{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Spørgeskema angående pelsindustrien {{forumTopicSubject}}

Mig og 2 af mine vendinder har projektuge ( i næste uge) og har valgt emnet pelsindustrien.
Da vores problemstilling hedder, hvad er pelsindutrien og hvad er folks holdning til pels?
Vil vi blive meget glad hvis i ville svare på dette spørgeskema og komme med jeres mening (:

(Jo mere detaljerede svar, jo bedre) (:

_____________________________

Går du med pels?

Hvis ja, hvilken og hvorfor?

Hvis nej, hvorfor ikke?
____________________________________

Hvad er din holdning til at dyr bliver pelset levende i Kina?
__________________________________

Hvad er din holdning til at det du kan gå rundt med eller ser andre gå med kan være en katte eller hundepels?
_______________________________

Syndes du det er syndt for dyrene?

Hvis ja, hvorfor?

Hvis nej, hvorfor?

________________________

Syndes du der skulle gøres noget ved det?

Hvis ja, hvad?

Hvis nej, hvorfor ikke?
___________________________________

Tak på forhånd smiley




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgeskema angående pelsindustrien
  • #1   3. dec 2010 Går du med pels? JA

    Hvis ja, hvilken og hvorfor? JEG GÅR MED LUFFER OG KANIN HALSTØRKLÆDE.
    FORDI DET ER SMART, OG BLØDT OG SER SMUKT UD.

    Hvis nej, hvorfor ikke?
    ____________________________________

    Hvad er din holdning til at dyr bliver pelset levende i Kina? DET ER FORFÆRDELIGT OG SKAL STOPPES 100%
    __________________________________

    Hvad er din holdning til at det du kan gå rundt med eller ser andre gå med kan være en katte eller hundepels? DET ER DERES SAG. JEG BRYDER MIG IKKE OM DEN SLAGS PELS -TROR OGSÅ AT HÅRENE VIL FALDE AF - DERES PELS ER IKKE TYK NOK SOM RÆV, MINK ELLER KANIN
    _______________________________

    Syndes du det er syndt for dyrene?

    Hvis ja, hvorfor? JA DE STEDER HVOR DERES FORHOLD IKKE ER GODE NOK. JEG HAR SELV ARBEJDET PÅ EN RÆVE& MINKFARM OG EN KANINFARM. HER HAVDE DYRENE DET FINT. DEM DER IKKE KUNNE SAMMEN BLEV SKILDT AD, OG DER VAR MEGET TILSYN MED DEM.

    mEN SYNES AT DET ER FORKASTELIGT DE STEDER HVOR DE IKKE FÅR NOK AT SPISE, ELLER HVOR DE GÅR I FOR SMÅ BURE (RÆVENE) ELLER HVOR DE GÅR SAMMEN MED EN "MOBBER"!

    Hvis nej, hvorfor?

    ________________________

    Syndes du der skulle gøres noget ved det?

    Hvis ja, hvad? dER SKAL DA GØRES NOGET VED DE STEDER DER IKKE OVERHOLDER DE ETISKE DYRERETTIGHEDER/LOV

    Hvis nej, hvorfor ikke?
    ___________________________________

    Tak på forhånd smiley

    PS. SYNES LIGE AT DU/I SKAL HAVE MED AT MINKEN ER ET FRAM AVLET DYR, SOM IKKE HAR ET OPRINDLIGT STED AT LEVE I NATUREN, SOM FX EN RÆV. MINKEN ER NEDAVLET FRA MÅRDYR. DET SAMME MED EN KANIN. DEN ER NEDAVLET FRA HAREN.

    DERFOR SYNES JEG AT DET ER MERE GROTESK AT SLIPPE MINK LØS I NATUREN END AT DE GÅR I DERES BURE.

    MVH jONNA














  • #2   3. dec 2010 Går du med pels?

    ALDRIG. Heller ikke læder.

    Hvis ja, hvilken og hvorfor?

    Hvis nej, hvorfor ikke?
    Fordi det er klamt, at gå rundt med døde dyr smiley Og især døde dyr, som er blevet mishandlet og tortureret som dyr i pelsindustrien bliver.

    ____________________________________

    Hvad er din holdning til at dyr bliver pelset levende i Kina?
    Det er frygteligt, og arbejdsgiverne fortjener samme behandling.

    __________________________________

    Hvad er din holdning til at det du kan gå rundt med eller ser andre gå med kan være en katte eller hundepels?

