Gode råd ønskes. Mangler overskud..... {{forumTopicSubject}}
Jeg er i syv sind og aner ikke hvad jeg skal gøre. Håber der er nogen der kan hjælpe lidt med en god ide eller to.
Min hest har jeg haft siden marts, men har grundet skader på både hest og mig stort set ikke redet den.
Nu er jeg så gået igang med genoptræningen som selvfølgelig går langsomt frem i skridt foreløbig. Mit problem er bare at jeg har så meget at se til og psykisk ikke er ovenpå for tiden at jeg har svært ved at overskue at skulle ride ham og jo flere dage jeg ikke gider jo længere går der før han er på toppen igen og denne tanke får mig endnu længere ned psykisk.
Så tænker jeg på en part, men problemet er bare at han godt kan være en stor mundfuld at håndtere så han kræver en erfaren rytter, og hvor finder man lige en dygtig rytter der gider nøjes med at skridte....
Øv det er træls lige nu, jeg bliver bare mere og mere irriteret jo længere tid der går, det er jo en halv dyr hest til bare at have gående.
Håber nogen kan hjælpe.
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 117 Svar: 1.396
Prøv at lave en overskuelig aftale med dig selv om fx. at ride ham 2-3 gange om ugen i 20 min. af gangen. Gerne på bestemte dage. Har du overskud til det så tag en ekstra dag, men lad være med at have dårlig samvittighed over ikke at nå det de dage hvor du ikke har bestemt dig for på forhånd.
Er det nemmere for dig evt. at gå med ham? Så er man jo fri for at sadle op og strigle og alt det. Og det er lige så god genoptræning for hesten.
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 36 Heste: 6 Emner: 70 Svar: 468
jun 2005
Følger: 37 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 29 Svar: 206
Det lyder som en kanon god ide, faktisk lige hvad jeg selv ville have forslået
Lyngvang .
Nej 20 min giver ikke meget mht ordentlig ridning men..
Det som jeg tænker er at du bare skal i sadlen og i begyndelsen ikke have for mange krav til dig selv.
Lidt for at vække lysten i dig igen.
Pas på du ikke forlanger/kræver for meget i begyndelsen når du psykisk er træt.
Du skal lige som vække dig selv på en posetiv måde.
Håber du forstår
apr 2005
Jeg har dog lige snakket med en veninde der er avler og hun foreslog mig at sende hesten tilbage da det problem den har med sine hove er noget den har haft hele tiden, så måske løser problemet sig selv.
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 30 Svar: 851
Begynd at prioriter de vigtige ting i livet, at noget andet så ramler, så lad det ramle! Det råder du bod på når overskuddet er tilbage.
Jeg har selv gået sygemeldt med en kombination af stress og depression (de 2 ting hænger uhyggeligt meget sammen). Jeg havde alt for meget om ørerne og satte mig alt for høje mål, som jeg ikke fysisk kunne nå i døgnets 24 timer. Jeg fandt overskuddet igen hos hestene. Jeg er stadig ikke helt ovenpå, men nok til at kunne passe et arbejde og samtidig tage mig tiden til mine heste.
Jeg kan anbefale at tage en skridttur ud i det blå og lad tankerne flyve. Det er en super god måde til at få afklaret nogen ting på.
apr 2005
jan 2008
Om du vil returnere hesten er selvfølgelig dit eget valg, nu ved jeg ikke hvad den fejler og hvad dyrlægen siger, men er det handelsfejl, så har du jo retten på din side. Det er super ærgeligt at købe en hest, der viser sig at være syg... Men kunne forestille mig at du er i et mega dilemma når det kommer dertil, for du har jo nok nået at blive glad for hesten i den tid du har haft den nu.... Er der andre ting du kan nedprioritere, som kan vente lidt med at blive ordnet? Hvad laver du til daglig? Noget ferie til gode evt? Eller en samtale m lægen om midlertidig sygemelding? Ved ikke hvor slemt det står til, men det var den mulighed jeg måtte tage.
apr 2005
Han har dårlige hove og kan lige nu slet ikke få sko på, både smed og dyrlæge mener at den har må have haft det før jeg købte den, men det er svært at bevise. Og ja selvfølgelig er jeg blevet glad for ham nu.
Jeg arbejder for min mor, så de dage det går rigtig galt giver hun mig for det meste fri.
jan 2008
Med hesten er det jo straks værre... Min søster købte et medlidenhedskøb for efterhånden nogen år siden, hvor den også døjede med hovene... Det viste sig at dens dårlige hove var pga at den aldrig havde hverken set eller fået mineraler og vitaminer i dens opvækst, - den var 3 da min søster købte den,- så hornet var simpelthen ikke udviklet som det skulle og derfor porøst som porcelæn... Håber virkelig ikke at det samme er med din, for det er ikke til at redde hvis det virkelig er slemt.... Samtidig med det døjede den så med mavesår pga tidligere fejlernæring, så efter 2 år med flere dyrlægebesøg, undersøgelser og vurderinger måtte hesten aflives. Hesten var billig i indkøb, men kostede min søster en halv bondegård mens hun havde den. De prøvede adskilligt medicin, diverse beslag, special kost osv, men intet hjalp. Krydser virkelig fingre for at din ikke er ligeså dårligt stillet..... Min søster var også blevet glad for hesten og kunne have sendt den tilbage da det var handelsfejl, men hun kunne simpelthen ikke få sig selv til det. For tilbage til hvad?
apr 2005
jan 2008
apr 2005
Håber snart på et svar så vi alle kan få klar besked.
Gode råd ønskes. Mangler overskud.....
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside