{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

han er ikke pony! {{forumTopicSubject}}

jeg kan bare ikke fatte at min hest på 170cm er IKKE pony xD
jeg synes hele tiden han løber specielt i spring så ser jeg videoer og så tænker jeg bare at han kunne godt komme mere frem. og så her sidste lørdag var jeg til min første undervisningtime på rideskolen og hende som underviser mig blev ved med at sige at jeg skulle have benene ved, men det kunne jeg bare ikke for jeg føler bare at han løber af med mig.. han har meget dårlig balance i galop for har ikke galopperet på ham hele sommerferien, så føler jeg endnu mere at han løber fra mig s: men når jeg så videoen tænker jeg bare hvor dum jeg er -.-

hvordan kan man komme det ind i ens hovede at end hest er ikke pony! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  han er ikke pony!
  • #1   10. sep 2010 det har da intet med hest og pony at gøre smiley

træning er nøgleordet her

• #2   10. sep 2010 Der er jeg sgu enig med indægget oven over, det har da ingen betydning om det er hest eller poný.. begge dele kan vise sig at være lidt uopdragne... Så jo træning, træning og endnu mere træning smiley

• #3   10. sep 2010 Når man skifter fra pony til hest kan man godt føle det går for stærkt, men det er bare en tilvendingssag.. Du gør det lettere for din balance hvis du rider lidt mere fremad.. Han løber jo ingen steder hen, for så er det jo bare at stoppe ham. smiley I springning skal hestene gå fremad, tænk over hvor hurtigt du evt. har redet på pony og så lav benene 30 cm længere, så vil du også forstå det vil føles som om det går hurtigere..

Og i to ovenover.. Det har da i den grad at gøre med hest og pony.. Jeg synes også selv det gik vildt hurtigt til at starte med, indtil jeg vendede mig til det..

Ang. hestens balance, så skal du bare støtte godt op og lav en masse volter i galop og masser af slangegange i trav, hvor hesten ikke må sætte farten op, men blive ved dig..

• #4   10. sep 2010 Enig med Sanne, det er ren og skær tilvænnings sag. Da jeg kom på hest følgte jeg at den løb helt vildt, men nu hvor jeg har vænnet mig til ham, er det faktisk omvendt - føler min pony fræser afsted fordi han tager mindre skridt så det føles meget som fræs smiley

Balance træningen af hesten, hjælper det at lave mange "sving", så en masse volter og slangegange på kryds og tværs af banen. Man kan f.eks. lave slangegang op af midterlinjen, som er svært for hesten men det giver super bonus i den sidste ende smiley

• #5   10. sep 2010 har samme problem i galop s:
    det er bare med at stole på sine ben, for det hjælper!

• #6   10. sep 2010 når han løber så løber han og stopper først når han er oppe ved stalden så det er også lidt det smiley
    og det med galoppen kan man slet ikke lave volter det er virkelig slemt s:

og ved udmærket godt det bare er træning men det er svært at komme fra en dyrgtig pony som man kan holde tilbage når det er og give denn gas hvis det er det man vil og så over på en hest man ikke kan holde tilbage når man vil smiley

Kommentér på:
han er ikke pony!

Annonce