{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

operation???? {{forumTopicSubject}}

hej HG!

jeg har været så uheldig at anskaffe mig en knoglebyld dvs. betændelse i knoglen. nå men jeg skal så opereres og det er jeg lidt nervøs for, og så ville jeg høre jer der har prøvet det hvordan det er sådan at være under fuld bedøvelse og hvordan man har det når man vågner? jeg skal opereres i venstre ankel og så skal jeg have penicillin i flere dage bagefter...

på forhånd tak ;o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  operation????
  • #1   3. nov 2010 Du skal slet ikke være nervøs. Jeg var lidt omtåget og lidt træt da jeg vågnede - det var det eneste. Der er dog nogle der har en smule kvalme når de vågner, men sygeplejerskerne er så søde, så de skal nok passe godt på dig, hvis du har en smule kvalme smiley

• #2   3. nov 2010 Du skal ikke spise noget nogle timer før, og drikke.
    Du kommer ind hvor du skal opereres, og du vågner også op der inde (i mit tilfælde skulle man det)
    Så kommer du ned på opvågning hvor du kan få noget at drikke.
    Bedøvelsen er ikke slemt. Du falder hurtig i søvne, og når du vågner er du færdig, jeg kunne godt smage bedøvelsen i munden, men ikke noget slemt noget (=
    Jeg var ikke så træt da jeg vågne, kom hurtig op på stuen og fik noget mad (=
    Du skal bare tage en dyb indånding, og ikke være nevøs, jeg var det selv da jeg fik lavet mit ben (havde knust knæet, og brække bennet)

• #3   3. nov 2010 ok må nok indrømme at jeg ikke er helt tryk ved det men ved jo at de er dygtige og ved hvad det gør, men jeg er lidt i tvivl om hvordan de bedøver en vis man kan sige det sådan skal jo i fuld narkose, eller hvad det nu hedder og er det sådan en maske man får på og så går der 3 sekunder og så sover man??? eller er jeg helt galt på den???

• #4   3. nov 2010 Jeg fik en sprøjte ind i den nål man får drop i, ingen maske. jeg var ''væk'' efter 10 sek.

• Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.163
    #5   3. nov 2010 Kommer helt an på narkoselægen... har både prøvet at få bedøvelse gennem en sprøjte og gennem en maske og ved begge dele går der kun få sekunder inden man sover

• #6   3. nov 2010 så man når ikke at blive bekymret??? hvor lang tid er det man ikke må spise inden man bliver bedøvet?

• #7   3. nov 2010 Ved maske får du både noget i masken og også lidt i droppen.
    Det kan godt gøre ondt når du får det bedøvende ind i blodårene, man bliver måske lidt chokeret første gang.

Men ud over det så ELSKER jeg at blive bedøvet.. Ja undskyld, men du bliver jo simpelthen så stjerne skæv og det virkelig dejligt når man "falder væk" smiley
    Tag det som en oplevelse smiley

• #8   3. nov 2010 Du bliver nok bekymre inden. men da jeg fik sprøjten gav slip på det. (ingen vej tilbage hehe)
    Link med faste: (link fjernet)

• Mynte
    VIP

#9   3. nov 2010 Det er vel en 10-12 timer man ikke må spise inden...

• #10   3. nov 2010 Du skal faste i et halvt døgn. Eller det siger narkoselægen til dig.

Og du kan selvfølgelig godt nå at blive bekymret. Du kommer jo ikke bare ind på hospitalet og så bang så er du væk. Du snakker lidt med lægerne osv. så der er skam god tid til at være nervøs, men læger er for det meste søde, specielt narkoselæger har jeg erfaret. Så igen: Tag det som en oplevelse smiley

• Mynte
    VIP

#11   3. nov 2010 Hehe, spøjst der står man godt må drikke the inden en operation. En veninde i USA blev opereret den anden dag og hun fik at vide, at the var et stort NEJ fordi det påvirker en ligesom medikamenter smiley

• #12   3. nov 2010 oplevelse? jo tak ved jo ikke engang hvor lang tid det vil tage fra at jeg bliver bedøvet og til jeg vågner???

• #13   3. nov 2010 stjerne skæv? du mener som om man var fuld???

• #14   3. nov 2010 Freja A

Oplevelse, ja jo tak du smiley
    Det får du at vide af en narkoselæge. Det lyder til at du ikke har snakket med sådan en endnu, og ved sådan en får du sådan set svar på alle dine spørgsmål..
    Stjerne skæv forstået på den måde at du bliver noget "svimmel" inden du falder hen.

• Mynte
    VIP

#15   3. nov 2010 Jeg har ikke oplevet nogen særlig form for oplevelse med bedøvelse... jeg har bare oplevet det som at falde i søvn helt normalt og stille og roligt

• #16   3. nov 2010 Oplevelse skal forståes på den måde at det ikke er noget man kommer ud for hver dag.

• #17   3. nov 2010 Jeg var ikke skæv, fuld eller den vej rundt.
    Mit tog over 3 timer (men jeg havde også gjort det godt, med et knust knæ)
    Men tidsformeanelsen er forsvundet når du bliver bedøvet, for mit vedkommende var en god ting havde næsten ikke sovet i 2 dage. Men du får en sikker en tid af vedkommende jeg skal lave indgrabet.
    Jeg mødte alle de mennesker en efter en der skulle ha noget med mig at gøre

• #18   3. nov 2010 ja jeg har ikke været ude at høre nærmere om det inu' men de skal jeg på fredag eller rettere sagt, i over morgen ;o) og ja der får jeg jo nok at vide hvor lang tid det vil tage at ordne den dumme byld smiley har jo gået rundt og haft ondt i de sidst to måneder!!! så spørg lige om jeg ikke er træt af det!!!!

Kommentér på:
operation????

Annonce