7. jun 2009 Følger: 69 Følgere: 72 Heste: 7 Emner: 277 Svar: 1.697
Når drømmen bliver til et mareridt.. {{forumTopicSubject}}
kender i det?...
For et år plus minus.. siden, gik min drøm i opfyldelse.. Jeg skulle have min egen hest! Jeg ledte og ledte.. og faldt for denne skønne oldenborg på 4. Han gik rent igennem handelsundersøgelsen! Jeg var så glad! Jeg skulle endelig til at tage mig af min egen hest! Han blev min bedste ven!!
Men pludselig knak drømmen..
Han blev halt.. Jeg fik den første dyrelæge ud.. han kunne ikke finde ud af hvad det var.. så han sku stå med smertestillende i 14 dage.. også til røngten på landbo højskole.. Det kunne ikke værre rigtig! Så jeg ringede til hestedokteren og fik en tid.
Dagen kom, dyrlægen der gav ikke bare op. Hun lagde blokeringer ... tog røgnten billeder.. og det var spat...
han fik ledbehandlinger 3 i højre og 2 i venstre bagben...
Det tog ca 3 måneder.. også kom genoptræningen..
Så var alt i idyl. indtil et halvt år efter.. altså nu.. Det er meget værre end sidst. Dyrelægen har ikke set en hest have det så slemt, og slet ikke en unghest... Han kan ikke blive ridehest igen, og har mange smerter...
maj 2010
Følger: 37 Følgere: 37 Heste: 18 Emner: 12 Svar: 416
jun 2007
Følger: 116 Følgere: 114 Heste: 7 Emner: 191 Svar: 916
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.131
Det en hård tid du går i møde - mine dybeste medfølelse får du.
Knus og varme tanker fra mig.
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
Men kan virkelig godt følge dig!
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 135 Heste: 17 Annoncer: 14 Emner: 138 Svar: 1.644
1. Så er det selvfølgelig ekstremt synd for både hest og ejer. Man bliver jo forbandet glad for sin/e heste.
2. Så er det vel også lidt selvforskyldt. Her mener jeg ikke træning eller hvad ejeren har udsat hesten for, for det har jeg intet kendskab til MEN: Når man vælger hest og især race, så er der desværre mange racer, der har forskellige skavanker. Så de risici omkring sygdom og skader er væsentlig større end ved andre racer. Det glemmer mange, når de køber hest. En handelsundersøgelse er fint, men mange skader er pga. overbelastning og slid eller nedarvet skrøbelighed. Det går heldigvis godt eller nogenlunde for de fleste, men der er en procentdel, der betaler prisen for menneskers indblanding i racens kropsbygning og sind. Mennesker avler nemlig ikke heste for hestens skyld, men for at kunde anvende dem til et eller andet, som desværre ikke er med i "Urhestens" brugsanvisning.
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 916
Det var da en utrolig ufølsom og usympatisk kommentar.
Jeg føler med dig! Man kan ikke sikre sig mod alt, selvom man gør alt det rigtige. Men tænk på, at du har givet ham en god tid og sørg for, han ikke har smerter.
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
Måske nok lidt hårdt og sidde og læse, når man er ked af det, og er ikke sikker på om det hører til emnet heller.
Men det er rigtigt at vi mennesker avler med pengepungen og ikke hjertet. Selvfølgelig ikke alle. Men nogle. Og det går ud over alle.
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 916
Og det hjælper da i hvert fald ikke trådstarter. Så opret en tråd om dårlig varmblodsavl.
feb 2008
jeg blander mig ikke i, hvad folk rider rundt på, det må de selv afgøre, jeg påpeger blot, hvad der har indflydelse på holdbarheden af hesten.
Så må man bestemme og det er egne eller hesten ambitioner, der er vigtigst. Jeg ved godt, hvad jeg går efter.
Så Anna prøv at undlade at nedgøre andre heste racer, som du sikker ikke har nogen forstand på eller har prøvet at "daffe" rundt på.
