Ting der kan bringe mit pis i kog. {{forumTopicSubject}}
Hej alle, efter en frustreret bustur har jeg brug for at komme ud med mine aggresioner.
Min veninde og jeg tager bussen fra Borup til Ølby, og efter kort tid stiger to små perler på, de er vel omkring 15 år. Spiller super smarte. Min veninde og jeg sidder bagerst i bussen, hvor de så sætter sig op med en smøg, og jeg tænker "what?" Jeg finder så ud af at den er elektronisk, så når man suger i den puster man damp ud. Fair nok.
Den ene af disse 2 fyre, går bevist op til buschaufføren og spørger hende om noget hvorefter hun stopper bussen og beder dem gå ud. Han forklare om denne elektroniske smøg, hvorefter de får lov at blive. Da han går ned for at sætte sig igen, åbner han alle vinduerne i bussen for så at sætte sig bagerst et par sæder foran min veninde og jeg og tænde en rigtig smøg med hans ven. Og dér falder klappen bare ned. Jeg kigger på ham og spørger pænt, om ikke han er sød at slukke smøgerne, og han siger nej, Jeg forklare ham at jeg har astma, og at det ikke er tilladt hvor han så siger "ja eow kom hassan vi sætter os foran så".
Fint,så sætter de sig forrest og ryger færdigt. Min veninde og jeg sidder og snakker om det bagerst i bussen, hvilket de høre. Så den ene vender sig og siger "EOW hvad sagde du!" til min veninde. Min veninde ignorerer men han bliver ved, og så siger hun bare "jeg snakker ikke til dig". Han beder hende holde kæft, og hun siger det samme til ham. I ren provokation, formår de 2 fyre at sætte sig op bagerst til min veninde og jeg igen, for så at tænde 2 nye smøger. Jeg kigger på dem og spørger om ikke de forstår dansk? Og han undskylder med "Din veninde skal ikke være flabet!" Jeg siger til ham at det ikke skal gå ud over min sygdom at han mener min veninde er flabet. Vi kommer op at diskuttere og buschafføren høre os, hvorefter jeg så spørger hende om ikke hun gider forklare de 2 søde fyre at man ikke ryger i bussen? Men hun tror stadig det er de elektroniske, så hun svare ikke og køre videre. De 2 fyre begynder at køre den videre og sige det er elektroniske smøger, jeg prøver at forklare dem at såvidt jeg ved, tænder man ikke en elektronisk smøg med en lighter. Intet svar tilbage. Så begynder de med at de vil tæske os når vi kommer til stationen osv. men intet skete.
SÅDAN noget kan irritere mig helt grænseløst, at komme til Danmark, bo her og få i hoved og røv, og så opføre sig så respektløst overfor andre mennesker. Er der andre der har sådan nogle historier?
Undskyld møgfaldet, havde bare brug for at komme ud med det.
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 592
mar 2006
Følger: 125 Følgere: 126 Heste: 3 Emner: 803 Svar: 5.480
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.096
Og jeg vil nok tro de 2 du har stødt på er dansk fødte. Og i burde med det samme have GÅET op til buscheføren og sagt til hende på en pæn og stille måde at de altså havde tændt en rigtig smøg.
mar 2006
Vi turde ikke, det kan godt være at det havde været det rigtige, men jeg gider ikke at stige af bussen og stå med deres 30 fætre de har ringet til og få tæsk fordi man sladre.
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.374
Jeg tror jeg var tændt helt af
mar 2006
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
okt 2006
mar 2006
100% det er opdragelse, men man må da som 15-16 årig have den fornuftige side af hjernen slået til når man ikke en gang er dansker.
sep 2011
Følger: 5 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 601
Almindelig god opførsel er vel ikke for meget forlangt... Her er det for let at bare råbe racisme, så snart vi forventer det samme af nydanskere.
okt 2006
Men hvis man kigger i sine egen stamtræ så er vi alle indvandre/flygtninge på en eller anden måde jeg er 3generation (nordmænd) på fars side og 4-5 (sigøjner) på min mors. Men idag er jeg pære dansk som man vil sige.
