574 visninger
|
Oprettet:
At sælge hest - Grunden+prisen+køber? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg sad og tænkte på..
Hvad får jer til at sælge jeres hest(e)?
Hvad sætter I prisen efter og er det "hjem før pris" eller hvordan?
Er I ligeglade med hvem I sælger til - altså .. tænker i KUN på at få det for hesten, som I har sat den til salg for eller?
Ja, jeg håber at kunne starte en lille debat - men prøv VENLIGST at holde den gode tone Så er vi nemlig alle glade.
Mvh Natascha.
aug 2006
Følger: 130 Følgere: 132 Heste: 9 Emner: 251 Svar: 2.061
Men bestemt, skal hesten hesten er det ikke til hvem som helst. Dog siger jeg ikke pris før hjem, men sælger ikke hvis ikke jeg selv synes om nye ejer. Prisen sættes så rimeligt som muligt, da hesten har høj værdi og jo højere pris, jo mere seriøsitet findes blandt køberne.
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2127 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.515
<b>Hvad får jer til at sælge jeres hest(e)?</b> Jeg kom ikke længere på ham og det begyndte at blive pligt mere end fornøjelse at ride ham, og så synes jeg ikke det bør fortsætte. Han var en hest der fortjente meget mere end jeg gav ham, fordi jeg virkelig mistede interessen for ham.. Ville stadig gerne ride, men det fungerede aldrig helt.. Og i stedet for samarbejde, blev det en kamp til sidst..
Så for hans skyld..
<b>Hvad sætter I prisen efter og er det "hjem før pris" eller hvordan?</b>
Jeg satte efter hvad han kunne.. Men fik langt fra det jeg ville have.. Han startede på 35.000 kr.. men fik ham solgt for 15.000 kr..
Grunden til jeg gik ned og ned og ned og ned, var fordi han bare skulle væk.. Så hellere mindre for ham og så han kom et andet sted hen..
<b>Er I ligeglade med hvem I sælger til - altså .. tænker i KUN på at få det for hesten, som I har sat den til salg for eller? </b>
Jeg er ikke helt ligeglad, men det var virkelig så skidt til sidst jeg havde det lidt.. Skal af med ham, sælges, slagter, hestehandler.. Vil ALDRIG sende ham til en hestehandler og hvis ikke jeg kunne finde en køber, jamen så ville han nok være kommet til slagteren.. Men det var også kun fordi jeg pga. uddannelse også bare skulle af med ham inden denne sommerferie.. Han havde været til salg siden feb. 2009.. Heldigvis fandt jeg en sød køber som lånte ham i 2 måneder for at se om det lige skulle være dem..
dec 2006
Følger: 117 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 383 Svar: 2.300
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 1.551
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 67 Heste: 19 Emner: 13 Svar: 2.466
Vi plejer ikke at rykke særlig meget ved prisen, så skal det være et særligt tilfælde. Vi har engang solgt en hoppe til nogen vi mente ville passe helt perfekt til hende, og satte derfor prisen kraftigt ned - for så senere at finde ud af, at de valgte at sætte hende til salg for vores oprindelige pris 2 måneder efter /;
Hest og rytter skal helst passe sammen. Der er ikke noget ved at se ens afkom blive kastet rundt, derfor er det vigtigt for os, at der er kemi mellem dem.
apr 2009
Følger: 27 Følgere: 24 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 242
Jeg har nu udlånt ham istedet for og det jeg har jeg det MEGET bedre med.
Grunden til han sælges er at jeg i princippet ikke har noget at bruge ham til, jeg har to andre ponyer som skal bruges tilkørsel, og den nyindkøbte er en lille hoppe, og så dur det jo ikke med en hingst på marken. Var han ikke blevet udlånt (eller solgt) var han blevet kastreret, hvilket jeg synes var for tidlig i forhold til hans alder.
Men helt klart hjem før pris, men det er osse fordi han stort set intet er værd som 1-års hingst :o)
Men kunne ALDRIG sælge ham til én hvor jeg ikke følte det var det rette - så skulle han hellere blive ved mig til hans dages ende!
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.398
fordi vi var vokset fra hinanden, vi kunne slet ikke sammen mere, det blev en kamp og jeg blev ked af det og holdte med tiden op med at elker ham, da jeg ikke kunne med ham.
Jeg holder tdig af ham og nkr ham det bedste
Jeg stte prisen efter kvaliteterne han havde osv. og ja hjem før Pris.
jeg syntes selvfølgelig ikke man skal sælge en hest der er 25000kr værd til 15000. bare ordi den der måke har det perækte hjem ikke har pengene, or så syntes jeg man snyder sig selv.
Er I ligeglade med hvem I sælger til - altså .. tænker i KUN på at få det for hesten, som I har sat den til salg for eller?
For mig var det vigtigt at min pony fik det rigtige hjem så hellere slå 2-3000 af prisen or den får det helt rigtige hjem, end et bus over pris ordi der er nogle der ville have ham, men hvor jeg ikke havde det godt med at sætte ham hen
mar 2007
Følger: 114 Følgere: 133 Heste: 5 Svar: 6.549
Hvad får jer til at sælge jeres hest(e)? Mange ting. Den pony jeg har tilsalg nu, sælges pga. min højde.
Sætter prisen efter hvad hesten er værd. Min pony er en god pony, og bliver ikke foræret væk. der kan forhandles til en vis grad, men det er ikke nogen gavebod, heller ikke selv om det måske er den rigtige ejer.
Selvfølgelig er vi ikke ligeglade, men han bliver ikke foræret væk. Man bør altid kunne handle 5-10% af prisen, men vi vil jo heller ikke tabe penge på hesten.
jul 2007
Følger: 81 Følgere: 72 Heste: 5 Emner: 464 Svar: 5.923
jul 2007
Følger: 81 Følgere: 72 Heste: 5 Emner: 464 Svar: 5.923
At sælge hest - Grunden+prisen+køber?