Har i mærkelige "fobier/vaner"? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens. Sidder og keder mig gevaldigt, og tænkte at jeg ville oprette denne tråd for sjov. Besidder i nogle mærkelige "vaner"?
Med vaner mener jeg at jeg selv f.eks.
1. Ikke kan klare at røre ved vat! Ved ikke om jeg skal græde eller tisse i bukserne når jeg så meget som stikker en tør vatpind i øret.
2: Jeg får det ekstremt dårligt ved at spise tun. Følelsen af når man tygger i det, og det er sådan lidt tørt i det, får helt kuldegysninger nu!
3: Når jeg ser et barn bruge sut og det siger den der "skrunchy" lyd, får jeg ondt i fortænderne.
Lad vær med at kom og sig' at jeg er den eneste mærkelige herinde?
Ville været rart at vide at der findes andre ligeså mindre heldige tilfælde derude.
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 41
feb 2009
feb 2009
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.094
og hvis jeg går på dem så tænker jeg nej ! ! ! ! ! ! !
men det er ikke sådan at verden går under
det er bare sådan at det er en vane men det er kun i den nye bygning ikke i gamle
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.023
- Jeg kan ikke spise morgenmad, får det fysisk dårlig af det.
- Mad jeg ikke kan lide, bryder jeg mig ikke om at andre spiser lige ved siden af mig. Fx. lakrids - det lugter noget SÅ grumt.. Eller Nachos. Hvidøg eller andet i den stil.
- Diverse slags stof - især nogle i biler kan jeg ikke lide at sidde barbenet i eller røre ved med hænderne.
Også er jeg i det hele taget meget kræsen med mad.
jun 2007
Følger: 71 Følgere: 66 Heste: 6 Emner: 36 Svar: 415
torden og lyn: jeg kan nærmest begynde at græde over det...
jun 2007
Følger: 71 Følgere: 66 Heste: 6 Emner: 36 Svar: 415
maj 2007
Følger: 106 Følgere: 106 Heste: 5 Emner: 5 Svar: 11
jeg kan fks. ikke tykke i en reje ved ikke og jeg skal tude eller?:)
jeg har også en vane med hele tiden at gøre mig skeløjet og kan bare ikke holde op!
og når så jeg snakker med nogle andre og så jeg pludselig får den der vane så begynder folk at tude af grin og jeg forstår ikk hvad de griner af for jeg har gjort det så mange gange at jeg ikke lægger mærke til det mer´ :´)
feb 2009
feb 2009
Det er det jeg siger, mennesker er nogle mærkelige dyr!
dec 2007
Følger: 150 Følgere: 174 Heste: 3 Emner: 55 Svar: 2.082
Jeg er også bange for bolde og andre genstande der kommer flyvende gennem luften..
Jeg skal altid hen og tjekke at døren i gangen er låst om aften inden jeg går i seng :]
Og så var der jo min vane med at skulle kigge bag badeforhænget (Tænk nu hvis der stod nogen xD)
jan 2011
Følger: 31 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 20 Svar: 132
Og så går jeg på wc ca. 8 gange om dagen. Ikke fordi jeg ikke kan holde mig, men bare fordi jeg føler mig mere "frisk" eller hvad man siger, hvis jeg lige har tømt blæren... xD
Og så skal jeg altid tjekke området omkring sengen for eventuelle edderkopper, inden jeg sover.
maj 2007
Følger: 47 Følgere: 52 Heste: 18 Emner: 24 Svar: 556
jeg køre kun over en bro hvis der ikke kan køres uden om (er sikker på at den braser og begynder næsten at hyle) og køre gerne langt for at komme uden om
jeg bader ikke ved strande er panisk for tang og krabber (har været på ferie i italien med de flotteste rene strande der kunne jeg heller ikke gå i for tænk nu hvis det var en krabbe under sandet) så vil jeg hellere bade i en pool hvor børn pisser i vandet :oS hmmmm
jeg tømmer eller rengøre ALDRIG køkken vasken, det er mandens opgave for jeg kan bare ikke gøre det (heller ikke om det så bare er kartoffelskralder)
Lyn og torden er jeg sikker på vil ramme mig
hvad mad angår så må sous ikke ramme mit kød el grønsager for så spiser jeg det ikke
derud over er jeg bange for mørke, edderkopper og alt hvad der har vinger som ikke er i bur
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Jeg er bange for elevatorer, fordi jeg er bange for at sidde fast..
