{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.048 visninger | Oprettet:

dilemma, aflivning af kanin? {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen. jeg står i en meget svær situation, og vil gerne høre hvad i ville have gjort hvis i stod i mit sted.
jeg har den her fantastiske han kanin sigurd. jeg har haft ham hele hans liv (dvs 7 1/2 år) han er meget speciel og betyder meget for mig. han er nærmest en lille hund der følger mig overalt og bor frit i vores have.
han er jo blevet gammel og han spiser ikke så meget mere, og mest "let fordøjelige" ting. han har også tabt vægt. han er dog stadig frisk. min mor har så snakket med dyrelægen idag da han også har fået tendens til lidt dårlig mave. dyrelægen sagde at det formentlig var hans kindtænder (normalt for gamle kaniner).
hvis det skal laves skal han i narkose.
udover det, så tager jeg på efterskole efter sommerferien, og vil derfor ikke komme så meget hjem. dyrelægen mener at han vil blive deprimeret over ikke at se mig.
så derfor tænker jeg at det måske er bedst for ham at han bliver aflivet?
hvad ville i have gjort?

(undskyld det blev så langt, men håber at i vil læse det alligevel)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dilemma, aflivning af kanin?
  • #1   10. maj 2011 jeg havde aflivet ham. Du har givet ham et langt godt liv, og når han er begyndt at tabe vægt, få tandproblemer mm, ja så hellere stoppe inden han bliver virkelig dårlig.
    Det rigtig hårdt med en ven man har haft så længe, forstår godt din frustration


  • #2   10. maj 2011 hvad er letfordøjeligt kanin foder?

  • #3   10. maj 2011 Tænkte også på hvad let fordøjligt mad indebære?

    Men hvis han har problemer med kindtænderne ville jeg også give ham fred jeg havde selv en kanín som fik problmer med kindtænderne og da han tabte sig helt vildt fordi han ikke spiste noget valgte jeg at give ham fred det var hård ja men det var det rigtig jeg gjorde har ikke den dag i dag fortrudt mit valg :).


  • #4   10. maj 2011 han spiser kun ting som salatblade, tomat, lidt æbler, og få ting i sit tør-foder. han spiser ikke længere gulerødder og andre hårde grøntsager..

    jeg ved også godt inderst inde at det eneste rigtige er at aflive ham, for jeg vil for alt i verden ikke lade ham lide på nogen måde, det holder jeg for meget af ham til..


  • #5   10. maj 2011 Hvis han har det fint og ikke lider, så ville jeg helt klart vente til i slutningen af sommerferien med at aflive den. Hvis den når at blive frisk til du skal på efterskole, ville jeg forære den væk til en ven/veninde med et kærligt og ansvarsfuldt sind.
    Men det gælder selvfølgelig kun hvis den ikke lider..

    Det er dit valg, og jeg forstår godt, at det er rigtig svært! Men så længe du har hjertet og samvittigheden med i det hele, så skal det nok gå! Din mave fornemmelse skal nok give dig det rigtige svar. Hvis dit hjerte siger at det er bedst at aflive den, så må du blokere hjernen, og gøre det.. Du skal nok klare det!

    Jeg har både en kanin og en kat, som begge hygger sig på *den anden side*, jeg savner dem rigtig meget. Men jeg ved at det var den rigtige beslutning, og så må man aldrig være egoistisk...

    Håber du finder ud af det rigtige! smiley


  • #6   10. maj 2011 Jeg havde også fået ham aflivet.. En fuld narkose for så gammel et dyr kan være ret risikabelt..
    Og hvad ville han få ud af det, ud over at kunne gå og mangle der hver dag..

    Så ville tænke 100% på dyret fremfor mig selv, og så få aflivet ham..


  • #7   10. maj 2011 Ved ikke hvad det koster at få ordnet hans tænder. men hvis han ikke kan tygge gulerødder og er begyndt at tabe sig, så vil jeg da klart få set på det lige nu.
    (eller aflive) efter tandtjek, ville jeg lade ham gå og se tiden and. hvis familien hjemme så kunne se på ham, at han led under dit fravær, så ville jeg tage det op til den tid. Jeg tror tit, at vi mennesker lægger flere af vores egne følelser over på dyret. De fleste dyr lever i nuet ikke i datiden og længes ikke efter imorgen.

    Så jeg ville ordne dens tænder og tage tingene som de kom smiley
    Lyder til det en skøn kanin.



  • #8   10. maj 2011 Hø er for kaninen (ligesom hos heste) det vigtigste foder. Spiser den det?
    Angående narkosen, så ville jeg ikke gøre det ved en kanin i den alder. Og hvis en kanin ikke spiser, så har den ikke længe endnu - medmindre den starter igen. Hvis det er tænderne der er problemet, så synes jeg det er unødvendigt at lade den leve.


  • #9   10. maj 2011 Tina: det koster mindst 800 kr at få ordnet hans tænder, og jeg synes det er risikabelt, når han har den alder han har, at putte ham i narkose. og hvis jeg fik hans tænder lavet, vil han heller ikke få den omsorg og pleje som jeg normalt giver ham, da det kun er min mor der kan passe ham så. og jeg vil ikke forære/sælge ham, da han ikke vil kunne få de "bolig" forhold, som han har hos mig idag, et andet sted.

    Rebekka: han har aldrig spist hø, kun græs.


  • #10   10. maj 2011 Det er ellers kaninens vigtigste foder, som bl.a. skal holde dens mave igang.

    Jeg synes ikke du skal tænke på prisen, men på kaninens velvære.


  • #11   10. maj 2011 jeg tænker bestemt også kun på hans bedste..

  • #12   17. okt 2013 Afliv ham !!

Kommentér på:
dilemma, aflivning af kanin?

Annonce