Forældre og computer {{forumTopicSubject}}
Er der noget der kan få mig til at sukke dybt og inderligt, så er det min mor og hendes kæreste totale mangel på viden om computer.
Her et par eksempler
De ANER ikke hvad virus er, men ved at det er noget " farligt" så de bruger stort set aldrig internettet, trods de har et godt antivirus program.
De tror man får virus ved at lade computeren stå på "slumre eller dvale".
De sætter sig til at bruge computeren ,det skal virkelig overvejes. For man kan sandelig ikke bare lige tænde den og tjekke noget slukke igen, det kræver overskud og god energi at tænde for den computer.
Da jeg hjalp dem med at oprette en email, ville de slet ikke have deres eget navn indblandet i adressen, af skræk for at nogen kunne " spore" dem.
Jeg får simpelthen grå hår i hovedet.
Er der andre herinde der har forældre som er helt håbløse til det med computer ??
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 586 Svar: 4.973
Min mor er ikke nervøs over noget, men hun kan slet ikke finde ud af det og er ekstreeeeeeemt langsom ;o)
aug 2007
Følger: 24 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 447
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
begge mine forældre er heldigvis fuldstændig inde i computerverdenen(:
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2129 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.514
Min far har forhandlet computere i over 15 år, og min mor er IT-chef..
Så det er dejligt!
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Svar: 459
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.729
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
De har dog lært at tjekke deres mail nu, men det er ikke noget man bare lige gør. Det kræver tid at sætte sig og vente på computeren bliver startet op..
Og hvor var der underholdende da de fik CBB til deres tlf og skulle betale med dankort. Min mor går i ramme alvor ned i en anden bank og opretter en konto som kun skal bruges til CBB for så er hun sikker på ingen kan spore hendes rigtige bankopysninger.
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 26 Heste: 6 Emner: 69 Svar: 1.381
Min far er bare helt fantastisk stolt over at han kan finde ud af hvordan man tænder computeren, tjekker "byvejr" og slukker den igen.
Nej, hvis der er nogen som giver mig grå hår så er det min farmor. Hun har en fin bærbar computer, men kan knap nok finde ud af at tænde den.
Så er det altså slemt når hun ringer og skal have forklarret hvordan man printer et billede ud! (Det tog MINIMUM en halv time at få hende det forklaret. De 20 min. Gik med at åbne word...)
Hun nægter fuldstændig at trykke på noget hun ikke er 110 % sikker på hvad er, selv om vi har sagt at hun bare skal trykke "ok" fordi det er et eller andet fuldstændig ligegyldigt...
Forældre og computer