Jeg er bange for postevand, fordi jeg engang imellem er stensikker på at der er bakterier og parasitter i, som jeg bliver syg og dør af..
Jeg kan iøvrigt slet ikke klare synet af rå æg og nyfødte børn.. Jeg synes det er mega ulækkert..
Jeg hænger altid sorte tæpper i mine vinduer, fordi jeg tror at folk holder øje med mig (Jeg bor på 2. sal)
Hvis jeg hører nogle komme ind ad opgangsdøren og jeg er på trappen, så skynder jeg mig "hjem" før de ser mig.. Det skal jeg bare.. Nogle gange skal jeg bare være nået op på første trappe før døren lukker..
Jeg kan ikke klare lyden af tikkende ure og luden af kuverter.. Fy for satan
Jeg kigger i mine glas og flasker før jeg drikker af dem, bare for at se om alt er ok..
Jeg kan SLET ikke snuppe konsistensen af riskager..
Der er meget mere endnu...
mar 2010
Følger: 78 Følgere: 87 Heste: 15 Emner: 142 Svar: 898
apr 2007
Følger: 77 Følgere: 69 Heste: 18 Emner: 46 Svar: 529
Bange for nogen jeg har kært hvis jeg ikke gør følgende.
: slår med skoene 2 gange på en mur. kigger på marken hvor der går føl, lige i et sving, ikke så smart når man køre XD osv.
Ellers kan jeg ikke bade uden badesko. SLET IKKE
gå på et gulv der er vådt
spise kød hvis jeg kan se fedt. mm.
røre ved andes badeværekse.
tisse på offtenlige toiletter
og så en dårlig vane, Kan IKKE stå op til tiden . haha
Og jeg ved godt folk ikke dør af jeg ikke gør de ting. og er ikke "afæning" af det. det er der bare
og jo det sidste
siger ALTID disse ord inden jeg går om aften til hestene.:
godnat skat, skat godnat, elsker jer, ses igen sener.
sådan
apr 2007
Følger: 77 Følgere: 69 Heste: 18 Emner: 46 Svar: 529
nogen gange tror jeg det bringer uheld hvis folk ser mig, (altså når jeg kan høre de kommer) så skynder jeg mig væk eller bag en dør ! haha
og så er jeg vanvittig bange for krabber
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.676
hader rejer, konsistensen aaad..
hvis jeg ser en edderkop skal mine forældre fjerne den
sep 2007
Følger: 62 Følgere: 72 Heste: 5 Emner: 16 Svar: 614
og lyden af en tusch der er ved at gå ud som bliver tegnet med.. jeg kan slet ikke ha' det.. for kuldegysninger bare ved tanken
mar 2010
Følger: 78 Følgere: 87 Heste: 15 Emner: 142 Svar: 898
jul 2008
Følger: 74 Følgere: 65 Heste: 10 Emner: 529 Svar: 2.833
Når jeg er på rideskolen skal jeg vaske hænder 2 gang..
Jeg kan ikke klare håndklæder der gnider op af hinanden, for det klamt bare af at tænke på det.
Synes får er uhyggeligt s;
feb 2008
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 1 Emner: 71 Svar: 643
Jeg skriger og begynder nærmest at tude når jeg ser små krybdyr (edderkoper, bænkebiver osv..)
Jeg kan ikke lade min halskæde være, den skal suttes på!
jeg begynder at tude af grin hvis nogle siger "marabou" - gammel vanesag..
