Når livet er uretfærdigt {{forumTopicSubject}}
Jeg har hest hjemme sammen med min søster. Min søsters hest er noget af en "problem" hest fordi den har dårlige hove (bruger 4 sko) og ikke kan tage på. Derfor får den to fyldte spande dyr mad om dagen, og ekstra meget wrap. Min egen er lidt sundere. Hun har ihverfald intet problem med at tage på og er måske også lidt for tyk. Så hun får ikke ligeså meget wrap og kun et par håndfulde lucerne og lidt mineraler om dagen. Min bruger kun 2 sko og har fine hove.
Nå, men det egentlige problem er at min hest har, siden jeg fik hende, manglet at få raspet tænder, og jeg har nu haft hende i et år. Dyrlægen har været her nogle gange i løbet af året og vaccineret og raspet tænder på min søsters hest. Jeg har protesteret til min mor over at Alli (min hest) ikke har fået ordnet tænder endnu selvom min søsters har, men min mor bruger bare undskyldninger som "vi har ikke så mange penge" eller "du rider jo ikke så meget med bid, eller stævner"
Jeg kan ikke få hende overbevist om at hun virkelig mangler at få ordnet tænder, får noglegange når jeg giver hende en godbid eller noget kan hun finde på at lave mærkelige grimasser og "rense tænder".
Hjælp! Hvilke argumenter skal jeg komme med? Jeg synes at der bliver brugt alt for mange resourcer på min søsters hest og alt for lidt på min. ):
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 924
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.019
Min part havde en gang en smugle problemer med at spise ordentligt (faktisk gik det bare vildt langsomt så hun kunne ikke nå at spise alt sin hø. og hvis jeg gav hende en godbid var der tunge over alt fordi hun skulle holde styr på godbiden når nu tænderne ikke kunne). Altså kan hun jo ikke spise som hun skal. Og så bare fyr løs med at det kan komme til at gøre ondt og ikke er godt for hesten. Smør lidt tykt på
nov 2010
Følger: 26 Følgere: 26 Heste: 7 Emner: 75 Svar: 612
Når livet er uretfærdigt