{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

overtalning - forældre - pony - gratis {{forumTopicSubject}}

Hejsa En veninde og jeg er blevet tilbudt denne pony gratis ellers skal den slagtes (en shet. hingst på 5 år). Jeg har en DV i forvejen som jeg går meget op i self og vi starter stævner mm. Men jeg vil SÅ gerne have/redde den lille pony! har altis ønsket mig en shet. hingst!

Nå men hvordan overtaler man lige sine forældre? Vi har fundet ud af en billig smed, vi har fundet det den skal have at spise og faktisk også stedet (Vi har tilbudt at hjælpe til med diverse ting og sager for at få opstaldningen billigere da vi ikke har alverdens til den slags - jeg skal have ifolet min hoppe i forsommeren og min veninde har også en pony - irish cob) Og det ser lovende ud. Selvfølgelig har vi tænkt på at der kan ske ulykker og den skal vacc., chippes mm. og som sagt har vi jo hest/pony i forvejen og ved hvad det drejer sig om smiley

Håber i kan give nogle tip til hvordan vi kan overtale dem? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overtalning - forældre - pony - gratis
  • #1   23. aug 2011 Jeg ville nok ligge tingene på bordet, nogenlunde som du har gjordt her, så kan jeres forældre se at i har tænkt over sagen og har selv været ude og undersøger de forskellige muligheder.

Men føri gør det, skal i virkelig tænke jeg godt om. En lille shet-hingst lyder sjov lige pt, men hvad med i længden, jeg i har hest/pony så ved en del om det, men i får også en masse oplevelser med den, som i ikke har mulighed for med en lille, jeg mener du skriver selv at du rider stævner. Det kan du ikke med en så lille mand.

Brug en rum tid på at tænke over, hvad det er i går ind til, og hvad det er i vil med ham.

Håber det kunne hjælpe bare lidt.

• #2   23. aug 2011 Vi vil bruge ham til tricks og måske hvis han har lyst og er egnet så vil vi prøve at køre smiley

en billig smed kan være mindst lige så god som en dyr vil jeg lige have lov at sige! dyrlægen bliver der ikke sparet på.. og det med pengene er fordi at vi skal hente ham inden om en uge så indtil videre må det gå sådan.. smiley

• #3   23. aug 2011 har man ikke råd skal man ikke.

Men prøv og lig det op som du har gjort her i indlæget for forældrene, så kan de se i gerne vil, og at i selv tager intiativ.

• #4   23. aug 2011 okay tak smiley
    ang. pengesager:
    Vi fik det først af vide i søndags samt at han helst skulle være væk inden en uge så derfor har vi ikke lige lagt penge til side. Men jo vi har som sådan råd jeg skal bare lige have gjort mit regnskab op her på fredag smiley

• #5   23. aug 2011 Hvorfor bliver i ved med at skrive at de ikke har råd, det skriver hun intet sted, tror bare at de har været ude og undersøge, hvordan de kan gøre det billigst, for lettere at kunne overtale deres forældre.

Ret mig endelig hvis jeg tager fej l:-)

• #6   23. aug 2011 Man skal ikke overtale folk til og få et dyr. Man skal NØJE overveje anskaffelsen af dyr, INDEN man får dem. Det er ikke dyret der har valgt dig, men dig der har valgt dyret.

Ja ideen med triks pony er jo super sjov.. Det troede tøserne også.. Jeg havde 2 shetlænder hingste, som nogen tøser super gerne ville have ned og gå til triks, hygge osv.
    Men efter nogen måneder, var de jo sjovt nok ikke særlig interessante. Det begyndte og blive koldt, og vejret var ikke særlig godt. Der var jo ingen ridehus osv. Og vupti. Pludselig var interessen væk.
    Som du også kan læse i en artikel på ridehesten.dk så er det åbenbart blevet "in" at have shetlændere som triksponyer. Men dog de færreste sætter sig ind i det, eller synes det er sjovt i længden..
    Det er ikke lige så let som mange tror. Det er ikke bare, som at lære en hund og sidde eller dæk.

Derudover kan jeg da godt forstå, at du gerne vil have den. Så har du en ekstra pony. Men har du tid til den ?
    Nu er du garenteret lige startet i skole igen. Så er der MASSER af lektier, hesten, ridning, undervisning, evt. andre fritidsinteresser, osv.
    Er der tid til, også at træne med den 1½ time hver dag, MINDST. ?
    Er tiden til og køre ud og fodre, lukke ud, osv ?
    Der er rigtig mange ting der skal tages op, inden man anskaffer sig et dyr mere.

