;''Ellers ryger hesten til slagteren'' {{forumTopicSubject}}
<b> Hej Alle! </b>
Har set en del annoncer herinde, samt andre sider, blandt andet heste-nettet, hvor hesten er tilsalg på omkring kr. 20,000,- og hvor der står, at hesten skal sælges indenfor en uge, ellers ryger hesten til slagtning. Hvis hesten har stået tilsalg i nogle måneder, og der ikke har været særlig mange henvendelser på hesten, burde ejer at kunne tænke sig til, at prisen nok er for høj. Har også set en tråd på HN, med en dame, som havde fået et ''upser'' føl, og så skrev hun er moderen fik omkring 2-3 måneder med føllet også skulle det til slagteren. Det bliver moderen jo også lidt underlig af. Der blev blandt andet tilbudt at nogle gerne ville overtage føllet, men næh nej, det skulle slagtes. Og oven i købet ville nogle folk tilbyde penge. Men hun fortsatte stadig med et nej, og hesten røg jo så til slagteren.
Jeg synes at det er utrolig egoistisk at slagte sin hest, hvis den ikke bliver solgt til den og den pris, eller fordi man ikke vil have at hesten skal have nye ejere.
Synes folk skal tænke sig om, og ikke kun tænke på sig selv.
Jeg på ingen måde nedgør folk som slagter deres heste, men at gøre det på denne måde, synes JEG ikke er fair for hesten. Så ville jeg hellere sælge hesten billigt, end at komme ud at ligge i en køledisk i et supermaked.
Det var min mening om dette :o)
<i> Mvh Louise </i>
jul 2009
Følger: 40 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 149 Svar: 1.184
apr 2004
Følger: 60 Følgere: 62 Heste: 17 Emner: 64 Svar: 663
sep 2008
Følger: 173 Følgere: 189 Heste: 11 Emner: 127 Svar: 309
<i> Mvh Louise </i>
mar 2009
Følger: 150 Følgere: 170 Heste: 5 Emner: 410 Svar: 2.124
apr 2007
Følger: 70 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 164 Svar: 1.371
Bare tanken om at hun skulle være en andens ejer, NO WAY, og hun har mange år endnu ag give af, lige så vel at jeg ved at hun er så speciel at hun kunne risikere at blive en hest der blir solgt igen og igen..
aug 2009
Følger: 87 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 171 Svar: 1.929
Stakkels små heste..
Jeg synes det er så synd, for så har de måske fået en super start på livet..
Så fordi ejeren ikke kan ha' den, så ryger den da bare til slagteren
Jeg synes måske nogengange folk ikke tænker sig nok om når de slagter heste og tar den beslutning (gælder osse så mange andre dyr) for det er sq et mega værdi fuldt liv de tar', uden rigtig tænke over det
selvfølgelig hvis der overhovedet ikke er andre veje, hvis hesten er alvorlig syg og der ikke kan gøres noget.
hvis det er en gammel hest der har nogen problemer med ryg.
En ridehest der ikke kan bruges fordi den får ondt i ryggen når den skal ud i verden (så brug den dog til selvskabs/hygge hest, det er et så forfærdelig værdifuldt liv!
Bare det når grise de går ind i en kæmpe lastbil, der skal køre dem ind til slagteren, de ved ikke hvad de går ind til. Når de så er blevet klargjort til en slagtning for de en kugle i panden også er de færdige..
Jeg synes det er synd, og det er min mening om det der med at slagte unødvendigt og bruger den mulighed forkert..
aug 2009
jul 2009
Følger: 40 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 149 Svar: 1.184
Jeg er er altså mod det.. Der er jo ingen der siger at hesten blir kastebold? Der findes rigtig mange mennesker som behandler heste som det dyrebareste de har - jeg vil i hvert fald hellere at min hest blir solgt til en ny familie end at hun ender i en fryser som 8 årig! Og hvis man så tænker sig om som ejer så kan man lave en kontrakt hvor man har første ret til at købe hesten tilbage hvis den skal sælges, så blir hesten jo ikke kastebold!
apr 2007
Og nu ER der altså forskel på mennesker og dyr, så den der med at hvis vores forældre ikke vil have os, den holder ikke en nanno meter nogen steder...
jan 2008
Følger: 44 Følgere: 44 Heste: 11 Emner: 37 Svar: 630
Desværre har jeg været ude for det samme - på min gamle rideskole.
