Tysk - Lektier - Hjælp! {{forumTopicSubject}}
Hej folkens
Vil i lige hjælpe med noget tysk oversættelse?
Jeg ville gerne hvis gad at tjekke teksten jeg har skrevet for fejl.
Teksten som skal oversættes/dansk:
Enhedsskolerne er meget populære. Her er præstationspresset ikke så stort, fordi eleverne ikke bliver delt. Men i de fleste skoler skal eleven allerede efter 6. klasse træffe et valg. Der er 3 muligheder: gymnasiet, realskolen eller hovedskolen.
Allerede i 1. klasse giver lærerne børnene karakterer. Et 1-tal er udmærket, et 3-tal er tilfredsstillende, men hvis et barn får to 5-taller eller et 6-tal i hovedfag, skal det gå klassen om. Årligt dumper en halv million børn. Nogle af dem løber hjemmefra, og ca. 18.000 forsøger at begå selvmord. De fleste børn finder dog skoletiden ganske god. Undertiden er undervisningen kedelig, undertiden spændende og interessant. Særligt godt kan eleverne lide sportsundervisningen.
Teksten oversat, og skal nu rettes/tysk:
Die Gesamtschule ist sehr populär. Hier ist der Leistungsdruck nicht so groß, weil die Schüler nicht geteilt werden. Aber in der meisten Schule soll die Schüler schon nach 6. Klasse eine Wahl getroffen. Da ist 3 Möglichkeit: Gymnasium, Realschule oder die Hauptschule.
Schon in 1. Klasse geben die Lehrer die Kinder Noten. Eine Eins ist ausgezeichnet, eine Drei ist be-friedigend, aber wenn ein Kind gibt zwei Fünf oder ein Sechs in einen Hauptfach, sollt es sitzenbleibt. Jährlich durchfallen eine halbe Million Kinder. Einige von ihrer von zu Hause weglaufen, und etwa 18.000 versuchen Selbstmord begehen. Die meisten Kinder finden doch die Schulzeit ganz gut. Manchmal ist die Unterricht langweilig, manchmal spannend und Interessant. Besonders gut kann die Schüler gern haben der Sportunterricht.
Håber virkelig at i gider at tage jer lidt tid til det i aften/nat. Det er noget som jeg skal ha afleveret imorgen
okt 2005
Følger: 27 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 46
sep 2008
Følger: 1 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 3
Tak for hjælpen!
Kom lidt for sent igang med det, så der er nogle ret dumme fejl imellem
Sig endelig til hvis du/i ser flere fejl.
Tysk - Lektier - Hjælp!