Projekt uge (uge 49) - hjælp! {{forumTopicSubject}}
Jeg går i 9. klasse og skal have projekt uge i næste uge, det starter på mandag. Mig og min veninde har emnet "Unge og Uddannelse" og jeg vil gerne stille jer nogle spørgsmål her inde!!
(svar kun hvis det ikke er svar som, jeg går ikke i skole mere osv.)
1) Hvilken klasse går du i? Hvad køn er du? og hvor gammel er du?
2) Hvad skal du efter 9. klasse eller 10. klasse?
3) Hvorfor vælger/valgte du det?
4) Skal du på en videre gående uddannelse? evt. hvilken?
5) Hvad synes du om dem der ikke tager en gymnasie uddannelse? hvorfor synes du det?
6) Hvad synes du om dem der ikke tager en videre gående uddannelse? hvorfor synes du det?
7) Hvor mange kender du som ikke har eller vil tage en gymnasie uddannelse?
8) Hvor i landet kommer du selv fra? og evt. hvilket gymnasie går du på eller hvilken uddannelse er du igang med??
Håber at i har lyst til at svare
aug 2007
Følger: 54 Følgere: 55 Heste: 11 Emner: 150 Svar: 1.447
mar 2007
Følger: 114 Følgere: 133 Heste: 5 Svar: 6.549
9. klasse, pige, 15 år.
Skal på gymnasium efter 9. klasse
Føler ikke jeg kan bruge efterskole til noget, har det fint med at bo hjemme og kan ikke have 2 heste med på efterskole. Vil gerne på STX, da det ligger rigtig godt til mig. Og det er det bedste udgangspunkt for en videregående uddannelse.
Regner med at tage en videregående uddannelse efter gymnasium, evt. som dyrlæge.
5) Hvad synes du om dem der ikke tager en gymnasie uddannelse?
Ved ikke hvad jeg decideret synes om dem, hvis de har det godt med det de gør, er det vel fint.
Hvis vi tager udgangspunkt i min klasse, vil ca. 30-40% ikke tage en gymnasiel uddannelse
8) Hvor i landet kommer du selv fra? og evt. hvilket gymnasie går du på eller hvilken uddannelse er du igang med??
Kommer fra Hornslet nord for Århus. Går i folkeskole, men vil forsøge at søge ind på Egå gymnasium.
aug 2007
jun 2008
Følger: 40 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 565 Svar: 5.168
aug 2007
Følger: 196 Følgere: 193 Heste: 4 Emner: 20 Svar: 405
9. klasse, pige, 15 år
HHX.
Det passer fint til mig, og jeg kan både vælge videregående uddannelse og arbejde i erhvervslivet bagefter.
Måske.. Det ser jeg til den tid
5) Hvad synes du om dem der ikke tager en gymnasie uddannelse? hvorfor synes du det?
Personligt synes jeg det er dumt, men det er jo deres eget valg!
Ikke særlig mange! Tror alle i min klasse skal på gymnasiet eller andet.
Kommer fra Østjylland, omkring Vejle. Jeg går i folkeskole...
feb 2007
Følger: 70 Følgere: 86 Heste: 4 Emner: 26 Svar: 306
2) Jeg går på gym, og det kom jeg p ålige efter 9. klasse
3) Jeg havde lyst til det, og jeg følte mig godt nok rustet til at starte på gym + jeg har planer efter gym som jeg gerne vil nå
4) Jeg går på gymnasium nu, men regner måske med at tage ind og læse jura på århus universitet 1 eller 2 år efter jeg er blevet student.
5) Jeg synes det er fint i og med at man skal føle sig klar til at tage på gymnasiet hhx eller htx. og man skal også være klar rent fagligt. Hvis dem der ikke er det, vælger at tage i 10. eller noget andet, synes jeg det er rigtigt godt, da der ikke er nogen grund til at give sig selv flere nederlag. Mit gymnasie er super hårdt, og jeg kender flere at mine venner, hvor det simpelthen vil være synd for dem at starte på gym.
6) næsten samme svar som ovenover. jeg synes det er fint, og at man skal respektere andre folks mening om hvad de vil i livet. hvis man ikke er målrettet og flittig, bliver det aldrig godt hvis man tager på stx, hhx, htx ...
7) Mange, men jeg kender lige så mange eller flere som vil tage en gymnasial uddannelse. (måske fordi jeg går på gym nu, og kender dem som går der (:
8) Jeg kommer selv fra Mols i østjylland og går på Rønde Gymnasium (:
aug 2007
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
1) Hvilken klasse går du i? Hvad køn er du? og hvor gammel er du?
2g, pige, 17
Jeg går i gymnasiet
Fordi jeg skal lave et eller andet og gymansiet er en god ting at have og falde tilbage på.
Er ikke besluttet endnu. Når jeg er færdig med gymnasiet vil jeg ikke skole mere lige pt. efter det - så skal jeg ud og arbejde.
5) Hvad synes du om dem der ikke tager en gymnasie uddannelse?
hvorfor synes du det?
Efter jeg er kommet i gymnasiet kan jeg forstå dem bedre. Hader man skriftlige ting så er det elendigt. Man skal så bare tænke over at man ikke har noget at falde tilbage på og at man har lettere ved at blive ansat med en uddannelse bag sig.
6) Hvad synes du om dem der ikke tager en videre gående uddannelse? hvorfor synes du det?
Helt op til folk selv om de har lyst til at sidde 3år og studere igen. Ikke noget jeg personligt har lyst til nu.
Et par stykker.
Kommer fra Fyn, Svendborg Gymnasium. Har Engelsk A, Samfundsfag B og Psykologi C
Btw kan i jo ikke skrive svar i en problemformulering der ikke er dokumenteret, problemformuleringen skal ikke være jeres egen mening.
Den skal være baseret på noget i har læst, fakta, en kilde i kan henvise til
aug 2007
Det med problemformulering ved vi godt Men i en problemformulering (eller den vi har lavet som er godkendt hos lærere) der er der spørgsmål i som skal besvares og nej ved godt at vores egen mening ikke skal indgå i den Men det var bare for ikke at skulle forklare mere om det
Projekt uge (uge 49) - hjælp!