Hver gang dråben, ved en af rideskolelærens heste, flød over.. Røg de til slagtning. I stedet for at lade andre få glæde af dem. Nogen gode, sunde heste og ponyer.. Det er indtil videre blevet til et par stykker eller tre... KUN fordi hun var træt af dem..
Jeg er fuldt ud enig med dig.. Man slagter absolut ikke en sund hest under nogen omstændigheder!
apr 2007
aug 2009
Jeg synes det er en mening, som er en rigtig go' mening..
Jeg kan bare overhovedet ikke forstå at det er alderen det skal komme an på!
For jeg synes det er en sund mening!
Det viser jo så bare os at vi os har en rigtig go' mening om tingene
Jeg synes bestemt heller ikke at en helt sund og rask hest skal slagtes
som egentlig ikke er mere end 4-5 år. Der kan blive rigtig mange go'e stunder med dem!
Man avler nok heller ikke en hest som bare skal avles, der må jo være en mening eller en grund til at man sælger hesten.
For den 4-5 års hest, den er bare guld værd.
Alle heste kan rettes op på. For alle heste kan rettes, hvis tålmodigheden er i orden, og hms'en osv. Så kan alle heste rettes op.
Men desværre er der mange der ikke har den tålmodighed til det og siger det er helt vildt umuligt at rette den hest op og desværre er der mange der tager sådan en urimelig vigtig beslutning, den skal gennemtænkes, den beslutning, for som sagt som jeg har skrevet før, så er det et dyrebart liv man tager.
Bare fordi der er nogen mennesker her i denne verden der syge, ikke er ordenlige i hovedet osv med grunde, så bliver vi da ikke bare aflivet.
Det gør så mange andre dyr så tilgændgæld, og det synes jeg er forkert
Jeg synes jo at man skulle ligge alle sine kræfter i at redde sin hest, hvis den er syg og hvis man har den mulighed for at redde den.
Men der er mange der siger det er for dyrt og for besærligt. Hvis man har en hest skal man osse kunne klare alle de beslutninger og "konsekvenser" det har at ha' en hest.
En hest eller et andet dyr man holder af skal bevares.
Det er mega synd at la' hesten blive "kaste bold" men så må man ha' et kæmpe krag til den nye ejer, og man skal informeres om hvordan det går hver 3. år.
Det er et spørgsmål om krag
-Maja.
apr 2007
Jeg har to heste, og den ene af dem er en sund og rask hoppe på 15 år hun, hun er i top form osv osv. men TRO mig når jeg skriver hun blir aflivet den dag jeg ikke kan have hende mere, Hvorfor vil du nok tænke, fordi det er MIT valg, hun har været min i 9 år nu og her ender hendes reje den dag det blir nødvendigt.
aug 2009
Men jeg synes stadig at det er et for værdifuldt liv.
Som jeg skrev, så skal man være 100% sikker, når man køber hest, for man skal være klar på de konsekvenser det kan gi'!
det koster og ha' hest og det må man tag med sig..
apr 2007
aug 2009
apr 2007
jul 2007
Følger: 209 Følgere: 213 Heste: 11 Emner: 669 Svar: 2.239
Jeg slagter KUN heste hvor det er synd at holde dem i live, bliver en af mine rideheste erklæret uanvendelig så kommer den i løsdrift og får lov til at gå og opdrage på de andre. Jeg er sentimental, ja, men jeg er nok lidt for glad for livet selv, til at ville lade andre miste det :o)
mar 2007
Følger: 96 Følgere: 89 Heste: 27 Emner: 68 Svar: 1.641
så gi dem væk til nogen der vil ha dem jeg har selv lige givet 15 af mine heste ponyer væk de har fået et super godt hje hellere gi dem væk end de skal slagtes
;''Ellers ryger hesten til slagteren''
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside