{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

Når livet er ØV! {{forumTopicSubject}}

Jeg skal forsøge at holde indlægget kort!

For kort tid siden bad jeg min kæreste om at pakke sine ting og flytte, mit valg ja, men det fungerede ikke mellem ham og mine børn. Og de kommer nu engang først.

Han flyttede og det samme skal jeg om kort tid.
Jeg har ikke længere råd til at blive boende på den gård jeg lejer, min budgetkonto er drænet fuldstændig i de 9 mdr han boede her, gården er for dyr at varme op og selve huset i knap så god stand.

Jeg havde jo så en del dyr, hund, heste og katte. Jeg har været heldig, mine 3 voksne katte har alle fået nye hjem, hvor de trives og har det rigtig godt.
Den ene pony har fået nyt hjem, den anden er til salg (men han må såmænd meget gerne blive) og den sidste beholder vi.
MEN så er der min dejlige og super kærlige hund, jeg kan ikke have ham med der hvor jeg flytter hen smiley Jeg har forsøgt at finde en løsning, men ikke mange tør binde an med så stor en hund og af hans alder.
Han er stor og ser grum ud, han er knap 2½ år nu og noget af det mest kærlige man kan finde sig. Han elsker børn, jo flere jo bedre, han har været under kattene i hierarki her og selv heste ligger han under. De kan slikke og nappe i ham uden han tør gør noget hvis de ville. Hans ulempe hvis man vil kalde det det er, at han fra avler til jeg hentede ham som 8 mdrs har haft 3 ejer foruden mig.
Det kan idag på ingen måder mærkes, men hvad pokker gør man lige ved sådan hund? Jeg vil så nødig aflive en sund, glad, rask og kærlig hund fordi jeg er tvunget til det.

Mine piger glæder sig til vi skal flytte, til der kommer ro på tingene og vi bare kan komme til at blive vores lille familie igen. Lige nu er det jo et rod af flyttekasser, tøj, møbler osv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når livet er ØV!
  • #1   22. sep 2010 åh kender det alt for godt.. smiley
    Har du prøvet at sætte hunden ind på hundegalleri? det virker til at der er en del der tager "brugte" hunde ind... ?
    hvorfor har han haft så mange ejere? for hvis det er et adfærdsproblem, så er det nok bedre atgive ham fred? Ville være virkelig kedeligt, hvis han skulle blive ved med at være kastebold... selvom beslutningen er hård.

Håber i finder en løsning, og at livet bliver lidt lettere for jer...

• #2   22. sep 2010 Nej han har ingen adfærds problemer.
    Første ejer efter avler udviklede kraftig allergi, så hun kunne af gode grunde ikke beholde ham. Anden ejer, tja aner det ikke, men der var han et par mdr (mener jeg) tredje ejer tog ham ind da de havde en helbror, men de vidste på forhånd han ikke kunne blive permanent, så de tog ham for at finde et nyt hjem. Som jo så blev hos mig, hvor han så har boet lige siden.

• #3   22. sep 2010 Ja så ville det da være træls ikke at finde et nyt hjem til ham...
    Men sæt ham på hundegalleri, dba og guloggratis.. måske dukker den rigtige køber op.. Ellers er det jo muligt at sende ham til et internat...

Ville gerne selv tage ham, synes det er synd for ham... Men har selv en og ikek tiden eller pladsen til to hunde.. så det ville også være synd for ham...

• #4   22. sep 2010 Jeg ville også hjertens gerne tage ham, men eftersom jeg bor hjemme, så har jeg jo ikke så meget at skulle have sagt, selvom jeg har tiden og nok også pengene til det. Desuden ved jeg heller ikke, hvordan det ville gå med vores hanhund herhjemme, selvom han nu også bare er en en glad dreng, der bare vil lege med alt og alle. Øv øv, jeg får aldrig overtalt mine forældre på trods af, at jeg går utrolig meget op i vores hund herhjemme og stort set passer ham helt selv :o/

• #5   22. sep 2010 Har du spurgt de lokale internater?

Ellers hvis der ingen muligheder er, så lad ham få fred istedet for at skulle hoppe fra hjem til hjem smiley

• #6   22. sep 2010 hvad med at høre avler om hun er interesseret i at få ham igen.

Det tror jeg da ville være bedste løsning.

men han er jo en super dejlig hund og ville gerne tage ham, men tvivler på jeg kan få manden overtalt :0(

• #7   22. sep 2010 åh nej for da hvor er det synd for jer med den situation i står i :S Synes det er flot at du så ihærdigt prøver at finde nye gode hjem til alle dine dyr, mange vælger jo desværre "bare at aflive" uden at gøre noget overhovedet.

Nu er jeg ikke selv hundeperson, så ved egentlig ikke så meget om hunde, men har du prøvet på hundegalleri, og lave et indlæg magen til dette....måske der er en sød sjæl derude der er parat til at hjælpe.
    Håber virkelig du får fundet et godt hjem til ham.

Forresten, er det umuligt at finde en lejlighed/ ny bolig hvor man må have hund der hvor i bor/ skal bo i fremtiden?

pøj pøj med det hele.

• #8   22. sep 2010 Sikke en trist situation i er kommet i der smiley
    Det er ikke fair at en rask, glad og sund hund bare skal aflives fordi han er den grimme ælling uden på, men syntes det er dejligt at høre at du har gjort noget ud af at finde et hjem til alle de dyr du ikke kan have med.
    Håber virkelig at du finder et hjem til hunden også, ville gerne tage ham hvis jeg måtte have hund her hvor jeg bor, men desværre smiley

• #9   22. sep 2010 Det er så godt som umuligt at finde en bolig i området hvor man må have hund. Medmindre jeg vil til endnu en privat udlejer, og dem er jeg færdige med for et rigtig langt stk tid. Orker ikke dem mere.

• #10   22. sep 2010 Åh nej :-(, prøv og sæt ham på hundegalleri.
    der vil du sikkert kunne finde et fint hjem til ham!

• #11   22. sep 2010 Heej
    hvad er det for en race?

• #12   22. sep 2010 ..Stjerneponyerne . - nu er det ikke alle dyr der kan klare at få nyt hjem heletiden, så er aflivning altså den bedste løsning

Kommentér på:
Når livet er ØV!

Annonce