{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

De unge og deres uansvarlighed {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har lige en oplevelse idag jeg gerne vil dele og så sætte spørgsmål ved det.

Jeg krydser hver dag Odense Banegård da jeg skal skifte bus der inde for at komme ud til Röste.
Men i dag på vej hjem går jeg målrettet efter min hjemad bus, og kigger så ned ved indgangen til banegården og der ligger dælme et tændt fyrværkeri. så jeg sprænger til siden så godt jeg kan for alle de mennesker der er. Min bus er dog ikke kommet. Så jeg finder hurtigt ud af at det er en flok unge der smider fyrværkeri på fortovet foran busserne eller ud på bussernes kørebane. Plus det er indgangen til banegården. Jeg bliver så tosset over dette da det er pisse farligt og jeg er selv rad for fyrværkeri. Men det at de kaster det ind blandt folk. det er sq for meget.

Jeg tænker så hvor disse unge mennesker har deres hjerne henne? At de ikke tænker at dette kan være farligt. Og der ligger en park 3 min væk hvor de kunne have fyret det af.

Er unge mennesker virkelig til tider så uansvarlige og tankeløse? Jeg ser det bare ofter og ofter smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De unge og deres uansvarlighed
  • #1   19. dec 2011 nogen er, andre er ikke.

• #2   19. dec 2011 jeg er enig!! Jeg synes det er uansvarligt at smide fyrværkeri i blandt folk. Det er farligt, og det viser tydeligt at de ikke har respekt for det! Tænk en ældre dame, hvis hun faldt, fordi hun blev forskrækket, eller et lille barn samlede det op i hånden. Puha jeg synes det frygteligt, og dermed mener jeg at alle her i verden er velkommende til at tænke med den øverste del af kroppen, og venligst benytte den hjerne, de så fint fra fødslen er blevet tildelt!

• #3   19. dec 2011 I dagens Danmark er det bestemt ikke kun de unge der er noget galt med. Hele vores samfund har rådne frugter i mellem sig, og hvis man tænker sig om må man jo også konkluderer at disse unge får denne adfærd et andet sted fra.

I går da jeg cyklede på arbejde var der meget glat. Der lå is på fortorvet. Jeg nåede toppen af en bakke og så en gammel dame der lå på fortovet. Det undrede mig, og hun lå faktisk ret stille. Jeg krydsede vejen for at komme over til hende. Jeg kunne se at hun var bevidsthed, men hun så kold og træt ud. Jeg hjalp hende op at stå. Det viste sig at hun var gledet og faldet. Hun havde prøvet at rejse sig op flere gange, men blev ved med at glide - og det gjorde så ondt pga. slagene at hun gav op. Der kom flere voksne mennesker forbi både på samme fortov og modsatte. Hun havde råbt på hjælp men samtlige var gået forbi. Nogen uden at kigge på hende.

Da jeg hjalp hende op, havde hun ligget på jorden i omkring 20 minutter. Hun boede kun 2 husnumre væk fra hvor hun var gledet, så det tog ikke mere end 1 minut at følge hende hjem.

• #4   19. dec 2011 Der er desværre mange unge, der ikke har en skid respekt for fyrværkeri og effekten af det, til trods for alle de demonstrationer af dette som de bliver vist.
    Men det kan jo ikke passe, at nogen skal komme alvorligt tilskade og blive vanciret for at det trænger ind.
    Jeg var selv for nogle år siden cm for at møde et tændt kanonslag. Jeg gik forbi en dude, der kastede noget, men eftesom der lå et dybt lag sne, opdagede jeg intet. Min fætter skubber mig i sikkerhed lige da kanonslaget eksploderede, hvor jeg stod.

Jeg tror, at det, som de synes, er sjovt, er at se folk springe for livet og gå i panik, men det kan gå gruelig galt.

• #5   19. dec 2011 Du generaliserer lovligt meget med det sidste spørgsmål. Jeg er lige fyldt 17 og er på ingen måder uansvarlig. men ja der er rigtig mange som er det, og som bare ikke tænker sig om

• #6   19. dec 2011 Uha da da
    Synes ikke det lyder som en rar oplevelse (og ja.. jeg er selv ung, men fyrvärkeri er en af de ting jeg har allermest respekt for) håber da lidt at unge mennesker tager sig sammen og viser at de kan andet end lave ballade...

Simone: fuuck man, synes godt nok folk lukker öjnene for meget nu om dage... håber du fik damen sikkert hjem og der ikke var sket noget alt for slemt smiley

• #8   19. dec 2011 Mimmi - alligevel noget af en påstand at komme med.. Der kan jo have været mange faktorer, der har spillet ind - arv og miljø, du ved.

• #9   19. dec 2011 Mette Bang: Jeg tror det handler meget om at de unge først skal opleve de konsekvenser deres handlinger fører med sig, før det går op for dem hvad de egentlig har gang i.

• #10   19. dec 2011
    Desværre kan forældre ikke forbyde deres børn dit og dat, eller styre hvad de laver når de er uden for huset - så er børnene i dårligt selvskab, gruppepres osv.

Forældrene har ingen magt uden for huset og som det er set i opdragelses programmer, så har de det sjældent heller i huset ( ikke som i alle unge opdrages dårligt ), den unge råber, skriger, er voldelige osv. som en alene mor ikke tør sætte sig imod, så har man ikke meget valg.

Også er der jo slf. også bare den forkælede type..

Men anyways.. Nej, ikke alle unge er ansvarlige, selvom den"ældre" generation gerne vil gøre dem til det - hvilket inkludere mig, da jeg er 18år.

Kommentér på:
De unge og deres uansvarlighed

Annonce