22. apr 2006 Følger: 180 Følgere: 209 Heste: 6 Emner: 573 Svar: 3.870
Dårlige knæ eller? {{forumTopicSubject}}
Godmorgen allesammen.
Jeg er en ridetøs på 18 år og jeg har redet i godt og vel 10 år. Jeg er dressurrytter, men rider en del ture i terrænet for det meste i skridt. Men det er det blevet sat begrænsning for det seneste år. Jeg kan nemlig ikke skridte længere ture uden at få ondt i mit venstre knæ. Det er nærmest en form for "vokseværk" (i slemmere grad) hvor stødende går helt ned i anklen. Når jeg rider normal træning er det meget sjældent der kommer noget bøvl, det kommer kun på skridtture. Derudover skal der ikke ret meget før jeg kan mærke, at mine knæ bliver overbelastet. Jeg går til Push-træning, hvor en øvelse som squat er stort set umuligt for mig. Selvom jeg ikke har vægte på, og laver øvelsen som folk med svage knæ skal, så gør det ondt i begge knæ efter ingen tid. Også hvis jeg har siddet på gulvet og skal rejse mig, så kan jeg også mærke det i mine knæ, ligesom når jeg går op ad trapper, er mine knæ også de første der brokker sig.
Nu ved jeg godt I ikke kan stille en "diagnose" udfra dette og at jeg egentlig måske burde gå til lægen, men det er bare meget bøvl at gøre ud af det, hvis det ikke er noget. Jeg har også spekuleret på om det kan være min vægt? Eller har jeg dårlige knæ?
Jeg er 181 cm og vejer 94 kg.
Håber I kan komme med f.eks. nogle erfaringer, hvis I selv har prøvet noget lignende.
aug 2006
Følger: 63 Følgere: 84 Heste: 6 Emner: 148 Svar: 573
Men der er forskel på folk, med det med de vokseværks lignende smerte lyder meget bekendt.
jul 2008
Følger: 168 Følgere: 157 Heste: 7 Emner: 154 Svar: 1.148
Nu har jeg selv, rigtigt dårlige knæ, efter styrt fra hest
Men har rendt til de forskellige læger
Mine dianoser
Bløde knæ, kan ikke huske det helt rigtige ord, men tit noget unge piger får, i mellem 18 og 25, det forsvinder
Overvægt, jeg vejer 80 og er 173, min læge vil ha mig ned på 60. skal siges at jeg har kraftige knogler.
sep 2011
Følger: 5 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 601
blød plet på indersiden af knæsikallen, kaldes Osgood Slatter, ses hyppigst hos teenage piger +/-. Skal aflastes v. smertefulde aktiviteter, særligt løb, hop osv. Forsvinder igen efter et års tid eller to.
Din overvægt kan bestemt forværre tilstanden.
Men aflæg din egen læge et besøg, for en sikkerheds skyld
God bedring :0)
Dårlige knæ eller?