Dårlig ryg! Hvad kan jeg gøre?! Hjælp. {{forumTopicSubject}}
Nu prøver jeg at høre herinde, da jeg døjer rigtig meget med DÅRLIG ryg! ):
For et år siden styrtede jeg på min pony Cesar, jeg landede direkte ned på lænden og slog den samt hofterne skæve. Jeg har ikke kunnet mærke noget til det i ryggen, men mine fødder og ben var påvirkede af det omkring et år... Så var der så denne her ''knækker'' der mente at han måske kunne se hvad der var galt, da læger og privathospitaler ikke kunne se problemet. Han kunne så se at jeg var skæv, og brugte rigtig lang tid på at rette mig ud. Det hjalp, jeg havde overhovedet ikke ondt nogen steder mere, og har været derude igen fordi der kom lidt. Men nu! Min lænd, min ryg! Det gør SÅ ondt, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre?! Mine forældre siger at det er fordi jeg rider og derved overbelaster min lænd, men tror bare ikke det er det.. Når min ryg går i smerter, går det direkte ned i benene, og jeg får svært ved at gå. Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre? Det kommer i perioder, i små perioder har jeg ikke ondt. Det er et par dage, også pludselig slår det til igen. Denne her gang har det så bare været endnu mere smertefuldt. Jeg ved godt jeg ikke kan holde til at ride heste med store rygsving, men altså ... Der jeg var derude første gang, red jeg overhovedet ikke pga frost og stalden var brandt osv. Anden gang, havde jeg redet lidt, men ved ikke hvad det kan være?
Har i nogen ideér Hg?! Har virkelig brug for hjælp. Vil jo gerne vide om jeg kan holde til at ride, eller om jeg skal droppe det hele ? /:
Stavefejl er gratis
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 118 Svar: 1.043
Ellers kan du jo holde pause i de perioder, hvor du har ondt. Og ride når du ikke har. ?
Evt. tilkøre din pony / kommende pony. ?
Kan man få nogle specielle ting der hjælper, så din ryg ikke skal tage imod alle de stød, under ridning? måske et korset´, eller en speciel lavet sadel.. ?
aug 2007
Følger: 177 Følgere: 203 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 456
aug 2007
mar 2010
Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 2.375
feb 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Heste: 2 Svar: 24
Så det kunne måske være en ide.
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.551
maj 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 33 Svar: 273
- jeg har selv meget ondt i ryggen og nakken.
Jeg startede til kiropraktor 3 måneder efter min ulykke. Det gik jeg til i 4 måneder uden hjælp. Det hjalp overhovedet ikke fordi at mine muskler var gået helt ned og derfor gjorde det ondt.
Men jeg startede så til fysioterapi og det hjalp lidt, men jeg skal skifte fysioterapeut nu.
Så jeg vil sige skynd dig at komme i behandling! jeg skulle ikke have ventet så lang tid.
feb 2008
Følger: 81 Følgere: 74 Heste: 9 Emner: 216 Svar: 776
Eller ta' til en fysioterapeut. Min far brækkede ryggen for 2 år siden, og det har virkelig hjulper ham. Og min mor har også haft ondt i ryggen,og gjorde det samme (tog til fysioterapeut) og nu er det helt væk .
jul 2008
Følger: 53 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 48 Svar: 451
Jeg har selv dårlig ryg, og det har hjulpet så meget ..!
Jeg fik nogle øvelser jeg skulle lave osv, og det har virkelig hjulpet !
nov 2008
Følger: 12 Følgere: 71 Heste: 3 Svar: 211
Min mor arbejder som healer... med meget gode resultater... på både heste og mennesker..
www.heartofhealing.eu..
feb 2008
Følger: 149 Følgere: 150 Heste: 3 Emner: 51 Svar: 2.051
En anden ting som jeg helt sikkert kan anbefale dig er at købe et par sprenger stigebøjler. De aflaster ryggen rigtig meget. Godt nok koster de lidt over 1000 kr., men de er hver og en krone værd
aug 2007
Har sprenger bøjler, de helt dyre (:
mar 2008
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 35 Svar: 316
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 944
Jeg får også smerter i lænden og det kan stråle ned i benet, iskiasnerven, der hjælper det med forskellige udstrækninger.
Jeg sover desuden på et Back-On-Track-rygstykke til hesten. Det har faktisk haft en gavnlig effekt.
Om vinteren, specielt på udeture, har jeg anskaffet lammeskind til at sidde på. Ved godt det er til tanter, men jeg lever fint med det og det hjælper med at holde musklerne lune så de ikke spænder og derved giver smerter.
Og desuden lægger jeg mig altid med is i 15 min af gangen de dage hvor jeg har rigtig ondt, da det mindsker hævelsen i ryggen/lænden.
Håber det kan hjælpe dig lidt, jeg ved hvor træls det er ikke at kunne ride pga smerter.
Dårlig ryg! Hvad kan jeg gøre?! Hjælp.