    Jeg synes det er frygteligt, og har jeg en flyer på mig går jeg altid hen til vedkommende, og giver dem en. En flyer oplyser om forholdene i pelsindustrien m.m.
    Ofte tager jeg også diskussioner med folk, der fejlagtigt tror pelsdyr ikke lider smiley
    _______________________________

    Syndes du det er syndt for dyrene?

    Ja ! Det er frygteligt.

    Hvis ja, hvorfor?

    Som jeg lige har skrevet, så synes jeg det er frygteligt at nogen mennesker tror de kan tillade sig, at behandle andre skabninger sådan.

    Hvis nej, hvorfor?

    ________________________

    Syndes du der skulle gøres noget ved det?

    Helt bestemt!

    Hvis ja, hvad?

    Jeg synes pelsindustrien burde ulovliggøres smiley

    Hvis nej, hvorfor ikke?
    ___________________________________


  • #3   3. dec 2010 _____________________________

    Går du med pels? Nej

    Hvis ja, hvilken og hvorfor? .....

    Hvis nej, hvorfor ikke? fordi jeg syntes dyr og mennesker er på ligefod og ville da heller ikke gå rundt med en babyskind jakke. Alle dyr og mennesker har en sjæl og et hjerte og det bør man tænke på, bare fordi vi er det mest overlegne og kloge dyr er det ikke ens betydende med at man skal gå rundt og slå andre dyr ihjæl, det ville vel være det samme som at tage en handicappet og flå huden af ham/hende blot fordi man syntes det er pænt!
    ____________________________________

    Hvad er din holdning til at dyr bliver pelset levende i Kina? Syntes det er noget af det mest grusomme i hele verden, og giver mig næsten til at tude hver gang jeg hører om det
    __________________________________

    Hvad er din holdning til at det du kan gå rundt med eller ser andre gå med kan være en katte eller hundepels? Syntes det er lige forfærdeligt lige meget hvilket dyr det er, det burde bare være fordubt at gå med nogen former for pels overhovedet

    _______________________________

    Syndes du det er syndt for dyrene? Ja

    Hvis ja, hvorfor? ja meget det er da lie så synd for dem som det er hvis det var et menneske man gjorde det ved

    Hvis nej, hvorfor?.... Kan slet ike se hvordan det ikke kan være dyremishandling

    ________________________

    Syndes du der skulle gøres noget ved det? Ja helt bestemt

    Hvis ja, hvad? Der skulle være regler der sagde at alle former for pelsning af dyr skulle være forbudt og det skulle der være flere års fængsling for hvis man gjorde aligevel, Alle pelsavlere skulle nedlægges!

    Hvis nej, hvorfor ikke?.....Det skal der sku bare
    ___________________________________


  • #4   3. dec 2010 Går du med pels? lejlighedsvis ja

    Hvis ja, hvilken og hvorfor? fordi det er en del af det danske landbrug der i den grad trænger til forbrugernes støtte og det varmer og pynter

    Hvis nej, hvorfor ikke?
    ____________________________________

    Hvad er din holdning til at dyr bliver pelset levende i Kina? nu har man jo aldrig set andet end et (GANSKE FORFÆRDELIGT!!!) dokumentar program der påpeger at det er virkelighed. mange danske pelsavlere påpeger at de mennesker der arbejder med pels der nede er så fattige at de sagtens kunne fåes til at gøre det en enkelt gang for kameraets skyld for ganske få penge. i tilfælde af det skulle vise sig at være virkeligt synes jeg det er et skrækkeligt samfundsproblem der bør håndteres
    __________________________________

    Hvad er din holdning til at det du kan gå rundt med eller ser andre gå med kan være en katte eller hundepels? hvis det skulle være sandt, er det jo udtryk for et forfærdeligt samfundsproblem som kræver politisk handling.
    _______________________________

    Syndes du det er syndt for dyrene?

    Hvis ja, hvorfor? hvis i mener om jeg mener det er synd at avle pelsdyr til pelsbrug, så nej. ikke mere synd end det er for får, grise, køer og andre elementer fra landbruget hvor vi bruger/forbruger dyrene

    Hvis nej, hvorfor?

    ________________________

    Syndes du der skulle gøres noget ved det?

