Din vudering af politiet ??? {{forumTopicSubject}}
Er jeg den eneste der syntes at politiet handler forkert i rigtig, mange sager???
At det ikke er nogen selvfølge at man kan stole på dem når der virkelig sker noget???
og at de ikke vil stå ved deres egne fejl???
HER ER ET PAR EKSEMPLER PÅ SITUATIONER HVOR PLOITIET HAR HANDLET "FORKERT" BÅDE NYERE OG ÆLDRE SAGER!
*En mand der var havd været oppe og slås med sin far og som havde slået ham da han lagde på båren blev skudt 3 gange af politiet, istædet for blot en, dette skyldtes at politiet ikke var enige om hvem af dem der skulle skyde, manden kæmpede i lang tid med at holde livet i behold. på trods af det fik han hverken en undskyldning og sagen blev ikke søgt iu bund (manden og faderen snakker fint sammen den dag idag)
*sagen hvor politiet havde inoreret hendvendelser om at der foregik heste mishandlign, hvilket resulterede i de 39 heste som måtte aflives
*En jeg kende blev voldtaget mens mig og hende var sammen i byen og som de fleste andre ville gøre kaldte jeg på hjælp men da der ingen kom ringede jeg til politiet, men den melding jeg fik var "desværre er alle vore mænd ude til mere seriøse opgaver og vi kan ike sende nogen ud før de kommer tilbage) så kunne jeg ellers stå der og ikke vide hvad jeg skulle stille op
*Den skole der har været indbrud på og hvor skolen også vidste hvem det var der havde gjordt det men aligevel blot fik denne besked "desværre vi kører ikke ud til skoler" hvad fuck er det lige for noget?
Hvis der er nogle af jer derude som har ligende oplevelser så skriv dem meget gerne til mig enten her eller privat, vil også gerne hører hvis nogle af jer er af anden holdning...
HUSK KUN SAMMEN KAN VI GØRER EN FORSKEL !
jun 2008
Følger: 40 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 565 Svar: 5.168
nov 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 39 Svar: 207
og syntes de skal stå model til meget .. som de overhoved ikke skulle..
jeg syntes de skulle ha meget mere frihed til a gøre deres arbejde..
vi er bliver sure når de ikke er der men vi er osse sure når de er ..
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
Tror måske at problemet også ligger lidt i at mange af dem er en smule selvfede, så de reagerer ofte på situationer som om at de bare har tjek på det, har højere autoritet og derfor er ufejlbarlige, men der sker altså mange fejl på den måde.
Når de har så stort et ansvar burde der ligge noget bedre træning i uddannelsen og de burde uddanne flere, det er jo ikke fordi at der ikke er mennesker nok som gerne vil være politibetjente.
Jeg læste også engang en liste over de ting som de skulle opfylde for at få deres politiskilt, det var satme nogle sølle krav. Kan se om jeg kan finde et link til det
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 6 Emner: 76 Svar: 656
Energi Winnie H
nej ved godt at der er mangel på folk men skal manglen komme forbryderne til gode og samtidig øge farren for den almene borger. Ikke for at lyde snerpet eller noget men siger bare min meinig(:
Desuden har min kærreste søgt ind i politiet, men det eneste han mødte var en meget racistisk udtalelse om at han ikke var egnet trods det at han havde bestået uddannelsen med glans
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 1.415
Det, der dog er mest rystende, p.t. omkring politiet er sagerne omkring demostranter, hvor jeg personligt synes, at politiet har handlet fuldstændig korrekt (Efter utallige advarsler om at bruge staven - over min. 3 stk), vælger de at bruge den, for at trænge masserne tilbage. Du blev advaret -> du valgte ikke at høre efter -> det giver konsekvenser. Havde demonstranterne bare stået et stykke fra politiet med bannere, råbt slagord osv., havde politiet jo aldrig rørt dem.
Der er desværre mange nedskæringer, også indenfor politiet, som gør, at de ikke har ressourcer til at tage sig af alt, hvilket selvfølgelig er beklageligt, men derudover synes jeg, at de skulle have mere frihed til at udføre deres arbejde. F.eks. i forbindelse med jagtvejen havde de ikke mange muligheder ift. brosten osv., der blev smidt i hovedet på dem.
nov 2010
lønnen er ikke til at råbe hurra over selv om de sætter liv og lemmer på spil.. men NEJ det åbenbart ikke nok..!! helt ærligt vil i overhoved ha noget der hedder politi?????????
mar 2010
Følger: 30 Følgere: 19 Heste: 6 Emner: 133 Svar: 490
Bare de holder sig væk fra mig
nov 2010
nov 2010
mar 2010
nov 2010
aug 2008
mar 2010
1 , jeg har vinket til dem da jeg var 6 år ,
2, de har rost min sorte schæfer hund .
