.. Hold op hvor det hjalp og tog alle smerterne fra mig. Det var først hel til sidst, at det ikke var sjovt længere, men så kunne jg tilgengæld få lov at presse.. jeg fødte uden smertestillende udover de to pamoler jeg fik, også fik jeg lidt ildt, for at kunne trække vejret bedre..
Men bestemt ikke en grim oplevelse, vil sige at jeg ville frygte kejsersnit mere, der kan ligeså nem opstå problemer..
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Heste: 2 Svar: 63
Sprak ikke og havde det fint bagefter...
Nr 2 kom i lyntempo og Jeg blev klippet, fordi min krop slet ikke ku nå at følge med. Herefter fik Jeg fjernet moderkagen operativt (sparer jer for detaljerne) da den heller ikke havde nået at løsne sig.
Det tog derfor lidt længere tid at føle sig normal dernede, men Jeg red da DM efter 8 uger, hvor Jeg også kunne dyrke 6 igen...
Jer der ønsker kejsersnit; forestiller I jer at det er smertefrit eller hvad? De første 1 1/2 måned efter kejsersnit må man nærmest ikke bevæge sig, da såret kan springe op.
Der er jo masser af muligheder for smertelindring under fødsel, men for mig var det ikke nødvendigt.
mar 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 1 Svar: 20
man kommer til at fungere helt normalt bagefter;-)
jan 2006
Følger: 45 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 93 Svar: 2.746
Det er meget forskelligt hvordan man oplever smerterne. Ligesom det er forskelligt hvordan ens sexliv starter op igen. Min veninde var sammen med sin mand et par dage efter fødslen og allerede ved fødslen, var hun klar til at føde endnu et barn
Jeg var sammen med mit barns far omkring 5 uger efter fødslen. Startede op med at ride 3 uger efter.
Jeg sprak en meget lille smule, men det var ret overfladisk og ikke noget jeg sådan mærkede noget til. Fik et par sting og det var det
okt 2011
Følger: 71 Følgere: 59 Heste: 13 Emner: 336 Svar: 903
sep 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 4 Svar: 10
Det skal slet ikke lyde surt eller noget som helst, siger min mening håber ikke i bliver suger.
sep 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 4 Svar: 10
aug 2009
okt 2011
Følger: 71 Følgere: 59 Heste: 13 Emner: 336 Svar: 903
aug 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 38 Svar: 696
I dagens Danmark klipper vi ikke
Der er meget smertelindring som virker afslappende og støttende så man ikke går i stykker, fx noget så simpelt som varmt vand!
Desværre er det sådan at de uhyggelige historier sælger bedst, også indenfor fødsler... Hvem gider høre om at puste ud og træne afslapning, for så at føde sit barn stort set smertefri i et varmt badekar? Mens forelskelsen til ens mand bobler og man føler sig sikker, støttet og svævende?
Hvem gider høre om konsekvenserne af medicinsk smertelindring og farerne ved at være operationspatient når man får kejsersnit?
Kejsersnit redder liv, klip redder liv, kop redder liv, som alt kan de misbruges, når man gør det løber man nogle risikoer man kunne være foruden, for at være disse risici foruden skal man vide hvad man laver.
Ingen løber en maraton uden træning forud! Kvinde, KRÆV! Kend din ret til at føde med en jordemoder ved din side, kend din ret til at lære og øve forud for dit livs oplevelse! Kræv mere end et kejsersnit fordi du er bange,.. kræv din ret til at føde, og har du så brug for et kejsersnit, klip eller kop, så får du det og jordemoderen er ved din side, tager imod dit barn og støtter din familie gennem det også
Kærligste fødetanker Pernille...
At føde et barn.