En trist weekend. {{forumTopicSubject}}
Min papegøje sov ind natten til søndag, det var ventet. Etta var avlet hos dårlig avler , indavl, så hun har været syg længe.(svarende til sukkersyge)
Ikke nok med mange avlere tager æggene fra fuglene og mader ungerne op, så hun fuglen bliver ved med at producere æg der bare bliver dårligere for hver omgang, men når man henvender sig er avleren ligeglad.
Min skønne Etta nåede aldrig at blive en fuldkommen gøje, ben der hævede, speciel kost og til sidst et liv kun på bunden af buret.
Dèt der gør mig så rasende er lovgivningen der tillader fuglefabrikker, med kun et for øje: Penge!
Etta var en kærlig og glad fugl med de ting hun kunne, og hun efterlader et tomrum.Mange timer er gået i selskab med Etta og vores venskab kunne have varet i mange flere år.
Tænk jer om, lad være med at støtte "fuglefabrikkerne" med deres kunstige hold af fugleunger. Etta var ikke håndopmadet men blev tam alligevel.
mvh merete
jun 2005
Følger: 44 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 204
Hvor gammel blev den?
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
Håber folk lytter og lader vær med at købe fugle fra avler som indavler
mar 2006
Følger: 1 Følgere: 44 Heste: 7 Emner: 263 Svar: 1.317
Avleren sælger stadig afkom efter Etta`s forældre.
man knytter sig meget til en amazone, det er mere end "bare" en fugl, og jeg syntes ikke nogen avlere kan være bekendt at sælge disse syge dyr, der kun bliver til en masse sorg og spekulationer.
jun 2005
Følger: 44 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 204
Min mor har en grå jaco, så jeg kan fulgt ud godt forstå dig.
Men det er da godt nok frygteligt..
apr 2008
Følger: 71 Følgere: 71 Heste: 3 Emner: 154 Svar: 1.946
mar 2006
Uanset hvor "forberedt " man er, så kan man alligevel ikke forestille sig hvordan det er, når det sker.
mar 2006
Jeg er begyndt at kigge efter ny gøje, men er sgu`bange for samme l... igen.
nov 2004
Følger: 92 Følgere: 82 Heste: 5 Emner: 532 Svar: 2.121
En trist weekend.