Mangler gode råd til træls hår! {{forumTopicSubject}}
Hej hg!
Jeg har brug for jeres som altid gode råd og erfaringer
I og med jeg er i stalden hver dag, og hver dag rider 3-5 heste, hvor jeg (selevfølgelig) bruger ridehjelm hver gang, går jeg også i bad hver dag. Og da jeg har langt kraftigt hår vasker jeg det også hver dag, ellers bliver det utrolig ulækker og fedtet, bare efter en enkelt dag hvor det ikke er blevet vasket. Jeg skifter tit shampoo, da jeg kan have en god shampoo, hvor mit hår er lækkert den første månedes tid og derefter bliver det kedeligt og tørt. Jeg mangler råd, da det jo ikke er sundt at vaske hår hver dag, men jeg vil heller ikke rende rundt med ulækkert fedtet hår
Har i nogle gode råd til hvad jeg kan gøre??
Jeg kan ikke undgå at gå i bad hverdag, men jeg vil gerne kunne undgå at skulle vaske hår hver dag.
Anyone??
På forhånd tak :o)
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Des mere du vasker dit hår, des større behov har det for at blive vasket fordi det så ellers vil blive ulækkert :o)
Det er noget med at shampoo osv. gør at hovedbunden producere mere fedt end hvis vi lod være med at bruge det.
Men hvis man har vasket det ofte, i et godt stykke tid, så tager det godt med tid at vænne håret fra det igen.
Der er nogen der nærmest har gjort det til en religion at lade være med at vaske håret særligt meget, deres hår er skønt, glat og ikke ulækkert, fordi det er vænnet af med at overproducere hovedbunds fedt
Men det tager som sagt noget tid.
GIk for et par år tilbage i sommerferien og var lummer og ikke vaskede hår i nogle uger - håret endte faktisk med ikke at være ulækkert til slut, det havde nærmest renset sig selv.q
sep 2007
Følger: 55 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 335
Ja det har jeg også hørt, og har også et par veninder der sjældent vasker deres hår andet end det bliver skyllet med vand, men det har taget dem lang tid, og det har jeg bare ikke tid til. Har ikke lyst til at rende rundt med fedtet hår i skole og på arbejde
Min ridelærer anbefalede mig at bruge tørshampoo, kender du noget til det???
sep 2007
sep 2007
Lidt link til de intresserede:
http://www.mirror.co.uk/life-style/dieting/dieting-news/2006/06/15/i-never-wash-my-hair-and-it-s-as-soft-as-dog-fur-115875-17235266/
(link fjernet)
http://vegetarkontakt.dk/?-er-der-nogen-herinde-der-aldrig-vasker-haar=22571
sep 2007
Haha øko ting er vidst en smagsssag, men riskiks er da altid rart
sep 2007
Jeg må forhøre mig oppe ved matas damen om hun har nogle af de ting
sep 2007
sep 2007
maj 2004
Følgere: 76 Heste: 19 Emner: 255 Svar: 2.024
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 1.504
det er blevet meget sunder efter jeg ikke giver det shampoo hverdag.
sep 2007
Er der btw nogen der har råd imod elektrisk hår?
Mit bliver meget let elektrisk så tør nærmest ikke røre noget af stlå/jern.
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 1 Svar: 201
Jeg har en meget sart hårbund og har prøvet diverse dyre frisør-produkter der alle skulle være velegnede til sart hårbund. Det bedste produkt, som jeg nu har brugt i flere år, er Decubal, som fås på apoteket.
Det er uden parfume, og er endda så godt for håret at jeg ikke længere behøver bruge balsam i mit lange hår, opdagede det engang ved en fejl men har aldrig brugt balsam siden
Mangler gode råd til træls hår!