At tabe sig, motion, kost osv.. {{forumTopicSubject}}
Ja nu er det sådan at jeg har taget ca. 10 kg på over 2 år, og er rigtig træt af mig selv..
Mine vaner er heller ikke blevet for gode, før i tiden cyklede jeg og red som sindsyg, og spiste egentlig heller ikke så meget.
men pt. da jeg ikke har hest og ride, og ikke rigtig cykler så meget, så kommer kiloen hurtigt til at sætte sig
Hvad spiser i normalt, som er sund kost. evt. ideer til hvad man kan lave af mad, så det ikke bliver for ensformigt?
Hvor meget motion dyrker i?
og til jer der har prøvet at tabe sig meget før, hvad gjorde i? nogen mirakelkure?
Jeg har overvejet at begynde at drikke grøn te, så jeg kan få renset min krop, og begynde en sund livsstil, men det er sq svært at ændre på dårlige vaner
mar 2006
Følger: 74 Følgere: 72 Heste: 4 Emner: 236 Svar: 1.348
følger med
maj 2006
Følger: 107 Følgere: 99 Heste: 3 Emner: 62 Svar: 954
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.181
Når du skal over til en veninde - som alligevel kun bor i den anden ende af byen, så tag cyklen i stedet for at blive kørt/køre selv.
Lad være med at købe sådan du har slik i skabet - køb i stedet frugt, nødder etc. Er der ikke slik i huset, forsvinder sliklysten også tit.
få grøntsager til din aftensmad og skrot mac d eller andet fastfood/take away
mar 2006
mar 2006
jan 2007
maj 2006
Det med frugt er jeg blevet okay god til, mangler bare tit den der mætte fornemmelse.
Grøntsager spiser jeg ikke særlig tit, da jeg synes en salat er et kedeligt suplement, men der mangler jeg vel også bare nogle gode opskrifter og ideer til hvad jeg kan lave af mad.
Kunne faktisk godt bruge en kostplan
jan 2007
jan 2007
hvis du ikke føler dig mæt, så tag en rugbrød, noget groft franskbrød eller groft knækbrød, spar på smøret, put noget pålæg på du godt kan lide og måske en skive agurk, tomat, peber, eller hvad du ellers kan lide.. Farverigt mad smager faktisk tit bedre
Jamen mht salat, så behøver det da ikke bare være det traditionelle salat, tomat, agurk og had nu der ellers lie kommer i i hjemmene.. Damp en gang i mellem en grønsagsblanding, eller lav noget gratin - fyldt med grøntsager;) Supler din kedelige alm salat med forskellige små nødder, nogle dejlige danske friske jordbær osv
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 1.070
Erstat dine drikkevarer med vand, det slukker tørsten bedre, mætter og er det sundeste!
Du behøver ingen "mirakelkure", men blot et tænke fornuftigt og vælge efter kostrådene.
Motionen er det vigtigste. Du SKAL minimum have 30min om dagen, og gerne mere. Har selv taget noget på efter læseferien, hvor jeg ikke cykler 14-28km om dagen.
Du skal passe på med at belønne dig selv. Fx: Jeg har løbet en tur, nu må jeg spise slik.
Lad være med at tænke sådan!
Det er skide hårdt, men det betaler sig i sidste ende, da du får overskud og god samvittighed:D
Har selv i en periode slet ikke spist usundt, men du skal give dig selv lov nogle gange. Jeg spiser selv slik og kage, når der er fødselsdage, fester eller gæster.
Husk på dit mål og kæmp for det!
-Det er for let at give op
maj 2006
men ja det med rugbrød og knækbrød er vel ikke sundt i alt for store mængder eller?
maj 2006
Ja, må bare tage mig selv i nakken, det kan bare være såå skide svært nogle gange.
Når du siger 30 minutter motion er det så gåtur man snakker om, eller pulsen der skal op i 30 min? dvs. løb, ridning, cykling osv?
jan 2007
men ja,s om en anden skriver, vilje og disiplin!;)
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 151 Svar: 3.194
Ofte spiser vi meeeget mere, end vi egentlig har brug for.
Spis ikke til du er mæt, men til du ikke er sulten mere!
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 1.070
Cykling og ridning er god motion, så længe det er motion. Altså, at du føler at du får ondt i musklerne, anstrænger dig eller puster lidt:)
maj 2006
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
maj 2006
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.729
Jeg kender det alt for godt. Grundet medicin har jeg taget mange kilo på. Er også gået fra normal vægtig, til overvægtig, med delle arme, håndtag, bildæk og hvad der nu ellers findes af ord for tyk.
Jeg har rigtig svært ved at ændre det. Det går godt i en uge, men har jeg så ikke tabt mig, så tænkr jeg "fuck det" og æder endnu mere. Jo mere jg tænker på at tabe mig, jo mere spiser jeg. Jeg er kronisk sulten og har et alt for stort colaforbrug.
jan 2006
her i sommerferien nej, men da jeg gik i skole, stortset ja. ihvertfald i skolen, self noget andet til morgenmad og aftensmad..
jan 2006
maj 2006
Ja har stortset samme problem som dig. Det er svært at tabe sig, kunne være rart hvis der stod en i nakken på en og råbte hver gang der kom mad på hjernen
Calla: troede ikke du spiste andet en æbler og ananas, men så længe du spiser almindeligt til morgenmad og aftensmad er det jo fint at have noget i stedet for slik og usunde sager
jan 2006
ja grunden til jeg også skære det i skiver, det er fordi så bruger jeg længere tid på at spise det og bliver hurtigere mæt
jan 2006
maj 2006
apr 2008
Følger: 71 Følgere: 71 Heste: 3 Emner: 154 Svar: 1.946
Selvfølgelig er det hårdt.
Men ja tænk over hvad du spiser, frugt, grønt og groft brød er godt og drik en masse vand i løbet af dagen og til dine måltider, det giver også en mæthedsfornemmelse. Selvfølgelig må du gerne tage lidt slik eller kage hvis du er til fest eller lign. ellers kan det altså hurtig blive trættene Men erstat slik med nødder, jordbær eller lign. og ungå meget fedt i dine måltider (:
Dyrk motion cykling, gåture, køb en zumba DVD det skulle være en god og sjov slags motion (;
Tænk på hvor glad og flot du vil blive hvis du smider de 10 kg du har taget på, det er god motivation
Jeg havde virkelig også taget på for et års tid siden, var blevet virkelig buttet jeg ville så gerne tabe mig, men kunne ikke tage mig sammen, kunne ikke lade være med at købe en pose chips med hjem npr jeg kørte forbi købmanden og når jeg kom hjem skulle hele posen spises, det var svært og lade noget ligge Nu har jeg tabt mig ca. 10 kg og det er pga. mit arbejde fordi jeg går ca. 10 km hver dag, har slet ikke ændret på mine madvaner Men hvis man virkelig vil tabe sig så dyrk motion og drop de dårlige vaner med at man skal spise til man er ved og flække og man kan ikke lade guffet ligge i skabet (: Du behøver ikke lave så meget om andet end at ligge det meget usunde på hylden og dyrk motion hver dag (:
jul 2005
Følger: 58 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 41 Svar: 743
jeg har også svært ved at starte en sundere livsstil, men jeg har virkelig taget mig sammen den sidste uges tid og specielt de sidste par dage(:
når man skal tabe sig, er det mest effektivt at spise lidt mindre end man forbrænder. spis sundt og spis langsomt! hvis du spiser langsomt, bliver du hurtigere mæt og dermed spiser du ikke for meget(:
maj 2006
Ja du har helt ret.
Før i tiden da jeg havde pony, cyklede jeg ud til den hver dag, og der var et godt stykke vej, plus jeg så red osv. Men det er det, når man har hest er der så meget at lave, og man tænker ikke på at spise når man er igang. Derved spiser man så også mindre og dyrker mere motion.
og så ja, plus dengang boede jeg hjemme, er flyttet sammen med kæresten, så det spiller jo også ind
apr 2008
apr 2008
Man kan købe nogle bøtter hvor at feks. gulerødsstængler kan hode sig lækre og friske i flere dage så det bare lige er til og tage ud af køleskabet
jan 2006
men husk, at den bedste måde at tabe sig på er ikk mere motion, men ændringer i sine spisevaner men ha altid i baghovedet at når du dyrker motion og udvikler flere muskler, så vejer de også mere end fedtet
maj 2006
Lige præcis, det er også derfor jeg simpelthen ikke kan vente med at få noget at ride igen
Ja det med frugter og grøntsager som snacks, må jeg sq lige blive bedre til
mar 2010
Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 2.375
Morgen: Havregryn med mælk.
Mellem: 1 stk. frugt.
Middag: 1 dåse tun/portion kylling, salat med 1 ske olie som dressing + ketchup, 1 stykke brød.
Mellem: 1 stk. frugt.
Aften: 1 kyllingefilet/fisk/kød, 1 portion ris/pasta/kartofler, 1 portion grøntsager.
Drik intet med kalorier i, det er svært at holde styr på hvor meget man får ned og lidt "spild" af kalorier.
Hvis du er lækker sulten, så pris nogle gulerødder.. Dem kan man jo nærmest spise uendeligt af, uden at der kommer særligt mange kcal ind
maj 2006
MANGE TAK!!
okt 2007
Følger: 143 Følgere: 148 Heste: 1 Emner: 91 Svar: 810
jan 2006
At tabe sig, motion, kost osv..