Overvejr stærkt bidløs! {{forumTopicSubject}}
Jeg står faktisk i en vanskeligt problem lige nu, Flotte (min part!) Han er rideskolens pony, men da han er en pony de satser meget på, (ang. stævner) At han kommer langt, da han kan komme op i de lidt høje klasser!
Det skal lige siges, jeg har tilredet ham selv, self. Ved hjælp af undervisning, men jeg har gjort ham til den han er!:-D
Men jeg er ved at brække mig over den måde jeg rider på, ikke fordi jeg er ond ved ham. Det synes jeg da ikke selv, men han går og tykker på sit bid hele tiden. Det gør jo helt sikkert ondt i hans nerver i tænderne!
Når han så har munden åben kommer jeg til at rive i bidet, hvilket ikke er med vilje overhovedet!
Jeg har så det sidste stykke tid overvejet at blive bidløs, da jeg ikke kan klare dette mere. Der ligger et enormt pres på mig føler jeg.
Men jeg ved også at mange i stalden er imod bidløs, (det har jeg hørt en lille fugl synge om)
Men ej hvor er det dog besværligt!:-/
<b> -Den meget frustreret Emma.:-/
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
mar 2008
Følger: 113 Følgere: 107 Heste: 4 Emner: 50 Svar: 445
Hvis, kan din underviser hjælpe dig med alle dine spørgsmål, hjælpe dig med opstillingen osv.
Du skal ikke koncentrere dig om hvad de andre i stalden syntes om bidløs, for hvis det er din endelige beslutning, skal de da ikke bestemme det.
nov 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 432
jun 2008
Følger: 40 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 565 Svar: 5.168
Men når de har forventninger om at han skal starte stævner, er det også træls for dem. Han bliver dog kun brugt til én anden rytter.
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 582
Du læser åbenbart McLean...bliv ved med det - og efterlev det.
Synes, at hans sætninger virker lidt malplaceret ved dine billeder....
jun 2008
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.285
Men det er jo ret smart hvis du føler dig bedst ved ikke at påføre ham smerte (;
Og ligemeget hvor lidt man bruger biddet, så påfører det også smerte ved bare at ligge der.
jan 2004
Følger: 9 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 307 Svar: 3.676
Anton tyggede enormt meget på bidet da han var ung, og han er bestemt ikke ked af at få bid på, han åbner munden så snart jeg fører bidet hen mod hans mund
jun 2009
Følger: 62 Følgere: 80 Heste: 9 Emner: 88 Svar: 405
Bidløs synes JEG er det bedste rider selv både med og uden bid tænker meget over det når jeg rider medd bid
men man må ikke længer ride gressur stævner bidløst
jun 2008
Nu åbner han munden så snart jeg kommer gående med det næsten.:-D Det kunne være jeg skulle tage den på.:-)
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 10 Svar: 354
jun 2008
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.771
Du siger selv, at det (i hvert fald i starten) var en kamp at få bidet i munden på ham samt at han åbner munden (=undviger), hvilket bestemt tyder på han ikk synes det er behageligt.
Nogle siger "tykke på bidet" er tegn på accept andre det modsatte, men ligemeget hvad det betyder, så vil tykningen og spytproduktionen skabe nogle negative bivirkninger for åndedrættet og fordøjelsen.
At gå imod en flok er ikke altid let, men nogle gange skal man gøre hvad man selv synes er det rigtige, og ikke hvad normen er. Hvis ingen gjorde det, ville der heller ikke komme forandring eller udvikling
Overvejr stærkt bidløs!