    Hvis ja, hvad? ja. jeg synes vi skulle støtte det danske landbrug inden vi får det ødelagt komplet af

    Hvis nej, hvorfor ikke?
    ___________________________________



  • #5   3. dec 2010 Går du med pels? Ja

    Hvis ja, hvilken og hvorfor? Det er varmt og dejligt.. Har nogle støvler med kaninpels, og en ræv smiley

    Hvis nej, hvorfor ikke?
    ____________________________________

    Hvad er din holdning til at dyr bliver pelset levende i Kina?
    Det er forfærdeligt, vil ikke tænke på det smiley
    __________________________________

    Hvad er din holdning til at det du kan gå rundt med eller ser andre gå med kan være en katte eller hundepels? Det er forfærdeligt, vil ikke tænke på det smiley
    _______________________________

    Syndes du det er syndt for dyrene? Ja

    Hvis ja, hvorfor? De bliver ikke behandlet ordentligt, før de bliver lavet til pels.

    Hvis nej, hvorfor?

    ________________________

    Syndes du der skulle gøres noget ved det?

    Hvis ja, hvad? Regler omkring hvordan de skal holdes og hvordan de skal slagtes.. Så vil det jo ikke være værre end at man spiser kød.

    Hvis nej, hvorfor ikke?
    ___________________________________


  • #6   3. dec 2010 Går du med pels?
    - Nej det gør jeg bestemt ikke.

    Hvis ja, hvilken og hvorfor?

    Hvis nej, hvorfor ikke?
    - Pelsen tilhører dyrene. Pels er ikke nødvendigt for mennesker, det er en klam luksusvare, et produkt af mishandling og død.
    Bare fordi vi kan være onde mod dyr er det ikke ensbetydende med at vi skal. Pels kan på ingen måde forsvares. Og så er det dybt uetisk!
    ____________________________________

    Hvad er din holdning til at dyr bliver pelset levende i Kina?
    - At de kinesere bare burde dø - ligesom alle andre mennesker i denne verden, som mishandler dyr ELLER STØTTER DET (!)
    __________________________________

    Hvad er din holdning til at det du kan gå rundt med eller ser andre gå med kan være en katte eller hundepels?
    - Om det er kat, hund, mink, ræv eller rottepels er for mig lige gyldigt. Det er mega klamt, jeg ville aldrig gå rundt med folk i pels.
    At fremmede gør det bryder jeg mig bestemt heller ikke om.
    _______________________________

    Syndes du det er syndt for dyrene?
    - Ja.

    Hvis ja, hvorfor?
    - Fordi de bliver mishandlet og dræbt?

    Hvis nej, hvorfor?

    ________________________

    Syndes du der skulle gøres noget ved det?
    - Ja

    Hvis ja, hvad?
    - Hele verdens pelsindustri burde nedlægges, og det burde være ulovligt at handle med det.

    Hvis nej, hvorfor ikke?


  • #7   3. dec 2010 Veo! - er bare så enig i dine holdninger (:

  • #8   3. dec 2010 Går du med pels? - Nej

    Hvis ja, hvilken og hvorfor?

    Hvis nej, hvorfor ikke? -Fordi jeg ikke kan se hvad jeg skal bruge dyrenes pels til når vi har så mange andre varme beklædningsalternativer og fordi jeg synes det er ulækkert at rende rundt med døde dyr på kroppen. Pelsen tilhører dyrene og ikke os!
    ____________________________________

    Hvad er din holdning til at dyr bliver pelset levende i Kina?
    Jeg synes det er klamt og modbydeligt og jeg har lyst til at flå skindet af de mennesker som pelser dyr levende, så de selv kan få lov at opleve den smertefulde død de har udsat så mange dyr for.
    __________________________________

    Hvad er din holdning til at det du kan gå rundt med eller ser andre gå med kan være en katte eller hundepels?
    Selvfølgelig forfærdeligt, men jeg er egentlig ligeglad med hvilket dyr pelsen kommer fra, alle dyr har lige meget ret til at være her, og det er forkert ligegyldigt om det er en hund, en kanin eller en krokodille.
    _______________________________

    Syndes du det er syndt for dyrene?

    Hvis ja, hvorfor?
    Fordi at alle dyr har lige meget ret til at være her, bare fordi at de er dyr gør det dem ikke mindre værd end mennesker. Synes det er forfærdeligt at dyr må lade livet pga menneskers egoisme, når vi fatisk har andre alternativer til beklædning og proteinindtag.

