23. jan 2007 Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
Nu er det ikke sjovt mere! {{forumTopicSubject}}
Hej.
Nu er det altså ikke sjovt mere, og skal lige "rase" lidt ud!
Jeg er 21 år, og er lige startet på drømmeuddannelsen som lærer.
Jeg kom i en gruppe på 4 i alt, og det var bare helt fint. Men efter en uge eller 2 begyndte det at gå skævt. De 2 i gruppen kom kun sjældent og den sidste fungerede jeg ikke super godt med. Nåh. Det skal nok gå, vi er voksne mennesker tænkte jeg. Så vi knoklede på. Og aftalte en dag, hvor vi skulle mødes, og lave gruppearbejde. Vi mødtes 2, og fik en sms fra den 3. at hun ikke kunne komme, og hun ville nok droppe ud. Okay, fint nok. Vi ringede til den 4. fordi hun ikke havde svaret, og hun sagde at hun heller ikke kom og ville droppe ud!
Så nu var der kun 2 - "Amalie" og jeg tilbage.
Vi ville blive i gruppen, og vente til vi kunne komme til at få et ekstra medlem.
Fik dog en sms fra "Amalie" et par dage efter at hun nu havde hæftet sig på en ny gruppe, og at jeg derfor stor alene. Super træls.
Jeg får en opringning af min lærer, som fortæller at det hele er super, og at jeg har fået en ny gruppe også. Wee. Og den gruppe fungerer jeg bare SÅ godt sammen med.
MEN!!!!
Vores praktikleder på skolen havde ikke godkendt gruppeflytningerne, så grupperne kunne ikke blive som vi havde lavet dem selv.
Jeg bliver derfor puttet tilbage i gruppen med "Amalie". Og en af de andre som var i gruppen. For hun ville alligevel ikke droppe ud. Det var lidt træls. Men jeg tænkte at det burde vi kunne klare.
Dog har jeg lige fået en sms i dag fra dem - vi havde gruppearbejde i dag, men jeg var syg og var der derfor ikke. De har så talt om at de begge vil droppe ud af uddannelsen og så står jeg alene igen, for nummer mange gang.
Det kan simpelthen ikke være rigtigt at jeg skal kastes rundt fra gruppe til gruppe på den måde, bare fordi folk ikke kan finde ud af at passe deres ting, og finde ud af hvad de vil.
Hvorfor skal det gå ud over mig?
Åh. Undskyld det lange indlæg. Men det har godt nok været frustrerende. Og det hele er sket på så kort tid. Vi har jo kun gået i skole siden midten af august. -.-
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 56 Svar: 1.388
Tag en samtale med din praktikvejleder og forklar hvordan situationen er.
Det kan jo ikke være rigtigt at du skal trækkes ned af sådan nogle tumper. :S
Men jeg er selv over-ambitiøs og jeg har efterhånden lært at leve med at det er få der er som mig, så jeg føler altid at folk er langsomme, dovne og useriøse, hvor det faktisk er mig der falder udenfor normen.
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 1.415
Natacha Fabricius .
Så sandt som det er sagt Har det lige sådan - har også altid været den dygtige "12-tals" elev. Har forstået tingene første gang, jeg har fået det præsenteret og kedet mig afsindig gennem hele min skole/studie tid (havde f.eks. lært mig selv 2. gradsligninger og sin/cos/tan i 7. klasse - 3 år før vi fik det præsenteret i skolen ;-P), hvor det har været for nemt, indtil nu (2. år på uni), hvor jeg faktisk endelig bliver nødt til at læse og arbejde lidt for det - og skrue hjernen på - DEJLIGT med noget udfordring.
Og ja, har ALTID hadet gruppearbejde, da jeg ofte har lavet det hele selv alligevel, når de andre ikke gad tage sig sammen (gymnasiet). Nu hvor jeg læser ingeniør på Aalborg Universitet er ALT jo gruppearbejde og jeg nyder det faktisk endelig - selvom de fleste stadig er dårligere og man skal forklare alt til dem Smiler overbærende - jeg lærer det jo bedre af at forklare, hehe, ja, så har jeg endelig også oplevet at have nogle samspilspartnere på eget niveau, hvor vi kan supplere hinanden, dejligt!
Nu er det ikke sjovt mere!