Jeg har ikke noget imod kultur og møde andre. Jeg har respekt overfor disse. Men at sige at man er uopdragen barebegrund af ens oprindelse er forkert. Da der jo som sagt er ligeså mange dansker der er ligesådan. Men fordi de er af anden etnisk baggrund så skal det stemples op.
ville du skrive det her inde hvis det var 2 lyshåret drenge?
apr 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 259
mar 2006
Jeg skriver på intet tidspunkt at det er pga. deres farve de er uopådragne, tror heller ikke selv du ville bryde dig om at blive røget op i hovedet i en bus hvor det rent faktisk ikke er lovligt.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
"lidt desværre" for der ville det nærmest have været e fornøjelse at få dem smidt ud fra. vi gav os god tid, til at se om der var noget man kunne brokke sig over, men der var de pludselig meget stille og sad pænt, når man kiggede på dem! problemet er ja at de kan ringe og stå 20 personer i løbet af 5 min. så man er desværre nødt til at tænke sig om, inden man handler, men min tolerance er ikke særlig høj overfor disse typer.
ville nok bare i jeres tilfælde være gået op til føren, vil hun ikke smide dem af, må man vælge om man vil gå vider. i det de lover jer tæsk, tja ville jeg nok sige ring efter politiet, de er sikkert registret i forvejen, så lad systemet tage kampen med dem. træls oplevelse i havde der.
Husk at passe på jer selv.
apr 2008
(også danske unge hvis de ikke kan tilpasse sig og en del af de unge fra london kunne nok ryge med her også)
Så vil de måske have bedre forståelse og sætte mere pris på vores samfund, grundsten og fælles værdier. alm. respekt for hinanden og hinandens ting...
dec 2007
Følger: 205 Følgere: 193 Heste: 10 Emner: 421 Svar: 4.643
Det slet ikke i orden, kan du huske hvordan chauførren så ud?
dec 2006
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.252
Uheldig oplevelse du havde der, men synes nok der er en del racistiske toner i denne tråd desværre :0(
okt 2006
Du kunne have formuleret det at det bare var 2 unge fyre, det er ligesom der jeg vil hen dit oplæg ligger nemlig op til en diskussion.
Og nej selvføllig skal de ikke ryge op i hovedet på en. Men jeg har aldrig haft problemere med mennesker med at be dem om at lade være med at være til gene i det offentlige.
Men mentalitenten er anderledes hvor i landet man er jeg kan godt mærke når jeg f.eks. skal til sjælland så er mentalitten og lunten meget kort.
Og jeg syntes at man skal huske at man kommer langt med et smil og høflighed.
apr 2008
Men når man har disse oplevelser må man vel nok lufte sin frustration.
Og hvis jeg havde oplevet dette med en flok lyshåret blå øjet unge så havde jeg da gerne fremhævet dette.
Jeg syntes faktisk vi forsøger at holde en pæn tone i debatten.
Man kan naturligvis også holde sin mund, men jeg syntes og tror personligt det er bedre at få sine frustrationer ud. og vende det med andre.
mar 2006
dec 2007
Følger: 32 Følgere: 31 Heste: 1 Svar: 246
dec 2007
Har mulighed for at fortælle hende at de faktisk røg, så hun kan rette op på det
dec 2007
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.374
jan 2006
mar 2010
Følger: 30 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 389
Prøv at tage til Skagen i "Hellerupugen", føj for fanden en arrogant opførsel diverse unge mænd fra Sjælland ligger for dagen...
Har endda hørt en voksen forretningsmand fra Sjælland udtale "de skal sku være taknemmelige fordi vi kommer, de kan ikke klare sig uden os"..
Hvortil jeg vil sige, at havde det ikke været for dem havde almindelige mennesker også råd til at købe huse osv deroppe.
De mener det er totalt acceptabelt at smadre telefonbokse osv, for de har jo råd...
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.551
jan 2006
Skagen? det ligger da i nordjylland
Ting der kan bringe mit pis i kog.