    Hvis nej, hvorfor?

    ________________________

    Syndes du der skulle gøres noget ved det?

    Hvis ja, hvad?
    Det burde forbydes verden over, vi kan sagtens se godt ud uden en død ræv om halsen.

    Hvis nej, hvorfor ikke?


  • #9   3. dec 2010 Går du med pels?
    Nej

    Hvis ja, hvilken og hvorfor?

    Hvis nej, hvorfor ikke?
    Har ikke pengene, og føler heller ikke det er nødvendigt
    ____________________________________

    Hvad er din holdning til at dyr bliver pelset levende i Kina?

    Jeg synes det er dårligt, fordi der i Kina mangler meget opsyn med dyrene!
    Tværtimod har jeg set en minkfarm herhjemme, og det kan jeg bestemt ikke se noget problem i! De lever fint, er nysgerrige og farmene (størstedelen) lever op til kravene!
    __________________________________

    Hvad er din holdning til at det du kan gå rundt med eller ser andre gå med kan være en katte eller hundepels?

    Katte/hundepelse er noget meget mærkeliigt noget. men hvis nu det er ens kæledyr, må man vel selv om det.
    _______________________________

    Syndes du det er syndt for dyrene?

    Nej, for undersøgelser viser at dyrene ikke får det bedre af at få mere plads, eller muligheder for svømning (mink). For ræve er det synd ja, og for dyr som generelt bliver produceret uden for Europa..

    Hvis ja, hvorfor?
    Synd for rævene: Alt for lidt plads, og de bliver deprimerede.

    Hvis nej, hvorfor?
    Der er svaret smiley
    ________________________

    Syndes du der skulle gøres noget ved det?

    Ja, der skulle være mere kontrol i udlandende, og man skal kunne se, hvor ens pels kommer fra, hvor dyrene er opdrættet, m.m.

    Hvis ja, hvad?


    Hvis nej, hvorfor ikke?

    Der er rigeligt med opsyn hos de danske dyr, så jeg vil mene at alt her i landet er under kontrol, og at færrest mulige dyr lider.
    Det koster trods alt en avler mange penge, at hans dyr har bidsår, m.m.


  • #10   3. dec 2010 Ps: Har også selv været imod pels, indtil jeg er begyndt at arbejde hos min nabo som har nogle af de bedste mink i landet smiley

  • #11   3. dec 2010
    Går du med pels? - NEJ!

    Hvis ja, hvilken og hvorfor?

    Hvis nej, hvorfor ikke? Pelsen tilhøre dyrende, ikke mennesket.
    Mange minke lider under gasning og andre metoder.
    Røven får støm analt når den skal aflives og sådan bliver det ved.
    Jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle støtte dyremishandling, når jeg sagtens kan holde varmen uden - hele året.
    ____________________________________

    Hvad er din holdning til at dyr bliver pelset levende i Kina?
    Brotalt og absurd.
    Det er en sug pels industri der tænker mere på penge, end dyret.
    __________________________________

    Hvad er din holdning til at det du kan gå rundt med eller ser andre gå med kan være en katte eller hundepels?
    _______________________________

    Syndes du det er syndt for dyrene?

    Hvis ja, hvorfor? Fordi mange dyr lider.
    Mange dyr lever i buer der er for små, og bider ofte i hinanden. Har ingen mulighed for at svømme, lave huler eller være aktiv og spise fisk eller jage, hvilket er dyrets instinkt.
    At dyret ikke har mulighed for det gør at dyret er yderst stresset.
    Og når deres sølle liv skal ende bliver de gasset.
    Eftersom en mink lever i vand har den mulighed for at holde vejret i utrolig lang tid hvilket gør det være for den, og mere smertefuld.

    Hvis nej, hvorfor?

    ________________________

    Syndes du der skulle gøres noget ved det?

    Hvis ja, hvad? Jeg gør allerede meget for det.
    Jeg har arbejdet hårdt for ANIMA i over et år, og er stadig aktiv for dem, plus jeg giver et bidrag vær måned.
    Så mener jeg man skal gå politisk ind og få et forbud igennem (hvilket ANIMA også gør)

    Hvis nej, hvorfor ikke?
    ___________________________________

    Anina


  • #13   3. dec 2010 Hvad er din holdning til at det du kan gå rundt med eller ser andre gå med kan være en katte eller hundepels? - Hvad er forskelen? Hund/kat = dyr. mink/ræv = dyr.. Begge ting er lige syge.

