{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Tynd mave......??? Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Jeg starter lige med at undskyld at dette nok bliver langt men jeg mangler virkelig gode råd her.

Min kære heste fik for et par måneder siden lidt periodisk tynd mave, jeg har altid brugt ysy fra brogaarden til tynd mave så det fik han en måneds tid uden nogen form for ændring, jeg ventede lidt tid og skulle så til dyrlæge pga en benskade og fik der lave en gødningsprøve som viste ingen orm. Dyrlægen kunne ikke finde nogen grund til den tynde mave så jeg fik en Norodine kur med hjem og besked på kun at give ham hø. (før fik han knas tør wrap og hø). Maven blev super fin igen efter 3 dage, mandag fik han den sidste norodine pasta og tirsdag formiddag stod han med så voldsom diare at han havde koliksymtomer. Dyrlægen kom 3 gange den dag hvor han skiftede fra diare til nyre-miltbånds hernie i løbet af dagen og måtte om aftenen indlægges på landbohøjskolen.
Her fik han taget alverdens prøver osv og kom hjem igen fredag med fin mave. Der blev ikke fundet noget som helst i nogen af prøverne. Nu søndag har han tynd mave igen og han får stadig kun hø, ca 15 kg om dagen og er stadig ikke på fuld ration i kryppe foder.

Hvad skal jeg dog prøve med denne fyr?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tynd mave......??? Hjælp!
  • #1   28. nov 2010 Virker han stresset på nogle måde?
    Er der sket ændringer, eller har han fx flyttet fold for nylig eller noget?

• #2   28. nov 2010 Nej han er bestemt ikke stresset og der er ikke sket noget nyt omkring ham.

• #3   28. nov 2010 Okay, det lyder også til at være mere end almindelig stress, og hvis han heller ikke har skiftet fold er chancen for han har spist noget uvant heller ikke så stor. Men hvordan ser hans fold ud i tiden? For hvis der ikke længere er så meget græs, kan nogle heste se det som den eneste mulighed at spise planter som måske ikke er så gode for dem. Er det noget du har lagt mærke til?
    Det lyder godt nok mærkeligt, håber snart han får det bedre!

• #6   28. nov 2010 Blev han checket for bændelorm - for det kan sagtens være problemet... og det skal checkes ved en blodprøve..

• #7   28. nov 2010 Imens du afventer at finde ud af hvad der måtte ligge til grund for det, så giv din hest "HUSK". Det er et naturlægemiddel til mennesker og dyr (det kan købes på apoteket, men er også udv. i større portioner til hest, Prøv evt at google det).Jeg har rigtig god erfaring med det til hest og hund. Til hest giver jeg 3 spsk 2 x dagl i 5 dage. Allerede efter et par dage vil du se at din hest får en fin aff.
    Alt det bedste til jer...

• #8   28. nov 2010 Han går på sygefold grundet sin benskade og har hø med på fold så han spiser ikke andet.

Han er tjekket for alt, fik taget en masse blodprøver mens han var indlagt.

Jeg vil prøve jeres andres foreslag.

• #9   28. nov 2010 Mette: Hvor stor en portion skal man købe for at der er nok til 5 dage?

• #10   29. nov 2010 min pony har lige haft tynd mave i et stykke tid, det endte også med kolik/ forstoppelse. dyrlægen mente at det var fordi han drikker for lidt når det er koldt, så giver ham lunkten vand (som selvfølgelig er kogt først).

Prøvede også med Bio-"et eller andet", loppefrøskaller m.v. og intet hjalp.

• #11   12. okt 2011 Jeg har selv en vallak med tendens til diarre og har prøvet alverdens ting. Det der virker bedst på ham, er at øget mængden af lucerne og som tilskud Bio-Mos fra Brogården. Loppefrøskaller, også kaldet HUSK, giver jeg til alle mine heste. Er godt for både heste og mennesker.

Det startede i forbindelse med at fik konstateret bændelorm. Om det har nogen sammenhæng ved jeg ikke. Du kan let og billigt teste for bændelorm, ved at sende lidt hestepære ind til Equilap.dk

Pøj pøj

• #12   12. okt 2011 Equilab.dk

Kommentér på:
Tynd mave......??? Hjælp!

Annonce