{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tynd mave - hjælp-
  • #1   24. sep 2013 Lad være og gi dem alt for vådt hø (wrap) , det kan min egen ikke tåle.

• #2   24. sep 2013 ormetjek smiley og ellers gav jeg min den ene ya-sacc ik stavet helt sådan men noget derhen af det hjalp meget på hende

• #3   25. sep 2013 roepiller.. det får mine og de har aldrig tynd mave..

• #4   25. sep 2013 Du kan give A-38 i foderet,det fik en kendt traver (Handibus) netop fordi han havde tynd mave næsten hele tiden...

• #5   25. sep 2013 dia-stop har jeg haft meget held med smiley

• #6   25. sep 2013 Først, er han stresset af hans miljø? - væver han i boksen, løber han meget på folden (uden at være i leg med andre), krybbebider han, tripper han altid når man går med ham osv

Derefter skal du sikre en god fodring(hvad får han pt?)

Så ville jeg tjekke for orm (det er alligevel ved at være tid til efterårstjekket)

... og først her ville jeg overveje noget tilskud til hesten! Undskyld, men jeg synes det er useriøst at anbefaler diverse tilskud før det grundlæggende er i orden..

• #7   25. sep 2013 Jeg vil også sige - find først årsagen inden du sætter ind med behandling smiley

• #8   25. sep 2013 Det gør min også TS!....
    '

Følger lige med! smiley

• #9   25. sep 2013 Han er i et meget stille miljø, han er en tilpas herre, sjældent stresset.

Han får:
    Horsepro classic
    Lucerne
    Hvidløg
    Biotin
    Roepiller
    Ysy gærgultur

Er tjekket for orm i mandags, og her ingen orm....
    Fik ordnet tænder osse.
    Har grovfoder på folden.
    Og får meget tør wrap i boksen.

Og jeg har stadig ingen ide til hvad det kan stamme fra? ?
    Næste sats er dyrlægen, men tænkte jeg lige en sidste gang inden vil få lidt viden udefra. smiley

• #10   25. sep 2013 Okay - ja det lyder jo til, at der er styr på alt. smiley

• #11   25. sep 2013 Min hest kan ikke tåle wrap uanset hvor tør den er. Så får han tynd mave med det samme. Dyrlægen siger at det skyldes de gæringsbakterier der er i wrappet og den store forskel på bakteriekulturerne der kan være fra balle til balle og endda store forskelle indenfor samme balle. Så min kan kun tåle tørt hø, ingen wrap. Måske du skulle prøve det med din? smiley

• #12   25. sep 2013 Ja, det lyder jo som godt management, dejligt smiley

Detalje, selvom jeg ikke tror den gør nogen forskel, hvor meget får han af henholdsvis hø og den tørre wrap ? - bare ca, er det 2 kg af hvert eller 10 kg af hvert og når de at spise op på folden, hvis ja, har de så også græs at gumle på efterfølgende?

Hvad er grunden til han pt får ysy? Det er jo ganske fint produkt, men normalt bruger man den jo hvis noget er galt, bla maveforstyrrelser..

Jeg tror ikke der er noget at komme efter i de opfølgende spørgsmål der.., så jeg tror desværre mest på dyrlægen, hvor jeg nok ville satse på en udvidet blodprøve. Jeg kender en som fik taget og fodrede derefter hvor hesten var i underskud(mener det var nogle mikromineraler) og voila, hesten fik styr på maven smiley

• #13   27. sep 2013 Jeg har gode erfaringer med loppefrø, det renser tarmene fra sand.
    Har prøvet snart alt i div. tilskud samt dem fra dyrlægen.
    Min har også fået scannet tarmene, taget blodprøver og kikkert undersøgelse.

Alle tal fra blodprøverne var fine.
    Mave og tarme, var usædvanlig sund.
    Mit vinterfoder er også godkendt af dyrlægerne fra Højgaard hestehospital
    Hun får om vinteren masser af fibre, ølgær, loppefrø, roepiller, fibrepiller fri hø/tørt wrap ( gør ingen forskel om det er tørt wrap eller hø her).

Dyrlægen mente det kunne være opstået, ved pludselig/forkert fodring da hun var føl, og var jeg heldig ville hun vokse fra det ( det er hun desværre ikke).

Regner det meget, får hun også halvtynd mave, når hun går på græs : (
    Men kan holde det nogenlunde nede ved brug af loppfrø.

Kommentér på:
Tynd mave - hjælp-

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce