{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
555 visninger | Oprettet:

'jeg elsker 9 heste' {{forumTopicSubject}}

Hej (-:.
Jeg ved ikke om det kun er i min ride-omgangskreds, men jeg oplever rigtig tit ridepiger (både dem med egen hest, og elevryttere) der skriver at de elsker hesten. Jeg kan elsker selvfølgelig også min hest. Men som ligger et billede ind af en hest, man måske har redet tre gange og så skriver 'Hesten som jeg elsker'. Det er ikke for at sige at man ikke kan elske en elevpony, men synes bare tit jeg oplever folk der skriver til 10 forskellige heste at de elsker den..

Synes ikke 'jeg elsker dig' er en helt lille ting, og man kan jeg sagtens være super glad for en hest uden at elske den (-:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  'jeg elsker 9 heste'
  • #1   10. jan 2011 Jeg elsker side 9 pigerne

• #2   10. jan 2011 Det er jo det samme som, at blive kærester med drengen efter man har kendt ham en uge smiley Eller lige pludselig at skifte sin bedste veninde ud med en anden..

Der er ingen forskel. Lad dog tøserne elsker alle hestene på rideskolerne.. Det er jo positivt og de ved ikke hvor meget de ord "Jeg elsker dig" betyder for andre.

Men kan sagtens se din pointe smiley

• #4   10. jan 2011
    " Jeg elsker dig" er dybt misbrugt og forstår ikke de pony piger der bruger det om de ponyer de sælger fordi de falder for ponygrænsen.
    Aaaargh, så mener jeg man har misforstået ordet lidt.

Smider ski heller ikke lige min kæreste ud til højre fordi han har nogle fejl og ikke bryder mig om eller fordi han vil flytte.

• #5   10. jan 2011 Det undrer også mig. Bla. har vi en dejlig vallak på "ferie" og har fundet 3 ejere herinde der har oprettet ham. De elskede ham alle helt vildt. Ihvertfald i næsten 1 år hver!
    Jeg elsker også men oplevelser+år giver for mig tyngden af kærligheden. Buller er ikke oprettet her men har haft pony i 18 år og vi får mere og mere små "ting" der er vores.
    mvh merete

• #6   10. jan 2011 jeg elsker også side 9 pigerne

• #7   10. jan 2011 Undskyld jeg spørger men hvem/hvad er 'side 9 pigerne'? (-:

Tak for de andre svar, synes også at 'jeg elsker dig' er enormt misbrugt.

• #8   10. jan 2011 Tjah, det er vel lidt ligesom helt unge teenagere der tror de kan nå "at elske" 17 forskellige kærester på et enkelt år.. smiley

• #9   10. jan 2011 jeg elsker min pony, men jeg elsker ikke de 100 eller hvad det nu er, jeg har redet på ellers smiley
    De eneste ponyer jeg har elsket er min Prins, en der hedder Fabian og et par elevponyer som jeg red da jeg var helt lille.
    Jeg har kunnet lide mange hest (alt for mange :b) men at elske dem er en helt anden ting. Når man elsker noget, vil man ikke bytte det for noget andet...

• #10   10. jan 2011 Ekstrabladet side 9 pige

• #11   10. jan 2011
    Oh - har nogle yngre klassekammerater som venner fra da jeg gik i folkeskolen.
    De har en kæreste i 3måneder som de elsker, som er deres eneste ene og som de ikke kan leve uden. Så slår de op og tøsen er næsten ved at dø og kommer aldrig til at komme videre og er færdig med drenge.

Efter max 1 måned er der en ny de elsker lige så højt efter en uge osv. så forsætter møllen.

• #12   10. jan 2011 Krikken: Åh jo, de slags piger kender jeg ALT for godt! smiley

• #13   10. jan 2011 enig.
    - selvom jeg har muligvis vil sælge min pony, elsker jeg hende stadig meget højt! det er hverken pga. aldersgrænse eller højde, men fordi at jeg ikke kan magte hende. hun er meget hoppet, og så har hun nogle meget slemme perioder, hvor jeg næsten ikke kan have noget med hende at gøre, og så får vi begge nogle dårlige oplevelser ud af det.
    men hvis jeg ikke finder det rette hjem til hende, beholder jeg hende selv, for hun har været udsat for dårlige ting, som jeg ikke vil have skal ske for hende igen.

- så synes godt man kan sælge sin hest, men stadig elske den (:
    men forstår heller ik helt dem der sælger dem pga. aldersgrænse.

• #14   10. jan 2011 ja man kan sagtens sælge en hest man elsker, men det kommer meget an på omstændighederne. En hest der er for udfordrende, pengene er sluppet op, skilsmisse - you name it! Men den med aldersgræsen. Baloo er først rigtigt blevet min her i torsdags, og da jeg kun er 13 år kunne jeg sagtens have valgt en pony. Men helt ærligt - allerede nu er jeg meget langbenet, ja er sådan se for lille til pony i en alder af 13 år, og hvorfor købe en pony man ved man snart er nødt til at sælge igen, hvorfor spørger jeg bare? (-:

• #16   10. jan 2011 Efter min mening syntes jeg ikke man kan sige at man elsker hverken dyr eller mennesker før man har kendt dem i lang tid og kender dem hele vejen igennem, dvs. både deres gode sider og dårlige sider samt (hvis det er mennesker) deres aller dybeste hemmeligheder. Måske er denne overbevisning en jeg har fået fordi jeg har oplevet nogle ting i mit liv før jeg fandt den dejlige dreng jeg nu kan kalde min kæreste og måske er det fordi jeg har gået igennem rigtig meget med min hest Creamy, jeg ved det ikke men for mig skal der min. gå et halvt til et helt år før jeg vil sige at jeg elsker nogen hvad enten det er dyr eller mennesker.

Hvis man siger at man elsker nogen er det for mig nemlig ikke en helt lille betydning men faktisk meget dybt, derimod har jeg intet imod a folk siger at de holder af en eller de siger at de er glad for en for det er for mig slet ikke det samme som at elske.

ved godt det blev en lidt kludret forklaring men håber aligevel at alle forstår den smiley

• #18   10. jan 2011 Kan kun give jer ret.. jeg har dog elsket 5heste i mit liv, pegasus (en venindes hest) ham havde jeg et forhold til som var bedre end ejerens forhold til den, og kunne gå i gennem ild og vand med ham..
    Chiquitha hun var alt for mig, passede hende i 5år, og hun blev aflivet sidste forår:( men hun var virkelig alt for mig, kan slet ikk beskrive det..
    Fuks en hest til undervisning som jeg nød at ride og bruge tid på, det sidste år jeg gik til ridning kom jeg kun for at ride ham, og var tudefærdig da jeg fik afvide han var aflivet..

Saga Min dejlige shetter, vi gik fra at kunne ingen ting, vi faktisk hadede hinanden kunne ikke engang ligge mig på ham så bukkede han eller bed alle andre var intet problem, til sidste red vi skovturer, i grime og træktov, trænede paller og jordtræning generelt, dressur endda også alt var muligt med den lille skid..

Og sidst men langt fra mindst, min elskede unghest Anton smiley han har virkelig slået benene væk under mig, er lige før jeg aldrig kommer op og stå igen smiley ej han er alt, og skal være hos mig til den dag han dør.. heller aflive ham end at han skal ud til nogle andre som ikke behandler ham som mig..

Det var lige nogle korte grunde til hvorfor jeg elskede/elsker de heste jeg gør...
    Og resten jeg har haft med at gøre har jeg holdt af og været glade for men på ingen måde det sammen som med disse 5 heste..

Kommentér på:
'jeg elsker 9 heste'

Annonce