{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

Ang. at Afvise! {{forumTopicSubject}}

Selvf. ved jeg da godt at ikke alle heste kommer ind med det samme. Men fortiden synes jeg at Næsten ALLE heste bliver afvist!! - Og jeg kan ikke se noget der er galt med hesten. Også Det der med billder. Der kan Tages nolge uheldige bil. MEN så længe man kan SE hesten, Gør det skuda ligemeget med MENNSKET! og Man skal åbenbart beskrive hesten grundigt, Nede i beskrivelse. og intet lille digt om hesten eller 'I love you' Bare beskrivelse n.n'

- Så jeg synes faktisk i skal stemme med hjertet istedet for at være 'voksne' - som vil sige at man SKAL overholde reglerne(Selvf. skal man det men et lille ex.): "Dine billder er sløret!" - nej, der er bare en sol, så man ikke kan se mig!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. at Afvise!
  • #2   7. sep 2010 Selvom om man stemmer 'med hjertet' skal man overholde reglerne.. Det er da også lige meget hvad lille man er eller hvor gammel man er.. reglerne er her jo for en grund..

Der er rigtig mange heste der bliver stemt ind for tiden, men der er også mange der tror de bare lige kan skrivet samlet 10 ord og så er det godt, hvor der hverken bliver skrevet stamdata ind, hvis den er under race, eller nogen beskrivelse hvor tilhørsforhold bliver beskrevet..

• #3   7. sep 2010 Hvis ikke man mener man har nok til at oprette en god profil, eller man gerne vil oprette en elev hest man rider en gang om ugen, så kan man jo oprette et fotoalbum..

• #4   7. sep 2010 Altså Jeg ved da det der med at reglerne er vigtige. Men alligevel. Hvis 1 Billede er utydligt, De andre 5 ikke er! Så fatter jeg ikke hvorfor de ikke bare kigger på hesten, Og stemmer ind!

• #5   7. sep 2010 Tror godt jeg ved hvilken hest det er du hentyder til, fra i går..
    og der var der jo ikke et eneste billede der var tydeligt..

Mange opretter også elevheste uden at tænke over man skal have tilladelsen fra ejeren af hesten om at oprette den..

• #6   7. sep 2010 Sanne * SKF
    elev heste må de gerne oprettes, altså hvis der står de har fået tilladelse. ved du noget om med stamtavle, når de siger det er en ren race, skal det stå der ???

• #7   7. sep 2010 har længe spekuleret over om det står i reglerne at man skal have stamdata indskrevet for at den kan stå under speciel race?:) ved det nemlig ikke:) for inde på kattegalleri behøver nab ikke at have stamdata indskrevet:) håber i lige vil hjælpe mig med dette spørgsmål:) da der er mange der afviser når folk ikke har stamdata indskrevet og de placerer hesten under race?:)

• #8   7. sep 2010 Problemet med fotoalbums er bare, at man skal have oprettet en hest for at kunne det, og hvis ens part er den eneste man rider, kan man jo kun oprette et galleri.

Men, jeg synes i lang tid at der er blevet sendt for mange ind. Uden nogle billeder som sådan og ingen beskrivelse eller relation til hesten. Så synes faktisk det er godt, hvis folk er blevet mere kritiske.

• #9   7. sep 2010 oli: tak for svaret:) ja der er nogle der bare er så kloge og syntes lige de skal lave en regel så det hele bliver perfekt i deres hovede:) har set mange shettere der er blevet afvist på grund af at de ikke havde stamdata indskrevet:/ shetteren var enda racetypisk:) så syntes det er ærgeligt at folk finder på de regler:(

jeanette: havde egentlig også tænkt mig at skrive at man jo netop skal have oprettet en hest herinde for at kunne lave et fotoalbum:) jeg har faktisk oprettet en elev hest herinde:) jeg rider den en gang om ugen:) så derfor har jeg jo også yilknytning til den:) det er jo det samme hvis man har en privat part og rider den en gang om ugen:) så syntes ikke det er fair at de har så meget sværere ved at komme ind:/ bianca (rideskoleponyen) er den eneste jeg rider da jeg kun går til ridning en gang om ugen:) så den eneste hest jeg hat tilknytning til:)

• #10   7. sep 2010 oli: en hest må gerne oprettes når den er død:) blot man ejede den da den døde:) det er endda noget af det der står rigtig tydeligt i reglerne:)

• #11   7. sep 2010 Der sidder nogele små konger her inde og tror de skal bestemme en hel masse over andre, de kan ikke tåle at have den magt de får her inde når de kan sidde og stemme folks hest ud, synd at de ikke har mere empati for andre end dem selv.

• #12   7. sep 2010 En New Forest er f. eks. ikke racetypisk, lige som DV ikke er.. Derfor skal der stamdata på disse heste..

Jeg siger ikke billederne skla være super super kvalitet, men reglerne siger tydelige billeder.