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 1.415
Laver en politimand fejl, erkender det (her bliver det jo så ofte en offentlig disciplinærsag), så kan han godt glemme alt om at arbejde som politibetjent igen.
En af mine venner læser til læge, og der har direkte fået at vide, at hvis de nogensinde laver fejl, så er mottoet "benægt, benægt, benægt og hvis det ikke virker, så benægt!", for hvis de erkender selv den mindste fejl, mister de bestallingen og kan på ingen måde få arbejde indenfor deres område bagefter - hvilket kan vælte hele grundlaget for ens liv.
jul 2004
Følger: 65 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 125 Svar: 1.016
mar 2007
Følger: 72 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 422
det er ikke nemt at være politimand med alle de idioter der hele tiden laver ballade og dumme ting... skyd hellere skylden på dem der laver de dumme ting.
aug 2008
nov 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 38 Svar: 237
Min store søster blev tæsket af hendes kærste hver gang han var fuld. Det startede stillede, først skænderier der blev værre, så et smadrede han et glas og ødelagde hendes telefon, derefter virkede han meget truende, så troene at hun ringede til hendes far som stod oppe i lejeligheden og kunne kigge ned, og sagde til ham han lige skulle holde øje, for hun var ikke sikker på hvad han kunne finde på, og til sidst brugte han vold. Den værste gang var han fuld, han gik op til hendes veninde hvor hun var, og tog fat i hende og hev hende med, han skubbede hende alt hvad han kunne ned i betongulvet, og skubbede hende ned ad trapperne, hendes veninde skyndte sig at ringe til min mor og fortalte hvad der var sket, og at hun var bange for min store søster havde fået et kraniebrud.
Han satte hende i bilen og bad hende køre, problemet var bare hun kunne ikke se noget og havde det rigtig dårligt efter de fald, men hun var nødt til det. Hun nåede ikke ret langt før hun stoppede fordi hun havde det så dårligt hun ikke kunne mere, han tog hendes hoved ned mellem hans ben og slog hende helt vildt, hvorefter han trak hende ud i græsset og tvang hende til at spise græs, proppede det bare i munden på hende. Heldigvis kom der en af hendes vosken venner(stor mand), og sagde han skulle stoppe eller han ringede til politiet. Kærsten skyndte sig at løbe, der blev ringet efter en ambulance og efter politet.
Politiet kom ind på sygehuset og snakkede med hende, og mere gjorde de ikke ved den sag.
(Skal lige siges at hun slap heldigt, hun havde en stor bule i baghovedet på 5*5cm, og en stor hjernerystelse, og blev indlagt til observation et par dage)
Efterfølgende kunne hun ikke slippe af med ham, hun boede ved os i nogle mdr., hvorefter hun flyttede, men han fandt ud af hvor hun bode, så en dag hun var ude og gå med hunden gik han ind og snuppede hendes ekstra nøgle, så en dag hvor hun var på vej hjem, med hendes kammerat, kunne de se han gik rundt i hendes lejlighed, de skyndte sig at ringe til politiet, da de ikke selv turde at gå derind, men politiet sagde bare de skulle gå ind og be ham om at gå. Hun ringede så til min mor, (det skal siges at dette var ikke første gang de havde ringet til politiet om hjælp i denne sag) og min mor ringede til dem og flippede helt ud at man da aldrig kunne få noget hjælp, efter en halt times overtaelse sendte de to mand derud.
Men det hjalp ikke det store, han begyndte at gemme sig i bagege rummet af hendes bil på hendes arbejde, og kørte med hende hjem uden hun vidste det.
Han stod også en dag i lejligheden efter hun havde luftet hunden, han havde gemt hendes telefon og nøgler og tavng hende til at blive der, og til at sove med ham. Næste morgen fandt hun hendes telefon og nølger i toilet skraldespandenog stak af. Han var nærmest flyttet ind hos hende, lavede mad der og havde alt sit vaketøj der, så hun kunne ikke tage hjem. Og politiet ville intet gøre.
Hun måtte igen flytte, denne gang over til hendes far, da hun aldrig kunne være alene, ikke engang bare 2 timer, for man vidste aldrig hvornår han kom, hun skiftede telefon og nummer hele tiden pga. ham. Hendes chef måtte køre bagved hende hjem, hver gang hun skulle hjem, for at sikre sig han ikke fulgte efter.
Og politiet gjorde intet.
Det er nu 3 år siden tror jeg, og hun er stadig ikke helt sluppet af med ham, hun bor i et hus ved siden af hendes kammerat, og må pakere hendes bil over ved ham, så han tror hun bor der.
Det endte dog med han fik 40timers samfundstjeneste på en kirkegård, men det hjalp jo ikke noget:(
Det skal lige siges at politiet ikke havde noteret noget af det, og derfor de var så ligeglade når vi ringede..
Beklager det er så langt, men synes lige det hele skulle med:$
jul 2005
Følger: 35 Følgere: 98 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 2.148
Uden at generalisere, så er der sgu nogle betjente, der bare er nogle magtsyge svin, for at sige det lige ud. De kan sgu ikke håndtere det.
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 42 Heste: 16 Emner: 27 Svar: 379
Jeg er ved at brække mig, når jeg ser/høre om sage hvor unge har smidt brosten efter Politifolk. Hvis så i betjentene vælger at forsvare sig selv, vil de med 500% sikkerhed blive anklaget for vold.
Prøv at tage en tur til NewYork, så kan i sku få noget at klage over
okt 2008
Følger: 38 Følgere: 35 Emner: 200 Svar: 2.223
Jeg syntes danmark er blevet vattet og politiet har for lidt magt. Det er et svært fag/arbejde fordi ALT har medieovervågning, alt bliver fortolket, og autoriteten er stort set forsvundet..
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
mar 2006
Følger: 1 Følgere: 44 Heste: 7 Emner: 263 Svar: 1.317
Har langt større respekt for ambulancefolk og brandmænd.
mvh merete
nov 2010
Det kan ikke undgås at nogen gør.. sådan er der altid nogen der vil være.. Men jeg har mødt en del som har noget mellem ørene og som er utrolig venlige( nej jeg har ikke lavet noget ulovligt)
nov 2010
kan kun give dig ret ...
*men hva hjælper det at sætte folk i fængsel når det næsten er som en sommerlejer for dem :S ??
nov 2010
Jamen kan du ikke se det forkerte i at man begår noget ulovligt og bliver sat i sommerlejer?? De må jo faktisk selv bestemme mange ting.. De har det som blommer i et æg.. undskyld mig men når man skal ind at sidde så skal man efter min mening ikke behandles som prinser og prinsserer ! hvilket det gør! og ja det kan godt være man skal ud i samfundet igen MEN derfor skal skal de ikke bæres på et sølv fald:S
og syntes det er helt hen i vejret at poilti folk bliver slemt i retten for ingen ting.. demonstranter som ikke vil sættes i futtog må for H da bare holde sig væk.. uskyldig eller ej man ved hva der kan ske når man deltager så sådan nogen ting.. og det må man bare tage med! Så jeg enlig ligeglad med om de får hemmoider eller blære betændelse af at sidde på den kolde jord! De skulle bare ha lov til at sidde der til deres røv blev til is! politiet kan IKKE være alle steder på en gang.. Undskyld mig men demonstranter der hiver politi folk i retten skulle skamme sig! det F.. dem som selv laver lort i den hver gang! politiet kan ikke vide sig sikker på om de lige pluselig får en flaske eller sten i hoved! Og takken er at slæbe dem i retten..
Det var bare lige et surt opstød :S Heeh Sorry..
det var ikke rettet mod nogen skulle bare lige dele min mening
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.642
Min far har været politimand i 23 år, og ja, der vil altid være brodne kar, og ja, der vil altid være situationer, hvor der bliver reageret forkert. Men de har -altid- den bedste intention, når de går ind i en sag. Desværre er de bundet på hænder og fødder, især nu, hvor der konstant bliver skåret i pengene allesteder! Det gør, at man desværre er nød til at sortere alt, alt for meget i sagerne, og derfor kommer alt for mange mennesker i klemme.
MEN DET ER IKKE ORDENSMAGTENS SKYLD. De gør deres job - for gør de ikke dét, bliver de hængt ud ALLE steder. Og gør de deres job - så gør de sgu det samme, fordi at folk ikke lige bliver behandlet som prinser eller bliver aet med guldhandsker.
