{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
652 visninger | Oprettet:

Pelsindustrien {{forumTopicSubject}}

For ikke at ødelægge det emne som tidligere blev oprettet, hvor trådstarter ville have svar på et spørgeskema ang pelsindustrien, opretter jeg lige et nyt smiley
Sad inde med en masse ting jeg havde lyst til at skrive.

Vi elsker vores hunde og vores katte men det ville jo blive en af danmarks største mediehistorier, hvis vi begyndte at holde hunde og kattepelsfarme og de fleste ville synes det var forfærdeligt.
Tilgengæld er det ok at have ræve og minkfarme, så længe de opfylder kravene. Mien vendt om, hvis katte og hundefarme blev til i Danmark, er jeg sikker på at deres krav ville være langt bedre end minkenes og rævenes.
Men der er bare ingen forskel. Dyr er dyr, og alle af disse fire dyrearter, har brug for motion og brug for at kunne udfolde sig.
En mink og en ræv har personlighed ligesom en hund og en kat, men fordi det ikke er den slags dyr vi holder som kæledyr, antager vi at de ikke har behov for særlig meget og ikke har personlighed ligesom de dyr vi normalt holder som kæledyr.

Da jeg selv har ildere som minder meget om minken, kan jeg næsten begynde at græde ved tanken om hvor mange mink der lige nu sidder i mini bure (Og ja bure på 1x1x1 meter er ALT FOR SMÅT!!!!!!!!!!!!!!!!!) og ikke kan røre sig, men bare sidder og venter på at det bliver deres tur til at blive gasset og flået.
Nu ved jeg hvor meget motion og aktivering en ilder har behov for, og hvis den ikke får det bliver den kropumuligt, deprimeret, psykotisk eller aggressiv, så jeg tør slet slet ikke tænke på hvordan alle disse mink som er født ind i sådan et bur har det!
De er ligesom en hund eller en kat, og har samme behov for kærlighed og omsorg!

Der var i emnet tidligere, et par stykker som skrev at alle som havde noget imod pelsfarme skulle tage ud på en dansk minkfarm og se at dyrene havde det godt.
Men bare fordi at de bliver skilt ad hvis de slås og har foder og vand er det jo ikke ensbetydende med at dyret har et godt liv og sidder og hygger sig og mentalt er helt i balance med sig selv, hvilket er ligeså vigtigt om at den får mad og vand.
Og ligegyldigt hvor meget minkfarmene opfylder de usle krav, synes jeg på ingen måde er det er i orden at holde dyr på den måde. Og jeg ville græde af frustration over at se på så mange søde dyr, som alle har hver deres personlighed og små sjove særheder og som alle har så meget at byde på, bare sidde i deres små bure og vente på at det blev deres tur til at blive lavet om til en minkfrakke..

Ja så kom jeg ud med det, håber nogle gider at læse det og måske har fået øjene op for at mink og ræve er dyr ligesom alle andre, og ikke bare et produktionsdyr uden liv og sjæl.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pelsindustrien
  • #1   3. dec 2010 Enig.. I virkeligheden ville katte og hunde nok egne sig bedre som pelsdyr, da mink og ræve er vilde dyr og stadig har deres vilde instinkter ..

    Hvis folk vil gå i pels, burde de også selv være i stand til at dræbe og flå en hund. Ellers er de jo vildt dobbeltmoralske smiley


  • #2   3. dec 2010 Det har du egentlig nok ret i Veo, sådan havde jeg ikke kigget på det endnu, men hunde og katte egner sig faktisk nok en del bedre..

  • #3   3. dec 2010 er 100% ening og meget mere til og kan ikke se hvorfor man skule gå med pels når der er så mage andre alternetiver, desuden ville langt de fleste herind ejo også have meget imod det hvis det varen hest man gjorde det ved men som du selv siger dyr er dyr og INGEN FORMER FOR MISHANDLIG ER IORDEN

    man kan vel sammenligne det vi gør med dyrene med hvis det var handicappede mennesker vi gjorde det ved lige som hitler - så ja jeg ser en enorm sammenhæng mellem Hitler og Pelsavlere, mennesket er jo også et dyr, og den eneste forskel der for mig er at se mellem Hitler og pelsavlere er at pelsavler ikke bliver stoppet men derimod støttet økonomisk og hvor mange ville ikke lige blive sure hvis man forestiller sig at det var Hiltler der ikke blev stoppet men at vi gav ham penge for fx at få et stykke papir der var lavet ud af jøder!!!!1



  • #4   3. dec 2010 Dyr skal slet ikke dræbes for, at tilfredse vores behov. Mennesket er SÅ egoistisk!!

  • #5   3. dec 2010 Ja det er så også en af de ting jeg ikke forstår, at nogle vælger at berøve dyrene deres pels, når der som sagt er masser af andre alternativer til varm beklædning..

    Og god sammenligning med Hitler, der er absolut moralsk forskel, medmindre at man som menneske føler sig bedre og mere værd en dyrene.


  • #6   3. dec 2010 hov der skulle stå: Der er absolut INGEN moralsk forskel smiley

  • #7   3. dec 2010 ja det skal man, for nej der er ingen forskel..

  • #8   3. dec 2010 Jeg er helt enig i, at vores pelsindustri ikke er for god. Der er rent ud sagt alt for dårlige forhold.
    Jeg har ikke noget direkte imod pels, men jeg har i den grad noget imod de forhold som eksisterer både herhjemme og i udlandet, og jeg synes at vi alle burde tænke over dyrevelfærden inden vi køber ethvert produkt med pels - i samme grad som vi bør tænke over hvad for noget kød, æg og mejeriprodukter vi køber.
    Jeg synes det kunne være fedt, hvis man på en eller anden måde kunne købe pelsprodukter, hvor man er garanteret en god levestandart for dyrene - lidt i stil med at man kan købe økologiske eller frilands-æg - hvor pelsdyrene enten er skudt vilde, eller opdrættet på en helt anden måde end det vi ser nu. Men dette kommer næppe til at ske, for som bekendt er pelsprodukter allerede svimlende dyre, og spørgsmålet er om nogen overhovedet er villige til at betale endnu mere for pelse, som måske ikke er nær så "flotte" at se på..?
    Jeg har altid gerne ville have en rævepels, jeg synes de er fantastisk smukke - i forårs tog jeg jagttegn, og selvom jeg ikke er aktiv jæger endnu, er et af mine største ønsker selv at skyde en ræv og få den pelset..

    I øvrigt - god debat.. smiley


  • #9   3. dec 2010 mette ja det kunne være smart med sådan en slags smiley ordning. Det er jo desværre sådan er der nok ikke er det store håb for at pels bliver forbudt, i hvert fald ikke de næste mange år, så et alternativ, for at hjælpe dyrene, kunne være sådan en slags smileyordning, så man kan sikre sig at have købt sin pels et sted hvor dyrene har haft det nogenlunde

Kommentér på:
Pelsindustrien

Annonce