700 visninger
|
Oprettet:
Overtalelse af forældre {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg ville høre om der ikke er nogen som har et godt råd til hvordan man overtaler sine forældre til at give sin søde datter lov til at købe hest? ;D
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.450
Hvis de ikke selv har erfaring med heste, er det et meget stort ansvar at lægge på deres 13 år gamle datters skuldre. Der er SÅ meget, man skal sætte sig ind i om pasning og SÅ meget uforudset, der pludselig kan dukke op - og hvad gør de så, når de ikke har forstand på det? Det er et levende og krævende væsen.
Ved godt, at det ikke er det svar, du ville høre. Men jeg har selv stået i samme situation som dig, mine forældre anede ingenting om heste, og jeg var selv 12 år og havde redet i 2 år. Og der skete en masse dårligt i mit liv, så min mor følte at hun bedst kunne trøste mig ved at give mig den hest, jeg sådan ønskede mig. Det skulle hun ikke have gjort. Et år senere måtte vi sælge hende igen, fordi de slet ikke var gennemtænkt med den økonomiske side, og det var meget hårdt at skulle sælge sin elskede hest som 13-årig, fordi man ikke længere havde råd!
Så spørg dig selv; måske er det slemt at du ikke må få en hest lige nu, men hvad så hvis du får overtalt dine forældre til noget, de egentlig ikke er sikre på, og at du så bliver nødt til at sælge din hest om et år? Ville det ikke være værre?
apr 2007
Følger: 106 Følgere: 120 Heste: 9 Emner: 64 Svar: 427
Jeg ville også få en part istedet, det er dyrt at have hest..
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 586 Svar: 4.973
Jeg plagede ikke, men mine forældre skaffede mig en halvpart som 12-årig, da jeg godt ville ride lidt mere og have lidt mere ansvar. Sådan kørte det, indtil jeg fik part i Palmira, som senere skulle sælges, og som mine forældre så valgte at købe til mig. Jeg nåede aldrig at blive ked af det eller plage om hende, for det var kun mine forældre, der fik at vide, hun var til salg og spurgt, om de ville købe hende til mig.
Så sådan kan tingene falde på plads lige så stille. Da Palmira blev aflivet sidste sommer pga. ledproblemer, der ikke kunne afhjælpes, var jeg ikke i tvivl, en halvpart er helt klart det bedste for mig, som mit liv ser ud lige nu! :o)
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
Det dyreste er ikke indkøbet, men det man kommer til at bruge på hesten
sep 2007
Følger: 114 Følgere: 107 Heste: 3 Svar: 469
Men Du skal vel konfirmeres næste år? (;
så Kan du bruge pengene derfra til at købe hesten og så må du finde dig et job så du kan betale det meste til hesten (; også vil jeg sige at en halvpart lige nu vil være godt (; også til at overbevise dine forældre at du godt kan tage ansvar MEN det kræver også at de har lyst til at forstå sig på heste, så de kan hjælpe både med at betale det du ikke lige selv kan klare og så de ved hvad den har brug for af udstyr og hvis den bliver syg så de ved hvad i skal gøre og at de ved hvad den skal have af foder osv.
Men syntes du skal snakke med dine forældre om at du gerne vil have en halvpart lige nu og spørge hvad de siger til at du bruger dine konfirmations penge på en hest og at finde job til at betale opstaldning (;
Men du skal stadig huske at det er meget dyrt at have hest
der skal jo betales for det hele
opstaldning
foder
størrelse
wrap/hø
udstyr
forsikring
smed osv.
For os koster det ca 2500 om måneden per hest (: og hvis der skal udstyr til bliver det jo mere ;P
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 57 Heste: 4 Emner: 24 Svar: 542
og et arbejde ville være en god idé:)
nov 2008
Følger: 29 Følgere: 75 Heste: 1 Emner: 84 Svar: 868
Det er meget forskelligt fra person til person og økonomi til økonomi - min mor havde ikke råd til 2 shetlændere og en 4000 kroner's dyrlægeregning, men min far havde til gengæld råd til en stor pony og alle de omkostninger.
Du må også tænke på dine forældre og deres penge.
nov 2006
Følger: 92 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 279 Svar: 3.518
synes du skal få en halvpart i stedet
Overtalelse af forældre