{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
753 visninger | Oprettet:

Når drømmen bliver til et mareridt.. {{forumTopicSubject}}

kender i det?...
For et år plus minus.. siden, gik min drøm i opfyldelse.. Jeg skulle have min egen hest! Jeg ledte og ledte.. og faldt for denne skønne oldenborg på 4. Han gik rent igennem handelsundersøgelsen! Jeg var så glad! Jeg skulle endelig til at tage mig af min egen hest! Han blev min bedste ven!!

Men pludselig knak drømmen..
Han blev halt.. Jeg fik den første dyrelæge ud.. han kunne ikke finde ud af hvad det var.. så han sku stå med smertestillende i 14 dage.. også til røngten på landbo højskole.. Det kunne ikke værre rigtig! Så jeg ringede til hestedokteren og fik en tid.

Dagen kom, dyrlægen der gav ikke bare op. Hun lagde blokeringer ... tog røgnten billeder.. og det var spat...
han fik ledbehandlinger 3 i højre og 2 i venstre bagben...
Det tog ca 3 måneder.. også kom genoptræningen..

Så var alt i idyl. indtil et halvt år efter.. altså nu.. Det er meget værre end sidst. Dyrelægen har ikke set en hest have det så slemt, og slet ikke en unghest... Han kan ikke blive ridehest igen, og har mange smerter...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når drømmen bliver til et mareridt..
  • #1   15. jun 2011 Hvor er det bare forfærdeligt! Har virkelig ondt af dig.

• #2   15. jun 2011 årh Maria.. jeg føler virkelig med dig!!!!

• #3   15. jun 2011 Hvor jeg føler med dig - har selv mistet min elskede hest for 14 dage siden.

Det en hård tid du går i møde - mine dybeste medfølelse får du.

Knus og varme tanker fra mig.

• #4   15. jun 2011 Ej, hvor lyder det bare fordærdeligt smiley Jeg føler virkelig med dig. Min blev konstateret kronisk forfangen for 3 uger siden. Og havde det bare så skidt. Han er dog "rask" nu, og kan snart begynde genoptræningen.

Men kan virkelig godt følge dig!

• #5   15. jun 2011 Jeg synes, det er en sag med 2 sider.
    1. Så er det selvfølgelig ekstremt synd for både hest og ejer. Man bliver jo forbandet glad for sin/e heste.
    2. Så er det vel også lidt selvforskyldt. Her mener jeg ikke træning eller hvad ejeren har udsat hesten for, for det har jeg intet kendskab til MEN: Når man vælger hest og især race, så er der desværre mange racer, der har forskellige skavanker. Så de risici omkring sygdom og skader er væsentlig større end ved andre racer. Det glemmer mange, når de køber hest. En handelsundersøgelse er fint, men mange skader er pga. overbelastning og slid eller nedarvet skrøbelighed. Det går heldigvis godt eller nogenlunde for de fleste, men der er en procentdel, der betaler prisen for menneskers indblanding i racens kropsbygning og sind. Mennesker avler nemlig ikke heste for hestens skyld, men for at kunde anvende dem til et eller andet, som desværre ikke er med i "Urhestens" brugsanvisning.

• #6   15. jun 2011 Henrik H!!! Så hvad foreslår du? At vi skal daffe rundt på Prezewalskiheste, fordi DE er bare holdbare?
    Det var da en utrolig ufølsom og usympatisk kommentar.

Jeg føler med dig! Man kan ikke sikre sig mod alt, selvom man gør alt det rigtige. Men tænk på, at du har givet ham en god tid og sørg for, han ikke har smerter.

• #7   15. jun 2011 Jeg vil altså give Henrik til dels ret, hvis jeg skal være ærlig.

Måske nok lidt hårdt og sidde og læse, når man er ked af det, og er ikke sikker på om det hører til emnet heller.

Men det er rigtigt at vi mennesker avler med pengepungen og ikke hjertet. Selvfølgelig ikke alle. Men nogle. Og det går ud over alle.

• #8   15. jun 2011 Det er da fuldkommen rigtigt, men synes ærlig talt I skal slette jeres indlæg. Det gør jo hverken fra eller til, at hesten er dårligt avlet. Man gør jo hvad man kan som køber og får dyrlægetjek og det hele.
    Og det hjælper da i hvert fald ikke trådstarter. Så opret en tråd om dårlig varmblodsavl.

• #9   15. jun 2011 Anna:
    jeg blander mig ikke i, hvad folk rider rundt på, det må de selv afgøre, jeg påpeger blot, hvad der har indflydelse på holdbarheden af hesten.
    Så må man bestemme og det er egne eller hesten ambitioner, der er vigtigst. Jeg ved godt, hvad jeg går efter.
    Så Anna prøv at undlade at nedgøre andre heste racer, som du sikker ikke har nogen forstand på eller har prøvet at "daffe" rundt på.
    Snopperi er dårligt for en debat.

• #10   15. jun 2011 stakkels dig, jeg var ude for det samme, 1hest skulle have en godmodig en, der kunne lærer mig op. 11-12 år helt perfekt efter 1 års tid, ligesom det begyndte at virke for os, alt undervisningen begyndte at trænge ind. horsmanshipen gav pote jeg var ved at have drømme hesten. halt, så som du smertestillende pause, genoptræning, lidt halt ny dyrlæge nu det andet ben! efter ½ år med pause smertestillende og forskellige diagnoser fik vi ham ind, og røngten viste gigt i begge forben! jeg trak den i omkring 1 år, med mega dyre sko hver 6 uge gigt medicin og meget andet. Vi havde skam et ok år, men var jo altid trist, for viste jo godt hvad vej det gik.

