{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

svært at finde ny hest {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

lige en lille undring fra min side. jeg leder efter ny hest/pony, men synes virkelig det er svært at finde noget som vækker min interesse. de som gør er alt for dyre og går stævner/høje klasser. og da jeg absolut ikke er til stævner behøver jeg ikke en dyr hest der kan gå LA/MB dressur/spring. de ligge også i en sådan prisklasse hvor jeg bestemt ikke kan være med.

hvor er de helt almindelige heste/ponyer, som man kan ride hyggedressur på LC plan/enkelte øvelser LB plan, skovture og bare rigtig hygge med, og som ikke koster det hvide ud af øjnene?

de "almindelige" heste/ponyer er lette at finde når man ikke leder, men hvor bliver de af når man beslutter at nu skla man have hest igen?! det er som om de forsvinder fra jordens overflade smiley

kig evt min annonce og se om jeg har urimeligt høje krav til hesten/ponyen i forhold til pris. og skriv endelig hvis du har eller kender en der har hesten/ponyen for mig:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  svært at finde ny hest
  • #1   31. maj 2010 Du kunne tage og søge efter fjordhestene smiley Der kan du godt få en tilredet for 8-10.000 kr alt efter om der er tavle eller ej og hvad der følger med smiley

Du kan også vælge at købe en rå 3 årig, så er de somregl billigere..

Breezer har kostet 6.000 og er med stamtavle smiley (dog ikke tilredet)

• #2   31. maj 2010 jeg har en lækker pinto vallak til 9000 kr
    dog ikke tilredet, men klar til det smiley
    se evt min annonce

• #3   31. maj 2010 jeg har ledt efter hest i et år nu og jeg syntes også at enten er de for dyre ellers har mange af dem skader som ejer ikke fortæller om eller os er de kun til de der meget høje klasser..

• #5   31. maj 2010 Sys nu ikk det er svært at finde de billige heste, uden skader osv..

det jeg synes var svært er at de ofte er højt oppe i aldern..

Min vallak købte jeg for 2 år siden, han var 4år, havde kun haft rytter på få gange, havde aldrig set et spring osv osv osv..
    Han kostede 15000kr

Min nye hoppe købte jeg i år, 4500kr, hun er traver på 20år, hvilket på ingen måde kan mærkes, hun er mere frisk end min 6års smiley

• #6   31. maj 2010 Man kan sagtens sælge på afbetaling, hestne skal bare ikke forlade stalden før man har fået alle pengene..

Det er først hvis man sender hesten afsted sammen med første betaling at man har et problem

• #7   31. maj 2010 kig min part hansi smiley

• #8   31. maj 2010 Tanja TD: er helt enig i at hesten skal blive hos ejer imens jeg afbetaler, så er der nemlig ikke nogen der kommer i klemme. og så skal der selvfølgelig laves en kontrakt på afbetalingen, hvor meget pr måned og sådan, at hesten bliver hos ejer til sidste afdrag er betalt.

• #9   31. maj 2010 hvad med en traver?

Der er virkelig nogle trofaste og kærlige heste imellem, som ikke fejler andet end at de bare ikke er hurtige nok ? mange af dem er omkring 1.60 i stg. og de koster ikke ret meget.. mange af dem er tilredne i større eller mindre omfang, langt de fleste har et godt temperament, de opfører sig rigtig pænt ved nye ting, står stille når de skal beskæres/skos og nogen af den er endda rigtig kønne oven i.

nåh ja så er de tilkørt- det er heller ikke så tosset

Det du sparer kan du jo evt. bruge på lidt undervisning med den nye hest.

• #10   31. maj 2010 Kia kan kun give dig ret, men husk, ikk alle er brugt/trænet til travløb..

• #11   31. maj 2010 Tag et kig forbi min annonce med Sille. :o)

• #12   31. maj 2010 Personligt aynes jeg, dine krav er lidt for høje i forhold til din pris.. En sød og rar hest kan man sagtens finde til de penge, men hvis den sakla kunne noget dressur, være stabil fortil og sund og rask, så mener jeg allerede den er mere værd..

Har du i beregnet at skulle betale opstaldning oveni, hvis den skal stå ved sælger i perioden? Det ville ihvertfald nok gøre det nemmere..

Men jeg kender to som har nogle dejlige flinke og stabile ettere, begge ligger dog på knap 20.000,-

• #13   31. maj 2010 det skulle daikk være så svært har du søgt i den pris kl du leder efter . vi har lige købt en super fin kat 1 til 10.000

• #14   31. maj 2010 Katja R. jeg har søgt i den prisklasse både her og på HN. og synes at det der kommer op er ungeheste der ikke er tilredet, det er ikke sådan en jeg søger, da jeg ikke har modet til at tilride pga en ulykke med en unghest. eller også er det for gamle, eller har skader så de ikke kan rides. men måske det bare er mig der ikke helt kan finde ud af at søge smiley

kender ikke lige andre sider jeg kan søge på.

• #15   31. maj 2010 man kan også finde fine heste på dba. og gul og gratis de er nok i en lidt anden pris kl ellers kan du prøve at søge på per thybo han er heste handler men har et fint sten og heste i alle pris kl g rutinerede rytter til at ride dem .

• #16   31. maj 2010 Jeg har jordens dejligste traver og vil virkelig anbefale sådan en til rimelige penge osv... jeg bruger ham til både spring, dressur og hygge ture.. og det er han god til... Husk bare altid at find en der enten ikke har gået løb, eller som var for langsom osv, da de ikke bliver deprimeret af at stoppe med travløbene... fik jeg fortalt af en travtræner...! smiley

Synes dem der har fordomme imod travere, fjordheste osv ikke ved hvad de snakker om.. travere har detskønneste sind, og min har lært utrolig meget på det halve år jeg har haft ham og han elsker det smiley

• #17   31. maj 2010 (link fjernet)

(link fjernet)

er det noget i den stil ?

Kommentér på:
svært at finde ny hest

Annonce