{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.154 visninger | Oprettet:

Tidligere ejer vil se min hund. {{forumTopicSubject}}

Jeg fik en schæfer for godt 5 måneder siden. Tidligere ejer vil gerne se hende, for at se hvordan hun har det, Vi er i tvivl om han har slået hende da hun generelt er meget sky over for mennekser, specielt mænd og stresser helt vildt.

Ved sku ikke lige hvad jeg skal sige...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tidligere ejer vil se min hund.
  • #1   9. nov 2011 hvis i ikk har noget a skjule kan jeg ik se nogle problemer i det, i er der jo..

• #2   9. nov 2011 Lad ham komme- hvis hun ikke vil snakke med ham, så er det jo bare det. Så må han erkende hun har det godt uden ham.
    Han kan jo ikke komme til at gøre hende noget når I er der, hvis det er det du er nervøs for. Og skulle hun være angst for ham, så må du jo bare sige det til ham og så må han gå igen....

• #3   9. nov 2011 Ja, er jo det. For da vi hentede hende sagde vi selvfølgelig ja til at de måtte besøge hende hvis de havde lyst. Hun var fuld af orm da hun kom her, og var meget tynd. Nu er hun som en schæfer skal se ud.
    Hun er blevet mere rolig også..

Det jeg frygtede var at hun lidt genoplevede det traume og måske fik tilbagefald eller noget. men måske det er fordi jeg menneske sammenligner det.

• #4   9. nov 2011 vores hunds forrige ejere spottede os på gaden da de kørte forbi... så de kom aldrig på besøg som vi havde talt om.. - men det er måske også lidt synd for hunden? vores hund blev afleveret af de tidligere ejere hjemme hos os, efter vi havde været ved dem og se på hunden... så kom de hjem til os, fik en kop kaffe og kørte igen, uden hund... måske ville den blive vildt glad hvis de gamle ejere kom, og tro den skulle hjem til dem igen???

men vend den lige om, hvis det var dig der gerne ville se hvordan din hund havde det, og så fik du nej??? så ville du måske blive bekymret om den havde det godt?

• #5   9. nov 2011 hvis hunden har det godt nu, så kan jeg ikke se problemet i det smiley

• #6   9. nov 2011 Synes du skal sige ja.. Jeg ville selv blive rigtigt ked af det, hvis jeg var gået af med min hund og ikke måtte besøge den.. Jeg ville ønske at jeg havde sådan nogle tidligere ejere til mine dyr.. Jeg sender gerne billeder osv, men dem jeg købte min hvalp af er vist ligeglade.. smiley De svarede i hvert fald kun den første gang..

• #7   10. nov 2011 Synes også du skal sige ja. Min hund kommer bestemt også fra et hårdt miljø, men blev reddet af forrig ejer, som desværre ikke kunne beholde hende. Så vi fik hende da hun var 7 måneder, og der havde hun været 3 forskellige steder udover avler. da vi fik hende har hun usynlig, beskidt og helt lydfri. nu halvanden til 2 år senere har vi den aller bedste familiehund som vi kan alt med. Og hun er ikke usynlig, hun er renlig og hun siger vov hvis nogen lister udenfor, heriblandt kattene smiley

Du skal da lade dem komme hvis de vil, det er din hund og du skal da vise dem at den har det godt og være stolt af hvordan den har det og hvad den har udviklet sig til. Hvis du siger nej, viser det bare at du skjuler noget i deres øjne.

• #8   10. nov 2011 jeg syntes ikke at gamle ejer har ret til besøg når dyret er omplaceret. netop fordi de kære kræ tydeligt husker deres ejere og selv om de er glade hvor de er nu, er der ingen grund til at forvirre dyret ved at lade gamle ejer komme på besøg.

udelukkende af hensyn til dyret ville jeg sige nej.

• #9   10. nov 2011 Du kan jo altid møde ham et sted i parken, så det neutral grund, og hunden har travlt med ay snuse osv. ville nok ikke kunne sige nej, medmindre jeg vidste han bevist havde mishandlet og misrøgtet hunden. men derimod stolt kan du jo vise frem og sige ja godt foder en ormekur og kærlig pleje har gjort underværker.

• #10   10. nov 2011 Kan se i er lige så splittet som jeg er. Vi har sagt ja til de må komme og sige hej til hende, og kan de ikke komme til hende så er der jo en grund til det...

Så håber jeg ikke der sker noget ved det.

• #11   10. nov 2011 sig ja..... hvis hunden føler sig tryk og sikker hos jer kan det på ingen måde skade hende psykisk....hunde savner ikke som vi gør.... de kan savne trykhed i form a den flok de var i hvis de ikke har den samme trykhed i nuet.... at hun er sky betyder langt fra at hun er blevet slået.... det kan sagtens bare være hendes natur at hun er sådan i nye situationer, og hvis hun ikke har haft nogle med fra sin gamle flok er det ganske naturligt.... jeg har selv 6 mutter som vi selv har avlet og det er bestemt ingen af dem der er blevet slået men der er stor forskel på hvordan de håndtere et møde med fremmede mennesker selvom vi er med.... vi har en der lister rundt og ligner en der er klar til at løbe hvis chancen byder sig men oxo en der helst ville ligge på folk skød hvis han kunne og de er opdraget helt ens.... at den havde mange orm er ofte uvidenhed.... der er ufattelig mange mennesker der ikke ved en skid om hunde selvom de selv har dem.... der er jo oxo tit dem der intet ved om hunde der ikke beholder dem så længe

• #12   10. nov 2011 lav evt. et album med den herinde. så kan tidliger ejr lpgge på og se hunden. hvar den ikke haft det godt, skal den ikke se tidligere ejr igen. jeg har et album med Pelle, som vi har herfra denne side. så kan Pelles gamle ejer logge på og følge Pelles gøren og laden.

Kommentér på:
Tidligere ejer vil se min hund.

Annonce