  • #14   3. dec 2010 Alle burde se, hvordan det i virkeligheden foregår!
    Prøv at tage kontakt til en lokal minkfarm? Ville gerne tilbyde en rundvisning, men kan se at I er fra Nordsjælland, det er måske lige langt nok! ;D


  • #15   3. dec 2010 Carina -CH smiley : Jo tak, har set mink/ræve farm. Og nej, det var ikke et syn jeg brød mig særlig meget om.

  • #16   3. dec 2010 Går du med pels?
    Nej smiley
    Hvis ja, hvilken og hvorfor?

    Hvis nej, hvorfor ikke?
    Jeg kan ikke se nogen grund til at gå i pels, når det ikke er nødvendigt. Derudover er jeg bange for at komme til at støtte nogle kummerlige forhold.
    ____________________________________

    Hvad er din holdning til at dyr bliver pelset levende i Kina?
    Jamen, selvfølgelig, som alle de andre har sagt - det er ganske forfærdeligt.
    __________________________________

    Hvad er din holdning til at det du kan gå rundt med eller ser andre gå med kan være en katte eller hundepels?
    Det burde komme an på et, om det var mink eller kat.
    Men man kommer jo hurtigt til at favorisere...
    _______________________________

    Syndes du det er syndt for dyrene?
    Ja, under kummerlige forhold.

    Hvis ja, hvorfor?
    Jeg kan ikke se nogen grund til at holde dyr kun for pelsavlens skyld.

    Hvis nej, hvorfor?

    ________________________

    Syndes du der skulle gøres noget ved det?
    Ja.
    Hvis ja, hvad?
    Det er jo svært, da det er meget svært at gøre noget ved det, men man kunne undersøge baggrunden inden man købte pels.

    Hvis nej, hvorfor ikke?


  • #17   3. dec 2010 Går du med pels? JA !

    Hvis ja, hvilken og hvorfor? Minkfrakke. Fordi den er smuk, og den er enorm varm i denne kulde vi har.

    Hvis nej, hvorfor ikke?
    ____________________________________

    Hvad er din holdning til at dyr bliver pelset levende i Kina?
    Det er så modbydeligt, og jeg forstår ikke, det ikke er blevet stoppet.
    Egentlig et ret "dumt" spørgsmål, da ingen selvfølgelig bryder sig om det....
    __________________________________

    Hvad er din holdning til at det du kan gå rundt med eller ser andre gå med kan være en katte eller hundepels? Er ligeglad. Ved at min egen pels er en mink, og det er det jeg har betalt for.
    _______________________________

    Syndes du det er syndt for dyrene? Hvis dyrene er under ordnede forhold, og aflives smertefrit syntes jeg det er ok.
    Men bryder mig ikke om de steder, der mishandler dyrene.

    Hvis ja, hvorfor?

    Hvis nej, hvorfor?

    ________________________

    Syndes du der skulle gøres noget ved det? Der skal gøres noget ved de steder, der ikke har dyrene under ordenlige forhold, samt pelse der sælges som værende noget andet.

    Hvis ja, hvad?

    Hvis nej, hvorfor ikke?
    ___________________________________


  • #18   3. dec 2010 Anina: Måske ikke alle ser på minkfarme som dig.. Desuden er rævefarme forbudt, så snart er der ikke flere her i landet..

  • #19   3. dec 2010 Går du med pels? Nej

    Hvis nej, hvorfor ikke? - Fordi jeg syntes de er ret grimme, selv kunstigpels går jeg udenom, jeg kan virkelig ikke se det dekrotive i det
    ____________________________________

    Hvad er din holdning til at dyr bliver pelset levende i Kina? - Dyremishandling af 1. grad, dem der gør det burde blive "pelset" levende selv
    __________________________________

    Hvad er din holdning til at det du kan gå rundt med eller ser andre gå med kan være en katte eller hundepels? - Hvis dyret er blevet aflivet ordenligt og har haft et godt liv, er jeg faktisk ret ligeglad med hvilket dyr pelsen er fra smiley i nogle lande spiser de jo også hunde og katte, ligesom der er nogle lande der syntes det er åndsvagt at vi spie svin og kvæg smiley
    _______________________________

    Syndes du det er syndt for dyrene? Nej
    Hvis nej, hvorfor? - jeg syntes ikke det er synd for dyrene vi bruger deres pels, men jeg syntes det er synd måden de lever på og aflives før vi bruger deres pels

    ________________________

    Syndes du der skulle gøres noget ved det? Ja

    Hvis ja, hvad? - Man må kunne gøre så det ikke er nøvendig at lave dyremishandling for at tilfredsstille forbrugerne, hvordan ved jeg desværre ikke


  • #20   3. dec 2010 Carina -CH smiley - ville da lie tilføje at jeg har set et utal af minkfarme og hver og en har værert lige forfærdelige !