Jeg kigger altid alles skabe og skuffer igennem når jeg er på toilet ved mine veninder
Det var vist lige hvad jeg kunne komme i tan´ke om
jul 2008
Følger: 90 Følgere: 81 Heste: 4 Emner: 501 Svar: 7.252
Jeg kaster op (bogstaveligt talt) hvis jeg skal tage opvasken, eller fjerne noget fra vasken - jeg brækker mig hvis jeg så meget som ser nogle gør det.
også har jeg den der dårlige vane med at drikke mig alvorligt meget i hegnet..
jul 2008
jul 2008
mar 2006
Følger: 35 Følgere: 30 Heste: 5 Emner: 101 Svar: 1.263
kan fortælle dig at du ikk er den eneste der er bange for pindsvin er en jeg kender os men er fordi hun har mødt et dyr der liner et pindsvin men bare meget støre og lidt sygt i hovdet af et dyr
men til mig selv
HADER støv og ting der føles som støv så kan ikk lide at røre ved kridt, mel, pusse støv (træ) og ikke minst støv fra HEST når man strigler så enten tørre jeg hænderne af i bukserne rimelig ofte eller så strigler jeg med hansker
også kan jeg ikke lide OST der smager af nået og når folk skal køre de der glamme oste forbi en og vil især ikk røre dem vis de lugter
og er bange for nåle både når jeg selv skal stikkes eller når jeg skal stik andre men er blevet bedre
okt 2007
Følger: 215 Følgere: 183 Heste: 8 Emner: 52 Svar: 1.655
- Tang og krabber og andre klamme ting som rører mig på straden. Går total i panik. Så hellere en pool ;D
-Sluge piller! Puha.. Skal knuse dem, ellers spiser jeg dem ikke..
- Ligge med hovedet så jeg kan se døren(i min seng). Tænk hvis der kom en ind jo ;D
Der er nok også flere sjove ting, men kan ikke lige komme på dem lige nu ;D
okt 2010
Følger: 51 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 68 Svar: 422
og på skolen er der sådan nogle trekanter i gulvet som jeg altid skal 'gallopere' hen til og springe over
mar 2010
Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 2.375
Kan ikke li at røre ved håndtag, da de er beskidte. Når jeg har tørret mig vasker jeg altid fingre inden jeg tager bukser på igen
Får det dårligt ved tanken om at ride uden gamacher.
Skal kysse min kæreste farvel 3 gange og skal kysse min hest farvel.
Kan ikke gå med bare tæer i vandet.
Er bange for mørke og ting under sengen også selvom jeg nu har en seng som går helt ned til gulvet.. hehe
Er vildt bange for spøgelser.
maj 2006
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 1.670
jeg renser negle HELE tiden! kan slet ikke klare hvis de er beskidte nedenunder (stoppede med at bide negle og begyndte på det istedet)
jeg kan ikke klare andres spyt, og slet ikke min lillebrors - ad!!
puha, kan ikke klare tanken om bare at skulle børste tænder med dem samme tandbørste som ham - af samme grund har mine tandbørster ALTID den samme farve, for tænk hvis han kom til at tage min en dag fordi han troede var hans.s;
lægger ny neglelak næsten hver dag fordi jeg ikke kan klare det skaller af.
jul 2008
jan 2011
Følger: 19 Følgere: 51 Emner: 100 Svar: 592
Sommerfugle og mig selv..
Nogle gange overvejer jeg at gøre nogle forfærdelige ting, og kunne sikkert godt finde på det.. Kan slet ikke kende den side af mig selv
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Svar: 459
jul 2008
som hvilke ting?
okt 2007
Følger: 215 Følgere: 183 Heste: 8 Emner: 52 Svar: 1.655
Hvis folk pudser næse er jeg ved at brække mig. Kan slet ikke tage det. Pudser aldrig selv næse, det er for klamt!
Og hvis jeg hører eller ser nogle brækker sig, begynder jeg også ;D
jul 2008
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 21 Heste: 1 Emner: 201 Svar: 816
Gummihandsker. Jeg får det fysisk dårligt af dem.
Spiser jeg kylling skal det kun være brystkødet. Jeg kan ikke lide vingerne og lårene.
Jeg undgår helst at gå under stiger/stilladser for jeg frygter altid at få noget i hovedet.
Jeg har højdeskræk. Det er ikke altid nemt.
Jeg hader edderkopper.
