Egoistisk partejer? eller mig? {{forumTopicSubject}}
For at gøre en historie kort..
Ved ikke om der er nogle af jer der evt har hjulpet mig med hensyn til Rikke, eller hørt mig omtale det i et af mine mange fortvivlede forrummer.
Men i sep ville min (part)ejer sælge Rikke, jeg ville købe hende men ville selvfølgelig have dyrlægeerklæring på hende, der kommer dyrlæge ud der konstaterer COPD (Bronkitisk) som i Rikkes tilfælde ville være svær at bekæmpe uden andre skavanker. Det første ejer så siger er at Rikke ikke skal sælges og skal til zoo, fint det kan jeg godt forholde mig til, så ringer hun til zoo sidst i okt og spørg om de ville have Rikke, det kan de så ikke før sidst i jan, så ville ejer have hun skal slagtes som så vil sige at hun skal have pas og chippes, det bliver hun d 5. nov og der fra skulle der så gå 2 måneder før hestepasset kunne komme, det kom så i dag. Jeg skriver til hende om jeg ikke må købe hende, give hende en god sidste tid, og får hende når dagen kommer aflivet hjemme? Men ejer skriver blankt nej, og jeg forstår det bare ikke?
Ejer har ikke været ude ved Rikke i 3 år, har betalt opstaldning (300), jeg reddet Rikke fra forfangenhed, har gjort hendes dage lykkelig til det sidste men jeg må ikke forlænge hendes dage bare ved at hygge og ride småture som dyrlægen sagde man godt kunne?! Ejer siger bare at hun har svært ved at skille sig af med sin hest, og vil derfor sende Rikke i hestetrailer som Rikke både bliver stresset og bange for at kører i, som det sidste hun skal opleve?
Er det mig der er egoistisk eller? Argh det er så frustrerende ikke at kunne hjælpe sin bedste ven :'/
dec 2008
Følger: 149 Følgere: 160 Heste: 17 Emner: 22 Svar: 416
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
dec 2006
Følger: 117 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 383 Svar: 2.300
mar 2008
Følger: 43 Følgere: 47 Heste: 7 Emner: 563 Svar: 1.588
Og fordi hun valgte salgtning fremfor aflivning er at hun får penge ind i kassen end ud :s
mar 2005
Slagtnign og aflivning koster begge dele, det komemr helt an på måden man gør det på
dec 2006
dec 2009
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 52
dec 2009
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 52
Mange venlige hilsener Christine (dyrlægestud.)
jan 2006
Følger: 45 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 93 Svar: 2.746
Ejer m have sine grunde. Synes det er underligt at hun ikke har besøgt hesten så længe - det må da være svært at have et så stærkt bånd til den så.
Men forstår godt hun ikke ønsker at sælge. Så længe hun ejer den, er det trods alt hende der bestemmer skæbnen.
Man kender ikke folk længere til næsen og i princippet ved hun ikke om du en dag kunne finde på at sælge den videre istedet for at aflive den. Jeg siger ikke det er sådan, for det tvivler jeg på, men forstå princippet i det...
mar 2006
Følger: 125 Følgere: 126 Heste: 3 Emner: 803 Svar: 5.480
Jeg syntes det er flot af dig at du kæmper sådan for at få lov til at give den stakkels hest nogle gode sidste dage. Og det er bestemt ikke dig den er gal med, det er et super godt initiativ du tager, men ejeren er åbenbart ikke moden nok til at se at hun faktisk kunne få et stykke god levetid hos dig end hvis hun bare bliver smidt op i en trailer og slagtet . Jeg syntes du måske skal spørge hvorfor, men hun virker dog lidt som en hidsig prop..
mar 2005
Hvis du får den bedøvet med en boltpistol og skåret halsen over, så er det slagtning, så kan man derefter vælge at partere hesten eller sende den til daka
©MATO. - snitte? i; - Har du prøvet at have nedsat lungefunktion? Hvis kroppen ikke kører optimalt, så lider den
dec 2006
mar 2008
Følger: 43 Følgere: 47 Heste: 7 Emner: 563 Svar: 1.588
Men er gald for at høre at det ikke er mig der er noget galt med...
Egoistisk partejer? eller mig?