Blogger
28. aug 2004 Følger: 228 Følgere: 1403 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.583
Springstævne, hold da op! {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Det er jo sådan at jeg er gammel stævnerytter, jeg har redet LA spring og M dressur og jeg husker de tider hvor jeg var til stævne hver weekend. Men jeg ændrede som 16 årig min ridestil af mange grunde som altid kan diskutteres.
MEN, idag var jeg så ude og se et springstævne for første gang i langtid for når jeg kommentere indlæg her på HG mener mange at jeg "Ikke kan udtale mig" når jeg jo ikke har været på en stævnebane længe.
Men hold da op! Jeg var godt nok chokeret og skuffet, jeg så kun to pony klasser idag (LB og LA). Heste der blev revet rundt på banen, fik minimal ros og en helt masse klap bagi. Jeg så nok 2-3 ryttere i de to klasser hvor jeg tænkte."Sikke en pæn ridning" og hesten var jeg bare chokerede over. Kom de fejlfrit igennem banen + omspringning var der nogle der klappede deres heste men jeg så ikke EN af dem der lavede en fejl på banen rose deres heste og en af pigerne gik endda amok på hesten efter hun var redet ud fordi den refuserede to gange.
Jeg var virkeligt chokeret, har ridningen virkeligt udviklet sig sådan?
Uheldigt stævne eller dagligdag? Jeg håber virkeligt det sidste.
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.356
Nogle heste rytter er det også, men synes generelt hesterytterne rider pænere end ponyrytterne... - de er da i det mindste til at holde ud at kigge på, uden at blive arrig indeni...
Blogger
Følger: 228 Følgere: 1403 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.583
jan 2010
Følger: 80 Følgere: 77 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 681
Men vil så også give CALLA ret at hestertytterne rider meget pænere. Er uden tvivl en rigtig kedelig udvikling for sporten og for den sags skyld også hestene
apr 2008
Følger: 49 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.475
hold op hvor havde jeg bare ondt af den pony!
derfor ser jeg næsten også kun heste ryttere nu
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
jul 2007
Følger: 118 Følgere: 192 Heste: 5 Emner: 306 Svar: 3.776
og jeg må give de andre ret... det er sådan folk bare gør for at vinde, jeg fatter det godt nok ikke!
synes overhovedet ikke det er okay!
og kan virkelig ikke lide at kigge på folk som pisker den igen banen...
sep 2006
Følger: 209 Følgere: 201 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.587
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Det er også lang tid siden jeg har været på en stævneplads og har ikke rigtigt lyst til at tage der ud.. Af frygt for at blive skuffet eller koge over og pande en person en ( overdrivelse fremmer forståelse ).
Der er noget med nogle regler med pisk - om at det max må ske 3 gange og hånden ikke må være over skulderen?
Håber og tror på at hvis jeg ser nogle give en pony for mange klap at jeg vil finde en ansvarlig/overordnet og spørge om det er noget ridning de vil stå inde for/ligge rideklub til.
Men det er jo en ond cirkel.. Beder en klub nogle om at skride eller styre sig - så mister de penge. Cirklen ville kun blive brudt hvis alle havde den politik - men eftersom ungerne jo bliver undervist i det et eller andet sted på en klub, så er det svært.
Samt det også er svært når vi alle sammen kan sidde og blive enige om at det er SÅ forkert - men de der gør sådan, aldrig melder sig ( det klart jo ) og at hvis man påpeger, selv bare over nettet, at folk er for hårdhændet så får man en skideballe tilbage med ordene " du ved ingenting, du rider jo ikke på samme niveau og kender ikke ponyen, også har jeg en træner! " - skrevet med store bogstaver og masser af udråbstegn hvor man efterfølgende bliver blokket.
Rideverdenen er skide irriterende. Vi råber ikke op hvis noget er forkert, sidder bare og rygklapper hinanden og hvis veninderne ser der er kommentare om ridningen så forsvare de - hvor de, som de tætteste på rytteren burde være dem der sagde - ej, styr dig lige!
At det mest er ponyryttere tror jeg er pga. de har forældre der pacer, mange af dem. Men også fordi de lader frustrationerne gå ud over ponyen, er ligeglade og bare skal igennem den fandens bane.
Når de bliver voksne så lære de at styre sig og holder til at gøre der der hjemme istedet for, her handler det om penge og rygte og man får ikke heste ind i tilridning hvis man er kendt for at tæve hesten på springbanen.
Tilgengæld er der igen det med at folk holder kæft når noget ikke duer som AM der har et album med Anders ( springrytteren ) med 1 stil glidetøjle på til JBK med en hest der kysser bringen og har bidet halvt ude af munden.
Vi skal sku blive bedre i det mindste til at sige det til den ansvarlige, om det er noget ridning de vil stå inde for, om det kan være rigtigt i følge reglerne og at man syntes det er for dårligt at de tillader det.
Puha, lang smørre
jul 2010
Følger: 100 Følgere: 96 Emner: 124 Svar: 1.989
Og så var jeg til stævne i dag, og nøj hvor er der dog mange af de små piger, der rider på rideskoleponyer, der flår dem i munden. Øvøv
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Mia - hvorfor siger træneren så intet, hvis i træner sammen?
Springstævne, hold da op!