{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Springstævne, hold da op! {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Det er jo sådan at jeg er gammel stævnerytter, jeg har redet LA spring og M dressur og jeg husker de tider hvor jeg var til stævne hver weekend. Men jeg ændrede som 16 årig min ridestil af mange grunde som altid kan diskutteres.

MEN, idag var jeg så ude og se et springstævne for første gang i langtid for når jeg kommentere indlæg her på HG mener mange at jeg "Ikke kan udtale mig" når jeg jo ikke har været på en stævnebane længe.

Men hold da op! Jeg var godt nok chokeret og skuffet, jeg så kun to pony klasser idag (LB og LA). Heste der blev revet rundt på banen, fik minimal ros og en helt masse klap bagi. Jeg så nok 2-3 ryttere i de to klasser hvor jeg tænkte."Sikke en pæn ridning" og hesten var jeg bare chokerede over. Kom de fejlfrit igennem banen + omspringning var der nogle der klappede deres heste men jeg så ikke EN af dem der lavede en fejl på banen rose deres heste og en af pigerne gik endda amok på hesten efter hun var redet ud fordi den refuserede to gange.

Jeg var virkeligt chokeret, har ridningen virkeligt udviklet sig sådan?

Uheldigt stævne eller dagligdag? Jeg håber virkeligt det sidste.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Springstævne, hold da op!
  • #2   5. nov 2011 Tja, grunden til at jeg ikke ser ponyrytterne mere, efter Danish derby, for et par år siden, hvor de alle red noget ligne det du skriver, droppede jeg simpelthen at se på ponyrytterne de er forfærdelige...
    Nogle heste rytter er det også, men synes generelt hesterytterne rider pænere end ponyrytterne... - de er da i det mindste til at holde ud at kigge på, uden at blive arrig indeni...

• #3   5. nov 2011 Hov ja self. mente jeg ikke det sidste xD

• #5   5. nov 2011 Syntes desværre også at der er en del der ride på den måde du skriver. Hvilket virkelig er en skam, da man så får en tildens til at sige at ponyrytter ikke rider pænt, og det syntes jeg da en virkelig syndt især fordi der da også er en del imellem der viser rigtig pæn ridning.
    Men vil så også give CALLA ret at hestertytterne rider meget pænere. Er uden tvivl en rigtig kedelig udvikling for sporten og for den sags skyld også hestene

• #6   5. nov 2011 har selv set noget lignende, men har virkelig også set forældre der bagefter er flegnet fordi deres barn og hesten ikke kom over, der var en far der bland andet slog hesten flere gange fordi den rev ned 2 gange... man kunne tydeligt se at hesten var meget ny på stævnebanen og meget nervøs..

hold op hvor havde jeg bare ondt af den pony! smiley

derfor ser jeg næsten også kun heste ryttere nu smiley

• #7   5. nov 2011 syntes desværre det er den gængse opførsel på stævne pladserne

• #8   5. nov 2011 nu er jeg også selv pony rytter og springrytter...
    og jeg må give de andre ret... det er sådan folk bare gør for at vinde, jeg fatter det godt nok ikke!
    synes overhovedet ikke det er okay!
    og kan virkelig ikke lide at kigge på folk som pisker den igen banen...

• #9   5. nov 2011 jeg er helt enig med nulleper! Det er faktisk sådan det er... jeg er selv ponyrytter og rider ikke selv med pisk...da jeg faktisk ikke synes det burde være ok...sådan som pisken bliver misbrugt! ;( Har selv brugt den, men kun til at støtte med, og ikke til at slå med!! smiley

• #10   5. nov 2011
    Det er også lang tid siden jeg har været på en stævneplads og har ikke rigtigt lyst til at tage der ud.. Af frygt for at blive skuffet eller koge over og pande en person en ( overdrivelse fremmer forståelse ).

Der er noget med nogle regler med pisk - om at det max må ske 3 gange og hånden ikke må være over skulderen?
    Håber og tror på at hvis jeg ser nogle give en pony for mange klap at jeg vil finde en ansvarlig/overordnet og spørge om det er noget ridning de vil stå inde for/ligge rideklub til.

Men det er jo en ond cirkel.. Beder en klub nogle om at skride eller styre sig - så mister de penge. Cirklen ville kun blive brudt hvis alle havde den politik - men eftersom ungerne jo bliver undervist i det et eller andet sted på en klub, så er det svært.

Samt det også er svært når vi alle sammen kan sidde og blive enige om at det er SÅ forkert - men de der gør sådan, aldrig melder sig ( det klart jo ) og at hvis man påpeger, selv bare over nettet, at folk er for hårdhændet så får man en skideballe tilbage med ordene " du ved ingenting, du rider jo ikke på samme niveau og kender ikke ponyen, også har jeg en træner! " - skrevet med store bogstaver og masser af udråbstegn hvor man efterfølgende bliver blokket.

Rideverdenen er skide irriterende. Vi råber ikke op hvis noget er forkert, sidder bare og rygklapper hinanden og hvis veninderne ser der er kommentare om ridningen så forsvare de - hvor de, som de tætteste på rytteren burde være dem der sagde - ej, styr dig lige!

At det mest er ponyryttere tror jeg er pga. de har forældre der pacer, mange af dem. Men også fordi de lader frustrationerne gå ud over ponyen, er ligeglade og bare skal igennem den fandens bane.
    Når de bliver voksne så lære de at styre sig og holder til at gøre der der hjemme istedet for, her handler det om penge og rygte og man får ikke heste ind i tilridning hvis man er kendt for at tæve hesten på springbanen.
    Tilgengæld er der igen det med at folk holder kæft når noget ikke duer som AM der har et album med Anders ( springrytteren ) med 1 stil glidetøjle på til JBK med en hest der kysser bringen og har bidet halvt ude af munden.

Vi skal sku blive bedre i det mindste til at sige det til den ansvarlige, om det er noget ridning de vil stå inde for, om det kan være rigtigt i følge reglerne og at man syntes det er for dårligt at de tillader det.

Puha, lang smørre smiley

• #11   6. nov 2011 Jeg springer sammen med en pige til undervisning. Tror egentlig at hun er en sød pige, sådan personlighedsmessigt, men hvor kan jeg god blive gal over hvordan hun behandler sin hest. Den er meget anspændt når de springer, og stopper altid rigtig, rigtig mange gange. Og hvor får den dog ryk i munden, slag med pisken og hakken med sporerne. Det er virkelig sådan at den kommer med et højt støn hver gang hun sparker til den. Og så får den minimal ros.

Og så var jeg til stævne i dag, og nøj hvor er der dog mange af de små piger, der rider på rideskoleponyer, der flår dem i munden. Øvøv smiley

• #12   6. nov 2011
    Mia - hvorfor siger træneren så intet, hvis i træner sammen? smiley

Kommentér på:
Springstævne, hold da op!

Annonce