  • #21   3. dec 2010 heidi C: Og jeg kan kun sige det samme, bare at alle har været gode!

    Hvis man ikke har et åbent sind, er det klart at man kun fokuserer på alle de ting, som man ikke bryder sig om :S


  • #22   3. dec 2010 Går du med pels? nej

    Hvis nej, hvorfor ikke? Fordi jeg ikke har lyst til at støtte at dyr bliver dræbt uden nogen anden grund at vi synes de har en fin pels. Synes pelsen klæder dyret bedre. At dræbe dyr for at spise dem kan jeg bedre håndtere, der er trods alt stadig samfund rundt omkring i verden, hvor folk er dybt afhængige af at få kød som ekstra proteinkilde. Ikke alle i verden har jo råd til bare at spise noget andet.. Af samme grund har jeg det ok med pels fra dyr der er blevet slagtet. Hvis dyret alligevel er død, så det da bedre at bruge pelsen.

    ____________________________________

    Hvad er din holdning til at dyr bliver pelset levende i Kina? Forkasteligt
    __________________________________

    Hvad er din holdning til at det du kan gå rundt med eller ser andre gå med kan være en katte eller hundepels? Er ligemeget om det er hund, kat, kanin eller ko i min verden. Det der betyder noget er hvordan dyret har levet og hvordan det blev slagtet/dræbt. Vigtigst for mig er det faktisk at min kæreste ikke går med pels. Ville ærlig talt ikke kunne være sammen med en der støttede den slags.
    _______________________________

    Syndes du det er syndt for dyrene? Hvis dyrene ikke bliver behandlet godt ja!

    Hvis ja, hvorfor? Fordi dyr avlet til pels på ingen måde har acceptable forhold nu til dags. Mange lever under samme forhold som burhøns, som jeg absolut heller ikke støtter. Er det bare lille Fridas gamle pony eller et andet dyr der har haft det godt og er blevet lavet om til en taske efter sin død, så er der vel ikke noget galt med det.


    Hvis nej, hvorfor?

    ________________________

    Syndes du der skulle gøres noget ved det? Absolut

    Hvis ja, hvad? Strammere regler. Måske vi skulle indføre noget "pels-skat" ligesom vi har gift-skat her i dk. Så kan nogle af de indtjente skattekroner jo gå på at forbedre forholdene for dyr.

    Hvis nej, hvorfor ikke?


  • #23   3. dec 2010 Går du med pels?
    Nej, vil ikke støtte den babariske måde de bliver flået, og derudover synes jeg ikke det er pænt.

    ____________________________________

    Hvad er din holdning til at dyr bliver pelset levende i Kina?
    I mod, synes det er klamt, og kan ikke forstå folk som ikke ser det som noget forkert.
    __________________________________

    Hvad er din holdning til at det du kan gå rundt med eller ser andre gå med kan være en katte eller hundepels?
    Jeg er ligeglad med hvad pels det er, det er stadig modbydeligt.
    _______________________________

    Syndes du det er syndt for dyrene?
    Ja, det er yderst smertefuld at blive flået levende, og derudover bare at ligge og lide indtil døden indtræffer.

    ________________________

    Syndes du der skulle gøres noget ved det?
    Ja, det skal forbydes - helt og aldeles.


  • #25   3. dec 2010 Går du med pels?
    - Ja.

    Hvis ja, hvilken og hvorfor?
    - Jeg har pelsforede vanter, og hvis det var min stil, ville jeg ikke have noget imod at gaa med mere - saa laenge jeg er sikker paa, at dyrene er behandlet ordentligt, mens de levede, og ikke er blevet flaaet levende.

