{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.923 visninger | Oprettet:

Kanin Angriber hvad vil i gøre?? {{forumTopicSubject}}

da der ikke er meget hjælp at hente på gnavergallari ville jeg lige prøve her håber i kan komme med nogle gode råd og jeres meninger om hvad jeg skal gøre

hej jeg har en ellers meget sød han kanin han er fra januar 2011 og i takt med at han bliver ældre bliver han mere og mere "ond"
først startede det med at han ikke ville tages op af hans sommerbur, hvilket vi har arbejdet meget med, når han så kommer op begynder han at bide helt vildt i mit tøj og fingere.
så begyndte han at når jeg stak fingerne ned for at age ham så begyndte han at slå mig med forbenene
men nu det væreste igår da jeg ville tage hans TOMME madskål op for at fylde den sprang han på min hånd og bed mig.

Hvad skal jeg gøre?? skal jeg aflive ham eller hvad vil i gøre?

han var den sødeste og nemmeste kanin i starten og han elskede at blive hygget om

Hvad skal jeg gøre???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin Angriber hvad vil i gøre??
  • #1   1. jun 2011 Er han kastereret? ellers tror jeg det vil hjælpe..
    Hvad race er han?

• #2   1. jun 2011 nej han er ikke kasteret. han er en blanding men ved der er noget drævkanin i ham, og at hans far eller mor ikke på nogen måde er på den måde

• #3   1. jun 2011 Okay, har nemlig også haft en han kanin, som var lidt små hidsig.. hehe..
    Men alle mine har jeg fået kastereret .. og passer jo også med at det er hormoner, når det sådan kommer løbende.. og så med den alder han er i..

• #4   1. jun 2011 hvordan reagerer du når han angriber ?
    Vil mene han Dominerer dig og prøver og bestemme alt..

• #5   1. jun 2011 jeg bliver forskrækket og trager hånden til mig
    og prøver derefter lige så forsigtigt at vise ham at hånden ikke er farlig
    nej han prøver ikke at bestemme og svntes heller ikke han dominerer og han er slet ikke intrasseret i hunkaniner når de er ude i buret ved siden af

• #6   1. jun 2011 Kan være du skal tage ham til dyrlægen, der kan jo være noget i vejen..

• #7   1. jun 2011 Mener han Dominerer DIG... smiley Han får jo fred hvergang han viser den adfærd for du fjerner det han ikke gider... dig...

• #8   1. jun 2011 Ja, har du fået den tjekket hos dyrelægen? Der kan jo være alt muligt galt, siden den pludseligt har skiftet temporaene. Jeg ville skynde mig at få den tjekket.

• #9   1. jun 2011 Det kan også "bare" være den er kønsmoden og nu har sin helt egen mening om tingene + som skrevet nu Dominerer dig og vil bestemme hvornår og hvad du skal og ikke skal... smiley

• #10   1. jun 2011 afliv den - kaniner der bider hører til i fryseren

• #11   1. jun 2011 nej det er såmen bare min holdning til kæledyr - der bestemmer sig for at det vil de ikke være..

man skal sq ikke være bange for sine dyr.. og den kanin kan man jo ikke sælge videre...

men spørg diverse professionelle kaninavlere - de ville sige det samme.. sådan en kanin er ikke værd at gemme på...

• #13   1. jun 2011 få den kastreret, og hjælper det ikke, ja så ville jeg aflive den.

det skal være sjovt at have kæledyr - for det er alt andet lige for vores egen skyld at vi har dem smiley

• #14   1. jun 2011 Han er formegentlig blevet kønsmoden, når den reagere sådan ved at springe frem, så er det formegentlig for at markere at det er HANS ting, og han er en ha, så det må du ikke røre. (: Hvis det er en du avler på, må du enten vende ham om når du skal fodre eller sige højt NEJ, det hjælper på min. Hvis ikke det hjælper kan du puste den i hovedet når den bider f.eks, det bryder de sig ikke om. (:

Håber det hjalp.(:

Lad endelig være med at aflive den! Hvis du vil det, så kontakt mig gerne, så vil jeg med glæde købe den!! smiley

• #15   1. jun 2011 * PIO * - Hvor er du da nedern at høre på!

Pernille - Der kan være forskellige grunde til den opførsel. Kan en mulighed være at den ikke føler sig tryg ved dig? Du kan prøve at give den en godbid hver gang, du vil kæle den... Og husk at prøve at kæle så meget som mulig med den. Jeg ved det ikke helt, men jeg har på fornemmelsen, at det kan være et af problemerne hos den. Hvis den ikke føler sig tryg ved dig, er det jo naturlig adfærd for den at forsvare sig selv!

Min mening:
    Under ingen omstændigheder afliv den!
    Dens bider osv. ikke for at være ond. De fleste dyr kender ikke forskel på god og dårlig opførsel, de gør ting, de tænker at de kan forsvare sig bedst på. En kanin har ikke en stor nok hjerne til at være ond (bryder mig ikke om folk der siger at dyr er uartige).

Jeg synes, du måske skal tage til læge med den, da det kan være der er noget, der gør ondt på den. Ellers se om du ikke kan finde en kanin ekspert et sted, som kan gøre dig klogere...

Held og lykke

• #17   2. jun 2011 Man kan da ikke bare aflive et dyr, fordi den gør sit naturlige instinkt?

• #18   2. jun 2011 Snit den og hjælper det ikke så send den herhjem smiley så tager jeg den på min tallerken

Kommentér på:
Kanin Angriber hvad vil i gøre??

Annonce