Politiet sætter deres liv på spil HVER EVIG ENESTE DAG.
Hav dog lidt kredit for dét!
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.642
Men jeg synes tilgengæld at vores retssystem er horribelt. Få måneder for voldtægt og max 16 år for rovmord? Det er grotesk.
apr 2008
og den pæne tone, rods mange forskellige holdninger(:
min personlige menig er efter at have læst alle de rigtig gode indlæg også ændret en lille smugle, eller det har ihvertfald givet mig en mere bredtspændende holdning om emnet (:
Jeg syntes stadig at der findes rigtig mange mangtsyge svin der udgiver sig for at beskytte folket mens de i alt sin magt kun gøre vores samfund dårligere, dette bunder i at jeg næsten aldrig har oplevet politiet på en god måde, fx har de været meget tæt på at slå min kammerat ihjæl og de har engang taget mig med på politi stationen fordi jeg rystede og de troede så at jeg var på stoffer selvom jeg flere gange forsøgte at forklare at det var jeg ikke men at min rysten skyldtes at jeg har klaustrofobi men det ville de ikke hører og tvang mig derfor til at overnatte der. Trods det at jeg ALDRIG har rørt stoffer, men ak jeg kunne blive ved med at forklare om dårlige minder af politiet.
Men jeg vil så sige at jeg mener at man kunne gører noget ved det ved at øge politi uddanelsen og sekrater uddannelsen ved at lægge en del mere psyge i det. men ja håber da at det bare er mig der har været meget uheldig med politiet og andre ikke oplever det samme, men kan samtidig heller ikke advarre nok om hvor forkeret det er at tage politiets hjælp som en naturlig ting, efter alle de situationer de har handlet forkert..... (trods det at jeg ALDRIG har gjordt noget ulovligt )
nov 2010
***Har også prøvet med samme veninde at blive chikaneret af en fuld politimand, der forsøgte at hive hendes daværende kæreste med op i et lejlighedskompleks og fulgte efter os i hans bil (spirituskørsel er åbenbart tilladt for politiet?), da vi endelig slap væk...***
Ved du hva , det tror jeg simbelhen ikke på.. Den er godt nok den værste LØGN jeg nogensinde har hørt.. Jeg bliver helt sur over du kan finde på at skrive sådan noget!? hva bilder du dig enlig ind?
En betjent må ikke drikke på arbejdet, de kan blive fyrret og miste retten til at være politi betjent! og du skal ikke komme og sige at det har du oplavet .. det er da en gang fis!
og ja kan være han har været ved bageren, men hvis det ikke er gået op for dig har de osse pauser,, og kunne jo være han ikke syntes det virkede særlig alvorlig..
Cecilia S
Jeg har selv gået i klsse med en som havde fodlænke på, han havde sloget en ned og fået nogen måneder .. Jeg syntes det okay han får mulighed for at tage en uddannesle da det kan hjælpe ham videre når han kommer ud i samfundet igen.. Men han skulle tage det inde i fægslet.. han pjattede jo bare rundt oppe på skolen og havde gang i alt muligt lort ved siden af.. og hang ud med hans krimilene venner.. jeg syntes bare ikke det måden at gøre det på.. Man skal jo holde sådan en fyr væk fra hans venner.. så han ikke ryger lige ud i det samme igen igen .. og det var jo slet ikke første gang han havde lavet noget ulovligt :S
DISTURBIA .
Jeg kunne ikke sige det bedre selv.
nov 2010
jeg tror at "magtsyge" er blevet et prupolært ord her inde lige nu..
kan da godt være der er nogen der spiller lidt på de er betjent .. og hva så? Men at bruge magtsyg syntes jeg lige man skal passe på med..
og deres udannelses krav er HELT FINE!
apr 2008
Vi er alle af forskellige holdninger, og iv har alle lige meget ret til at skrive dem her, vi er nogle der aldrig har oplevet politiet i en situation hvor de rent faktisk har handlet ordentligt, ikke at de ikke findes jeg har bare aldrig mødt dem, hvilket også var derfor jeg oprettede emnet altså for at hørre om det var den generelle holdning i landet. HVilket det heldigvis ikke viser sig at værre og gudske tak og lov for det (:
DETTE ER PÅ INGEN MÅDE MENT PÅ EN NEGATIV MÅDE ELLER NOGET ANDET MEN VI HAR ALTSÅ BRUG FOR EN ORDENTLIG TONE HERINDE, MEN DET ER DA DEJLIGT AT SE AT DU GÅR SÅ MEGET IND I EMNET(:
apr 2008
(:
apr 2008
OPLEVELSER JEG HAR HAFT HVOR JEG SYNTES POLITIET HAR HANDLET SOM MAGTSYGE SVIN:
*dengang de skød min kammerat men han ikke fik en undskyldning, det er sku respekt løst.
