{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.078 visninger | Oprettet:

Mærkelige ridevaner {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Er det nogle af jer, det har nogle besynderlige vaner?

Selv har jeg den vane, at hvis der er dutter på tøjlerne, så skal jeg have en i hver hånd. Så er det så bare PÆNT træls, hvis der mangler en på den ene side smiley Jeg kan næsten ikke have det. Eller hvis der er lidt længere imellem på den ene side, men man hverken kan gå en op eller en ned, da det så bliver helt skævt smiley

Så hvad med jer? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelige ridevaner
  • #1   12. jul 2016 Min underlige ridevane er nok at jeg hader at ride med sadel, jeg bliver så irriteret over at jeg ikke kan mærke hestens ryg, og med stigbøjlen fungere det overhovedet ikke.
    Jeg har redet med sadel i rideskole årene men da jeg ni år senere fik min egen hest så droppede jeg sadlen, det er kun få gange på et år jeg rider med sadel:)

• #3   12. jul 2016 Jeg er helt hysterisk med halm i halen. Den overtro holder jeg ved, så jeg kan slet ikke sidde på en hest med halm i halen smiley

Ellers tror jeg faktisk ikke at jeg har så mange mærkelige ridevaner.
    Hvis jeg havner i en sadel med meget støtte, så bruger jeg rigtig lang tid på at komme til at sidde så jeg rør det mindst muligt. Jeg er ikke glad for meget støtte. Det giver ret mange problemer fordi jeg ikke har egen hest og de fleste andre gerne har meget støtte.

• #5   12. jul 2016 Jeg er faktisk også tit hoppet ned af min hest for at fjerne halm fra andres heste smiley

• #7   12. jul 2016 Kender kun alt for godt den med halm i halen, tror nærmest det er noget psykisk at jeg skal falde af hvis der er halm i halen. smiley

• #8   12. jul 2016 Den med halm i halen, det lægger jeg altså nærmest ikke mærke til smiley Ved ikke hvorfor...

• #9   12. jul 2016
    Jeg kan sidde møg uroligt med mine ben, schenkeler - ja hele min krop fra hoften og ned, men jeg rør på magisk vis ikke hesten med sporen selvom jeg ryster benene konstant. Jeg kan simpelthen ikke komme af med det, det er træls - men magisk at jeg kan lade være med at røre hesten.

• #10   12. jul 2016 Jeg hader at ride med handsker.
    Hvis nallerne fryser, er fyldt med vabler/sår, eller til stævne, har jeg på.
    Spænder gjord en 3-4 gange, fra sadlen er lagt på, vane fra da Pølle var ridehest, for hun smed sig.
    Der er sikkert andre, men ikke nogen jeg lige er klar over.

• #11   12. jul 2016 Jeg skal have pisken i højre hånd. Jeg bilder mig selv (og andre smiley ) ind, at Mini kun har lært at man har pisken i højre hånd... smiley

• #12   12. jul 2016 Jeg rider ikke, hvis ikke jeg selv har gjort hesten klar. Jeg kan ikke klare tanken om, at hesten ikke er striglet ordentligt, eller halen ikke er børstet igennem. Don't know why, jeg er bare nødt til at køre striglen hen over en ekstra gang, hvis andre har striglet den. Ligeledes retter jeg altid manen over på den ene side, hvis den flyver.

Jeg rider stort set aldrig på hovslaget, med mindre jeg er tvunget til det ved flere heste på banen af gangen. Min hjerne kan simpelthen ikke samarbejde med min krop, hvis ikke jeg har luft til begge sider (god træning for hestens balance)

Hvis jeg rider med en hånd (skridter af), skal tøjlen altid ligge i venstre hånd, selvom jeg er højrehåndet. I frygt for at jeg ikke får ordentligt fat i tøjlen, hvis hesten pludselig løber.

Ellers er der kun de normale "perfektionistiske" små ting, der skal ordnes før/ efter rideturen, såsom rent udstyr. Primært læderet, som så bliver vasket og pudset næsten dagligt, bortset fra sadlen som får nogle gange om måneden smiley

• #14   12. jul 2016 Blæsevejr er forfærdeligt smiley Fangede også mig selv på turen sidde og stirre aggressivt på manen, der fløj som at sige "I WILL use the force!"
    Flyv man, I dare you! smiley

• #15   12. jul 2016 Halm (eller andet strå) i halen kan jeg heller ikke have

Har også altid begge tøjler i venstre hånd hvis jeg rider med en hånd alt andet føles mærkeligt.

når jeg ride tur med andre og vi rider ved siden af hinanden skal den anden også ride på min venstre side ellers fucker min hjerne

Og jeg rider ALTID med handsker ligegyldigt vejr, kan simpelthen ikke have det.. så har set sjovt ud de dage jeg har redet ringridning, for selvom jeg har haft taget handskerne af har jeg stadig haft hvide handsker på smiley

• #16   12. jul 2016 Jeg tror ikke som sådan at jeg har disideret mærkelig vaner, men hvis jeg skal til dtævne SKAL jeg selv pakke ALT ellers kan jeg slet ikke forholde mig til at skulle afsted fordi jeg så føler at jeg har glemt alting smiley
    Men ellers har jeg mere bare en dårlig vane med at min højre hånd altid er i "perfekt opstilling" men min venstre på en eller anden mærkelig måde altid ender i "klaverstilling" xD

• #17   13. jul 2016 Jeg kan IKKE ride uden handsker.. Føler mig forkert og nøgen uden.. Ja, selv i 30 grader med t-shirt på har jeg handsker på og jeg kan heller ikke lide at have pisken i udvendige hånd, den skal være i indvendige, så hver gang jeg skifter volte, skifter pisken hånd..

