{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

kærlighed {{forumTopicSubject}}

Hvad er kærligheden ? hvilke betydning har den for os nu til dags' ? mange tro det er de tre ord '' jeg elsker dig '' jeg tro der ligger meget mere kærlighed en bare ord? men gøre der enlig det eller er det en indbildesle vi opbygger når vi er alene og bange ? '

En kvinde fortalte mig en gang ( Kærligheden er noget stort ? noget kæmpe som man ikke kan styrer den kan komme og gå som den vil. Det kan være idag eller imorgen. Du kan ikke styre kærligheden den er fri. Du kan så vit heller ikke tvinge et andet menneske til af elske dig ! som et andet menneske ikke kan tvinge dig til af elske personen. )

kærlighed kan du give på mange måder, det kan være omsorg, flirt, eller bare en følse der vokser inden i os ? men hvad er kærlighed sådan rigtig ?
jeg vil mene når du kan fortælle et menneske ærligt og redeligt uden af blinke af du måske elsker dem lidt mere end du selv regner med, når du rødmer når du siger det. Det er rigtig kærlighed.
men kærlighed kommer fra et andet menneske hjerte, hvad nu hvis det holder op med af elske en ? mister du så den kærlighed du har knoklet for ?!
tro vi udgiver vores hjerte, lukker op for noget unik og følsomt, og når så det går galt brister det mest unikke væk, feks. hvis din kæreste har været dig utro, lukker du ham en smule mere ud af dit hjerte fordi du ved det kan ske igen, og du ikke vil såres så dybt, og jo mere han såre dig jo mere opdager man dårlig sider af personen. Og hele tiden vil dit hoved kører på gør han det igen ?

Kærlighed er en unik følse men alligevel kompicert !

Et hjerte er som glas, flot skinnede og unik, men taber du det går det i stykker !
så får du foræret et hjerte af et andet menneske, så pas på det uden an set hvad. Du behøver ikke elske det andet menneske som har givet hjertet væk. men du kan passe på det. til den dag de giver det til en anden,..

Hvad er kærlighed for dig ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kærlighed
  • #1   19. nov 2010 kærlighed for mig, er at vide at der er en der holder af en, en man kan følge sig tryg med, og have det sjovt med og glemme tiden...
    at have en at stole på, og som man kan give en masse igen


  • #2   19. nov 2010 giver dig ret, kærlighed er kompliceret smiley

    men kærlighed kan være på mange forskellige måder,
    den måde jeg plejer beskrive det på:

    når to hjerter banker som et smiley


  • #3   19. nov 2010 Kærlighed for mig, er en ubeskrivelig faktor, på både godt og ondt.
    Men i min verden, er kærlighed ikke bare kærlighed. Det findes i flere niveauer.
    Ser også sådan, at forelskelse kan komme og gå, men ægte kærlighed, er der er for altid. Det kan ændrer sig, men kan aldrig blive mindre, kun større.
    Men ellers kan jeg ikke beskrive hvad kærlighed er.... kan kun føle den, og ved når det er kærlighed, og hvilken slags kærlighed det er.

    Ligesom når jeg græder, ved tanken om min afdøde pony... jeg kan ikke beskrive den strøm der går igennem kroppen, kun mærke den.
    Og når jeg ser min lille hingst i øjnene... jeg kan ikke sætte ord på det jeg føler, men den er der bare.
    Når jeg ser mine søskende...jeg kan ikke forklare hvad der foregår i min sjæl, men det får mig til at smile.
    Men ikke en følelse er ens, for dem og det man føler for, men det kan alt sammen være kærlighed.


  • #4   19. nov 2010 Er meget enig med de andre svar.

    De tre ord, "jeg elsker dig" betyder alverden for mig, og har svært ved at sige dem når jeg mener det oprigtigt. Til veninder kan man sige det i flæng - dog synes jeg ikke om det, men det er noget helt andet med en dreng.

    Den måde jeg fandt ud af, at jeg elsker min kære var, at når han sagde noget, gjorde noget skørt eller sødt, så kunne jeg ikke lade være med at tænke "årh hvor jeg dog elsker dig!" Og da jeg havde tænkt det i et stykke tid, så tog jeg mod til mig, og sagde det højt for ham.

    Så jo, kærligheden har sit eget liv, den kommer ubevidst snigende ind på mig.. smiley


  • #5   19. nov 2010 Kærlighed for mig er det der kommer efter forelskelsen..

    Det er de dybe følelser der binder to mennesker sammen, som vokser og som er en meget stor byggesten i et forhold og som ikke kan undværes.
    Kærlighed for mig har meget stor betydning, idet jeg ikke tror på et forhold kan være andet end platonisk (noget der ikke er der), uden disse følelser at bygge videre på..
    Kærlighed bygger på tillid til hinanden, uden tillid til hinanden kan man ikke elske hinanden...
    Kærlighed er også en farlig størrelse, for hvis den forsvinder gør det ondt... meget ondt, fordi man er totalt blottet følelsesmæssigt overfor hinanden, ellers er der ingen tillid.. Kærlighed er noget man skal kæmpe for, den er der ikke af sig selv og den udvikler sig ikke af sig selv... Det er noget alle mennesker har behov for, det er et af vores basale behov, men det er nok det behov vi har sværest ved at få opfyldt fordi vi ikke tør stole på hinanden, og den er så skrøbelig.

    Uden tillid ingen kærlighed... Kærlighed og sex, for mig, kan ikke skilles.. smiley

    Der imod mener jeg ikke man kan have kærlighed til at dyr.. Det kan godt være man er glad for sit dyr, men det er ikke kærlighed, da man (normalt) ikke har et seksuelt forhold til sit dyr...


  • #6   19. nov 2010 For mig er kærlighed en ting i mange afskygninger.. der er flere slags kærlighed.. kærligheden til et dyr, kærligheden til en ven, kærligheden til ens familie, kærligheden til en kæreste osv... Kærlighed er kompliceret..og lunefuld..men oplever du ægte kærlighed, uanset hvem du oplever den af, er det noget af det der gør livet mest værd at leve smiley

Kommentér på:
kærlighed

Annonce