Blogger
28. aug 2004 Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
"En mands hest" ikke altid sjovt... {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens.
Må bare lige ud med min fustration eller min... ja ved ikke hvad jeg skal kalde det.
Nogle af jer kender måske "historien om mig og Dino" gør i ikke kan i skimte den i videoen der starter med "Vedi, Veni, Veci" eller hans profil.
Ihvertfald havde Dino jo store temprements problemer da jeg fik ham og han har bare ALTID været en enmandshest. Mange heste knytter sig jo stærkt til en person men jeg er sikker på alle der har mødt Dino gerne vil skrive under på at han er en enmandshest. Da jeg fik ham bed, sparkede han og direkte angreb folk, idag er han sød og rar men har sine "punkter".
F.eks når jeg står i stalden og strigler ham, så bliver han sur hvis han folk vil klappe ham. En heste adfærds ekspert fortalte at det er fordi han er bange for folk tager "mig fra ham" da jeg er noget af det eneste positive han forbinder med "sit liv".
Problemet er nu at jeg i 2012 gerne ville have været til L.A på filmskole, for som nogle måske (også) ved er jeg stand-up komiker og film menneske, men det er nu officelt udsat. Det er nemlig sådan at min morfar døde her i slutningen af 2010 og jeg måtte være væk fra Dino i 2uger, så blev det jul 2 mdr senere, og her var jeg igen væk i 2 uger fordi familien bor i jylland.
Opstalderen fortalte så at de 2 gange jeg har været væk i længere tid er Dino blevet en smule aggresiv igen og har endda bidt en af forældrene i stalden og hun mener at det er fordi han føler sig efterladt og at han tager sin Alfa "jakke" på igen der siger:"Hvis ingen passer på mig, må jeg passe på mig selv "- agtigt. Dette betyder jo self at jeg ikke tør rejse væk til L.A i 6mdr, men hellere vil udsætte det til jeg er sikker. For jeg ved godt det "bare er en hest" men jeg vil virkeligt ikke gøre ham noget som helst ondt, og hvis han har det bedst med at jeg er ved ham og kommer fast ud til ham - så er det hvad jeg gør! For Dino er ikke bare en random pony, han betyder virkeligt meget for mig - og da jeg ville rejse væk var det med tanken om at "Ja - jeg vil savne ham og han vil måske mangle mig, men vi overlever begge to" men jeg er ikke så sikker mere, for jeg er SÅ bange for han bliver som da jeg fik ham.
Og godt nok er folk sådan at de syntes det er pisse irriterende at have en aggresiv hest og sikke en møghest og den er dum os osv... Men jeg kan slet ikke holde ud af tænke på hvordan Dino har det! For han syntes jo nok heller ikke det er sjovt at gå og være sur og aggresiv.
Måtte bare lige ud med det!
Sorry det blev langt, og tak fordi i læste...
dec 2007
Følger: 128 Følgere: 102 Heste: 8 Emner: 60 Svar: 672
men det lyder til at hvis du rejser væk, falder han nemt tilbage til sit 'gamle jeg'. så måske du skulle vente eller evt. lære ham at have tillid til en anden person som så kan passe ham mens du er væk :)?
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.374
- efter hvad jeg kan huske af deres historie, så har de været sammen i flere år, og at opbygge sådan et forhold, gør man nok ikke på et år.
desværre.
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 22 Svar: 409
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
Jeg har det sådan, at man jo selv har valgt at tage det ansvar der følger med ved at have en hest (eller andet dyr for den sags skyld) og derfor må man også tilsidesætte sine egne behov lidt engang imellem, hvis det er det som er det bedste for dyret. Er man ikke i stand til det burde man ikke have anskaffet sig dyret i første omgang.
Er der ingen mulighed for at du kan få opfyldt dit ønske om uddannelse (eller hvad man kalder det i den brance) her i DK?
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Heste: 4 Emner: 130 Svar: 922
Jeg har samme problem: Om et års tid tager jeg til Arizona og skal læse et ½ år, og derfor udlåner jeg min hest allerede nu. Selvom det piner mig rigtig meget, er det bare noget jeg må gøre.
Ingen hest bør stå i vejen for ens fremtidige karriere.
En mulighed er vel, at du allerede nu finder en person du har tillid, som du kan "oplære" inden du tager af sted, og som så kan tage sig af din hest mens du væk.
jul 2005
Følger: 35 Følgere: 98 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 2.148
Tænker at ingen menneskekontakt (udover et dagligt tjek selvfølgelig), er bedre end dårlig menneskekontakt
Blogger
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
Planen er jeg skal være væk fra Januar - Juni.
Men det er heller ikke fordi det ALDRIG bliver til noget, det er bare de næste 2år :o)
jul 2005
Følger: 35 Følgere: 98 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 2.148
"En mands hest" ikke altid sjovt...