Jeg kan ikke spise rejer og andre skaldyr. Især ikke krabber. Jeg er krebs og jeg kan bare ikke spise mit stjernetegn xD
Jeg har altid kartofler, grøntsager og kød på den samme plads på tallerkenen: Kartofler øverst til venstre, kød til højre og grøntsager nederst. Hvis de ligger anderledes drejer jeg enten tallerkenen eller bytter rundt på det.
mar 2006
Følger: 35 Følgere: 30 Heste: 5 Emner: 101 Svar: 1.263
også har jeg svært ved at sove vis der ikk er musik eller tv køre
apr 2008
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 219 Svar: 839
sep 2007
Simone*Thunder . - Det er jo noget OCD agtigt noget det med kysse 3 gange og ligge op på sofaen?
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.578
Jeg sover næsten altid med tv'et tændt
Jeg spiser sjældent morgenmad og når jeg så gør presser jeg altid mælken væk da jeg ikke kan lide mælk
Jeg kalder altid på min mor hvis der er en edderkop - den må hun altså slå ihjel!
Jeg fik altid følelsen af lattergas når jeg brugte sikkerhedsbriller i fysiktimerne i folkeskolen
Jeg kan ikke lide at spise i offentligheden og fremstår derfor tit som en der aldrig spiser noget
Jeg kan absolut ikke lide fyrværkeri
sep 2008
Følger: 32 Følgere: 29 Emner: 432 Svar: 2.724
Balloner. Jeg skriger og næsten tuder og pisser i bukserne når jeg ser dem eller skal røre ved dem ! :s
Mærkelige vaner:
-Jeg går ALDRIG på toilettet når mørket har lagt sig, medmindre at jeg ved at nogle er vågne eller min roomie på skolen går med mig..
-Vingummier kan KUN spises med chips. BASTA!
- Når jeg sidder ved min computer skal jeg have en blok papir og en blyant/kuglepen ved siden af mig.
- Når jeg har bøvset siger jeg "Amen" med engelsk/amerikansk accent...
- Vores toiletdør skal lukkes helt i, når vi har været derude, ellers får jeg stress.
- Min dyne skal næsten op over ørerene når jeg skal sove. xD
- Når jeg skal lave et linje skift på min computer trykker jeg "shift+enter"..
Der er sikkert mange flere, kan bare ikke lige komme i tanke om dem lige nu
mar 2010
Er totalt vane menneske, og skal bare have det bedste ud af min mad, derfor jeg spiser på den måde..
Kan slet heller ikk ha når folk pudser næse, hvordan kan de gøre det inde i klassen? jeg får brækfornemmelser.. kan heller ikk selv pudse næse foran folk og kan ingen gang få mig selv til at gøre det på toilettet i skolen..
okt 2008
Følger: 49 Følgere: 48 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 550
Kan slet ikke klare lugten af andres bræk eller at folk brækker sig. Så brækker jeg mig også. Jeg passede engang børn og en af børnene var syge en dag og kastede op, så vi skiftedes til at kaste op. Det var ret så ulækkert.
Hvis der er noget der er muggent kan jeg også kaste op, jeg kan ganske enkelt ikke klare lugten.
Ellers er jeg rimelig large over for andet skidt og snavs.
Har ikke nogle særheder med hensyn til ting man skal gøre, eller vaner. Kun dårlig vane i form af at bide negle
mar 2010
Hehe, gemmer også altid det bedste til sidst.. ved rugbrød og boller spiser jeg hele kanten rundt og så midten til sidst.. det er meget vigtigt at den sidste bid er perfekt Kan blive helt sur på min kæreste når han spiser før det andet, for jeg har altid gemt desserten til sidst
mar 2010
* Veg *
Du skal aldrig spise med mig så, kommer tit til at smaske uden jeg ved det.. hehe..
jun 2004
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 1 Emner: 20 Svar: 153
jul 2010
Følger: 78 Følgere: 155 Heste: 3 Emner: 172 Svar: 1.036
-Når jeg skal have noget at drikke, puster jeg på glassets overflade..
-Jeg kan ikke lide at cykle/gå alene ude ved vejen. Er bange for at blive kidnappet, voldtaget m.v.
-Jeg kan ikke klare når folk "tygger" i is.
-Kan ikke KLARE tang..
-O har sådan etr forhæng op foran min seng, så hvis der går nogle forbi min dør ude i gangen (har døren på klem) så kan de ikke se mig.
-Har en trang til at få og få og få hele tiden.