• #13   7. sep 2010 oli: jep jep jep:) helt rigtig:) man må jo heller ikke oprette hest/pony herinde hvis den er solgt:) men hvis man ejede den da den døde kan man godt oprette den;) men tror det der er gået galt herinde er at: en er begyndt at lave sine egne regler så har andre troet at de regler er rigtige og ja så kan man jo forestile sig resten i hovedet:/ altså der er nermest blevet dannet en kædereaktion:/ hvilket ikke er så rart da det rammer ned på helt uskyldige;/

• #14   7. sep 2010 oli: igen helt enig:) de skal bare være racetypiske!!!!!:)

sanne: du bliver nødt til at lade vær med hjemmelavede regler!!:) det slår ned på uskyldigge personer:/ der bare prøver at oprette deres hest/pony og hjælper ikke en disse!!!:)

• #15   7. sep 2010 New Forest er ikke race typisk.. Frieser, Fjordhest, og den slags er racetypiske..
    Har læst de emner HA'er har sendt i fora, så er helt indforstået med reglerne omkring race..

Du behøver ikke fortælle mig at det gælder alle, det ved jeg.. Jeg har en blanding herinde, da jeg ikke kender stamdata og han er ikke mærket.. Har en ikke racetypisk oldenborg, men der er skrevet fuld stamdata ind, og så har jeg en racetypisk skovhest..

men det er som om det er pinligt at have en hest uden kendt race..

• #16   7. sep 2010 Præcist.. Det forstår jeg nemlig heller ikke at det skulle være.. men folk der opretter deres heste under en race selvom de ved den er blanding, må da pbenbart synes det er..

• #17   7. sep 2010 Fordi det er det hvis ikke den er racetypisk..

• #18   7. sep 2010 sanne: nej det er ikke pinligt at have det:) bianca er jo inde under "anden særlig race" da hun ikke er racetypisk eller mærket:) er også sikker på at hun er en blanding:) man må selvfølgelig også godt afvise en hest:) nu tager jeg lige et eksempel " hvis det er en brund stor elegant hest der står under frieser og den ikke ligner en":/ så hvis man ikke mener det ligner racen kan man afvise:) derfor må den jo stadig placeres under feks. nf uden at have stamdata:) men det bliver nok lidt svært at få folk overbevist om at det er en nf:)

• #19   7. sep 2010 En DV er heller ikke racetypisk.. Den ligner alle andre varmblodsheste.. DV er først en DV når den er brændemærket og registreret i avlsforbundet, da DV ikke er en race som sådan, men et avlsforbund.. Præcist som pinto, der heller ikke rigtig er en race, men avlsforbund..

• #20   7. sep 2010 kan også selv sætte bianca under dsp eller en anden sportspony fordi jeg mener hun ligner sådan en:) men det gør jeg ikke fordi jeg ved hun er en blanding:) hvis folk misbruger dette er der en grund til at afvise og så gør man jo bare dette:)

• #21   7. sep 2010 Og så igen, så er sportspony jo heller ikke race typisk smiley En broget hest gør den jo heller ikke til Pinto, bare fordi den ligner..

Og der er netop mange der misbruger det, og da kun godt i ikke gør det..

• #22   7. sep 2010 sanne: du har helt ret i det der med at det er et avlsforbund og de ligner andre varmblodsracer:) hvis en anden bruger finder ud af at den ikke er dv kan man jo afvise hvis den ikke står i registret:)

• #23   7. sep 2010 Nej, en araber og fuldblod giver ikke fuldblodsaraber.. En pinto blandet med araber giver heller ikke pintoaraber.. smiley

• #24   7. sep 2010 hvis man mener folk misbruger dette så bare afvis:) for det er bestemt heller ikke okay!!:) det er ligeså dårligt som at fine på de der dummer regler:)

• #25   7. sep 2010 oli: er glad for du ikke har placeret hesten i noget bestemt da du ikke var helt sikker:) men der findes nogle forskellige arabare:) ox araber og shagya araber:) ved ikke helt hvorda ndet stavesXD

• #26   7. sep 2010 sanne: tror vi allesammen er ved at være helt enige;) er glad for at man kan sidde og skrive roligt til hinnanden uden at der er nogle der begynder at flejne:)

• #27   7. sep 2010 Det er brugerens pligt at læse reglerne - gør de dette så kommer hesten også ind smiley

• #28   7. sep 2010 jep det har du helt ret i:) men nogle brugere kan bare finde på at lave deres egne regler:/ så afviser de uden grund:/ hvilket ikke er okay:)

• #29   7. sep 2010 Bare stem ind, hvis profiler overholder reglerne?
    Så kunne ha jo lige så godt gøre det, eller siden automatisk.
    Billeder er en smags sag, og et galleri er en udstilling af billeder.

• #30   7. sep 2010 ENIG med trådstarter!

Kommentér på:
Ang. at Afvise!

Annonce