{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

;''Ellers ryger hesten til slagtning'' {{forumTopicSubject}}

<b> Hej Alle! </b>

Har set en del annoncer herinde, samt andre sider, blandt andet heste-nettet, hvor hesten er tilsalg på omkring kr. 20,000,- og hvor der står, at hesten skal sælges indenfor en uge, ellers ryger hesten til slagtning. Hvis hesten har stået tilsalg i nogle måneder, og der ikke har været særlig mange henvendelser på hesten, burde ejer at kunne tænke sig til, at prisen nok er for høj. Har også set en tråd på HN, med en dame, som havde fået et ''upser'' føl, og så skrev hun er moderen fik omkring 2-3 måneder med føllet også skulle det til slagteren. Det bliver moderen jo også lidt underlig af. Der blev blandt andet tilbudt at nogle gerne ville overtage føllet, men næh nej, det skulle slagtes. Og oven i købet ville nogle folk tilbyde penge. Men hun fortsatte stadig med et nej, og hesten røg jo så til slagteren.

Jeg synes at det er utrolig egoistisk at slagte sin hest, hvis den ikke bliver solgt til den og den pris, eller fordi man ikke vil have at hesten skal have nye ejere.
Synes folk skal tænke sig om, og ikke kun tænke på sig selv.

Jeg på ingen måde nedgør folk som slagter deres heste, men at gøre det på denne måde, synes JEG ikke er fair for hesten. Så ville jeg hellere sælge hesten billigt, end at komme ud at ligge i en køledisk i et supermaked.

Det var min mening om dette :o)

<i> Mvh Louise </i>

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ;''Ellers ryger hesten til slagtning''
  • #1   1. dec 2010
    Havde netop tænkt på at oprette et emne om dette smiley

Undre mig også over overskrifter som:
    " Tilbud kun denne weekend - nedsat !! "
    " Skal sælges inden en måned! "

Og når hesten så ikke er blevet solgt står der stadig at den skal sælges inden en måned og ofte gælder tilbudet stadig.
    Nogle gange gælder det dog ikke mere - lidt underligt... At man først sætter prisen ned også op igen.

At sælge hest vil jeg ikke mene er noget man skal have så travlt med som det virker at disse folk har.

• #2   1. dec 2010 <b> AC: </b>
    - Ja, det kan godt være, men de gange jeg har set disse annoncer og m.m, har ejer ikke sagt ja tak. Men har selvfølgelig også set at nogle gør det som du siger smiley

Mvh Louise

• #3   1. dec 2010 jeg kan godt forstå dig... det er ikke fair overfor hesten.. der tænker mig slet ikke på hesten overhovedet kun på pengene.. Jeg ville gøre som dig sætte prisen ned, et godt hjem er vigtigere end penge

• #4   1. dec 2010 de har grød i hovedet!

min mening...

• #5   1. dec 2010 ahh bliver sq så gal... når du anskaffer dig et dyr må du sq være voksen nok til at behandle det ordentligt.... ville personligt hellere give min hest væk gratis end at slagte den hvis den var sund og rask!!!
    Det er sq bare den "nemme" løsning... stå dog ved jeres valg og tænk jer godt om inden i anskaffer jer et dyr smiley

• #6   1. dec 2010 læste forresten oz det med føllet der skulle aflives, hun skulle satme slet ikke have lov til at beholde nogen af dem, mage til møg ....... stakkels heste

• #7   1. dec 2010 ja jeg kan også blive så tosset, jeg har en opstaldnings hest der står i denne situation, og havde jeg selv pengene så købte jeg hende, men jeg har desværre ikke de penge.....
    og nu spørger jeg dumt, hvad er slageprisen på en hest???fatter ikke folk ikke bare sælger til den pris så, er der nogen her der ved hvad slagteprisen er?????

• #8   1. dec 2010 Nu læste jeg selv tråden på hestenettet og der gik sagen så konkret på hun ikke var interesseret i at give føllet en opvækst som blandingsføl, så om der så var 100 mennesker som lover den lille fyr et godt hjem, så syntes jeg personligt ikke man kan sige hun ikke valgte rigtigt med de argumenter hun brugte. At aflive en hest, er jo ikke en lidelse for den. Man kan sige at ja den kunne få en god fremtid, men den kunne også ende som kastebold mellem familier og hestehandlere, Og at man elsker dyret nok til at sige nej til penge og vælge at betale for en aflivning, ved godt mange måske syntes det kynisk, er det måske også. Men igen syntes nu også det beslutning, som måske flere mennesker burde tage.
    Der ryger rigtig mange heste rundt, som ville have bedre af at blive slagtet, (efter min mening) Der så sikkert også mange som slagtes, som havde fortjent en chance mere, men igen at tage beslutningen om at give hesten fred, og sige slut nu er absolut ikke nem. Om man så vælger slagtning eller aflivning syntes jeg nu går lige op.

Som dit andet punkt, at folk truer med at aflive hvis de ikke får solgt! tja det er ikke folk, som jeg har lyst til at handle med. Som flere skriver der bliver tænkt i penge. og dette kan ødelægge alle heste. hvis de ikke får de ting som der behov for. vitamin, mineral smed osv. hvis hesten er slagteprisen værd, og kan bruges tager heste handleren gerne hesten, altså nej de behøver ikke slagte aflive hesten, hvis de vil af med den. Det er gerne bare en tom trussel, som ikke hører hjemme i en annonce.

Michela slagteprisen er hvad du får for hesten når den er skåret ud og det brugbare kød er vejet af. Det kommer altså and på hvor stor hesten er, og hvor godt og meget af kødet som kan bruges. derefter hvad slagteren vil give. Men vil tro omkring 2000-2500 er hvad du får for en stor pony.
    Og så slipper man jo for at betale for dyrlæge og daka, hvis man ellers skulle aflive hesten hjemme.

• #9   3. dec 2010 jeg er så også en af dem der læste tråden på heste-nettet, og må godtnok indrømme at jeg blev rigtig harm. Hun vil slagte et faktisk nyfødt føl. Der går min grænse altså for hvad der er rigtigt og forkert. Det kan godt være at det "bare" var et blandingsføl, men det vil i DEN grad kunne få et lige så godt liv som en dyr konkurrencehest med fin tavle, måske endda bedre, hvem ved.
    Vi er rigtig mange folk herude som "kun har blandinger", men for mit vedkommende (og nok også for MANGE andre), elsker jeg mine heste overalt på jorden og er villige til at gå gennem ild og vand for dem....og bruge MANGE penge på pasning, pleje og det der følger!

En hest med en rigtig top fin afstamning vil desuden i samme grad kunne ende som kastebold og ved div hestehandlere, når disse konkurrenceheste får skader så de ikke kan rides på samme niveau mere bliver de jo også nogengange solgt til uvidende mennesker og ender et eller andet sted hvor de måske ikke burde være......Så nej den der med at det kun er blandinger og "upser-føl" der går en trist fremtid i møde, den holder altså bare ikke.

Og nu tilbage til emnet smiley
    Jeg syns også det er noget fis at sælgere vælger at true med aflivning for at få solgt sin hest. Der er sikkert nogle tilfælde hvor folk står i en utrolilg vanskelig situation og der bare ikke er andre udveje, men så burde folk måske overveje Nyt Hesteliv eller lignende,.....

Kommentér på:
;''Ellers ryger hesten til slagtning''

Annonce