• #18   13. jul 2016 Jeg kan ikke simpelthen ikke overskue lange flagrende man. Derfor fletter jeg den altid op i en hingstefletning (det er ikke altid det bliver pænt, men så er det væk)

• #19   13. jul 2016 Ahahah.. Sjovt emne.Jeg har samme sjove ting som Krikken, det har siddet i mig siden jeg var lille at man ALDRIG måtte røre hesten med schenkelen medmindre man gav et signal. Jeg har ret urolige ben. Men jeg rammer ALDRIG hestene ubevidst alligevel. smiley
    Jeg har en fast rækkefølge at gøre hestene klar i.
    Jeg reder man og hale igennem, men opdager jeg et stykke halm når jeg er på vej ud af døren så er det fuldstændig ligemeget smiley det kan jeg love jer alle at det har overhovedet ingen betydning smiley
    Jeg har en fast rækkefølge at sadle af på smiley
    Jeg bruger underlag i en fast rækkefølge, også ridebukser smiley
    Alle ting jeg gør er vidst lidt rutine smiley
    Rider jeg på banen skifter jeg altid så pisken er på indvendige, på vejen altid ud imod bilene og inde i skoven som det passer mig bedst ift
    Hvor Tindur har mest brug for støtte. Jeg red dog i årevis med pisken i højre, men var nødt til at lære mig at have den i venstre også.. Derfor er jeg ikke ret god til at ramme med pisken i venstre, og da jeg primært red med springpisk i højre kommer jeg nogle gange til at ramme med dressur pisken på højre side, dog aldrig venstre side smiley
    Rider altid med hansker ligemeget vejret, og skal også have de dutter siddende bagved fingrene så jeg kan holde på tøjlerne når hesten løber og forsøger at rive tøjlerne ud af hånden på mig... O.o. Jep.. Sådanne heste var jeg engang vandt til så det sidder dybt i mig at man selvfølgelig skal have sådanne tøjler og holde på den måde smiley
    Tror dette var det hele om mærkelige mig smiley

Mvh TT

• #20   13. jul 2016 Jeg kender godt den med altid at ride med handsker. Men jeg gør det, fordi den hest jeg plejer at ride på, den trækker meget og jeg gider ikke have slidsår. Så nu er det bare permanent på alle heste smiley

• #21   13. jul 2016 Jeg fandt først ud af det da jeg så en række billeder - jeg kan åbenbart ubevidst godt lide at lave en anholdning på tøjlen med... Pegefingeren! Det giver dog rimelig god mening for mig, da jeg har dårlige håndled og det er en alternativ måde at aflaste på smiley

• #22   13. jul 2016 Jeg rider altid med lange tøjler, uanset hvad jeg laver. Det gør jeg fordi min hest er meget roligere for lange tøjler. Også selvom hun løber af sted, så bliver det stadigvæk anholdninger for lange tøjler. Det får hende hurtigere til at falde ned.

Jeg stiger konsekvent op fra venstre side af hesten, hvis jeg ikke er opmærksom på at huske at skifte side, så jeg ikke gør hest og sadel skæv.

Selvom jeg egentlig er dressurrytter, så benytter jeg mig meget af forskellige ting fra westernridningen. Fx benytter jeg mig af 'neckreining' under ridning til at dreje osv.

Og så skal der selvfølgelig ikke være halm i halen. Det skal ud smiley

• #23   13. jul 2016 Ved at læse Hippies kom jeg lige i tanke om nogle flere også.. smiley

Jeg rider også altid med lange tøjler. Lange, som i de hænger og slasker. Det er min pony selvfølgelig også vant til, så hun bliver sur, når andre rider hende med kortere tøjler. smiley

Jeg stiger altid op på hestens højre side. Det kommer sig af, at jeg dengang jeg red på min pony uden sadel, bedst kunne hoppe op fra hestens højre side. Jeg har en speciel taktik, og den duer altså kun, når det er højre arm, jeg lægger i hestens man! smiley Nu er det blevet vane, så nu gør jeg det også med sadel på. smiley

• #24   13. jul 2016 jeg skal have pisken i højre hånd, i både spring og dressur. Tager jeg den i venstre føler jeg bare det er helt forkert, og jeg føler slet ikke jeg kan ride smiley

• #25   13. jul 2016 Undskyld mig og min uvidenhed ift. Stævner.. Men skal man ikke altid have pisken på indvendige? smiley

Mvh TT

• #26   13. jul 2016
    Du må gerne skifte side og selv bestemme hvilken side du har pisken i. Det ser bare knapt så kønt ud og skifte side med pisken hele tiden og kan forstyrre ens ridning, derfor har nogen en favorit side og have pisken i.

• #27   13. jul 2016 Nå okay smiley jeg troede man skulle have den på indvendige smiley tak for info smiley

Mvh TT

• #28   13. jul 2016 Jeg troede faktisk reglen var at det bare skulle være konsekvent? smiley Så hvis man skifter hånd én gang, skal man fortsætte med at skifte, så den hele tiden er i indvendige, men hvis man har redet med den som udvendige, så er det konsekvent den samme hånd hele vejen igennem? smiley

• #29   13. jul 2016
    Står der intet om nogen steder :o) Ligesom der heller ikke står at hesten skal være flettet, halsen synlig eller at underlaget skal være hvidt.

• #30   13. jul 2016 Troede faktisk det var konsekvent.. Men det er også begrænset hvor mange stævner, jeg rent faktisk har redet smiley

Kommentér på:
Mærkelige ridevaner

Annonce