    ____________________________________

    Hvad er din holdning til at dyr bliver pelset levende i Kina?
    - Det er fuldstaendig uacceptabelt! Ligesom andre dele af pelsindustrien virkelig skulle forbydes! Som mink og raeve i alt for smaa bure..
    __________________________________

    Hvad er din holdning til at det du kan gå rundt med eller ser andre gå med kan være en katte eller hundepels?
    - Som sagt, jeg ville aldrig gaa i noget, jeg ikke er sikker paa, hvor kommer fra.. jeg vil vaere sikker paa, at dyret har haft det godt. Mht. andre, er det ikke noget, jeg gaar og taenker over..
    _______________________________

    Synes du det er syndt for dyrene?
    - Det kan jo ikke alt sammen skaeres over en kam. Det er synd for de dyr, der sidder i smaa bure i bunker i deres eget moeg, og det er synd for de dyr, der bliver flaaet levende. Men jeg synes ikke, det er synd for fx. de rensdyr, der har gaaet paa en stor farm, og er blevet "ordentligt" slagtet, foer de bliver pelset.

    ________________________

    Syndes du der skulle gøres noget ved det?
    - Lidt mere specifikt? Jeg synes, der skal skabes fokus paa, at nogle dyr har det raedselsfuldt, baade i livet og i doeden, og skabe noget brugerbevidsthed om pels generelt. Eventuelt lave en slags pendant til oekologiske/fairtrade/svanemaerkede produkter - et slags maerke, der gjorde, at man kunne vaere sikker paa, at lige netop denne pels kommer fra et sted, hvor der bliver tjekket op paa dyrenes forhold.




    .. held og lykke med opgaven smiley


  • #26   3. dec 2010 Går du med pels? Nej

    Hvis ja, hvilken og hvorfor?

    Hvis nej, hvorfor ikke? En pels er smukkest når den sidder på et levende dyr..
    ____________________________________

    Hvad er din holdning til at dyr bliver pelset levende i Kina? Det er forfærdeligt - lige så frygteligt som den skædne de danske mink lider.
    __________________________________

    Hvad er din holdning til at det du kan gå rundt med eller ser andre gå med kan være en katte eller hundepels? Ganske forfærdeligt, men det er jo i realiteten lige så frygteligt at en kanin eller sæl skal af med pelsen som en hund eller kat.
    _______________________________

    Syndes du det er syndt for dyrene?

    Hvis ja, hvorfor? Ja det gør jeg.

    Hvis nej, hvorfor?

    ________________________

    Syndes du der skulle gøres noget ved det? Ja

    Hvis ja, hvad? Tja det letteste ville vel være at forbyde pelsning ved lov?
    Men den nemmeste måde at standse en industri er ved at stioppe med at købe produktet!

    Hvis nej, hvorfor ikke?


  • #27   3. dec 2010
    Går du med pels?
    Ja

    Hvis ja, hvilken og hvorfor?
    Jeg har pels på og i min hue, mine vanter og kraven på min jakke.
    Det er varmt og smukt.
    ____________________________________

    Hvad er din holdning til at dyr bliver pelset levende i Kina?
    Det er fuldstændig uacceptabelt!!
    __________________________________

    Hvad er din holdning til at det du kan gå rundt med eller ser andre gå med kan være en katte eller hundepels?
    Om det er hund, kat eller kanin gør ikke den store forskel fra mig - det er ikke pelstypen der er problemet, men dyrevelfærden.
    _______________________________

    Syndes du det er syndt for dyrene?
    Ja, det gør jeg - hvis dyrene ikke har ordentlige forhold, så synes jeg klart det er synd. Lige så vel, som at jeg synes det er synd for svin, kvæg og høns, der ikke lever under ordentlige forhold.
    Men jeg synes ikke det er synd at slå dyrene ihjel, hvis dette igen gøres ordentligt - ligesom at jeg ikke synes det er synd at slå dyr ihjel for at spise dem.

    Hvis ja, hvorfor?
    Læs ovenstående
    Hvis nej, hvorfor?
    læs ovenstående
    ________________________

    Syndes du der skulle gøres noget ved det?
    Ja bestemt

    Hvis ja, hvad?
    På en eller anden måde burde vi skabe en bedre pelsindustri, hvor det evt. ville kunne lade sig gøre at købe pelse, hvor der er garanti for at dyrene har haft gode levestandarter, lidt ligesom når vi køber økologiske eller frilandsæg, hvor dyrene enten er skudt vilde eller er opdrættede under andre forhold end de vi ser i dag. Men dette sker dog næppe, da pelsprodukter i så fald ville blive endnu dyrere og garanteret knapt så smukke.


