{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
553 visninger | Oprettet:

Ang. Job {{forumTopicSubject}}

Hej ..

Jeg er en pige på 14 år d. 20 juli. Jeg ville meget gerne have bare et lille job der kunne give lidt lommepenge især inden jeg skal på efterskole til næste år efter ferien. Men jeg ved bare ikke lige hvordan jeg skal finde et job ?

Det eneste der er her i byen, ja det er en købmand som jeg ikke skal ned og arbejde ved da jeg kender nogle der har arbejdet der nede og det har ikke et særligt godt ry ! Så er der en bager, men den har heller ikke særlig godt ry smiley så derfor heller ikke der, men så er der en større by siden af os som hedder kjellerup der er nogle muligheder også er der silkeborg og viborg det kan også være en muligehed smiley

Spørgesmål til jer:

Hvad arbejdr i med der i var 14 år?
Hvordan fik i arbejdet?
Hvad lavede i der så?
Hvad synes i jeg skal søge som ?
Hvad kan man gøre for at få et arbejde anden at kigge i aviser med mere ??

HJÆLP!! Håber på mange svar tak !

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. Job
  • #1   7. jul 2010
    Blivomdeler.nu

Rekleme/avis omdeler
    Gik med reklamer og aviser ude på landet, hvilket betød det gav godt fordi der er så langt mellem husene og ruten er så stor.
    1500-2000kr pr. måned fik jeg

Kan give som bonusinfo at du som 14årig ikke må stå ved kassen.
    Så ikke noget med bager mm. smiley

• #2   7. jul 2010 Nej, det ved jeg godt, men ha lige læst reglerne igennem og der står dette :

3) Lettere ekspedition i mindre forretninger, såsom kiosker, bagerbutikker og grøntforretninger.

Ja der er jo så også mange flere så lettere ekspedition må man godt smiley

Men problemet er jeg kan ikke gå med aviser da der er MEGA mange bakker her ude hvor jeg bor og der er meget langt mellem husene og det giver ikke særligt meget for at kører sådan en lang tur ellers havde jeg gjort det ! smiley

• #3   7. jul 2010 Problemet er, at man som 14-årig ikke har de store muligheder - andet end at gå med aviser og reklamer og lufte hunde for den sags skyld.
    Jeg fik først et job som 16-årig, hvor jeg stadig arbejder. Her gør jeg en trappeopgang ren en gang ugentligt, om vinteren måske to gange.

• #4   7. jul 2010
    Havde vel 130 huse med 10 aviser/reklamer pr. hus - og med en rute det tog 2 timer at køre... I bil, fordi der var så langt og så mange aviser som man ikke kunne på cykel smiley

• #5   7. jul 2010 der er faktisk mange muligheder synes jeg men der er selvfølgelig flere når man er 15 og over :

1) Lettere arbejde inden for landbrug, gartneri, rideskoler med fodring, udmugning, pasning af mindre husdyr samt heste, lugning, bær- og frugtplukning, plantning, grøntsagsopsamling samt lignende opgaver.

2) Lettere arbejde med modtagelse, sortering, optælling, prismærkning samt pakning af varer og emballage i butikker, supermarkeder og varehuse.

3) Lettere ekspedition i mindre forretninger, såsom kiosker, bagerbutikker og grøntforretninger.

4) Lettere rengøring, oprydning og borddækning.

5) Lettere manuel montering, dog ikke lodning og svejsning.

6) Lettere malearbejde, dog ikke sprøjtemaling.

7) Lettere manuelt arbejde, såsom ilægning i poser, kuverter og æsker, kontrol og pudsning af færdige produkter samt håndtering af rent vasketøj.

8) Lettere budtjeneste, herunder internt piccoloarbejde, og udbringning af aviser og reklamer samt salg af aviser og lignende.

9) Lettere arbejde med bogopsætning på biblioteker.

10) Lettere arbejde med desinfektion af ko-yvere og lignende med desinfektionsmidler og andre midler, der er godkendt til dette formål af Fødevaredirektoratet. Midlerne må ikke være faremærkede eller indeholde organiske opløsningsmidler.

Men det ved bare ikke lige hvor jeg skal finde nogle af disse job henne ad (; og hordan man søger dem ?

• #6   7. jul 2010 Okay! smiley Jeg tænkte på at måske spørge over ved land og fritid fordi vi har en her i thorning og det kunne da være meget fedt fordi der er ikke engang en kilometer fra mig af så jeg kan cykle og gå rimelig hurtig smiley

• #7   7. jul 2010 Da jeg lige blev 13 skar jeg blomster i en kiosk smiley
    men lavede også andet kiosk arbejde.. Som at fylde op med sodavand. Men primært det med blomsterne (:

• #8   7. jul 2010 skriv en kort uopfordret ansøgning. sæt gerne dit billede på, og tlf. nr og print nogen stykker ud... så er det ellers rundt personligt og aflevere på virksomheder og i forretninger.

Præsenter dig pænt og kortfattet. Har de ikke lige i øjeblikket brug for dig, så be om lov at lægge ansøgningen, så de kan tænke på dig, hvis de senere mangler en ungarbejder. kig i din lokal telefonbog efter steder du kan søge arbejde. derudover kan du hænge din ansøgning op i jeres købmandsbutik og på børnehavens opslagstavkle, hvis der er en børnehave der hvor du bor.....

Kommentér på:
Ang. Job

Annonce