Snopperi er dårligt for en debat.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Så for din egen skyld, så få sagt farvel så hurtigt som muligt du kan, det bliver ikke spor nemmere af at vente. Og ja når sygdommen er der, går den jo ikke bare væk. Død trist på så ung en hest, og så lige din første hest.
føler med dig her, og ja kan trøste med, man kommer vider. Men det blir jo aldrig det samme, som ens 1 hest
jun 2009
Følger: 69 Følgere: 72 Heste: 7 Emner: 277 Svar: 1.697
Opret dit eget emne hvis du vil snakke om korrekt valg af hest!! ØV hvor er du ikke særligt flink.
alle andre! tak for jeres med følelse! Det betyder meget.
feb 2008
Her er mit indlæg igen, så fortæl lige hvor jeg er irriterende...
"Jeg synes, det er en sag med 2 sider.
1. Så er det selvfølgelig ekstremt synd for både hest og ejer. Man bliver jo forbandet glad for sin/e heste.
2. Så er det vel også lidt selvforskyldt. Her mener jeg ikke træning eller hvad ejeren har udsat hesten for, for det har jeg intet kendskab til MEN: Når man vælger hest og især race, så er der desværre mange racer, der har forskellige skavanker. Så de risici omkring sygdom og skader er væsentlig større end ved andre racer. Det glemmer mange, når de køber hest. En handelsundersøgelse er fint, men mange skader er pga. overbelastning og slid eller nedarvet skrøbelighed. Det går heldigvis godt eller nogenlunde for de fleste, men der er en procentdel, der betaler prisen for menneskers indblanding i racens kropsbygning og sind. Mennesker avler nemlig ikke heste for hestens skyld, men for at kunde anvende dem til et eller andet, som desværre ikke er med i "Urhestens" brugsanvisning."
jun 2009
Hvis du ikke har andet end det der at sige. vil du så ikke værre sød at lade værre sige noget som helst. tak på forhånd..
feb 2008
Jeg tænker mere på din hest. Det er jo den, der har ondt.
Når du som 18. årig ser mine kommentarer som et problem, så får man et meget hårdt liv.
Det mest korrekte er vel, som en anden debatør skriver, at få truffet en afgørelse om din hests fremtid.
Det kan lyde ekstremt koldt, men hvis et dyr har ondt, så skal vi (ejeren) træffe en beslutning omkring det. Så kan jeg nemt forstå, at man er ødelagt af det ansvar og dybt ulykkelig, men det hjælper ikke at blive pakkes ind i vat og ikke kan tåle andet end "hvor er det synd for dig".
jun 2009
Du for lige min besked i en privat besked! Du kan jo åbentbart ikke forstå at jeg beder dig lade værre med at kommentere mere omkring støbningen af hesten i dette indlæg.
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.131
Trådstarter nævner heller ikke noget om at hun vil holde hesten i live for hendes egen skyld - hun har haft dyrlæge osv. og handlet som hun skulle, også i forbindelse med køb.
Det er altid et sats når man køber hest - man ved ikke hevd der støder til - og støder der noget til, ja så er det jo hårdt når man holder af sit dyr!
Her kan man godt bruge lidt trøstende ord og ikke nedladende kommentarer.
At man forelsker sig i lige netop den hest - med tilhørende race, fysik, psyke, social omgang osv. som man nu engang gør - behøves andre da ikke blande sig i.
jun 2009
jun 2009
dec 2006
Følger: 49 Følgere: 47 Heste: 11 Emner: 427 Svar: 1.540
Du har virkelig kæmpet med den hest, gjordt så utroligt meget for ham.
Du skal være mere end velkommen til at nusse om Ras, selv om han står lidt væk fra dig.
Er squ ked a det på dine vegne.
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 57 Heste: 4 Emner: 24 Svar: 542
synes det er træls at der skal komme sådan nogen kommentare, når man sidder og tager sig sammen for at skrive det er det da ikke fedt at få avide at ens hest er dårligt avlet eller hvad der nu ellers kom. Det høre ikke til i dette enme, om man så er enig eller uenig!
det kan godt være den er dårligt avlet om man kunne ha gjort noget anderledes, men trådstarter har forelsket sig i denne hest og ingen andre, og der er ikke noget at gøre nu, for man kan ikke ændre det der er sket
det er utroligt hårdt at skulle sige farvel til ens hest, føler virklig med dig!
knus camilla
Når drømmen bliver til et mareridt..