{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
633 visninger | Oprettet:

Forældre og computer {{forumTopicSubject}}

Er der noget der kan få mig til at sukke dybt og inderligt, så er det min mor og hendes kæreste totale mangel på viden om computer.

Her et par eksempler

De ANER ikke hvad virus er, men ved at det er noget " farligt" så de bruger stort set aldrig internettet, trods de har et godt antivirus program.
De tror man får virus ved at lade computeren stå på "slumre eller dvale".

De sætter sig til at bruge computeren ,det skal virkelig overvejes. For man kan sandelig ikke bare lige tænde den og tjekke noget slukke igen, det kræver overskud og god energi at tænde for den computer.

Da jeg hjalp dem med at oprette en email, ville de slet ikke have deres eget navn indblandet i adressen, af skræk for at nogen kunne " spore" dem.

Jeg får simpelthen grå hår i hovedet.

Er der andre herinde der har forældre som er helt håbløse til det med computer ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forældre og computer
  • #1   22. maj 2011 Hahahaha! Ikke på det plan. Min far ser helst ikke, at man betaler over nettet - det synes han er ekstremt farligt - men det kan jo også gå galt. Ellers er han ekstremt god til computere, men han laver dem også dagligt! ;o)

Min mor er ikke nervøs over noget, men hun kan slet ikke finde ud af det og er ekstreeeeeeemt langsom ;o)

• #2   22. maj 2011 HAHAH HØRT! Og nej nogle diskussioner, det kunne skabe da jeg var hjemme. For selv om hun i bund og grund ikke vidste en fløjtende fis om det, skulle hun alligevel kloge i det, selv om man gang på gang prøvede at forklare at det ikke var farligt, eller det ikke kunne lade sig gøre osv. haha smiley

• #3   22. maj 2011 Hahah hvor godt:D

begge mine forældre er heldigvis fuldstændig inde i computerverdenen(:

• #7   22. maj 2011 Det problem har jeg heldigvis ikke.. smiley
    Min far har forhandlet computere i over 15 år, og min mor er IT-chef..

Så det er dejligt! smiley

• #8   22. maj 2011 Haha;)

• #9   22. maj 2011 Camilla S, åh ja det med opdatering, hver gang der kommer noget man skal opdatere tror min mor det er virus og sætter sig til at råbe hjlælp, eller ringer til mig i lettere panik.

• #10   22. maj 2011 Hahaha... Det lyder præcis som mine forældre.

De har dog lært at tjekke deres mail nu, men det er ikke noget man bare lige gør. Det kræver tid at sætte sig og vente på computeren bliver startet op..

Og hvor var der underholdende da de fik CBB til deres tlf og skulle betale med dankort. Min mor går i ramme alvor ned i en anden bank og opretter en konto som kun skal bruges til CBB for så er hun sikker på ingen kan spore hendes rigtige bankopysninger.

• #11   22. maj 2011 Haha, nej det er ikke helt så slemt. Min mor er dog panisk angst for virus.
    Min far er bare helt fantastisk stolt over at han kan finde ud af hvordan man tænder computeren, tjekker "byvejr" og slukker den igen. smiley

Nej, hvis der er nogen som giver mig grå hår så er det min farmor. Hun har en fin bærbar computer, men kan knap nok finde ud af at tænde den.
    Så er det altså slemt når hun ringer og skal have forklarret hvordan man printer et billede ud! (Det tog MINIMUM en halv time at få hende det forklaret. De 20 min. Gik med at åbne word...)
    Hun nægter fuldstændig at trykke på noget hun ikke er 110 % sikker på hvad er, selv om vi har sagt at hun bare skal trykke "ok" fordi det er et eller andet fuldstændig ligegyldigt...

Kommentér på:
Forældre og computer

Annonce