    ___________________________________

    Tak på forhånd smiley


  • #28   3. dec 2010 Går du med pels?
    Absolut NEJ, kun fake fur.

    Hvis ja, hvilken og hvorfor?

    Hvis nej, hvorfor ikke?
    Fordi det dyrplageri der bliver udført på de sølle dyr er helt ude i hampen. Vil ikke støtte det for noget i verden!
    ____________________________________

    Hvad er din holdning til at dyr bliver pelset levende i Kina?
    Dem der gør det skulle selv lide samme skæbne! Bliver så sur når jeg ser/ høre om det at jeg får helt kvalme! Ingen dyr bør behandles så uhumant! smiley
    __________________________________

    Hvad er din holdning til at det du kan gå rundt med eller ser andre gå med kan være en katte eller hundepels?
    Når jeg ser folk gå rundt i deres "skønne vinterpels" bestående af kanin/ hund/ kat eller babysæl, så har jeg faktisk lyst til at sige noget til dem....nogengange kan jeg godt finde på at mulle nogle skældsord, som jeg håber folk høre smiley
    Ved ikke om det er uvidenhed eller om folk er fuldstændig kolde i røven overfor dyrmishandling, siden de støtter pelsindustrien.
    _______________________________

    Syndes du det er syndt for dyrene? Selvfølgelig er det synd for dyr som kun kommer til verden for at blive pelset, eller dyr som bliver indfanget pint til døde ved at få flået pelsen af levende, kraftedme det er ikke iorden!!

    Hvis ja, hvorfor?
    Se overstående svar.

    Hvis nej, hvorfor?

    ________________________

    Syndes du der skulle gøres noget ved det?
    Ved mange dyreværnsorganisationer gør meget for at forhindre de, men det er svært at komme til livs, for modeverdenen bestemmer meget hvad der er in, og nogengange er det dersværre pels smiley folk tænker ikke altid over hvad det er for noget pels de går i og hvilken behandling/ liv dyret har haft.

    Hvis ja, hvad?
    se overstående.

    Hvis nej, hvorfor ikke?


  • #29   3. dec 2010 Stjerneponyerne..

    Kan godt lide dine synspunkter, men netop af den årsag synes jeg du skal vide, at fake fur desværre ofte er kanin-,katte- og hundepels. Det er billigere at producere fake fur end at skaffe ovenstående dyrs pels smiley


  • #30   3. dec 2010 6 af alle dem som er imod er fra Storkøbenhavn.. Tankevækkende..

  • #31   3. dec 2010 Carina -CH smiley
    Og med det mener du?


  • #32   3. dec 2010 At der er flest derfra som har svaret, dvs. de går meget op i det smiley Altså, i forhold til, hvor få som bor der i forhold til resten af landet!

  • #33   4. dec 2010 Jeg er oprindeligt fra Horsens. En stor del af folk der bor i storkbh er altså jyder smiley Jeg har boet i kbh i 3 ½ år.

  • #34   4. dec 2010 Signe: Ja, det fint nok ;o)

    Statistikker viser bare, at man i København og Sjælland går mere op i økologi, m.m. i forhold til resten af landet..
    Har skam skrevet en rapport om det ;p


  • #35   4. dec 2010
    Et spørgsmål til det med fake-fur:

    Jeg kan ikke se hvordan kraven på hætter til jakker fx. skal komme fra hunde, katte og kaniner - det pels der sidder på disse ting er meget falsk og plastik agtige og har intet og gøre med hunde, kanin og kattepels.
    Det er alt for stift og kunstigt til at kunne være det og er slet ikke så blød som katte, hunde og især kanin pels er.

    Men hvis der er nogle der har billeder af en jakke m. katte/hunde/kanin pels på eller links m. fakta ( Nej ikke til Anima ) om dette, så fortæl gerne.


  • #36   5. dec 2010 Ja, jeg må altså tilslutte mig Krikken, jeg tror heller ikke at "pelse" som er annonceret som falsk pels er dyrepels. Som Krikken siger, er det tydeligvis falskt, det kan man både mærke på pelsen og se på den måde det sidder fast på stoffet på. Jeg har i hvert fald aldrig været i tvivl.


Kommentér på:
Spørgeskema angående pelsindustrien

Annonce