Så for din egen skyld, så få sagt farvel så hurtigt som muligt du kan, det bliver ikke spor nemmere af at vente. Og ja når sygdommen er der, går den jo ikke bare væk. Død trist på så ung en hest, og så lige din første hest.

føler med dig her, og ja kan trøste med, man kommer vider. Men det blir jo aldrig det samme, som ens 1 hest smiley

• #11   15. jun 2011 Henrik H ! Jeg sys du er pænt irriterende! rent ud sagt!
    Opret dit eget emne hvis du vil snakke om korrekt valg af hest!! ØV hvor er du ikke særligt flink.

alle andre! tak for jeres med følelse! Det betyder meget.

• #12   15. jun 2011 Trådstarter:
    Her er mit indlæg igen, så fortæl lige hvor jeg er irriterende...

"Jeg synes, det er en sag med 2 sider.
    1. Så er det selvfølgelig ekstremt synd for både hest og ejer. Man bliver jo forbandet glad for sin/e heste.
    2. Så er det vel også lidt selvforskyldt. Her mener jeg ikke træning eller hvad ejeren har udsat hesten for, for det har jeg intet kendskab til MEN: Når man vælger hest og især race, så er der desværre mange racer, der har forskellige skavanker. Så de risici omkring sygdom og skader er væsentlig større end ved andre racer. Det glemmer mange, når de køber hest. En handelsundersøgelse er fint, men mange skader er pga. overbelastning og slid eller nedarvet skrøbelighed. Det går heldigvis godt eller nogenlunde for de fleste, men der er en procentdel, der betaler prisen for menneskers indblanding i racens kropsbygning og sind. Mennesker avler nemlig ikke heste for hestens skyld, men for at kunde anvende dem til et eller andet, som desværre ikke er med i "Urhestens" brugsanvisning."

• #13   15. jun 2011 Fordi du såre mine følelser. Ved at belærer mig omkring at min hest er forkert sat sammen.
    Hvis du ikke har andet end det der at sige. vil du så ikke værre sød at lade værre sige noget som helst. tak på forhånd..

• #14   15. jun 2011 Har du læst indlægget?
    Jeg tænker mere på din hest. Det er jo den, der har ondt.
    Når du som 18. årig ser mine kommentarer som et problem, så får man et meget hårdt liv.
    Det mest korrekte er vel, som en anden debatør skriver, at få truffet en afgørelse om din hests fremtid.
    Det kan lyde ekstremt koldt, men hvis et dyr har ondt, så skal vi (ejeren) træffe en beslutning omkring det. Så kan jeg nemt forstå, at man er ødelagt af det ansvar og dybt ulykkelig, men det hjælper ikke at blive pakkes ind i vat og ikke kan tåle andet end "hvor er det synd for dig".

• #15   15. jun 2011 Henrik H!
    Du for lige min besked i en privat besked! Du kan jo åbentbart ikke forstå at jeg beder dig lade værre med at kommentere mere omkring støbningen af hesten i dette indlæg.

• #16   15. jun 2011 Nu kan trådstarter jo ikke gøre ved hvordan hesten er blevet avlet af opdrætter - så det da ikke hendes skyld.
    Trådstarter nævner heller ikke noget om at hun vil holde hesten i live for hendes egen skyld - hun har haft dyrlæge osv. og handlet som hun skulle, også i forbindelse med køb.

Det er altid et sats når man køber hest - man ved ikke hevd der støder til - og støder der noget til, ja så er det jo hårdt når man holder af sit dyr!
    Her kan man godt bruge lidt trøstende ord og ikke nedladende kommentarer.

At man forelsker sig i lige netop den hest - med tilhørende race, fysik, psyke, social omgang osv. som man nu engang gør - behøves andre da ikke blande sig i.

• #17   15. jun 2011 Team Hjortkjær Hjortvald . - MANGE TAK smiley

• #18   15. jun 2011 Henrik H- Har desværre valgt at sætte dig på filter da jeg ikke kan bruge dine onde kommentarer samt beskeder til noget.

• #19   15. jun 2011 Åhh Maria, for satan da.
    Du har virkelig kæmpet med den hest, gjordt så utroligt meget for ham.

Du skal være mere end velkommen til at nusse om Ras, selv om han står lidt væk fra dig.

Er squ ked a det på dine vegne. smiley

• #20   15. jun 2011 åhh hvor er det dog træls for dig,!

synes det er træls at der skal komme sådan nogen kommentare, når man sidder og tager sig sammen for at skrive det er det da ikke fedt at få avide at ens hest er dårligt avlet eller hvad der nu ellers kom. Det høre ikke til i dette enme, om man så er enig eller uenig!
    det kan godt være den er dårligt avlet om man kunne ha gjort noget anderledes, men trådstarter har forelsket sig i denne hest og ingen andre, og der er ikke noget at gøre nu, for man kan ikke ændre det der er sket smiley

det er utroligt hårdt at skulle sige farvel til ens hest, føler virklig med dig!

knus camilla

Kommentér på:
Når drømmen bliver til et mareridt..

Annonce