*Da de tvang mig til at sove på stationen fordi de troede at jeg havde taget stoffer hvilket jeg aldrig havde gjordt, og jeg havde blot fået et enkelt glas vin, men fordi jeg rystede var de overbeviste om at jeg var på stoffer og de nægtede at undersøge mig, også selv om at jeg havde fortalt dem at jeg har klaustroforbi i et meget stort omfang.....
*dengang med ungeren, syntes godt du kunne have gjordt det på en langt mere menneskelig måde, når man tænker på hvor meget den betød for dem, har fx en kammerat der stadig græder når han ser billeder, men jo oprørende gik også over stregen hvilket sikkert skyldes at i dk har vi desværre fået et samfund hvor det er den der råber højest der bliver hørt, og hvor politikerene ikke tager de folk der laver fredelige oprøer seriøst.
*Dengang min veninde blev voldtaget og jeg prøvede at ringe efter politiet men det eneste jeg mødte var en ligeglad sekrater der sjofelt sagde at de ikke havde tid til at kører ud, de kunne i det mindste have sagt det på en pæn måde.....
mar 2006
Senest ved jeg der er en total dumskalle på sjælland/lolland falster der har med særloven at gøre. Han er direkte sindsyg kører på med love/regler der endnu ikke er trådt i kraft. Truer og er aldeles uegnet til det job. Håber de der er ramt af den idiot vinder så han fjernes.
Værst er det med politi og deres køtere. Hvis vores hunde var så vanvittige som deres ville de blive forlang aflivet.De har overhovedet ikke styr på dem.
Til sidst: Stakkels politiheste der må gå rundt med idioter på ryggen.
mvh merete
ps Heidi: jeg forstår dig.
apr 2008
mar 2006
Min gamle mor (død nu) fik en bøde for at køre på knallert uden forsikring. Ikke noget med en tid til at bringe det iorden. Hun havde lige købt knallerten!
Syns politiet kunne bruge deres resurcer bedre.
mvh merete
apr 2008
Hvis en narkoman siger at han vil have et tjek har de også ret til det, hvilket dog ikke er nødvendigt i de fleste tilfælde da det bør gøres som rutine af politiet
til det med ungeren vil jeg gerne sige at, nej self er det ikke i orden at de genere dem der bor i nærheden, men nu er det jo også sådan at det kun var meget få af dem der rent faktisk var en belastning for naboerne, men syntes sku stadig ikke at det var i orden af politiet at nægte at hører på dem der brugte ungeren - men det er jo bare noget der kendetegner vores samfund, den der råber højest er også den der har magten, hvilket vil i bund og grund vel mest er politikerene der ikke lytter til befolkningen og så kører den unde ring jo, sikkert også derfor at antallet af dem der bruger sin stemmeret i dk er faldet meget de senere år, i takt med at partierne i stører og stører omfang kun lytter til dem som har flest penge og dem der råber højeset, og alt tyder på at dette vil fortsætte, så vores samfund er vil egentlig på vej ind i et dårliger og dårliger demokrati!
Hvilket ungeren er et glimrende symbol på (:
apr 2008
nov 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 38 Svar: 237
Jeg har en meget god idé hvor pengene skulle komme fra(:
Jeg er en af dem der er meget imod at vi betaler halvdelen af vores løn hver måned til kongehuset og politikkerne, når de får MINIMUM 4 gange så meget i løn som os, resten af deres liv!
Der kunne man skære ned, og bruge pengene til flere politifolk i stedet...
Jeg har ikke noget imod vi betaler skat, så vi kommer gratis på sygehuset, køre gratis på vejene osv. Og jeg har heller ikke noget imod at nogen af skattepengene går til politikkerne og kongehuset, men jeg har noget imod de får så meget mere end os. !
nov 2010
jeg har hold det i en ordenlig tone! Så vidt jeg ved har jeg ikke svinet nogen.. jeg har blot sagt min mening.
Din vudering af politiet ???