{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Slippe af med tidligere ejer... {{forumTopicSubject}}

Hej hestefolk.
Jeg står med noget af en udfordring. Jeg købte min hest for ét år siden, og siden da har tidligere ejer nærmest åndet mig i nakken. Hun spammede mig hele den første uge, og spørger hele tiden om hun må komme og besøge ham (hun har besøgt ham én gang), men værre end det, har hun også sendt en lang besked til mig hvor hun skriver at hun har fortrudt at sælge ham, og hun gerne vil købe ham tilbage (hvilket jeg selvfølgelig sagde nej til.) .
Udover det, får jeg hele tiden beskeder på facebook og messenger om hvor meget hun savner ham.

Jeg føler det virkelig som en byrde på mine skuldre efterhånden, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre..
Jeg havde begrænset hende på FB så hun ikke kunne se mine opslag, men pludselig havde hun kommenteret på ét???
Så jeg endte med at blokere hende, men så fandt hun ud af det og begyndte at skrive til min mor i stedet???

Jeg har jo også lidt empati for hende, for jeg forstår jo godt at hun elsker ham og savner ham, men jeg bad ikke om alt det her da jeg købte hesten, og jeg har virkelig brug for at hun backer-off nu...

Hvad gør jeg? Skal jeg bare skrive det til hende?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slippe af med tidligere ejer...
  • #1   22. mar 2023 Du er vel bare nødt til at skrive en klar besked om hun skal stoppe med at chikanere dig og din familie og blokere over alt. Ellers må du jo sige du melder hende for chikane, hvis hun bliver ved. Hun har solgt hesten og længere er den ikke. Ja, det er hårdt, men nogle mennesker skal bare have tingene sagt med store bogstaver engang imellem, før de fatter det.

• #2   22. mar 2023 Jeg tror også, at du er nødt til at sige det direkte, ellers fortsætter det sandsynligvis bare. Måske kan du afbløde det lidt ved at sige, at du nok skal give en opdatering i tilfælde af ændrede omstændigheder, så hvis du nogensinde skal af med hesten, eller hvis den bliver meget syg, så kan du skrive til hende.

• #3   22. mar 2023 Først beder du hende, i meget klarer vendinger (!) om at stoppe med at kontakte dig og så blokere du hende alle steder.
    Men gem endelig alle beskeder mv. dem får du brug for hvis tingene eskalerer til decideret chikane eller stalking. Hvilke det næppe gør, men det er godt at være forberedt.

• #4   22. mar 2023 Du kan fx skrive " Hej *navn*. Jeg vil gerne bede dig om at stoppe med at kontakte mig og min familie omgående."

Du behøver ikke uddybe eller være forstående. Hesten er solgt og så er den ikke længere.

• #5   23. mar 2023 Bed hende om at passe sig selv. Skriv at det er din hest nu, og at hun skal stoppe med at kontakte dig og din familie. Derefter blokerer du og din familie hende smiley

Kan hun stadigvæk ikke forstå et vink med en vognstang, så anmeld hende for chikane.

• #7   23. mar 2023 Lån... ej vel?!

• #9   24. mar 2023 Hun er tydeligvis ked af salget, og der er ingen grund til at træde på én som ligger ned. Men Elles forslag er rigtig godt, synes jeg - forklar hende at du gerne vil have fred til at nyde din hest, som du faktisk (også) er rigtig glad for, og fortæl hende at du vil give lyd fra dig i tilfælde af ændrede omstændigheder.

Og hvis det ikke virker, så kan du vel godt tillade dig at tage samme metode i brug, som hun har gjort: find hendes mor/familie, og bed dem om at hjælpe hende over savnet.

• #10   24. mar 2023 OT : Men jeg har anmeldt Daniella M til admin, da hun er en falsk profil der udbyder lån.

• #11   25. mar 2023 Jeg har aldrig solgt et dyr, men jeg kan kun forestille mig, hvor svært og hvor ondt det må gøre, hvis man fortryder. Men det giver ikke en ret til, at chikanere andre folk. Kan virkelig godt forstå, at det er en stress faktor for dig, jeg har det på samme måde med mennesker der spammer en, jeg kan slet ikke have det. Ærligt så tror jeg, at hun gør det, fordi hun håber, at du for medlidenhed med hende og sælger hesten tilbage. Jeg synes ikke du skal være grov, for jeg tror ikke hun gør det i en ond mening. Men forklar hende, at du er ked af, at hun fortryder salget, men at du er rigtig glad for din hest og ikke ønsker at sælge eller komme af med den. Og at det stresser dig, at hun hele tiden skriver og spørger om det ene og det andet, og det gør, at du faktisk ikke nyder din tid med din hest på samme måde. Kan hun ikke forstå det, så ville jeg blokere hende og bede hende stoppe med at kontakte både dig og din familie mm. Det er simpelthen ikke ok. Noget andet er, hvor gammel er personen? smiley

• #12   26. mar 2023 Hun er i 50'erne ca. smiley

• #13   27. mar 2023 Hvordan har du det ift hun sku komme på besøg igen, ville det være belastende, fordi hun er så træls ellers?

Men du blir nødt til, at skrive, at pga alt det skriveri fra hende, orker du ikke videre kontakt overhovedet.
    Hvad hvis hun blir blokreret af dig og din mor, har hun så mulighed for kontakt?
    For det er din hest nu og det må hun leve med, fordi hun solgte den.
    Og synes da du ska skrive din "endelige beslutning" til hende og så lukke ned, hvis der kommer mere.

Ka self godt forstå hende, man sælger nogle gange sin bedste ven. Ligesom nogle sindsforvirrede tror deres hund, eller kat er deres barn, som de ikke tror ikke ka sælges, fx hvis man faktisk ikke har rå smiley smiley smiley smiley smiley Men hun lyder så belastende, at man ikke gider yderligere kontakt, fordi det er hele tiden.

• Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 214
    #14   28. mar 2023 Man kan da håbe, at "tidligere ejer" ikke frekventerer HG.... smiley

Men til dit spørgsmål: "Skal jeg bare skrive det til hende?"
    Ja, det havde været mit valg - fremfor at skrive det om hende.

• #15   28. mar 2023 Jeg har selvfølgelig tjekket inden jeg skrev herinde smiley

• Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 214
    #16   28. mar 2023 Og du er med på, at der er fuld offentlig læseadgang til opslag på HG, og at man ikke skal være oprettet som bruger for at læse, udelukkende for at skrive - så det tænker jeg da umiddelbart er lidt vanskeligt at tjekke...?

• jens c
    jens c Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Svar: 135
    #18   26. maj 2023 Hej Cecilie
    Den tidligere ejer skylder du ikke noget. Hvis du er skrap, kan du helt forbyde hende adgang til den hest, der nu er din.
    Men du skriver at du er empatisk. Så er mit forslag at du tilbyder hende et besøg om måneden. Men sætter som betingelse at du ikke vil have hendes råd og vejledning. Hvis hun ikke overholder din betingelse, skal hun vide, at så ophører din empati!

Kommentér på:
Slippe af med tidligere ejer...

Annonce