Det var bare én brøkdel af mine underlige ting :-P.
feb 2009
sep 2007
Team Donny - sidder jeg også og tænker.
Der er virkelig mange ekstreme ting.
Vi ved slf. ikke om folk snakker med psykologer, men ud fra hvad der står så er der virkelig mange der har voldsomme angster og OCD lignede tilstande...
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
feb 2009
feb 2009
sep 2007
Lenette A - Jeg er såmend bare bekymret da nogle af tingene ikke har så meget med sjov og gøre - det er vel tilladt
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 21 Heste: 1 Emner: 201 Svar: 816
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.094
men kan godt lide de der små pistoler og knald perler og det er ikke skal ild til
men kan godt lide de der man hiver i og så siger det bang
og så kommer der nogen terpentiner staves ud
men når jeg skal til at fyre dem af kan jeg bare ikke lide det
feb 2009
sep 2007
Lenette A
Der er ingen der har bedt dig lege psykolog nogen steder. Du opretter et emne om mærkelige vaner, folk kommer med deres mærkelige vaner - hvor til nogle bliver bekymret for de mærkelige vaner.
Det er vel ganske normalt og humant at blive/gøre.
feb 2009
maj 2006
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 1.670
også kan jeg heller ikke spise med folk jeg ikke "kender".
jeg får anoreksitræk - sidder og leger med maden, og spiser ikke enggang halvdelen af hvad jeg plejer.
kan ikke engang spise med min kæreste som jeg snart har været sammen med i en måned nu, og han får fnidder af mig fordi jeg ikke spiser :-D.
mar 2010
fx. at jeg går rundt med en standerlampe 5 min hver aften for at lede efter edderkopper. det er jo ikke noget jeg lider under
Haha, det er fandme for godt
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.280
Det eneste jeg lige kan komme i tanke om, at jeg selv gør:
Når jeg spiller banko (hvilket jeg gør så godt som aldrig) holder jeg altid en brik i hånden så jeg er klar til at ligge den på, hvis jeg får det rigtige nummer (ikke det sære, det kommer nu) og hvis der går et stykke tid hvor jeg ikke får nogle af de rigtige tal, skifter jeg brikken ud, for det kunne jo være en anden brik gav mere held xD
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 57 Heste: 4 Emner: 24 Svar: 542
jeg er monster bange for edderkopper! hvis jeg ved der er en edderkop på mit værelse kan jeg finde på at stille mig på en stol når jeg skal støvsuge
jeg skal altid tjekke døren er låst 2 gange
jeg tjekker altid køleskabet når jeg går forbi det
den med bingo har jeg også
jeg er utrolig bange for spøgelser/ånder, så min dør skal altid være lukket, og jeg tænder mit tv inden jeg slukker lyset og når jeg har slukket mit tv åbner jeg ikke øjenen igen
jeg HADER at ride uden bandager eller gamacher, jeg er overbevist om at min hest kommer til skade uden
ved jeg har mange endnu men kan sq ikke komme på dem
mar 2010
Er glad for at jeg ikke er den eneste som har det sådan med bandager og gamacher. hehe.. får det nærmest dårligt når jeg ser folk ride uden..
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 42 Svar: 131
- Jeg hader fugle der flyver rundt over mig.
- Når jeg læser, sidder jeg og vipper med foden. Er sikker på jeg læser hurtigere så xD
- Skal altid se om der er nogle bag mig når jeg går når der er mørkt
- Kan ikke sove, hvis min hund ikke er med oppe på mit værelse.
- SKAL have alle mine smykker på inden jeg rider, jeg er sikker på jeg falder af, hvis jeg ikke har.
- Kan ikke have at have tørre læber eller hænder.
- Hader når folk synker vand, synes det lyder klamt
Tror hvis det er det XD
jan 2008
Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 552
Jeg begynder at flæbe, bare når nogen prøver at få mig overtalt med i én.
- Folk dør i dem!
jan 2008
Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 552
- Din hest kommer mere til skade, ved at du bruger bandager
jul 2008
Jeg har angst for at spise med andre mennesker.
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.280
- men skægt at jeg ikke er den eneste ! xD
Har i mærkelige "fobier/vaner"?