Men HUSK.. Du skal ikke overtale dine forældre. De ved bedst, også hvor meget tid du har på en dag. De ser synspunktet udefra. Selvom mange teenager (gjorde jeg også selv dengang) mener selvf, at forældre ikke ved bedst. Men det gør de altså.
    Så lyt til dem : )

Hvis du får den, ønsker jeg jer held og lykke.

• #7   23. aug 2011 Pixies: Kan bare ikke være mere eing.
    Kanon godt skrevet smiley

• #8   23. aug 2011 du kan også bare tage imod den også sælge den igen?

• #9   23. aug 2011 tak for dit uddybende indlæg!

Jeg har faktisk for meget tid - dvs. min mor brokker sig over at jeg bruger min com fordi jeg ikke har noget at lave. Jeg har før haft en shet.hingst (som jeg også passer en gang imellem når hende der har den nu er på ferie) så jeg ved godt hvordan det er smiley Træner selv tricks mm. med min egen hest smiley
    ang. kørsel så har jeg været så heldig at stedet jeg har fundet er hos en af vores venner som bor i samme by smiley Så der er en gåafstand på ca. 5 min smiley

Vi har nøje tænkt det igennem og fundetr mineraler/vitaminer mm. snakket om hvordan vi vil gøre det og hvordan vi vil passe den, hvad foder den skal have osv. smiley

og jo tak! smiley

• #10   23. aug 2011 Trash: Da han stadig er ung vil vi godt beholde ham ihvertfald et par år for at han ikke vil føle at han bliver kastet med.

vi har også været inde på kasteration, salg mm. Men så længe det overhovedet er muligt - og godt for ponyen - vil vi beholde ham smiley

• #11   23. aug 2011 Ja, det lyder virkelig som noget i har tænkt meget over, så er det bare at gå til jeres forældre og ligge tingene på bordet, vær ærlig, det kommer man længst med.

• #12   23. aug 2011 okay tak smiley Er glad for, at nogle ihvertfald forstår hvor meget vi vil gøre for det!? (: Tusind tak!

• #13   23. aug 2011 Du må endelig ikke tro, at jeg ikke forstår, at du rigtig gerne vil..

Jeg kan læse på den måde du skriver på, at du faktisk er "over ivrig."
    Du lyder til, at det bare er den bedste ide i hele verden, og det er bare det du aller aller helst vil, osv. osv.
    Desværre er det faktisk der det oftest går galt.. Man sætter sig højere op, end hvad forventingerne bringer.

Jeg vil ikke sige, at i ikke skal have den eller noget. Det er OVERHOVEDET ikke det, jeg hentyder til.
    Menjeg prøver bare og stille det realistisk op..

Men jeg er sikker på, at du og din veninde, kunne give den et godt sted og være.
    Jeg har selv taget heste ind for og hjælpe, og fundet gode hjem til dem. Så jeg kender alt om det smiley

Hvad med arbejde ? Tjener du nok til og betale for 2 heste?
    Synes nemlig ikke du har nævnt noget om arbejde, men blot at du BARE har råd. Eller betaler dine forældre ?

Da jeg gik i skole, havde arbejde og 1 hest var tiden knap. Der var jeg din alder. Så hvis du kan få tiden og pengene til det, så synes jeg det er flot.

• #14   23. aug 2011 Jeg får 400 som minimum om måneden. Min store hest betaler min mor da det egenligt ikke er min men hendes. Jeg har længe snakket med min mor om, at til næste personalemøde vil jeg gerne skrives op til en weekend mere om måneden så jeg har 2. Jeg får 80 i timen (arbejder i en hundepension 7-8 km væk) Har ingen problemer med at finde tid smiley Min far bor på en gård som vi så småt er ved at sætte i stand og han har sagt at jeg muligvis må få en hyggepony til den tid, så kunne hingsten jo komme ned HVIS det bliver til noget (det garanteres ikke) smiley Men vi har også nogle nødløsninger i ærmet. smiley

• #15   23. aug 2011 dvs. at fra oktober af (tror jeg det er) får jeg højest sansynligt fast omkring 800kr om måneden. Derudover arbejder jeg i alle ferier de fleste dage smiley Min mor hjælper lidttil opstaldning af stor hest smiley

Kommentér på:
overtalning - forældre - pony - gratis

Annonce