{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gode grunde til at få hest
  • #1   5. jul 2010 Har man først haft med heste at gøre, kan man SLET ikke undvære dem.
    De giver bare en glæde i hverdagen som intet andet. De te r sundt for alle mennesker at omgås dyr generelt. Man får gode venskaber gennem ridning smiley Og så er man aktiv, får masser af frisk luft og motion. Man lære at tage ansvar.

Dog koster det penge og tid, men det er hver en øre værd! smiley Jeg ville ikke undvære mine heste for noget andet i verden.

• #2   5. jul 2010 men annika nu er det ikke fordi jeg vil være lysseslukker men det kan jo være fordi det er for dyrt for dine forældre?! jeg måtte da godt få en pony HVIS vi havde pengene

• #3   5. jul 2010 og det måtte du sikkert også!!! ;=)

• #4   5. jul 2010
    Du må ikke, det er der en grund til - lad være med at plag dine forældre smiley

• #5   5. jul 2010 når man har med heste at gøre lærer man hurtigere at tage ansvar og det er også vis at når man har med heste at gøre udvikler mig sig også meget hurtigere (:

• #6   5. jul 2010 har tjent mine egne penge til at købe hest for, det har jeg kæmpet for i 17 år og nu skete det.
    Sys enlig ikke man kan be sine forældre om... Det er SÅ mange penge smiley

• #7   5. jul 2010 Hvis man bruger tiden på sin hest og sine veninder nede hvor den er opstaldet, render man ikke og laver ballade i byen smiley

• #8   5. jul 2010 Du er 10 år gammel. Måske dine forældre ikke synes du er dygtigt nok endnu

• #9   5. jul 2010 Der er super mange grunde, jeg ville ALDRIG kunne leve uden - Okay, hvis jeg blev tvunget ville jeg jo nok godt kunne leve uden hest, men det betyder så meget for mig (: Jeg får luft, tænker ikke på andet end mig og hesten når vi er sammen, lukker alt andet dårligt ud af mit hovede, man får motion og muskler, ridning er sundt for hele kroppen.
    MEN, syntes ikke du skal plage, det fører enlig ikke nogle steder hen tror jeg, hvis dine forældre ønsker du skal have hest og har pengene til det skal du nok også få det, men en hest koster virkelig mange penge. Jeg har haft min i 2½ måned og har allerede brugt ca. 5000kr på smed, dyrlæge og kiropraktor. + opstaldning penge og foder oveni. Det er et kæmpe ansvar at have sin egen pony og det kræver meget tid (:
    En overgang da jeg var mindre plagede jeg også en del, men da jeg var 10 fandt jeg en pony som jeg måtte passe som min helt egen uden det skulle koste mig noget, sådan har jeg gjort i 9 år, jeg havde hest som min egen, men det var gratis, hvis man virkelig gerne vil så kan man kæmpe på andre måder, selvom det måske ikke er lige nemt for alle, da jeg nærmest fik kastet disse 2 passe ponyer i nakken, skønt smiley
    Men nu har jeg selv sparet penge op og har på den måde købt mig min helt egen hest (:
    Tror ikke du får noget ud af at plage dine forældre, det gjorde jeg ihvertfald ikke da de aldrig har haft råd til og kunne give mig hest, selvom de gerne ville smiley

• #10   5. jul 2010 Som der er nævnt er det ekstremt dyrt at have hest, og det er sikkert grunden til at du ikke må for dine forældre - og så kan et par gode grunde til at få egen hest desværre ikke lige hjælpe (:

• #11   5. jul 2010 Hvilken grund har dine forældre til, at du ikke må få hest? Og hvilke argumenter har du selv til at ville have hest?

• #12   5. jul 2010 Nu kan jeg se på din profil at du er 10, har redet i ét år og rider på rideskole. Måske er du ikke dygtig nok til det endnu, og så skal man også huske på at det er et KÆMPE arbejde at have hest, og det er altså hver eneste dag, også selvom det regner eller man er syg smiley
    Jeg vil råde dig til måske at få part på en hest og ride i noget længere tid og få masser af viden og erfaring inden du anskaffer dig din egen - det kan let gå galt hvis man ikke er dygtig nok, og hvis man kommer fra rideskole til at få sin egen hest vil man højst sandsynligt blive meget overvældet over hvilket stort arbejde det er.

• #13   5. jul 2010 Kan se du er 10 år, og det er altså efter min mening, en for tidlig alder, til at tage ansvaret for en hest. Hvis du kun har redet i 1 år, så har du jo ikke forstand på så meget endnu. At have hest er tidskrævende, og det kan give både blod, sved og tårer! Det er jo ikke kun at købe hest, men hesten skal derudover også have : Smed, dyrlæge, og udstyr (;

• #14   5. jul 2010 Vil sige at de fleste kan købe sig en hest, det er i det lange løb at det er frygtelig dyrt (: Forstår udemærket godt at dine forældre ikke køber hest til dig, hvis det heller ikke er noget de selv går op i - det er et kæmpe ansvar og er ikke altid lige sjovt (; Vent nogle år, fortsæt på rideskole, du har meget at lære endnu, med tiden kan du finde dig en hest du kan passe (;

• #17   5. jul 2010 Jeg har lige fået min første hest. Mine forældre har simpelthen ikke penge til at betale for en. Så jeg brugte mine konfirmations penge + jeg selv arbejder for ALLE omkostningerne, pånær forsikringer. Måske du skulle vente til du bliver ældre og selv tjener penge?

• #19   6. jul 2010 jeg har 2 til ikke at få smiley
    1. de gamle heste døjer ofte men benene - 2. de unge prøver og slå en ihjel.
    taler ligesom af erfaring smiley

• #20   6. jul 2010 tak for de gode grunde til at få hest jeg vil bare lige sige at jeg ikke har oprettet dette forum for at få at vide at jeg ikke er gammel nok til at få en pony og heller ikke for at få grunde til ikke at få hest det er heller ikke lige nu jeg har tænkt mig at jeg skal have en pony men måske om nogle år og så ville jeg bare gerne have nogle gode grunde så jeg kunne overtale mine forældre!!

• #21   6. jul 2010 og jeg vil også lige sige at jeg IKKE plager

• #22   6. jul 2010 ej helt ærligt lad være med at skrive sådan endten har i nogle gode grunde til at få hest så skriver i dem hvis i ikke har det så lad være med at skrive noget

• #23   27. jul 2010 altså annika for det første har du kan redet i et år og har alt for lidt erfaring for det andet er det sikkert alt for dyrt for dine forældre men du kan jo begynde at spare op så du kan betale lidt af udgifterne når du en dag må få din egen hest få dig fx. et fritids job med at gå med hund eller lign. smiley

Kommentér på:
gode grunde til at få hest

Annonce